کشور کره جنوبی در بخش شبه جزیره در شرق آسیا و پایتخت آن شهر سئول است . در حال حاضر این کشور دارای اقتصاد رو به رشد می باشد و با توجه به تولید ناخالص داخلی دارای رتبه یازده در جهان می باشد به همین دلیل سرمایه گذاران بسیاری قصد سرمایه گذاری در کره جنوبی را دارند .

شاید مهم ترین دلیلی که باعث شده سرمایه گذاران بسیاری اقدام به سرمایه گذاری در این کشور را کنند ، مسئله اقتصاد کره جنوبی می باشد که در حال حاضر دارای اقتصادی پایدار و رو به رشد و با درآمد سرانه بسیار بالا می باشد . همچنین کره جنوبی جز کشورهای توسعه یافته به شمار می آید و به همین دلیل است که سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری جذب این کشور می شوند .
در مورد اقتصاد کره جنوبی لازم به ذکر است که کره جنوبی هیچگونه منابع طبیعی را دارا نمی باشد اما توانسته به دلیل صادرات و وارداتی که انجام می دهد مقام هفتم را برای بخش صادرات و واردات از آن خود کند و یکی از کشورهای در حال رشد در مسائل اقتصادی محسوب می شود . مهاجرت به کره جنوبی از طریق سرمایه گذاری ، یکی از بهترین راه های مهاجرت برای بسیاری از سرمایه گذاران خارجی که به دنبال اقامت دائم کره جنوبی هستند ، می باشد.

مهاجرت به کره جنوبی از طریق سرمایه گذاری

شرایط سرمایه گذاری در کره جنوبی

کشور کره جنوبی با توجه به ترکیب نادر از ثبات و نرخ رشد سریع اقتصاد برای سرمایه گذاران بین ‌المللی بسیار جذاب است . این کشور برای جذب سرمایه گذاران بهترین راه برای انتقال فن آوری و سرمایه گذاری در خدمت تکنولوژی مناطق آزادی را برای سرمایه گذاران ایجاد کرده که ضمن استفاده از تعرفه های پایین، و معاف از مالیات، برای سرمایه گذاران در نظر گرفته اند که از امنیت بالایی برخوردار است.

انواع ویزای سرمایه گذاری در کره جنوبی

سرمایه گذاران خارجی می توانند از طریق ویزاهای زیر جهت سرمایه گذاری در کره جنوبی اقدام کنند :

  • ویزای سرمایه گذاری D-8 در کره جنوبی : برای افرادی است که مایل به شروع کسب و کارهای کوچک در کره جنوبی هستند. این نوع ویزا نیز برای مدیران منصوب خارجی شرکت های محلی، مدیران، مدیران ارشد و یا کارکنان با مهارت های تخصصی شناخته شده است و به سرمایه گذاران خارجی داده می‌ شود . اگر فرد بخواهد از طریق ویزای D-8 برای تاسیس شرکت در مناطق آزاد کره جنوبی اقدام کند حداقل سرمایه گذاری 265 هزار دلار می باشد . ویزای D-8 برای مدت 6 ماه صادر می‌شود و بعد از 5 سال تمدید، تبدیل به اقامت دائم می ‌شود.
  • ویزای سرمایه گذاری C-2 در کره جنوبی : این ویزا برای تجارت کوتاه مدتی است که به مدت 9 ماه صادر می‌ شود.
  • ویزای سرمایه گذاری E-4 در کره جنوبی : این ویزا برای انتقال تکنولوژی که ارائه دانش در زمینه علوم طبیعی یا فناوری، با توجه به زمینه های صنعتی، تخصصی، می توانند وارد کره جنوبی شده و سرمایه گذاری کنند.
  • ویزای سرمایه گذاری D-9 در کره جنوبی : این ویزا برای تجارت بین ‌المللی می ‌باشد.

محدودیت های سرمایه گذاری در کشور کره جنوبی

سرمایه گذاران خارجی نم ی‌توانند در 27 زمینه به طور مستقیم در کشور کره جنوبی سرمایه گذاری کنند که عبارتند از : تولید برق و آب، رادیو تلویزیون، انرژی هسته ای، دامی و حمل و نقل.

مزایای سرمایه گذاری در کره جنوبی

مزایای سرمایه گذاری در کره جنوبی به شرح زیر می باشد :

  • فرد متقاضی اگر در مناطق آزاد کره جنوبی شرکت ثبت کند، برای مدتی از مالیات معاف می‌ باشد. مانند منطقه آزاد اینچئون، بوسان و خلیج گوانگیانگ و غیره
  • سرمایه گذاران می ‌توانند از ارز های خارجی و بانک‌ های بین ‌المللی برای انتقال ارز ها استفاده نمایند .
  • هیچ تعرفه ای به مدت 3 سال برای واردات شرکت ثبت شده در کشور کره جنوبی وجود ندارد.
  • سرمایه ، سرمایه گذاران در کره جنوبی از امنیت بالایی برخوردار می باشد.
مهاجرت به کره جنوبی از طریق سرمایه گذاری

معایب سرمایه گذاری در کره جنوبی

سرمایه گذاری در کره جنوبی همانطور که دارای مزایایی می باشد معایبی نیز دارد که برخی از معایب سرمایه گذاری در کره جنوبی عبارتند از :

  • اقتصاد کره جنوبی به شدت به صادرات وابسته است و در صورت رکود صادرات در این کشور اقتصاد کشور به شدت زیان آور خواهد بود .
  • این کشور به دلیل وجود کشور همسایه آن یعنی کره شمالی با خطرات جدی مواجه است زیرا این کشور به عنوان کشوری نظامی باعث ایجاد ریسک ژئوپلیتیک در این منطقه خواهد شد که این مسئله می تواند خطرات بسیاری برای سرمایه گذاری در این کشور داشته باشد .

مدارک موردنیاز سرمایه گذاری در کره جنوبی

مدارک مورد نیاز جهت سرمایه گذاری در کره جنوبی به شرح زیر می باشد :

  • داشتن پاسپورت معتبر (حداقل اعتبار 6 ماه)
  • ارائه طرح توجیهی اقتصادی برای اداره امور بازرگانی (بیزینس پلان) جهت سرمایه گذاری در کره جنوبی
  • پرینت حساب بانکی جهت سرمایه گذاری در کره جنوبی
  • ارائه گواهی عدم سو پیشینه جهت سرمایه گذاری در کشور کره جنوبی
  • نامه تمکن مالی در کره جنوبی
  • سند ازدواج در صورتی که فرد متقاضی سرمایه گذاری در کره جنوبی متاهل باشد
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل پزشکی در کره جنوبی تحصیل پزشکی در کره جنوبی

کشور کره جنوبی، کشوری مستقل در شرق آسیا می باشد که به دلیل پیشرفت های علمی بسیار زیاد و دانش...

تحصیل دندانپزشکی در کره جنوبی تحصیل دندانپزشکی در کره جنوبی

تحصیل دندانپزشکی در کشورهای مختلف جهان همواره مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار گرفته است ...

مهاجرت به کره جنوبی مهاجرت به کره جنوبی

مهاجرت به کره جنوبی و اقامت در کره جنوبی از طریق روش های مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار م...

نظرات کاربران
Call Now Button