کشور کره جنوبی در شرق آسیا واقع شده است و با کشورهای کره شمالی و ژاپن مرز مشترک دارد . کره جنوبی ، یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان می باشد که در مدت 10 سال گذشته به طور خودکار سیاست ها مهاجرتی را تسریع بخشیده است . یکی از روش هایی که باعث می شود به کشور کره جنوبی مهاجرت کرد ، مهاجرت به کره جنوبی از طریق ازدواج و اخذ ویزای ازدواج کره جنوبی می باشد .

آمار ها نشان می دهد در سال ۲۰۰۱ میلادی حدوداً از ۸۰ کشور از طریق ازدواج در کره جنوبی وارد این کشور شده اند ولی در سال ۲۰۱۵ تقریباً از ۱۴۶ کشور جهان افرادی ( چه مرد چه زن ) اقدام به ازدواج در کره جنوبی کرده اند و از این روش به کشور کره جنوبی مهاجرت کردند ، این افزایش آمار و ارقام بیشتر از کشور های مجاور مانند چین ، ویتنام و ژاپن بوده است . کشور کره جنوبی یکی از بهترین کشورهایی می باشد که توانسته وضعیت ازدواج را برای جوانان فراهم سازد. البته لازم به ذکر است که ازدواج در کشور کره جنوبی برای کسانی که از نظر مالی در وضعیت خوبی هستند به طور روتین آسان تر از سایر افراد می باشد . امروزه کره جنوبی به علل مختلف اقتصادی و جغرافیایی توانسته یکی از کشور های مورد توجه شود ، ازدواج در کره جنوبی موضوعی می باشد که در حال حاضر بسیاری از متقاضیان مهاجرت به کره جنوبی را به خود جلب کرده است و تلاش شده است در این مقاله ازدواج در کره جنوبی را به صورت کامل توضیح دهیم .

شرایط ازدواج در کره جنوبی

برخی از شرایط ازدواج در کره جنوبی به شرح زیر می باشد :

  • در روش مهاجرت به کره جنوبی از طریق ازدواج فرد باید چند سالی در این کشور زندگی کند تا شرایط برای اقامت وی فراهم شود .
  • یکی از شرایط ازدواج در کره جنوبی ، یادگیری زبان این کشور است و اگر فرد در طول دوره ای که در کنار همسر خود زندگی کرده ، یاد نگرفته باشد مأمور به او مشکوک می شود . لازم به ذکر است که در صورتی که فرد بتواند به زبان کره ای صحبت کند اقدام به اقامت دائم کره جنوبی بسیار ساده تر می شود .
  • فرد جهت ازدواج در کره جنوبی باید در طول زندگی در این کشور درآمد ثابتی داشته باشد و همینطور برای اقتصاد این کشور بسیار سودمند باشد.
  • تمکن مالی که برای ویزای ازدواج کشور کره جنوبی نیاز است و در حدود 15 هزار وون کشور کره جنوبی می باشد و باید فرد از تبعه کشور کره جنوبی این هزینه را پوشش دهد. درآمد فرد در کره جنوبی جهت ازدواج در کره جنوبی بنا به تعداد اعضای خانواده متفاوت می باشد
  • فرد باید 5 سال با همسر خود زندگی کرده باشد و در تمام این مدت می بایست به تمام ضوابط و قوانین کره جنوبی تسلط داشته باشد و همینطور نیاز است که گواهی عدم سوء پیشینه ارائه دهد.
  • شرط سنی بالای 18 سال نیز در کره جنوبی مخصوصا برای آقایان فراهم کرده است و می تواند یک مورد بسیار مهم محسوب شود. اگر فردی در کره جنوبی کمتر از ۱۸ سال باشد ( چه مرد چه زن ) باید با اجازه والدین و یا قیم خود ازدواج کند و این محدودیت در ازدواج در کره جنوبی در سن بالای ۲۰ سال برداشته می شود و سایر محدودیتی در این باب وجود ندارد و متقاضی می تواند بدون اجازه والدین ازدواج کند .
  • قبل از اخذ ویزا و از شرایط مهم اخذ ویزا از طریق ازدواج در کره جنوبی این است که فرد باید مکانی را به عنوان محل سکونت به اداره مهاجرت و اداره پلیس کشور کره جنوبی معرفی کند . این مکان اگر به نظر افسر ویزا برای تعداد افراد متقاضی کافی نباشد و یا صوری باشد امکان رد ویزا بسیار بالا می باشد .

در پایان سال 2013 میلادی دولت کره جنوبی اقدام به وضع قانونی کرد که افراد متقاضی ازدواج در کره جنوبی باید آزمون زبان کره جنوبی را پشت سر بگذارند ، لازم به ذکر است که این آزمون زبان در سطح بالا نخواهد بود و متقاضی در سطح مبتدی هم باشد مورد قبول خواهد بود .

شرایط ازدواج در کره جنوبی
شرایط ازدواج در کره جنوبی

پس از احراز شرایط و رعایت مواعد قانونی دولت کره جنوبی به متقاضی ازدواج در کره جنوبی ویزای F2-1 می دهد که این ویزا ۶ ماهه می باشد و جهت اخذ این ویزا ضامن مورد نیاز است ، این ضامن می تواند از داخل کشور کره جنوبی باشد و این ضمانت ۵ سال معتبر می باشد. افراد زیر جهت ازدواج در کره جنوبی از داشتن ضامن معاف خواهند بود :

  • فرد خارجی ای که با فردی که تابعیت کره جنوبی را دارد قبلاً ازدواج کرده است و اکنون تقاضای ورود به کشور را دارد.
  • فرد مورد تائید دولت و مقامات کره جنوبی باشد
  • فرد خارجی به راه های قانونی وارد خاک کره جنوبی شده است و تقاضای ازدواج در کره جنوبی داده باشد .

مدارک لازم جهت اخذ ویزای ازدواج کره جنوبی

مدارک لازم جهت اخذ ویزای ازدواج کره جنوبی به شرح زیر می باشد :

  • ارائه گواهی تولد همسر فرد متقاضی ازدواج در کره جنوبی
  • گواهی ثبت خانواده فرد متقاضی ازدواج در کره جنوبی
  • گواهی مرجع فرد متقاضی ازدواج در کره جنوبی
  • گواهی شغلی همسر فرد متقاضی ازدواج در کره جنوبی
  • ارائه سند ازدواج جهت اخذ ویزای کره جنوبی
  • کارت شناسایی همسر فرد متقاضی ازدواج در کره جنوبی
  • ارائه گذرنامه و کارت ثبت اتباع خارجی خود
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
Call Now Button