کانادا دارای رتبه سوم جهانی به عنوان یکی از بهترین سیستم های آموزشی در دنیاست. سطح آموزش در این کشور، توسط سازمان ملی و شورای وزیران آموزش و پرورش، کنترل می شود تا اطمینان حاصل شود که سطح تحصیلات یکسان در هر یک از استان و سرزمین های کانادا به خوبی ارائه می شود.

همانطور که می دانید در کانادا مدارس به 2 دسته دولتی و خصوصی تقسیم می شوند. سیستم مدارس دولتی کانادا برای همه شهروندان کانادایی یا افرادی که دارای اقامت دائم (PR) هستند، به صورت رایگان است.
یعنی اگر فرزند شما همراه با خانواده خود به کانادا مهاجرت کند، می تواند بهترین تحصیلات را در سطح بین المللی و بدون هیچ هزینه ای تجربه کند.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزند

یک از دلایل شهرت کانادا در میان متقاضیان مهاجرت، کیفیت بالای آموزش و پرورش است. معلمان و مربیان کانادایی نه تنها یک محیط خلاق و حمایتی را در کلاس ایجاد می کنند، بلکه از روش های فرهنگی و ملیتی دانش آموزان یا دانشجویان نیز کمک میگیرند و محیطی دوستانه و تعاملی برای یادگیری فراهم می کنند.

تمامی اساتید و مربیان در این کشور، دارای تحصیلات عالیه هستند و سطح سواد و دانش آن ها مورد تائید می باشد. معلمان از طریق آموزش منظم و توسعه حرفه ای و تدریس استاندارد خود، سالانه میلیون ها دانشجوی بین المللی تحصیلکرده را روانه جامعه می کنند.

کانادا بیش از 2.12 میلیون دانشجو را هر سال در دانشگاه ها و کالج های ملی خود میزبانی می کند. این کشور که در آمریکای شمالی قرار دارد، دانشگاه های معتبر و سطح بالایی از جمله دانشگاه تورنتو، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه مک گیل، دانشگاه مک مستر و دانشگاه آلبرتا را در خود جای داده است که با اخذ مدرک هر یک از این دانشگاه ها می توانید آینده کاری و شخصی خود را تامین کنید. برای کسب اطلاعات در زمینه مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزند، با این مقاله از موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان همراه باشید.

حتما بخوانید: کار در کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل فرزندان چگونه ممکن است؟

تحصیل در کانادا یا همان مهاجرت تحصیلی به کانادا از طریق اخذ ویزای مخصوص، یکی از روش های پرطرفدار مهاجرتی است. کشور کانادا به وحدت خانواده ها اهمیت زیادی می دهد و به خوبی درک می کند که همراهی خانواده ها برای دانش آموزان و دانشجویان تا چه اندازه مهم است.
بنابراین اقدام به ارائه ویزاهایی همچون ویزای توریستی و ویزای والدین کرده است که از این طریق خانواده ها بتوانند فرزندشان را در کانادا همراهی کنند. سریع ترین و بهترین راه ها برای اینکه بتوانید همراه با فرزندتان در کانادا باشید به شرح زیر است:

  • استفاده از سیستم اکسپرس اینتری کانادا (Express Entry)

سیستم اکسپرس اینتری کانادا به این صورت است که شما با توجه به شرایط خود همچون سن، میزان تحصیلات، مهارت شغلی، سطح زبان انگلیسی و … می توانید ورود سریع به کانادا را تجربه کنید. سیستم اکسپرس اینتری برای همه مشخصات فردی و حرفه ای شما یک برنامه رتبه دهی تنظیم کرده است.

مثلا اگر شما دارای سن زیر 30 سال باشید، برای میزان سن تان یک نمره برایتان در نظر می گیرد، اگر زبان انگلیسی را به خوبی بدانید و مثلا نمره 6 آیلتس را کسب کرده باشید، امتیاز دیگری نیز برای شما در نظر می گیرد و در نهایت اگر مجموع امتیازات شما به حد نصاب استفاده از سیستم اکسپرس اینتری برسد، می توانید با این روش، فرزندتان را همراه خود داشته باشید.
در صورت پذیرش در این روش، یک دعوتنامه تحت عنوان (ITA) برای اقامت دائم شما داده می شود. اکسپرس اینتری یا ورود سریع به کانادا، ممکن است حداقل 6 ماه طول بکشد ولی سریع ترین روش برای ورود به خاک کاناداست.

استفاده از سیستم اکسپرس اینتری کانادا
  • استفاده از برنامه نامزدهای استانی (PNP)

یکی دیگر از مسیرهای محبوب مهاجرت به کانادا، استفاده از برنامه نامزدی استانی است. در این روش ممکن است استان هایی از کانادا به دلیل کمی جمعیت و داشتن فرصت های شغلی یا مهاجر پذیری، عده ای را با شرایط خاصی بپذیرند.
در این روش خود استان های کانادا اعلام می کنند که به میزان مشخصی مثلا 1000 نفر مهاجر می پذیرند. در این صورت شما می توانید برای استان محل تحصیل فرزند خود درخواست بدهید و موفق به همراهی او شوید.

در صورت داشتن پیشنهاد کار از 11 ایالت کانادا، می توانید از طریق این درخواست، مراتب اقامت خود را در این کشور فراهم کنید. این گزینه عالی است و در صورتی که واجد شرایط سیستم (Express Entry) نیستید، می توانید از برنامه نامزدی استانی یا (PNP) استفاده کنید.

چگونه والدین به کودک محصل یا دانشجوی خود در کانادا ملحق شوند؟

مهاجرت به کانادا شاید قدری پیچیده و چالش برانگیز باشد. با استفاده از کمک مشاوران و وکلای موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان، می توانید این کار را به راحتی انجام دهید و همراه با فرزند محصل یا دانشجوی خود، مهاجرت به کانادا را تجربه کنید. مشاوره تخصصی در مورد برنامه مناسب مهاجرتی خود را می توانید از این موسسه دریافت کنید.

شانس زندگی در کانادا را به خود داده و اجازه بدهید این تجربه دل انگیز را همراه با فرزندانتان داشته باشید. اهمیت اخذ اقامت کانادا از طریق فرزندان به این خاطر است که یکی از روش های اخذ اقامت کانادا برای والدین در این کشور می باشد.
علاوه بر 2 روش اکسپرس اینتری و نامزدهای استانی که قبلا گفتیم، ملحق شدن والدین از طریق ویزای گاردین یا سوپر ویزا نیز، امکان پذیر است.

ویزای همراه – گاردین (guardianship visa)

این ویزا معمولا به والدینی داده می شود که کودکان آن ها 4 تا 18 ساله هستند و ویزای تحصیلی شان را دریافت کرده اند.

والدین این کودکان به عنوان سرپرست آن ها می توانند با اخذ ویزای همراه کانادا از شرایط اقامت در کانادا از طریق تحصیل فرزندشان برخوردار شوند. والدین می توانند برای ویزای همراه درخواست بدهند و با دریافت این ویزا در کانادا همراه فرزند خود باشند.

ویزای همراه - گاردین (guardianship visa)

سوپر ویزا (Super Visa)

جدا از اینکه ایرانیان روابط عاطفی بسیاری با هم دارند و عمدتا والدین نمی توانند فرزند خود را به تنهایی به کانادا بفرستند، در پی این می باشند که فرزندان خود را در زمان تحصیل در کانادا، همراهی کنند. برای این که دانش آموزان و یا دانشجویان در کانادا بتوانند والدین خود را به کشور کانادا ببرند، باید اقدام به گرفتن ویزای والدین برای آن ها کنند. شاید با خودتان فکر کنید که والدین خود را با ویزای توریستی کانادا با خود همراه کنید.
ولی باید بدانید که ویزای توریستی کانادا تنها 6 ماه اعتبار دارد و بعد از آن والدین شما مجبور به ترک خاک کانادا هستند. به همین خاطر بهتر است ویزای توریستی والدین را دریافت کنید که به مدت 10 سال دارای اعتبار است.

دولت کانادا با ارائه ویزای والدین یا سوپر ویزا، به دانش آموزان و دانشجویان بین المللی در کشور خود این امکان را می دهد که والدین شان را همراه با خود به کانادا بیاورند.
سوپر ویزا یا ویزای والدین کانادا از سال 2012 توسط اداره مهاجرت این کشور به عنوان یک زیرمجموعه از ویزاهایی توریستی در نظر گرفته شد و به واسطه آن فقط والدین و پدربزرگ و مادربزرگ خود را در صورتی که شهروند کانادا باشید یا اقامت دائم آن را داشته باشید می توانید همراهتان به کانادا ببرید. به مدت 2 سال دارندگان این ویزا می‌توانند در کشور کانادا بدون نیاز به تمدید ویزای خود بمانند.

مزایای اقامت کانادا از طریق فرزندان کدامند؟

مزیت های بسیاری برای اخذ اقامت کانادا از طریق تحصیل فرزندان وجود دارد که ما در زیر به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

  • آموزش با زبان انگلیسی
  • شهریه مقرون به صرفه
  • بالا بودن کیفیت آموزشی
  • متعادل بودن ساعات کاری و زندگی
  • امکان اشتغال پس از فارغ التحصیلی
  • امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت کانادا
  • برخورداری از امنیت اجتماعی و اقتصادی
مزایای اقامت کانادا از طریق فرزندان

سوالات متداول

بهترین و سریع ترین راه برای اینکه همراه فرزندان به کانادا برویم چیست؟

  • استفاده از سیستم اکسپرس اینتری کانادا (Express Entry)
  • استفاده از برنامه نامزدهای استانی (PNP)
  • ویزای گاردین کانادا مخصوص چه کسانی است؟

    این ویزا معمولا به والدینی داده می شود که کودکان آن ها 4 تا 18 ساله هستند و ویزای تحصیلی شان را دریافت کرده اند.

    5/5 - (1 امتیاز)
    مقالات مشابه
    ویزای همراه کشور کانادا ویزای همراه کشور کانادا

    سیاست های مهاجرتی سخاوتمندانه کشور کانادا این امکان را برای متقاضیان فراهم آورده است تا هم...

    سایت های کاریابی در کانادا سایت های کاریابی در کانادا

    سایت‌ های کاریابی در کانادا یکی از متداول‌ترین راه‌هایی که جویندگان کار در کانادا استفاد...

    کار در کانادا کار در کانادا

    کار در کانادا با توجه به وسعت خاک کشور کانادا و جمعیت کمی که دارد تقاضای قابل توجهی دارد. ال...

    نظرات کاربران
    محمد حسینمردی

    درمورد ویزای تحصیل فرزند سوال داشتم

    آتیه آفرینان

    با سلام. بفرمایید در خدمتم

    مشاهده نظرات بیشتر
    Call Now Button