مهاجرت از طریق ازدواج به کشور کانادا یکی از سریعترین راه های دریافت اقامت است. برای گرفتن اقامت کانادا باید مراحل مربوط به ازدواج رسمی انجام شود و در مدت مشخص شده با همسر خود زندگی کنید تا واقعی بودن ازدواج به دولت کانادا ثابت شود.
در ادامه به طور کامل در مورد شرایط و مقررات جدید بحث شده است، حتما تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا جواب تمام سوالاتتان را بگیرید.

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

از آنجا که کشور کانادا برای خانواده و فرهنگ استحکام روابط فامیلی ارزش زیادی قائل است اقامت از طریق روابط فامیلی و ازدواج یکی از شرایط قابل قبول برای مهاجرت به کانادا محسوب می شود اما از آنجا که طی سال های اخیر اداره مهاجرت به این کشور با مورد دروغی زیادی در این باب مواجه شده است، شرایط پذیرش باید به نحو احسن و کامل موارد بررسی قرار گیرد.

به کسی که مقیم دائم یا شهروند (تابع) کاناداست و می تواند برای مهاجرت همسر خود به کانادا اقدام نماید، اقدام کننده یا اصطلاحا اسپانسر Sponsor (حامی) گفته می شود.
لازم به ذکر است اسپانسر هنگام اقدام ساکن کشور کانادا باشد مگر در مورد شهروندان کانادا که در شرایط خاص می توانند از این شرط معاف شوند.
برای گرفتن اقامت با این روش یعنی فردی که در کانادا اسپانسر می شود و فردی که متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق همسر خویش است، هر دو باید شرایط مخصوصی داشته باشند.

مشاوره و تماس
021-72207

شرایط شخص اسپانسر عبارتند از:

  • شهروند کانادا یا مقیم دائم آن کشور باشد.
  • حداقل باید 18 سال سن داشته باشد.
  • تعهد تامین نیازهای اساسی: غذا، پوشاک، سرپناه، دیگر نیازهای روزمره، خدمات دندانپزشکی، چشم پزشکی و دیگر موارد مربوط به سلامت که تحت پوشش خدمات سلامت عمومی قرار نمی گیرند
  • در کانادا یا اطراف آن به جرایم جنسی، جرایم علیه اشخاص، خشونت علیه خانواده محکوم نشده باشد مگر این که تبرئه شده باشد یا احاده حیثیت کرده باشد و یا مجازات خود را گذرانده باشد و 5 سال از آن گذشته باشد.
  • باید در کانادا سکونت داشته باشد یا به دولت کانادا تعهد کند در زمانی که اسپانسر شونده به عنوان مقیم دائم به کانادا می آید او هم در خاک این کشور سکونت دارد.
  • زمانی که این درخواست را مطرح می کند همسر یا شریک زندگی دیگری ندارد و شخصی که اسپانسر همسر خود می شود تا 5 سال دیگر نمی تواند اسپانسر همسر دیگری شود (در صورت جدایی، فوت و…)
  • شخص اسپانسر به خاطر تعهدات اسپانسر بودن بدهکار دولت کانادا نباشد.
  • اسپانسرکننده اثبات کند که از دولت کانادا کمک هزینه اجتماعی (به هر علتی بجز معلولیت) دریافت نمی کند
  • باید به دولت کانادا و شخص اسپانسر شونده امضا و تعهد دهد که همسر یا شریک زندگی خود را تا 3 سال حمایت مالی می کند.
  • اطمینان حاصل کند فرد تحت اسپانسرشیپ از دولت درخواست مساعدت مالی نمیکند، در صورتیکه فرد اسپانسرشده کمک اجتماعی دریافت کند، اسپانسر کننده باید مبالغی که مربوط به بازه زمانی می شود که مسئولیت را به صورت قانونی برعهده داشته، عودت دهد و تا زمان باز پرداخت کامل مبلغ نمی تواند اسپانسر شخص دیگری شود.
  • مسئولیت اسپانسر کننده در تمام مدت اسپانسری برقرار است و حتی در شرایط زیر هم کنسل نمیشود: حتی اگر شخصی که اسپانسرش هستید خودش سیتیزن کانادا شود، حتی اگر طلاق بگیرید یا جدا شوید یا روابطتان ار بین برود، حتی اگر شما یا شخصی که اسپانسرش شده اید به کشور یا استان دیگری بروید. حتی اگر با مشکلات مالی مواجهه شوید.
  • شرایط کنسل کردن: در صورتیکه بعد از ثبت درخواست اسپانسرشیپی نظرتان تغییر کرد، قبل از اینکه تصمیم نهایی فایل مربوطه گرفته شود باید یک نامه به اداره مهاجرت بنویسید و نامه را از طریق  IRCC Webform اتچ کنید. مسئولیت شما فقط در صورتی برطرف می شود که با درخواست شما موافقت شود.
  • طول مدت اسپانسرشیپی: در سراسر کانادا (بجز کبک) طول مدت اسپانسر شدن برای همسر 3 سال از روزی که همسر شما شهروند دائم کانادا میشود میباشد.

    (برای کبک ابتدا درخواست خود را ارسال می کنید اگر واجد شرایط بودید کیت راهنمای اسپانسری برای شما ارسال می شود و مابقی مراحل طبق قوانین کبک بررسی و لحاظ می شود)

شرایط شخص اسپانسر شونده عبارتند از:

  • حداقل 18 سال سن داشته باشد.
  • اعلام اینکه از تعهدات و وظایف خود نسبت به همسر خود و دولت کانادا آگاه است مانند اینکه تمام تلاش خود را انجام دهد تا استقلال مالی پیدا کند.
  • بعد از اینکه شخص متقاضی اقامت دائم کانادا را گرفت باید به مدت 2 سال با شخص اسپانسر زندگی مشترک داشته باشند و در صورت عدم احراز این امر حتی پس از پایان این 2 سال اقامت وی باطل خواهد شد و از کشور خارج می شود. (این قانون اخیرا لغو شده است)
مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

نکته بسیار مهم و اصلی این که ازدواج حتما باید به صورت واقعی صورت گرفته باشد یعنی به هنگام فرستادن مدارک برای اداره مهاجرت باید دقت نمایید که برای افسر ویزا احراز شود که افراد متقاضی، همسر یا شریک زندگی واقعی هستند و صرفا برای کسب اقامت دائم کانادا چنین درخواستی نمی کنند.
به منظور این امر هنگام تشکیل پرونده در اداره مهاجرت یکی از مهمترین مدارکی که باید فرستاده شود که دلالت بر اثبات واقعی زوجین نماید، همین مدارک است.

همچنین مواردی چون اختلاف سنی زیاد بین زوج و اختلاف دین و زبان بین زوج می تواند افسر ویزا را به شک اندازد که این ازدواج واقعی نیست که نتیجه آن عدم پذیرش دولت کانادا برای درخواست ویزای چنین افرادی است، کما اینکه در هر دوره از زمان حتی پس از گرفتن اقامت دائم و گذر مدت زمانی که زوجین باید در کنار یکدیگر در دولت کانادا زندگی مشترک داشته باشند، دولت کانادا متوجه تقلبی بودن مدارک و واقعی نبودن ازدواج شود اقامت دائم باطل خواهد شد.

نکته: اگر شما با اسپانسرشیپ همسرتان به کانادا آمده اید، تا 5 سال بعد از اخذ اقامت دائمتان نمی توانید اسپانسر همسر جدید یا شریک زندگی جدیدی شوید. (حتی اگر طی این 5 سال شهروندی کانادا را هم اخذ کرده باشید همین قانون همچنان صدق می کند)

مقررات جدید

اگر متاهل هستید ازدواج شما در صورتی معتبر شناخته می شود که:

  1. یا قانونا در خاک کانادا ازدواج صورت گرفته باشد.
  2. اگر خارج از خاک کانادا انجام شده از نظر کشوری که ازدواج انجام شده و کشور کانادا، از نظر قانونی به رسمیت شناخته شود.

(ازدواج از طریق تلفن، فکس و… در حالتیکه یکی از طرفین به صورت فیزیکی حضور نداشته، مورد قبول نیست)

  • در صورتیکه رسما ازدواج نکرده اید باید بتوانید اثبات کنید حداقل 12 ماه در یک رابطه شبیه به ازدواج بوده اید (یک رابطه واقعی + زندگی با هم)
  • اگر جرمی مرتکب شده اید که به موجب آن به صورت فیزیکی به یکی از اعضای خانواده خود که در زیر ذکر میب شوند آسیب رسانده اید، اجازه اسپانسرشیپی همسر به شما داده نمی شود:
    (همسر فعلی یا سابق و یا فرزندان آنها، فرزندان خودتان، والدین یا پدر و مادربزرگ یا نوه یا خواهر و برادر یا خواهریا برادرزاده یا عمو دایی خاله عمه اتان و فرزندان آنها و همسرانشان، والدین یا پدر و مادربزرگ یا نوه یا خواهر و برادر یا خواهر یا برادرزاده یا عمو دایی خاله عمه همسرتان و فرزندان آنها و همسرانشان، داماد یا عروستان، فرزند خوانده تان، دوست پسر یا دوست دختر سابقتان و همسرانشان)

از 23 سپتامبر 2022 درخواست اسپانسرشیپ همسر فقط به صورت آنلاین ثبت می شود (مگر در موارد خاصی مثل وجود معلولیت- نیاز به خط بریل…)

سخن پایانی

کارشناسان و مشاورین ما در موسسه آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی و تابعیت در کانادا را ارائه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه اخد تابعیت از طریق ازدواج در کانادا و چگونگی مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج و ارائه خدمات صدور ویزای ازدواج کانادا می توانید با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

شرایط سنی اسپانسر شونده حداقل باید چقدر باشد؟

حداقل 18 سال سن داشته باشد.

طول مدت اسپانسرشیپی چقدر است؟

در سراسر کانادا (بجز کبک) طول مدت اسپانسر شدن برای همسر 3 سال از روزی که همسر شما شهروند دائم کانادا میشود میباشد.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
ویزای همراه کشور کانادا ویزای همراه کشور کانادا

سیاست های مهاجرتی سخاوتمندانه کشور کانادا این امکان را برای متقاضیان فراهم آورده است تا هم...

سایت های کاریابی در کانادا سایت های کاریابی در کانادا

سایت‌ های کاریابی در کانادا یکی از متداول‌ترین راه‌هایی که جویندگان کار در کانادا استفاد...

کار در کانادا کار در کانادا

کار در کانادا با توجه به وسعت خاک کشور کانادا و جمعیت کمی که دارد تقاضای قابل توجهی دارد. ال...

نظرات کاربران
Call Now Button