چندی پیش مقاله ای در مورد حقوق مهاجرت نوشته شد که در آن در رابطه با روش های اخذ تابعیت و اقامت توضیح داده شد. یکی از راه های اخذ تابعیت و اقامت (شهروند شدن) در کشورهای مختلف ، مهاجرت از طریق تولد فرزند (اخذ تابعیت از طریق تولد فرزند) بود. همانطور که گفته بودیم روش های اخذ تابعیت و اخذ اقامت از طریق تولد فرزند را برای شما هموطنان عزیز توضیح میدهیم.

اخذ اقامت کشور چین از طریق تولد فرزند

راههای مختلفی برای اخذ اقامت ، نهایتا شهروندی و پاسپورت کشورهای مختلف دنیا وجود دارد . یکی ار راههای پرطرفدار والبته ساده تر نسبت به سایر روشها در برخی از کشورها  روش تولد فرزند در کشور مورد تقاضا میباشد. در واقع به دلیل شرایط مناسب اخذ اقامت از طریق تولد فرزند، بسیاری از زوجها  به اقدام و برنامه ریزی  از طریق این روش به جهت دستیابی به شهروندی و پاسپورت دوم  برای فرزنداشان تمایل دارند. علاوه بر این،  این روش مزایایی از قبیل اخذ اقامت دائم و شهروندی محل تولد فرزند را برای والدین نیز بهمراه دارد.  از انجاییکه کشور چین یکی از کشورهای  مطرح در رابطه با اخذ اقامت از طریق تولد میباشد،در این مقاله  به روش اخذ اقامت و شهروندی کشور چین ازطریق تولد  فرزند میپردازیم. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در مورد آشنایی با کشور چین، ویزای تحصیلی چین، شرایط و هزینه زندگی در چین و اقامت چین از طریق ازدواج به مقالات مربوطه مراجعه کنید.

یکی از روشهایی تعلق تبعیت چینی به شخص،  از طریق اخذ اقامت در چین از طریق تولد فرزند میباشد. که دو موضوع خون و خاک در آن مطرح میباشد.  در واقع دو حق برای روش تولد وجود دارد یکی حق از طریق خون ودیگری حق از طریق خاک. در این راستا،  اگر چه در کشور چین روش اصلی برای اخذ تبعیت چینی روش  خون میباشد، اما  دولت این کشور با یک تبصره  روش خاک را نیز به عنوان یک روش اخذ اقامت و شهروندی کشور چین از طریق تولد فرزند  در قوانین خود مطرح کرده و پذیرفته است.

اخذ اقامت کشور چین از طریق تولد فرزند
اخذ اقامت کشور چین از طریق تولد فرزند

اخذ اقامت کشور چین از طریق تولد فرزند – خون

زمانی امکانپذیر است که حداقل یک نفر از دو والد تبعیت کشور چین را داشته باشد.

اخذ اقامت کشور چین از طریق تولد فرزند– خاک

در شرایطی امکانپذیر است که والدین شخص متولد شده  که تبعه چین نیستند در چین اقامت داشته باشند .

یک اصطلاح معروف در  مورد اخذ اقامت از طریق تولد فرزند تحت عنوان گردشگری تولد میباشد . گردشگری تولد به این معناست که وقتی فرزند شما در  برخی از کشوری ها از جمله کشور چین بدنیا می آید به او مانند تمام کودکانی که در این کشور بدنیا می آیند اقامت و پاسپورت داده میشود. از طرف دیگر همانطور که در بالا ذکر شد ، والدین چنین فرزندی شانس بیشتری برای دریافت اقامت و شهروندی کشور چین خواهند داشت. به همین دلیل است که سالانه بسیاری از متقاضیان اقامت و شهروندی چین تلاش می کنند که فرزند خود را در هنگ کنگ، شهری جزیره ای شکل در جنوب چین با بازارهای مالی وتجاری بسیار خوب در منطقه آسیا و جهان، به دنیا بیاورند. نکته جالب توجه این است که شخصی  که در هنگ کنگ متولد شده باشد،  اقامت هنگ کنگ را بطور مادام العمر دریافت میکند و تمام امتیازات کاری و زندگی در این خاک را دارد و شهروند چین می شود. در حالیکه شهروندان دیگر چین برای کار و زندگی کردن در هنگ کنگ نیاز به امتیازات خاصی دارند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تحصیل در چین مقاله تحصیل در چین را مطالعه فرمایید.

در صورتیکه تمایل دارید برای دانشگاه های برتر کشور چین اقدام نمایید ، موسسه آتیه آفرینان ایرانیان شما را در این زمینه همراهی مینماید. برای کسب اطلاعات تکمیلی تر و دریافت مشاوره اولیه رایگان میتوانید با موسسه تماس حاصل نمایید.

کارشناسان ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما ، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی چین ، تابعیت از طریق تولد فرزند را ارائه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ اقامت از طریق تولد میتوانید با ما در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در چین تحصیل در چین

تحصیل در چین می تواند موفقیت خوبی برای افرادی باشد که قصد تحصیل با هزینه های مناسب در یکی...

تحصیل پزشکی در چین تحصیل پزشکی در چین

همانطور که می دانید تحصیل پزشکی این روزها به علت شرایط خوب درآمد بسیار حائز اهمیت شده است . ...

مهاجرت به چین مهاجرت به چین

مهاجرت به چین و روش های اقامت در چین در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به چین از طر...

نظرات کاربران
Call Now Button