مهاجرت به هند و روش های اقامت در هند در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به هند از طریق روش های مختلفی مانند تحصیل، کار و سرمایه گذاری مورد بررسی قرار می گیرد. اگر قصد مهاجرت به هند را دارید، احتمالا سوالاتی از این قبیل برای شما ایجاد می شود. شرایط مهاجرت به هند چیست؟ شرایط اخذ اقامت و تابعیت هند به چه صورت است؟

بررسی شرایط مهاجرت به هند

درخواست مشاوره مهاجرت

همراهان عزیز، لطفا برای ارزیابی اولیه و گرفتن مشاوره مهاجرتی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مهاجرت به هند

پایتخت هند، شهر دهلی نو و واحد پول آن روپیه است. با توجه به جمعیت زیاد هند، گویش ها و زبان های متنوعی را می توان یافت اما زبان رسمی این کشور هندی و انگلیسی است.

هند از نظر کیفیت نوآوری به واسطه دانشگاه ها و نشریات علمی با کیفیت، در بین کشورهای با درآمد متوسط در رده دوم قرار گرفته است. به دنبال وضعیت اقتصادی رو به رشد کشور هند در سال های اخیر، نظر مهاجران زیادی را به خود جلب کرده است.
اما علی رغم همه پیشرفت های اقتصادی که در این سال ها موفق به کسب آن شده است، آلودگی هوا، فساد، مشکلات بهداشتی و فقر از مشکلات و معایبی است که گاهی باعث می شود، متقاضیان از مهاجرت به هند منصرف شوند.

مهاجرت به هند

روش های مهاجرت به هند

روش های متعددی برای مهاجرت به هند وجود دارد و متقاضیان می توانند با توجه به شرایط خود از یکی از روش های زیر اقدام به درخواست اقامت هند برای خود کنند. انواع روش های اقامت در هند به شرح زیر است:

مهاجرت به هند از طریق تحصیل

یکی از روش های اصلی و پر تقاضا برای تحصیل در هند است. برخی از دانشگاه های هند از اعتبار بالایی برخوردار هستند. ارزان بودن تحصیل در این کشور از دلایلی به شمار می رود که مورد استقبال متقاضیان قرار می گیرد.

دانشگاه های بسیاری در هند وجود دارد که به زبان انگلیسی تدریس می شود که می توان تمام رشته های تحصیلی را در آنها پیدا کرد. ابتدا متقاضیان باید برای پذیرش در یکی از دانشگاه های هند اقدام کنند.
ارائه مدرک زبان در این دانشگاه ها الزامی است و در صورتی که فردی مدرک زبان نداشته باشد می تواند دوره های فشرده زبان را در دانشگاه بگذراند تا برای ورود به دانشگاه آماده شود.

 شهریه ای که برای این دوره ها در نظر گرفته شده است ممکن است در هر دانشگاه متفاوت باشد. پس از دریافت دعوتنامه پذیرش تحصیلی، با مراجعه به سفارت هند، ویزای تحصیلی برای فرد صادر می شود.
در حین تحصیل، دانشجویان اجازه کار پاره وقت دارند که می تواند برخی از هزینه های زندگی دانشجویان را پوشش دهد. اگرچه هزینه های زندگی در هند در مقایسه با برخی از کشور های اروپایی بسیار پایین تر است.

مهاجرت به هند از طریق تحصیل

مهاجرت به هند از طریق کار

مهاجرت به هند از طریق کار پس از تحصیل از متداول ترین روش های دریافت اقامت است. متقاضیان برای اخذ ویزای کار باید پیشنهاد کاری از یک کارفرمای هندی داشته باشند.

اخذ پیشنهاد کاری می تواند با مشکلات فراوانی همراه باشد، زیرا با توجه به جمعیت زیاد کشور هند و تقاضای فراوان دریافت شغل از طرف شهروندان هندی، شانس متقاضیان کار خارجی را بسیار پایین می آورد.
متقاضیان کار در هند باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند و داشتن دانش زبان هندی نیز می تواند کمک فراوانی در جست و جوی کار کند.

در این روش متقاضیان می توانند از سایت ها و موسسات کاریابی معتبر در کشور هند کمک بگیرند تا مشاغل مورد نیاز این کشور را پیدا کنند. پس از دریافت دعوت نامه از کارفرمای هندی، شخص جویای کار برای اخذ اقامت کاری خود باید به سفارت این کشور مراجعه کند. مدت اعتبار ویزای کاری در هند، تا زمانی که فرد دارای قرارداد کاری باشد، تمدید می شود.

متقاضیان اخذ تابعیت کشور هند باید 7 سال به طور تمام وقت در این کشور مشغول به کار باشند تا به اقامت دائم دست پیدا کنند. در صورتی که 5 سال از اقامت دائم گذشته باشد، می توانند برای اخذ تابعیت هند درخواست دهند.

مهاجرت به هند از طریق سرمایه گذاری

اخذ اقامت هند از طریق سرمایه گذاری به روش های متعددی امکان پذیر است. همانطور که پیش تر به آن اشاره شد، رشد اقتصادی کشور هند در سال های اخیر سیر صعودی داشته است اما با توجه به جمعیت زیاد این کشور، دولت برنامه و تمایلی به اخذ تابعیت به مهاجران سرمایه گذار خارجی ندارد.

روش های متعددی برای سرمایه گذاری وجود دارد که شامل ثبت شرکت، خرید اوراق قرضه دولتی و خرید ملک می شود. به طور کلی هند، کشور فقیری محسوب می شود و سرمایه گذاری در صورتی مورد استقبال قرار می گیرد که اشتغال زایی بالایی داشته باشد که بتواند شهروندان هندی را استخدام نماید.

از این رو ثبت شرکت می تواند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری باشد و خرید ملک نیز منجر به اخذ اقامت دائم این کشور نشود زیرا از نظر سود دهی برای کشور هند در سطح پایینی قرار دارد.

در بخش اوراق قرضه دولتی نیز اگر متقاضی از تمکن مالی بالایی برخوردار باشد، باید با خرید اوراق قرضه دولتی حداقل به ارزش یک و نیم میلیون دلار، اقدام به سرمایه گذاری کند. با توجه به این که نرخ بالایی برای سرمایه گذاری از این طریق نیاز است، کمتر مورد توجه سرمایه گذاران قرار می گیرد.

مهاجرت به هند از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به هند از طریق ثبت شرکت

از دیگر راه های سرمایه گذاری در هند، ثبت شرکت است که می تواند با داشتن شرایط مورد نظر کشور هند منجر به اخذ اقامت و تابعیت هند شود. در ابتدا فرد سرمایه گذار باید طرح توجیه اقتصادی یا بیزینس پلن خود را ارائه دهد و ثابت کند که تمکن مالی کافی برای ثبت شرکت و امور شرکت را دارد. در صورت تایید ادارات مربوطه می تواند شرکت خود را ثبت نماید.

حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت در هند مبلغی در حدود 50 هزار دلار است. علاوه بر پرداخت سرمایه اولیه، فرد سرمایه گذار باید 20 نفر از شهروندان هندی را نیز در شرکت خود استخدام کند و متعهد شود ماهانه مبلغی که دولت تعیین می کند را به هر یک از کارکنان این شرکت حقوق پرداخت می کند.

مهاجرت به هند از طریق تولد

کشور هند همچون سایر کشورهای اتحادیه اروپا، قوانین خاصی نسبت به اقامت از طریق تولد دارد و از اصل خون پیروی می کند، این بدین معنا است که تولد در خاک هند برای افرادی که هندی نیستند، منجر به اخذ اقامت و تابعیت نمی شود.

تنها در صورتی منجر به تابعیت می شود که یکی از والدین فرزند، شهروند هند باشند. اما در صورتی که والدین اقامت کشور هند را قبل از تولد فرزند دریافت کرده باشند، یا از طریق ازدواج، اقامت موقت هند را دریافت کرده باشند، وقتی فرزندشان متولد شود می توانند اقامت هند را به سادگی برای او نیز دریافت کنند.

مهاجرت به هند از طریق تولد

مهاجرت به هند از طریق ازدواج

مهاجرت به هند از طریق ازدواج همانند دیگر کشورهای اروپایی روشی است که منجر به تابعیت و اقامت دائم کشور هند می شود. با توجه به قوانین هند، برای ازدواج با یک فرد هندی یا شخصی که پاسپورت این کشور را داشته باشد و حداقل سن برای پسران 21 سال و دختران 18 سال در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است در این روش زوجین باید ثابت کنند که ازدواجشان حقیقی است و در این مدت زندگی مشترک داشته اند. شخص متقاضی ویزای ازدواج در هند باید محلی برای سکونت خود و همسرش در کشور هند داشته باشد و حداقل 30 روز قبل از درخواست خود در آنجا سکونت داشته باشد. در صورت تداوم ازدواج پس از 7 سال، فرد متقاضی می تواند برای اخذ پاسپورت و شهروندی کشور هند تقاضا دهد.

مهاجرت به هند از طریق پناهندگی

پناهندگی یکی از راه های نامناسب اخذ اقامت هند است. پناهندگان اشخاصی هستند که به دلایل مختلفی مانند مسائل مذهبی، سیاسی، عقیدتی، جنگ، نژاد، عضویت در گروه های خاص و مواردی از این قبیل که باعث می شود امنیت جانی در کشور که زندگی می کنند ندارند.

ممکن است به این دلایل فرد پناهنده در کشور خود مورد تعقیب باشد یا تحت شکنجه و آزار و اذیت قرار گیرد و خطرات دیگری که فرد را از کشورش دور می کند. به همین دلیل است که این افراد به کشورهایی که عضو کنوانسیون ژنو هستند پناه می برند.
با توجه به قوانین کنوانسیون ژنو، کشور مورد نظر باید حداقل امکانات مورد نیاز زندگی را برای افراد پناهجو فراهم آورد تا در امان باشند.

کشور هند دارای شرایط نا مناسبی برای پناهجویان است که اکثرا از افغانستان و میانمار هستند. سالانه بسیاری از پناهندگان با این روش جان خود را از دست می دهند زیرا کشور هند برای پناهندگان شرایط بسیار سخت و طاقت فرسایی در کمپ ها در نظر می گیرد و فرآیند پیگیری پرونده ها را بسیار طولانی می کنند تا مانع پناهندگی افراد متقاضی شوند.

به همین دلیل این روش به هیچ وجه توصیه نمی شود موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان هیچ گونه خدماتی در زمینه پناهندگی ندارد و این مطلب صرفا جهت افزایش آگاهی شما و اطلاع رسانی در خصوص خطرات و نکات مهم پناهندگی به عرض شما می رسد و پیشنهاد می شود تا با توجه به شرایط خود روشی مناسب و البته قانونی را انتخاب کنید.

مهاجرت به هند از طریق پناهندگی

مهاجرت به هند و هزینه های زندگی در آن

یکی از مسائل مهمی که افراد قبل از اقدام به مهاجرت به هند باید به آن توجه کنند هزینه های زندگی در این کشور است. در کشور هند متوسط حقوق ماهیانه یک فرد به طور خالص و پس از کسر مالیات، 500 دلار است و هزینه های ماهیانه یک فرد در 300 دلار، بدون هزینه اجاره تخمین زده شده است.

هزینه زندگی در هند به طور متوسط 65.10٪ کمتر از ایالات متحده است و اجاره مسکن در هند به طور متوسط 86.50٪ کمتر از ایالات متحده است. در جدول زیر می توانید لیست ریز قیمت های مواد غذایی، کالا، املاک و برخی خدمات در هند را مشاهده کنید:

عنوانهزینه (روپیه)
غذا برای 2 نفر در رستوران متوسط 850.00 ₹        
شیر (1 لیتر)         191.16 ₹        
یک قرص نان تازه (500 گرم)         30.94 ₹          
برنج (سفید) (1 کیلوگرم)      23.92 ₹          
تخم مرغ (عدد 12)             68.08 ₹
مرغ (1 کیلوگرم)   104.81 ₹        
گوشت گاو (1 کیلوگرم) 191.09 ₹        
سیب (1 کیلوگرم) 63.59 ₹
موز (1 کیلوگرم)  22.78 ₹          
پرتقال (1 کیلوگرم)31.94 ₹
گوجه فرنگی (1 کیلوگرم)16.98 ₹
سیب زمینی (1 کیلوگرم) 14.03 ₹          
پیاز (1 کیلو گرم)16.90 ₹
آب (بطری 1/5 لیتری)28.11 ₹
بلیت یک طرفه (حمل و نقل محلی)20.00 ₹
تاکسی ۱ کیلومتر (تعرفه عادی)       27.36 ₹
بنزین (1 لیتر) 305.78 ₹        
شارژ ماهانه ی آپارتمان 85 متر مربعی        2,967.08 ₹
اجاره آپارتمان (1 اتاق خواب) در مرکز شهر 11,861.01 ₹   
اجاره آپارتمان (1 اتاق خواب) خارج از مرکز 7,422.08 ₹     
اجاره آپارتمان (3 اتاق خواب) در مرکز شهر 26,995.47 ₹   
اجاره آپارتمان (3 اتاق خواب) خارج از مرکز              16,570.83 ₹   
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر8,525.66 ₹     
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در خارج از مرکز4,472.59 ₹     

مهاجرت به هند و اخذ تابعیت

با توجه به روش هایی که پیش تر مورد بررسی قرار گرفت، متقاضیان مهاجرت به هند بر اساس شرایط فعلی خود، بسیار مهم است که کدام روش را انتخاب می کنند تا بتوانند از طریق آن تابعیت و یا اقامت دائم کشور هند را دریافت کنند.

با یک بررسی اجمالی می توان دریافت که افرادی که شرایط لازم در هر یک از این روش ها را دارا باشند به طرق مختلف می توانند به تابعیت کشور هند دست پیدا کنند. به طور کلی متقاضیان باید حداقل به مدت 7 سال در کشور هند اقامت داشته باشند.

همچنین در طی مدت اقامت خود کار داشته و بیمه و مالیات پرداخت کرده باشند. از شرایط لازم دیگر، تسلط داشتن به زبان هندی و قبول شده در آزمون فرهنگ و تاریخ کشور هند است.

پس از طی این مراحل فرد متقاضی می تواند برای اخذ تابعیت کشور هند اقدام نماید که البته باید در نظر داشت که به علت جمعیت بالای این کشور، دولت قوانین سختی را برای اخذ پاسپورت به مهاجران خارجی وضع کرده است.

مهاجرت به هند و اخذ تابعیت

سخن پایانی

مهاجرت به هند و روش های مختلف اقامت در هند در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. در صورتی که قصد مهاجرت به هند را دارید، می توانید از طرق مختلف برای اخذ اقامت اقدام کنید.
اقامت در هند از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری و ازدواج ممکن می باشد. اخذ اقامت این کشور از طریق پناهندگی به هیچ وجه توصیه نمی شود. اما روش های دیگر به خصوص مهاجرت از طریق تحصیل و کار شرایط مناسبی داشته و در صورت دارا بودن شرایط  پروسه مراحل آن آسان تر می باشد.

سوالات متداول

انواع روش های مهاجرت به هند چیست؟

مهاجرت از طریق تحصیل، کار، ازدواج، تولد، پناهندگی و…

متوسط حقوق ماهیانه یک فرد در هند چقدر است؟

در کشور هند متوسط حقوق ماهیانه یک فرد به طور خالص و پس از کسر مالیات، 500 دلار است.

مزایای تحصیل در هند چیست؟

برخی از دانشگاه های هند از اعتبار بالایی برخوردار هستند. ارزان بودن تحصیل در این کشور از دلایلی به شمار می رود که مورد استقبال متقاضیان قرار می گیرد.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در رشته پرستاری هند تحصیل در رشته پرستاری هند

تحصیل در رشته پرستاری هند امروزه از پرمخاطب ترین رشته های تحصیلی در کشور هند است . در حال حا...

تحصیل در هند تحصیل در هند

تحصیل در هند با هزینه ای بسیار کمتر از دانشگاه های دیگر کشورها انجام می شود بسیاری از دانشج...

بازار کار مهندسی برق در هند بازار کار مهندسی برق در هند

بازار کار مهندسی برق در کشور هند برای متقاضیان بین المللی که متقاضی کار در هند هستند شرایط ...

نظرات کاربران
Call Now Button