مهاجرت به هلند مزایای زیادی در بردارد. این کشور دارای یک عملکرد کارآفرینی پر رونق و سیستم آموزش عالی می باشد. مردم هلند از تعادل میان کار و زندگی، امنیت اجتماعی و رفاه برخوردار هستند.

هنگام مهاجرت به هلند احتمالا پیدا کردن خانه برای اقامت بزرگترین چالش شما باشد. بازار مسکن در هلند بسیار رقابتی است. بعد از مهاجرت به هلند باید برای استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی بیمه خصوصی دریافت کنید.

سیستم مراقبت های بهداشتی هلند از کیفیت خوبی برخوردار است. هلند با داشتن شرایط مطلوب برای زندگی گزینه مناسبی برای مهاجرت بسیاری از افراد است.

مهاجرت به هلند

بررسی شرایط مهاجرت به هلند

درخواست مشاوره مهاجرت

همراهان عزیز، لطفا برای ارزیابی اولیه و گرفتن مشاوره مهاجرتی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

آیا هلند گزینه مناسبی برای مهاجرت می باشد؟

کشور هلند از لحاظ اقتصادی جزء با ثبات ترین کشورهای قاره اروپاست. کسانی که این کشور را برای مهاجرت انتخاب میکنند باید بدانند که دارای مزایای فراوانی است مانند: تسلط مردم به زبان انگلیسی، سطح رفاه، کم بودن اختلاف طبقاتی، خدمات درمانی رایگان، زیر ساخت های مدرن، آب و هوای متعادل، سیستم آموزشی قوی، حقوق و دستمزد بالا و…
شاید سوال خیلی ها این باشد که تحصیل در هلند چگونه است؟ در دانشگاه های هلند تحصیل در مقاطع ارشد به بالا به زبان انگلیسی تدریس میشود و باید شهریه پرداخت کرد ، وهمچنین دانشجویان میتوانند خانوادشان را همراه خود ببرند و همراه اجازه کار هم در این کشور دارد.
و بعد از تحصیل، مهاجران میتوانند ویزای کار و اقامت بگیرند. همچنین کشور هلند برای مشاغل مرتبط با برنامه نویسی، فرصت کار بسیار بالایی دارد.

مهاجرت به هلند از طریق تحصیل

تحصیل در هلند برای کودکان 5 تا 16 سال اجباری است. زبان تدریس در این مقطع هلندی می باشد. اما مدارس و دانشگاه های زیادی به زبان انگلیسی تدریس می کنند.

بسیاری از مهاجرانی که همراه کودکان خود برای مهاجرت به هلند اقدام می کنند، مدارس بین المللی یا خصوصی با برنامه درسی انگلیسی را ترجیح میدهند. به جز برخی مدارس خصوصی، تحصیل در مقطع ابتدایی و متوسطه در هلند رایگان است.

شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا و برخی کشورها مثل کانادا، ژاپن و استرالیا برای تحصیل در هلند نیازی به ویزای دانشجویی یا اجازه اقامت ندارند. اما دانشجویان سایر کشورها بسته به مدت زمان اقامت باید ویزا دریافت کنند.

قبل از درخواست اقامت باید تصمیم بگیرید، در کدام دانشگاه هلند قصد تحصیل دارید. در صورتی که از آن دانشگاه پذیرش بگیرید، می توانید با نامه پذیرش درخواست خود را ارسال کنید. حداکثر تا 3 ماه فرصت دارید، مدارک مربوط به ویزای تحصیلی را جمع آوری کنید. رسیدگی به درخواست با توجه به ملیت و سایر عوامل حدود یک ماه طول می کشد.

مهاجرت به هلند از طریق تحصیل

زبان موردنیاز تحصیل در هلند

برای مهاجرت به هلند از طریق تحصیل، تسلط به زبان انگلیسی در برنامه های آموزشی انگلیسی و حتی گاهی در آموزش های هلندی نیز ضروری می باشد. مدارک زبان انگلیسی مثل آیلتس و تافل مورد قبول دانشگاه های هلند می باشد.

بعد از پایان تحصیل در هلند شما یک سال فرصت دارید، شغل مناسبی پیدا کنید. در صورت پیدا کردن شغل می توانید اقامت کاری هلند را دریافت کرده و بعد از 5 سال به اقامت دائم برسید. در غیر این صورت مجبور به ترک خاک هلند هستید.

برخی از بهترین دانشگاه های هلند به شرح زیر هستند:

  • دانشگاه صنعتی دلفت
  • دانشگاه تحقیقاتی واخنینگن
  • دانشگاه آراسموس روتردام
  • دانشگاه آمستردام
  • دانشگاه توئنته

برخی رشته ها در هلند نسبت به بقیه رشته های تحصیلی محبوب هستند. رشته های روانشناسی، توسعه پایدار، مهندسی صنایع، علوم کامپیوتر و امور مالی محبوب ترین رشته ها در هلند می باشند.

مهاجرت به هلند از طریق کار

اگر قصد کار در هلند را دارید، فرصت های شغلی زیادی برای مهاجران در هلند وجود دارد. مشاغلی در زمینه کشاورزی، صنایع غذایی، صنایع خلاق، مواد شیمیایی، انرژی، فناوری اطلاعات، علوم بهداشتی و تدارکات و خدمات وجود دارد.

متوسط حقوق ماهانه در هلند بیش از 2341 یورو در ماه می باشد. برای کار در هلند نیازی به یادگیری زبان هلندی نیست. در واقع در تجارت و بیشتر شرکت ها به زبان انگلیسی صحبت می کنند. هلند یکی از متمرکز ترین، با انگیزه ترین و چند زبانه ترین نیروهای کار را در سطح بین المللی دارد. با این حال تقاضا برای نیروی کار با مهارت بالا همچنان زیاد است.

برای کار در هلند باید مجوز اقامت دریافت کرد. درخواست شما برای کار در هلند زمانی تایید می شود، که از کارفرمایی در هلند پیشنهاد شغلی دریافت کرده باشید. در غیر این صورت اجازه ورود به هلند را ندارید.
کارفرما باید توسط مقامات مهاجرتی هلند، شناخته شده باشد. همچنین برای تایید درخواست حداقل حقوقی تعیین شده است.

اگر بیشتر از 30 سال سن دارید، حداقل حقوق باید 4240 یورو در ماه باشد. در صورتی که سن شما زیر 30 سال است، حقوق باید حداقل 3108 یورو در ماه باشد. ویزای کار هلند عموما یک ساله صادر می شود.

اما در مواردی مثل نقل و انتقالات درون شرکتی می تواند ویزا برای حداکثر 3 سال صادر شود. در صورتی که بعد از مهاجرت به هلند شغل خود را تغییر دهید، کارفرمای جدید باید مجوز کار به نام شما درخواست کند. در زمان مهاجرت به هلند از طریق کار می توانید برای اعضای خانواده نیز ویزا دریافت کنید.

مهاجرت به هلند از طریق کار

مهاجرت به هلند از طریق سرمایه گذاری

کشور هلند تمایل دارد، افراد ثروتمند، سرمایه گذار و افرادی با دانش بالا را جذب کند. اکثر متقاضیانی که عضو اتحادیه اروپا نیستند، برای مهاجرت به هلند از طریق سرمایه گذاری باید حدود 1250000 یورو در هلند سرمایه گذاری کرده و به فعالیت تجاری بپردازند. در واقع در هلند تنها با سرمایه گذاری نمی توان اقامت این کشور را به دست آورد.

با ثبت شرکت یا کارآفرینی می توان برای خود و اعضای خانواده ویزای هلند را دریافت کرد. برای ثبت شرکت در هلند ارائه بیزینس پلن بسیار مهم می باشد. در واقع باید ثابت کنید، فعالیت تجاری شما به نفع اقتصاد هلند است.

سرمایه گذاری در هلند شرایط خاصی دارد. شما باید در شرکتی که مستقر در هلند است، حداقل 1250000 یورو سرمایه گذاری کنید. این مبلغ را می توان در صندوقی که صندوق مشارکت نامیده می شود، سرمایه گذاری کرد.
این سرمایه گذاری باید مستقیما منجر به ایجاد حداقل 10 موقعیت شغلی تمام وقت در یک دوره 5 ساله شود. مهاجرت به هلند از طریق سرمایه گذاری به وسیله سیستم امتیاز بندی ارزیابی می شود. این امتیاز دهی توسط 3 شرط زیر انجام می شود.

  1. طی 5 سال حداقل 10 موقعیت شغلی ایجاد شود.
  2. سهمی در افزایش نوآوری شرکت هلندی داشته باشد. این مورد ممکن است از طریق اختراع ثبت شده، سرمایه گذاری در نوآوری های مربوط به  فناوری یا سرمایه گذاری در شرکتی که به یک بخش برتر تعلق دارد، اثبات شود .
  3. ارزش افزوده های دیگر نیز مهم می باشد. مانند دانش خاص، سیستم شبکه ها، مشتری ها و مشارکت فعال سرمایه گذار.
مهاجرت به هلند از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به هلند از طریق ازدواج

اگر شما با یک شهروند هلندی ازدواج کرده باشید، می توانید اقامت و در ادامه تابعیت هلند را به دست آورید. ابتدا باید درخواستی برای اقامت در هلند ارسال کنید. یکی از شرایط مهم برای تایید درخواست، تمکن مالی همسر هلندی می باشد. در واقع این زوج باید ثابت کنند، می توانند هزینه های زندگی را تامین کنند.

از آن جایی که افرادی برای مهاجرت به هلند از طریق ازدواج اقدام به ازدواج های صوری می کنند، برای اثبات واقعی بودن رابطه بررسی هایی توسط اداره مهاجرت صورت می گیرد. بعد از 3 سال زندگی در هلند می توانید برای اخذ تابعیت هلند اقدام کنید.

مهاجرت به هلند از طریق ازدواج

مهاجرت به هلند از طریق پناهندگی

قبل از بررسی شرایط و مراحل مهاجرت به هلند از طریق پناهندگی لازم به ذکر است، موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان هیچ گونه خدماتی در رابطه با پناهندگی ارائه نمی دهد. از آن جایی که این روش مهاجرت به هلند ریسک بالایی داشته و احتمال رد درخواست در آن زیاد می باشد، به هیچ وجه توصیه نمی شود.

هلند به افرادی که در صورت بازگشت به کشور خود در معرض خطر هستند، پناهندگی اعطا می کند. شخص پناهجو باید به اداره مهاجرت و تابعیت هلند مراجعه کرده تا از آن جا به مرکز پناهجویان منتقل شود.

این مراکز به طور معمول در نزدیکی مرکز پردازش درخواست پناهندگی می باشد. به پناهجویان حداقل 6 روز فرصت استراحت و آماده سازی داده می شود. در این مدت اطلاعاتی در مورد روند پناهندگی، طریقه مشاوره با وکیل و اظهارنامه پزشکی ارائه می شود. زمانی که وقت مصاحبه پناهجو رسید، باید شرایط و علت پناهندگی را به طور کامل شرح دهد، تا در مورد او تصمیم گیری شود.

هزینه های زندگی در هلند

هزینه زندگی در هلند از شهری به شهر دیگر متفاوت است. آمستردام یکی از گران ترین شهرها برای زندگی است. خدمات عمومی در هلند ماهانه حدود 170 یورو و حمل و نقل عمومی ماهانه از 40 تا 100 یورو هزینه دارد.

اگر برای تحصیل به هلند مهاجرت کرده اید، باید گفت متوسط هزینه زندگی یک دانشجو در هلند ماهانه 800 تا 1200 یورو می باشد.

در صورتی که از طریق روش های دیگر مهاجرت کرده و یک خانواده 3 نفره باشید، هزینه ماهانه بدون احتساب اجاره خانه از 3000 یورو شروع می شود. در جدول زیر می توانید میانگین قیمت کالا و خدمات را در هلند مشاهده کنید.

غذا در رستوران ارزان قیمت15 یورو
غذا برای دو نفر در رستوران متوسط60 یورو
کاپوچینو2.87 یورو
یک لیتر شیر معمولی0.94 یورو
قرص نان سفید (500 گرمی)1.76 یورو
یک کیلو گرم برنج سفید1.96 یورو
12 عدد تخم مرغ2.13 یورو
یک کیلو گرم پنیر محلی10.70 یورو
یک کیلو گرم فیله مرغ7.62 یورو
یک کیلو گرم گوشت گاو14.90 یورو
یک کیلو گرم سیب1.89 یورو
یک کیلو گرم موز1.43 یورو
یک کیلو گرم پرتقال1.33 یورو
یک کیلو گرم گوجه فرنگی2.00 یورو
یک کیلو گرم سیب زمینی1.29 یورو
یک کیلو گرم پیاز1.22 یورو
بلیط یک طرفه مترو3.00 یورو
شروع قیمت تاکسی3.55 یورو
هر یک کیلومتر با تاکسی2.20 یورو
یک لیتر بنزین1.64 یورو
اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر1074.37 یورو
اجاره آپارتمان یک خوابه در حومه شهر846.92 یورو
خرید یک متر مربع خانه در مرکز شهر4108.65 یورو
خرید یک متر مربع خانه در حومه شهر3162.93 یورو

مهاجرت به هلند و اخذ تابعیت

افراد خارجی که واجد شرایط اخذ تابعیت هلند می باشند، با اقامت در هلند پس از 3 تا 5 سال می توانند تابعیت هلند را دریافت کنند. تابعیت هلند و اقامت دائم هلند هر دو، اجازه اقامت نا محدود در هلند را به شما می دهد.

البته اقامت دائم باید هر 5 سال تمدید شود. برخی از حقوق اجتماعی و مدنی مثل حق رای تنها برای شهروندان هلند در نظر گرفته شده است. برای اخذ تابعیت هلند شرایط زیر لازم می باشد.

  • سن شما باید بالای 18 سال باشد.
  • به مدت 5 سال با اجازه اقامت معتبر در هلند اقامت داشته و یا 3 سال به طور مداوم با همسر هلندی خود زندگی کرده باشید.
  • به میزان کافی با جامعه هلند ادغام شده و توانایی صحبت، نوشتن و درک زبان هلندی را دارید.
  • در 4 سال گذشته محکوم به حبس یا مجازات مالی زیادی (بیش از 810 یورو) نشده اید.
  • آماده انصراف از تابعیت فعلی خود هستید. (در شرایط خاصی می تواند استثنا وجود داشته باشد.)
مهاجرت به هلند و اخذ تابعیت

سخن پایانی

مهاجرت به هلند و شرایط اقامت در هلند در این مطلب مورد بررسی قرار گرفت. شرایط مهاجرت به هلند و هزینه های مربوط به مهاجرت و زندگی در هلند توضیح داده شد. از آن جایی که هلند کشور پیشرفته ای بوده و در بیشتر سال ها جز کشورهایی با رفاه بالا قرار داشته است، می تواند گزینه مناسبی برای مهاجرت محسوب شود.

سوالات متداول

انواع روش های مهاجرت به هلند چیست؟

مهاجرت از طریق کار، سرمایه گذاری، تحصیل، ازدواج، پناهندگی و…

شرایط اخذ تابعیت هلند چیست؟

1. سن شما باید بالای 18 سال باشد.
2. به مدت 5 سال با اجازه اقامت معتبر در هلند اقامت داشته و یا 3 سال به طور مداوم با همسر هلندی خود زندگی کرده باشید.
3. به میزان کافی با جامعه هلند ادغام شده و توانایی صحبت، نوشتن و درک زبان هلندی را دارید و…

بهترین دانشگاه های هلند کدامند؟

1. دانشگاه صنعتی دلفت
2. دانشگاه تحقیقاتی واخنینگن
3. دانشگاه آراسموس روتردام
4. دانشگاه آمستردام
5. دانشگاه توئنته

برای سرمایه گذاری در هلند به چقدر سرمایه نیاز هست؟

برای مهاجرت به هلند از طریق سرمایه گذاری باید حدود 1250000 یورو در هلند سرمایه گذاری کرده و به فعالیت تجاری بپردازند.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
زبان رسمی کشور هلند زبان رسمی کشور هلند

کشور هلند کشوری کوچک از قلمروهای پادشاهی هلند در شمال غربی اروپا با 16.5 میلیون نفر جمعیت می ...

مهاجرت کاری هلند مهاجرت کاری هلند

مهاجرت کاری هلند یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب خود نموده ...

مهاجرت اقامت سرمایه گذاری در هلند مهاجرت اقامت سرمایه گذاری در هلند

مهاجرت اقامت سرمایه گذاری هلند همواره مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. چه آنها که ...

نظرات کاربران
Call Now Button