مهاجرت به نیوزلند از طریق تولد فرزند یکی از روش های مهاجرت به این کشور میباشد. از میان روش های مختلف در خصوص اخذ اقامت نیوزلند و مهاجرت به کشور نیوزلند می توان به اخذ اقامت نیوزلند از طریق تولد فرزند در کشور نیوزلند که یکی از روش های جذاب اخذ اقامت نیوزلند محسوب می شود ، اشاره کرد.

مهاجرت به نیوزلند از طریق تولد فرزند – اقامت نیوزلند از طریق تولد فرزند

کشور نیوزیلند تشکیل شده از دو جزیره بزرگ و تعدادی جزیره کوچک میباشد که در جنوب غربی اقیانوس آرام واقع شده است. فاصله زیاد این کشور با خیلی از نقاط مختلف جهان, نزدیک بودن به قطب جنوب و نزدیکی آن به اقیانوس همگی باعث شده که بخش مهمی از تنوع گیاهی و جانوری در این کشور پدید آید. این کشور نسبتا کوهستانی در قسمت شمالی خود دارای منشأ آتشفشانی است و آتشفشان های آن هنوز از فعالیت‌های آذرین حکایت می‌کنند. این کشور از لحاظ نژادی به دو بخش عمده و بزرگ تقسیم شده‌است. بیشتر اروپایی  تبار بریتانیایی یا ایرلندی دارند و مهاجرانی که از آلمان, ایتالیا، هلند، اتریش، سوئیس و  آمده‌اند هم جمعیت قابل توجهی دارند.

مهاجرت به نیوزلند از طریق تولد فرزند – اخذ اقامت نیوزلند از طریق تولد فرزند

مهاجرت به نیوزیلند از طریق تولد فرزند، بر مبنای رابطه ی سیاسی و معنوی می باشد که پل ارتباطی اشخاص با دولت معین هستند. تمامی کشورهای دنیا در نظام حقوقی خود، تابع دو نوع سیستم خون و خاک می باشند . در سیستم خون ، تنها به بررسی تابعیت پدر و مادر طفل پرداخته میشود و این کاملا متعارض با تابعیت نژادی است. در تعریف سیستم خاک در مبحث تابعیت : به بررسی تابعیت در محل تولد فرد می پردازیم ، بدین شرح که اشخاص طبق سیستم خاک در هر محلی که متولد شده اند، تابعیت کشور محل تولد خود را اخذ می نمایند، در این مورد میتوان گفت که محل تولد ، قسمتی از قلمرو و سرزمین دولتی به شمار می رود . لذا در صورتی که تمامی کشورهای دنیا سیستم خاک را در اخذ تابعیت پذیرا باشند ، هیچگونه اختلاف و تعارضی بوجود نیامده و بی تابعیتی مورد پیدا نمیکند. در قانون تابعیت کشور نیوزلند که در سال 1948 تصویب شد, هیچ‌گونه مدت زمان سکونت برای متقاضی در نظر گرفته نشده است. مهاجرت به نیوزلند از طریق تولد فرزند به دو صورت قابل اجرا میباشد: اخذ تابعیت از طریق خون و اخذ تابعیت از طریق نژاد.

مهاجرت به نیوزلند از طریق تولد فرزند
مهاجرت به نیوزلند از طریق تولد فرزند

قابل ذکر است که تا قبل از تاریخ ژانویه 2006, سیستم تابعیت نیوزلند بر اساس اصل خاک بود. یعنی به این واسطه هر شخصی که در خاک این کشور به دنیا بیاید, تابعیت این کشور را اخذ مینماید. اما پس از این تاریخ سیستم حقوقی اخذ تابعیت این کشور به سیستم حقوقی خون تبدیل تغییر یافت.

حالت دوم برای مهاجرت به نیوزلند از طریق تولد فرزند ناظر به فرضی است که کودکی در خارج از نیوزیلند از پدری و مادری که خود تبعه یا مقیم دایم نیوزیلند است متولد شده یا پدرو مادر نیوزیلندی کودکی بی سرپرست را به فرزند خواندگی قبول بنماید که خود چند حالت دارد:
• کودکی که بین سال های ۱۹۴۹ تا ۱۹۷۷ از پدر نیوزیلندی متولد شده باشد.
• کودکی که بعد از سال ۱۹۷۸ از پدر و مادر نیوزیلندی متولد شده باشد که باید تقاضای تابعیت خود را تقدیم نمایند.
کودکی که در خارج از نیوزیلند از مادر نیوزیلندی ، بین سال های ۱۹۴۹ تا ۱۹۷۸ متولد شده باشد، اگرچه به وسیله مادر خود نیوزیلندی محسوب نمی شود اما می تواند تقاضای اعطای تابعیت نیوزیلندی کند.
به غیر از افراد مذکور افراد دیگری نیز جزء اتباع نیوزیلند شناخته می شوند:
• تمام کودکانی که بعد از تاریخ ژانویه ۱۹۷۸ در خاک این کشور این به دنیا آمده اند و وضعشان به گونه ای که ممکن است بی تابعیت شوند، تابعیت نیوزیلند اعطا می شود.
• کودکانی که پس از تاریخ آپریل سال ۲۰۰۵ در نیوزیلند یافت شوند و پدر و مادرشان معلوم نباشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در نیوزلند مقاله تحصیل در نیوزلند را مطالعه فرمایید.

مهاجرت به نیوزلند از طریق تولد فرزند – اقامت نیوزلند از طریق تولد فرزند

کارشناسان ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای مهاجرت به نیوزلند از طریق تولد فرزند را ارائه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال می توانید با ما در ارتباط باشید تا مشاوران و کارشناسان ما شما را دقیق تر راهنمایی کنند.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
Call Now Button