مهاجرت به نروژ همواره متقاضیان خاص خودش را داشته است. طبیعتاً این افراد جویای آگاهی از روش های اقامت در نروژ هستند. بر همین مبنا است که کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان مطلبی مفید در این زمینه تهیه کرده اند. در این مطلب از شرایط مهاجرت به نروژ مطلع می شوید. می آموزید که مهاجرت به نروژ از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری، تولد و ازدواج امکان پذیر است.
در اینجا یک سوال اساسی پیش می آید این که اقامت در نروژ از طریق کدام مورد نامبرده شده منجر به پاسپورت نروژ می شود؟

بررسی شرایط مهاجرت به نروژ

درخواست مشاوره مهاجرت

همراهان عزیز، لطفا برای ارزیابی اولیه و گرفتن مشاوره مهاجرتی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مهاجرت به نروژ

اگرچه کسب آگاهی از روش های مهاجرت به نروژ و اقامت در نروژ اهمیت فراوانی دارد؛ اما آشنایی با شرایط عمومی کشور نروژ نیز خالی از لطف نخواهد بود. نروژ کشوری در قاره اروپا بوده که نظام حکومتی آن از نوع جمهوری می باشد. این کشور از اعضای اتحادیه شنگن و حوزه اسکاندیناوی محسوب می شود.

عمده ترین دلیل مهاجرت به نروژ شرایط مطلوب این کشور است؛ یعنی اقامت در نروژ مصادف با ورود به یک کشور اروپایی ایده آل، ثروتمند، مرفه و همین طور سطح بالا است؛ چرا که به گفته سازمان ملل، این کشور بالاترین استانداردهای زندگی در دنیا را دارد. با چنین اوضاع و احوالی طبیعی است که افراد زیادی خواهان اخذ اقامت، تابعیت و پاسپورت نروژ باشند.

مهاجرت به نروژ

روش های مهاجرت به نروژ

با توجه به موارد ذکر شده منطقی است که هر ساله تقاضا برای مهاجرت به نروژ بیشتر شود. اقامت در نروژ از طریق روش های زیر قابل انجام است:

روش های مهاجرت به نروژ

مهاجرت به نروژ از طریق تحصیل

مهاجرت به نروژ از طریق تحصیل یک روش قانونی و درست و حسابی برای ورود به این کشور است. متقاضیان ویزای تحصیلی نروژ دستشان باز است که برای مقاطع مختلفی از دبیرستان تا دکترا اقدام کنند. مهاجرت به نروژ از طریق تحصیل به دریافت اقامت این کشور ختم می شود.

بگذارید این طور بگوییم که اقامت در نروژ از طریق تحصیل ابتدا اقامت موقت این کشور را در پی دارد. سپس با سپری شدن 3 سال از کار و زندگی در نروژ می توانید برای دریافت اقامت دائم نروژ اقدام کنید. بعد از 7 سال نیز موفق به دریافت تابعیت (شهروندی) و پاسپورت نروژ خواهید شد.

ناگفته نماند که تحصیل در نروژ با حمایت هایی از جانب دولت این کشور همراه است. از جمله این که امکان تحصیل رایگان در نروژ وجود دارد. به اضافه این که دولت نروژ به دانشجویان خارجی اجازه می دهد در طول تحصیلشان به مشاغل پاره وقت مشغول شوند.
در نهایت پس از اتمام دوره تحصیلی نیز چنانچه شرایط تعیین شده از جانب دولت را رعایت کرده باشید؛ اجازه تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری را دریافت خواهید کرد.

مهاجرت به نروژ از طریق کار

مهاجرت به نروژ از طریق کار به دو صورت زیر امکان پذیر است:

  • اخذ دعوتنامه ی کاری (جاب آفر)
  • جست و جوی کار پس از تحصیل

افراد برای درخواست ویزای کار نروژ به یک پیشنهاد کاری یا job offer از یک کارفرمای نروژی نیاز دارند. چنانچه متقاضی بتواند از سازمان یا شرکتی دعوتنامه دریافت کند، کارفرما باید با انتشار آگهی از نیروی کار داخلی نروژ و حتی کشور های حوزه شینگن نیز اطمینان حاصل کند.
در صورتی که عدم نیروی کار نروژ، از نیروی کار خارجی استفاده می شود. پس از پیدا کردن پیشنهاد کاری، فرد باید اقدام به اخذ ویزای کاری نروژ و دریافت مجوز کار در کشور نروژ نماید.

در این روش متقاضیان می توانند از سایت ها و موسسات کاریابی در کشور نروژ کمک بگیرند تا مشاغل مورد نیاز این کشور را پیدا کنند و برای شغل مورد نظر درخواست بدهند تا پس از پذیرش کارفرما، برای مصاحبه آماده شوند.
افرادی که در کشور نروژ تحصیل کرده باشند نیز می توانند پس از پایان تحصیلاتشان به مدت 6 ماه در جستجوی شغل مناسب باشند. متقاضیانی که علاقه مند به کار در نروژ و اخذ ویزای کاری این کشور هستند بهتر است قبل از هر اقدامی از یک متخصص این کار کمک بگیرند.

داشتن اطلاعات کافی از مشاغل مورد نیاز در نروژ می تواند کمک بزرگی در این زمینه داشته باشد. اگر خواهان مهاجرت و اخذ اقامت کاری نروژ هستید، پیشنهاد ما این است که می توانید با مشاوران و وکلای ما به صورت تلفنی و رایگان تماس حاصل فرمایید تا برای تمام سوالات و ابهاماتی که در ذهن دارید پاسخ درست دریافت کنید.

مهاجرت به نروژ از طریق کار

مهاجرت به نروژ از طریق ازدواج

همان طور که گفته شد مهاجرت به نروژ از طریق ازدواج یکی از راه هایی است که برای اقامت در نروژ وجود دارد. این شیوه مهاجرتی حساسیت های قانونی بیشتری نسبت به سایرین دارد. با این حساب باید به طور صحیح و دقیق از قوانین ازدواج در کشور نروژ مطلع شوید.
صرف ازدواج با یک تبعه نروژی موجب دریافت اقامت این کشور خواهد شد؛ و تفاوتی میان زن یا مرد بودن این شخص وجود ندارد.
مهاجرت به نروژ از طریق ازدواج و اقامت در نروژ نیازمند رعایت شرایط زیر است:

  • سن طرفین بالای 18 سال باشد.
  • هیچ یک از آنها متاهل نباشند.
  • در صورت داشتن ازدواج قبلی، تکلیف تقسیم مال و اموال آنها به طور کامل و قانونی مشخص شده باشد.
  • زن و شوهر باید به مدت 3 الی 4 سال در کنار هم زندگی کنند؛ به اضافه این که مدارکی برای احراز این موضوع در اختیار اداره مهاجرت نروژ بگذارند.
  • تبعه نروژی باید منزل مسکونی و شغل مناسبی داشته باشد.
  • تبعه نروژی باشد حقوق و درآمدی در سطح معین و مشخص شده داشته باشد.

با جمع شروط بالا است که یک شهروند نروژی می تواند برای دریافت تابعیت همسرش اقدام کند. لازم به تذکر است که اگر صوری بودن مهاجرت به نروژ از طریق ازدواج مشخص شود؛ مجازاتی سنگین برای هر دو طرف وجود دارد. دولت نروژ این زن و شوهر فرمالیته را از کشور اخراج خواهد کرد.

مهاجرت به نروژ از طریق سرمایه گذاری

برخی از کاربران وب سایت آتیه آفرینان ایرانیان بابت مهاجرت به نروژ از طریق سرمایه گذاری اظهار نگرانی کرده اند. دل واپسی شان نیز به دلیل این بوده که نروژ جزو کشورهای بسیار گران در سطح جهانی است.
با همه این ها اقامت در نروژ از طریق سرمایه گذاری هیچ گونه نگرانی و دغدغه ای به همراه نخواهد داشت؛ چرا که این کشور ثبات سیاسی و اقتصادی قابل توجهی دارد.

همین ثبات به خودی خود موجب امنیت سرمایه گذاری در نروژ خواهد شد. به اضافه این که نروژ در اتحادیه شنگن و اروپا عضو است؛ در نتیجه امکانات و مزایای چشم گیری در اختیار متقاضیان مهاجرت به نروژ و اقامت در نروژ قرار می گیرد. با این تفاسیر آسوده خاطر به سرمایه گذاری در نروژ بپردازید. مهم تر از همه این که سرمایه گذاری شما بازده و سودآوری فراوانی خواهد داشت.

مهاجرت به نروژ از طریق سرمایه گذاری به طرق مختلفی قابل انجام است. از جمله آن باید به خرید ملک، ثبت شرکت، کارآفرینی و خرید اوراق قرضه دولتی اشاره کنیم. در ادامه نگاهی کوتاه به روش های سرمایه گذاری در نروژ خواهیم داشت.

مهاجرت به نروژ از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به نروژ از طریق ثبت شرکت

بر اساس برآوردهای صورت گرفته از جانب کارشناسان موسسه آتیه آفرینان ایرانیان ثبت شرکت در نروژ به سرمایه اولیه ای در حدود 60000$ (دلار آمریکا) نیاز دارد. این مبلغ حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت در سال 2021 برآورد شده است.

مطابق قوانین نروژ متقاضی ثبت شرکت باید دست کم 2 سال در این کشور اقامت داشته باشد. به طور فعلی یک سال تا تاریخ انقضای ویزای خود مهلت داشته باشند.

مهاجرت به نروژ از طریق خرید ملک

همان طور که گفته شد خرید املاک در نروژ راهی برای مهاجرت به نروژ و به تبع آن اقامت در نروژ محسوب می شود. منتها برای خرید ملک در نروژ حداقل باید از قبل اقامت موقت این کشور را کسب کرده باشید.

سپس می توانید به خرید انواع ملک شخصی یا شراکتی بپردازید. به ویژه که بازار املاک در نروژ توسعه و سودآوری قابل توجهی دارد؛ در نتیجه خرید ملک در نروژ ابتدا یک شیوه سرمایه گذاری است. در ادامه به اقامت دائم نروژ ختم خواهد شد.

مهاجرت به نروژ از طریق کارآفرینی

کارآفرینی در نروژ روشی است که هم موجب سود دهی و سرمایه گذاری می شود؛ هم از طریق آن می توان به اقامت دائم نروژ دست یافت؛ البته برای مهاجرت به نروژ از طریق کارآفرینی شروطی وجود دارد. از جمله آن می توان به ارائه طرح تجاری قوی، استخدام نیروی کار نروژی و غیره اشاره کرد.

چنانچه اقامت در نروژ از طریق کارآفرینی را مدنظر دارید؛ اما در انتخاب حوزه آن مردد هستید پیشنهاد می دهیم از کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان مشورت بخواهید.

مهاجرت به نروژ از طریق خرید اوراق قرضه دولتی

مهاجرت به نروژ از طریق خرید اوراق قرضه دولتی همان قدری که یک سرمایه گذاری قوی به حساب می آید؛ به همان نسبت هم به اقامت دائم نروژ منجر خواهد شد. حتی می توانید با انتخاب از میان دو شیوه سرمایه برگشت پذیر یا برگشت ناپذیر بپردازید.

لازم به ذکر است که اقامت در نروژ از طریق خرید اوراق قرضه دولتی حساسیت و ریزه کاری های زیادی دارد؛ در نتیجه بهتر است در انجام این شیوه از وکیل مهاجرت یاری بخواهید.

مهاجرت به نروژ از طریق اوراق قرضه

مهاجرت به نروژ از طریق تولد

به طور کلی در حقوق بین الملل اعطای تابعیت هر کشوری یا بر اساس اصل خون است یا اصل خاک. در غالب کشورهای اروپایی تابعیت از طریق اصل خون منتقل می شود. در مهاجرت به نروژ نیز باید این موضوع را مدنظر قرار دهید؛ یعنی نوزادی که در نروژ متولد شود، همان تابعیت پدر و مادرش را خواهد داشت؛

بنابراین اگر به عنوان یک تبعه خارجی خواهان اقامت در نروژ از طریق تولد هستید، باید بگوییم این شیوه جوابگو نخواهد بود. دست کم یکی از والدین باید تابعیت نروژ را داشته باشد. در حالی که در کشور های پیرو اصل خاک، به کودک متولد شده در خاک یک کشور تابعیت همان کشور تعلق می گیرد.

مهاجرت به نروژ و هزینه های زندگی در آن

در مهاجرت به نروژ و اقامت در نروژ بدون شک آگاهی از هزینه و مخارج زندگی اهمیت فراوانی دارد. به همین دلیل قصد داریم توضیح کوتاهی در مورد هزینه های زندگی در نروژ ارائه دهیم. اگر خاطرتان باشد نروژ را کشوری مرفه و سطح بالا معرفی کردیم. از طرفی نروژ جزو کشورهای گران قیمت محسوب می شود.

 ناگفته نماند که هزینه زندگی در نروژ بر اساس تعداد افراد خانواده، محل سکونت، متراژ آپارتمان، سبک زندگی شخصی و غیره متفاوت خواهد بود. لازم به ذکر است که نرخ تورم در نروژ در سال 2021 به 1.7 درصد برآورد شده است؛ این نرخ آنچنان ناچیز است که عملاً هزینه های زندگی با سال گذشته تفاوت چندانی نداشته است. هزینه زندگی در نروژ به طور ماهیانه در حدود 14000NOK تا 25000NOK (کرون نروژ) برآورد شده است.

برخی از هزینه های ضروری زندگی در نروژ به شرح زیر است:

          اجاره بهای آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر            10023.60 کرون
          اجاره بهای آپارتمان یک خوابه در حومه                8056.70 کرون
          اجاره بهای آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر          16955.17 کرون
          اجاره بهای آپارتمان سه خوابه در حومه                13377.16 کرون
          هر قرص نان سفید 500گرمی                               26.00 کرون
          یک کیلوگرم برنج سفید                                        24.77 کرون
          12 عدد تخم مرغ                                                36.87 کرون

مهاجرت به نروژ اخذ تابعیت آن

غالب افراد مهاجرت به نروژ را به امید دریافت اقامت دائم، پاسپورت و تابعیت نروژ انجام می دهند. اگر شما نیز به دنبال اقامت در نروژ و اخذ تابعیت نروژ هستید؛ پس از 7 سال زندگی در این کشور می توانید برای دریافت اقامت دائم نروژ درخواست بدهید. منتها دریافت تابعیت نروژ نیازمند 10 سال زندگی در این کشور است.

متقاضیان مهاجرت به نروژ برای اخذ اقامت دائم و تابعیت نروژ باید فاقد هرگونه سابقه کیفری باشند. ناگفته نماند که اگر یک تبعه خارجی برای دریافت اقامت دائم نروژ اقدام کرده و سابقه کیفری نیز داشته باشد؛ ابتدا باید برای رفع سوء پیشینه کیفری خود اقدام کنید. سپس می توانید برای اخذ تابعیت نروژ وارد عمل شوید.
بد نیست بدانید که اخذ تابعیت و پاسپورت نروژ برای اتباع کشورهای اتحادیه اروپا شرایط متفاوتی دارد. از جمله این با 2 سال اقامت در نروژ می توانند برای دریافت تابعیت و پاسپورت آن دست به کار شوند.
متقاضیان مهاجرت به نروژ و اقامت در نروژ در صورت داشتن شرایط زیر موفق به دریافت تابعیت و پاسپورت نروژ خواهند شد:

  • شخص درخواست دهنده تابعیت نروژ باید هویتی کاملاً مشخص و معلوم داشته باشد.
  • فرد متقاضی باید در 10 سال اخیر دست کم 7 سال مستمر را به زندگی در نروژ گذرانده باشد.
  • چنانچه در بازه زنی 18 الی 55 برای دریافت تابعیت نروژ اقدام می کنید؛ باید آموزش زبان نروژی ببینید به طوری که تسلط و مهارت کافی بر این زبان داشته باشید.
  • قوانین داخلی و دولت نروژ تابعیت مضاعف (دوگانه) را مورد پذیرش قرار نداده است؛ بنابراین اگر خواهان تابعیت نروژ هستید و از آن سو نیز تابعیت کشور دیگری را دارید؛ ناچار به ترک تابعیت قبلی خود خواهید شد.
  • ازدواج با یک تبعه نروژی راهی برای دریافت تابعیت نروژ محسوب می شود.
  • بر اساس قوانین نروژ و رویکرد اتخاذ شده توسط دولت این کشور، افراد کمتر از 18 سالی که در نروژ اقامت دارند؛ اما تابعیت آنها معلوم نیست هم تابعیت نروژ را اعطاء می کند.
  • نوزادان متولد شده در خاک نروژ یا خارج از آن حتی اگر یکی از والدینشان شهروند نروژ باشند؛ تابعیت نروژ را دریافت خواهند کرد.
مهاجرت به ترکیه و اخذ تابعیت

سخن پایانی

مهاجرت به نروژ و اقامت در نروژ از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری، تولد و ازدواج مورد بررسی قرار گرفت. اکنون دیدی کلی نسبت به پروسه مهاجرت به نروژ کسب کرده اید. منتها انتخاب اقامت در نروژ از طریق تحصیل یا دیگر شیوه های آن نیازمند دقت و آنالیز فراوانی است. به همین دلیل بهتر است که مهاجرت به نروژ و انتخاب راهی برای اقامت در نروژ را به وکیل مهاجرت بسپارید.

سوالات متداول

انواع روش های مهاجرت به نروژ چیست؟

مهاجرت به نروژ از طریق کار، سرمایه گذاری، ازدواج، تولد و…

هزینه زندگی در نروژ چقدر است؟

هزینه زندگی در نروژ به طور ماهیانه در حدود 14000NOK تا 25000NOK (کرون نروژ) برآورد شده است.

شرایط دریافت تابعیت و پاسپورت نروژ چیست؟

1. شخص درخواست دهنده تابعیت نروژ باید هویتی کاملاً مشخص و معلوم داشته باشد.
2. فرد متقاضی باید در 10 سال اخیر دست کم 7 سال مستمر را به زندگی در نروژ گذرانده باشد و…

مهاجرت به نروژ از طریق کار از چه روش هایی امکان پذیر است؟

1. اخذ دعوتنامه ی کاری (جاب آفر)
2. جست و جوی کار پس از تحصیل

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل رایگان در نروژ تحصیل رایگان در نروژ

تحصیل رایگان در نروژ برای تمامی دانشجویان بین المللی یک مزیت مهم محسوب می شود. اگر قصد پذیر...

جاذبه های توریستی کشور نروژ جاذبه های توریستی کشور نروژ

کشور نروژ همیشه از نظر زیبایی مورد توجه گردشگران بوده است . این کشور هر چیزی که یک گردشگر ان...

مهاجرت اقامت سرمایه گذاری در نروژ مهاجرت اقامت سرمایه گذاری در نروژ

مهاجرت اقامت سرمایه گذاری نروژ در حقیقت یعنی موفق به دریافت اقامت نروژ از طریق سرمایه گذار...

نظرات کاربران
Call Now Button