اخذ اقامت موناکو (Monaco) از طریق ازدواج

همانطور که در مقاله های قبلی توضیح داده شد برای مهاجرت و اقامت در موناکو روش های زیادی وجود دارد. از جمله روش های اخذ اقامت در موناکو،  تحصیل در موناکو، اخذ ویزای کاری موناکو یا سرمایه گذاری در موناکو ، اخذ اقامت درموناکو از طریق تولد فرزند و اخذ اقامت از طریق ازدواج در موناکو می باشد که در این مقاله به بررسی این روش خواهیم پرداخت.

اخذ اقامت و تابعیت موناکو از طریق ازدواج

اخذ اقامت موناکو از طریق ازدواج – شرایط اخذ اقامت موناکو از طریق ازدواج

آخرین نسخه از قانون تابعیت موناکو، در سال ۱۹۸۷ تصویب شد. سیستم اعطای تابعیت در موناکو شباهت‌های بسیاری با سیستم تابعیت فرانسه یا ’سیویل لا‘ دارد. با این حال تفاوت‌های بسیاری نیز میان آن‌ها وجود دارد. قانون تابعیت کشور موناکو بسیار شبیه به قانون تابعیت ایران است و دلیل آن‌هم این است که قوانین این دو کشور، بر اساس سیستم قانونی کشور فرانسه یعنی ’سیویل لا‘ می‌باشد؛ با این حال تفاوت‌های دیگری نیز میان قوانین این دو کشور وجود دارد که ناشی از به‌روز نشدن قوانین کشور ایران است. بر اساس قانون تابعیت موناکو، زن خارجی که با مرد موناکویی ازدواج کند، می‌تواند بعد از ۵ سال تابعیت موناکویی به‌دست آورد. لازم به ذکر است که همسر وی بعد از پنج سال، باید زنده باشد و این دو شخص باید با یکدیگر زندگی کنند. البته در صورتی که همسر وی در این ۵ سال فوت کند، اگر وی مدارکی دال بر ازدواج نکردن خود نشان دهد، می‌تواند تابعیت موناکویی اخذ کند. کسی که از این طریق تابعیت موناکویی به‌دست می‌آورد، تا ۵ سال بعد از اخذ تابعیت (۱۰ سال بعد از ازدواج) نیز از برخی از حقوق مانند ’حق رأی‘ محروم است و بعد از اتمام این دوره، شهروند عادی محسوب می‌شود. در صورتی که زن موناکویی با مرد خارجی ازدواج کند، این شخص می‌تواند تابعیت موناکویی خود را حفظ کند مگر در صورتی که قوانین اعطای تابعیت کشور همسر وی، به او تابعیت خارجی اعطا کند. اطلاع دادن این وضعیت، بر عهده زن موناکویی و در زمان ازدواج آن‌ها توسط یک پرسشنامه صورت می‌گیرد (در صورتی که جشن عروسی در داخل موناکو انجام شده باشد.). اگر جشن عروسی در خارج از موناکو انجام شده بود، این اطلاع‌رسانی باید به نمایندگی کنسولی موناکو در آن کشور، انجام شود.

ازدواج در موناکو

ازدواج در موناکو

اخذ اقامت موناکو از طریق ازدواج

  • کارشناسان و مشاورین ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی و تابعیت در موناکو را ارایه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه اخد تابعیت از طریق ازدواج در موناکو و چگونگی مهاجرت به موناکو از طریق ازدواج و ارایه خدمات صدور ویزای ازدواج موناکو می توانید با ما در ارتباط باشید.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
Call Now Button