مهاجرت به مجارستان ممکن است از نظر برخی افراد موضوع پر طرفداری نباشد. اما اگر مزایای داشتن اقامت مجارستان را بدانید از تعجب ممکن است شاخ دربیاورید. کشور مجارستان یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت بوده و شرایط زندگی فوق العاده ای دارد.

در نظر داشته باشید که مهاجرت به مجارستان کار زیاد آسانی هم نیست و باید بدانید که با توجه به شرایطی که دارید از چه روشی باید اقدام کنید. بر اساس سن، سابقه، سرمایه، رشته تحصیلی و سلیقه ای که دارید مهاجرت تحصیلی، کاری و یا سرمایه گذاری ممکن است برای شما مناسب باشد.

مهاجرت به مجارستان

بررسی شرایط مهاجرت به مجارستان

درخواست مشاوره مهاجرت

همراهان عزیز، لطفا برای ارزیابی اولیه و گرفتن مشاوره مهاجرتی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مهاجرت به مجارستان

مهاجرت به مجارستان از طرق مختلفی انجام پذیر است. منتها برای اقامت در مجارستان ابتدا باید با به کارگیری یکی از این طرق به این کشور ورود کنید.
پس از راهیابی به مجارستان آنگاه می توان برای دریافت اقامت دائم مجارستان، تابعیت و پاسپورت آن اقدام کرد. در پروسه مهاجرت به مجارستان بسته به شرایط می توان یکی از راه های زیر را انتخاب کرد:

مهاجرت تحصیلی به مجارستان

چنانچه قصد تحصیل در مجارستان را دارید ابتدا باید از دانشگاه های این کشور پذیرش دریافت کنید. دریافت پذیرش از برخی دانشگاه های مجارستان نیازمند شرکت در آزمون های ورودی و کسب نمره قبولی است.

به طور کلی اقامت در مجارستان از طریق تحصیل فرصتی در اختیارتان قرار می دهد؛ تا در مراکز آموزشی معتبر و درست و حسابی به تحصیل بپردازید. به خصوص که دانشگاه های مجارستان در سطح بین المللی جایگاه و اعتبار بالایی دارند.
اگر مهاجرت به مجارستان را از روش تحصیلی انجام می دهید باید به نکته ای توجه داشته باشید.

چنانچه در رشته های پزشکی، دامپزشکی و دندان پزشکی از دانشگاه های مجارستان فارغ التحصیل شوید؛ بدون نیاز به معادلسازی می توانید در هر یک از کشورهای اتحادیه اروپا مشغول طبابت شوید. از این ها گذشته اقامت در مجارستان از طریق تحصیل برای مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا انجام پذیر است.

مهاجرت به مجارستان و اقامت در مجارستان از طریق تحصیل یک مزیت عالی دارد. مبنی بر این که به دانشجویان بین المللی در هنگام تحصیل اجازه کار هم اعطاء می شود. اگر شما نیز به دنبال اخذ اقامت مجارستان با استفاده از شیوه تحصیلی هستید؛
بد نیست بدانید که دوره های زبان انگلیسی، آلمانی و همین طور پیش پزشکی جزو دوره های تحصیلی پر متقاضی در این کشور محسوب می شوند.

روش های مهاجرت به مجارستان

مهاجرت کاری به مجارستان

چنانچه مهاجرت از طریق کار در مجارستان برگزیده اید؛ ابتدا باید مدارک و رزومه تکمیل شده خود را برای موسسه های کاریابی مجارستان ارسال کنید. این کار زمینه دعوت از شما توسط کارفرمای مجارستانی را فراهم خواهد کرد. به طور کلی اقامت در مجارستان از طریق کار نیاز به دریافت ویزای کار در مجارستان دارد. از جمله شروط دریافت این ویزا نیز باید به دعوتنامه کارفرمای مجاری اشاره کنیم.

مهاجرت به مجارستان و اقامت در مجارستان از طریق کار در گروی دریافت یک پیشنهاد کاری از کشور مجارستان است. داشتن مدرک دانشگاهی، سابقه کار مرتبط، تسلط به زبان مجاری یا انگلیسی تاثیر مثبتی بر دریافت دعوتنامه می گذارد. توجه داشته باشید شهروندان مجاری، افرادی که اقامت دائم در مجارستان دارند یا به طور کلی اشخاص مقیم دائم در اتحادیه اروپا برای کار در اولویت قرار دارند.

بنابراین اگر چنین اشخاصی همزمان با اتباع خارجی متقاضی کار در مجارستان باشند؛ طبیعتاً فرصت شغلی به تبعه خارجی تعلق نخواهد گرفت.
با همه اینها نرخ بیکاری در مجارستان به طور چشمگیری پایین است؛ یعنی چیزی در حدود 3.46 درصد که همین موضوع باعث موفقیت مهاجرت به مجارستان و اقامت در مجارستان از طریق کار خواهد شد.

مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری

همان طور که گفته شد مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری نیز امکان پذیر است. به ویژه که عضویت مجارستان در اتحادیه اروپا و شنگن آن را به مقصد مناسبی برای سرمایه گذاری تبدیل می کند؛ زیرا این کشور رشد اقتصادی سریع و قابل توجهی دارد. سرمایه گذاران خارجی می توانند در زمینه های مختلفی در مجارستان سرمایه گذاری کنند.

منتها صنعت توریسم و گردشگری در مجارستان جزو صنایع پر رنگ و فعال محسوب می شود. علت این پویایی نیز به جاذبه های توریستی مجارستان مربوط می شود. با این حساب مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری را می توانید در زمینه توریسم انجام دهید. در این صورت یک سرمایه گذاری مطمئن و پر بازده در انتظارتان خواهد بود.

توجه داشته باشید هر یک از روش های مهاجرت به مجارستان حساسیت های خاص خودش را دارد؛ اما اقامت در مجارستان از طریق سرمایه گذاری را با توجه به این که پای پول و سرمایه نسبتاً زیادی در میان است؛ باید حساس تر و پیچیده تر بدانیم. در نتیجه بهتر است پیش از هر اقدامی با افراد متخصصی همچون وکیل مهاجرت مشورت نمایید.

همان طور که گفته شد می توانید از مشاوره تلفنی رایگان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان نیز استفاده نمایید. در این صورت انتخابی صحیح از میان انواع روش های سرمایه گذاری در مجارستان خواهید داشت. همچنین ممکن است مهاجرت به مجارستان برای شما از راه هایی غیر از سرمایه گذاری مناسب تشخیص داده شود.

روش های مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری به شرح زیر است:

  • ثبت شرکت
  • خرید ملک
  • خرید اوراق قرضه دولتی
  • کارآفرینی
مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به مجارستان از طریق ثبت شرکت

 اگر قصد دارید مهاجرت به مجارستان را از طریق سرمایه گذاری ثبت شرکت انجام دهید؛ باید یک طرح تجاری نوین و درست و حسابی در دست داشته باشید. اقامت در مجارستان از طریق ثبت شرکت به سرمایه اولیه ای معادل 10000 یورو احتیاج دارد.
مهم تر از همه ثبت شرکت در مجارستان یک پیش شرط قابل توجه دارد؛ یعنی ابتدا باید در حساب بانکی خود در مجارستان حداقل 30000 یورو موجودی داشته باشید. سپس برای ثبت شرکت اقدام کنید.

ناگفته نماند مادامی که طرح تجاری و ایده ارائه شده شما به تایید دولت مجارستان نرسیده باشد؛ امکان اقامت در مجارستان از طریق ثبت شرکت هم وجود ندارد. طرح تجاری نیز زمانی تایید می شود که توجیه اقتصادی و سود دهی مطلوبی برای مجارستان داشته باشد؛ به اضافه این که برای شهروندان و اتباع مجاری نیز اشتغال زایی کند. این موضوع باید به طور دقیق مورد توجه متقاضیان مهاجرت به مجارستان قرار بگیرد.

مهاجرت به مجارستان از طریق کارآفرینی

در پروسه مهاجرت به مجارستان می توان از طریق کارآفرینی نیز اقدام کرد. در واقع کارآفرینی و اشتغال زایی جزو روش های سرمایه گذاری در مجارستان به حساب می آیند.

برای راه اندازی کار و شغل در این کشور به حداقل سرمایه ای در حدود 60000 یورو نیاز خواهید داشت. با گذشت 5 سال از عملی کردن طرح کارآفرینی نیز می توانید برای دریافت اقامت دائم، تابعیت و پاسپورت مجارستان اقدام کنید.

مهاجرت به مجارستان از طریق ازدواج

مهاجرت به مجارستان از طریق ازدواج زمانی نتیجه بخش خواهد بود که با یک تبعه مجار ازدواج کنید. در این صورت ابتدا اقامت مجارستان را دریافت کرده و در گام بعدی موفق به اخذ تابعیت آن می شوید. اگر این شیوه مهاجرتی را برگزیده اید باید ثابت کنید که واقعاً قصد ازدواج با یک تبعه مجارستان را دارید.

این اثبات از طریق ارائه مدارکی به سفارت مجارستان صورت می گیرد. مدارکی که بر وجود رابطه عاطفی و احساسی میان شما و آن شهروند مجاری دلالت می کند. از دیگر مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به مجارستان از طریق ازدواج باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • اسناد و مدارک مالی و شغلی تبعه مجارستانی (باید ثابت شود که آن شهروند مجارستانی شغل مناسب و درآمد کافی برای تامین هزینه های زندگی یک خانواده را در مجارستان دارد)
  • گواهی تجرد هر دو طرف به طور فعلی
  • فرم های مورد نیاز سفارت و …
مهاجرت به مجارستان از طریق ازدواج

مهاجرت به مجارستان از طریق تولد

مطابق قوانین مجارستان سیستم اعطای تابعیت این کشور بر اساس اصل خون است. اگر طفلی در مجارستان متولد شود به صرف تولد در خاک مجارستان تابعیت و شهروندی این کشور را اخذ نخواهد کرد.

مگر این که والدین این طفل یا دست کم یکی از آنها تبعه کشور مجارستان باشند؛ بنابراین اگر مهاجرت به مجارستان را از طریق تولد فرزند انجام می دهید؛ باید به این موضوع توجه داشته باشید؛ یعنی اتباع خارجی نمی توانند روی اخذ تابعیت مجارستان از طریق تولد فرزند حساب کنند.
روی هم رفته کودکی که در خاک مجارستان به دنیا بیاید؛ با داشتن یکی از شرایط زیر می تواند تابعیت و شهروندی این کشور را به دست بیاورد:

  • چنانچه اتباع و شهروندان مجارستانی بچه ای خارجی را به فرزند خواندگی بگیرند؛ بعد از گذشت 3 سال تابعیت مجارستان به این طفل نیز اعطاء خواهد شد.
  • طفل متولد شده از پدر و مادر خارجی پس از 5 سال زندگی در خاک مجارستان می تواند برای دریافت تابعیت این کشور اقدام کند.
  • برای کودک متولد شده از پدر و مادری بدون تابعیت (آپاترید) نیز امکان اخذ تابعیت مجارستان وجود دارد.

مهاجرت به مجارستان و هزینه های زندگی

مجارستان جزو کشورهایی با هزینه زندگی بسیار کم است. از سو دیگر قدرت خرید مردم مجارستان 2 برابر ایران می باشد؛ در نتیجه تورم در مجارستان به طور قابل توجهی پایین است. در ادامه به بررسی هزینه های ضروری در مجارستان می پردازیم:

هزینه خورد و خوراک در مجارستان (به دلار)

  • یک وعده غذایی در رستوران ارزان قیمت (یک نفر) 6.74$
  • سه وعده غذایی در رستوران متوسط (دو نفر) 40.42$
  • یک وعده غذایی در مک دونالد 5.39$
  • کاپوچینو 1.68$
  • نوشابه گازدار 33 میلی لیتری 1.16$
  • آب معدنی 33 میلی لیتری 0.92$
  • یک لیتر شیر 0.85$
  • یک کیلوگرم پنیر محلی 7.12$
  • یک کیلو گرم برنج 1.31$
  • ×    یک کیلوگرم سیب 1.65$
  • دوازده عدد تخم مرغ 1.92$
  • یک کیلوگرم موز 1.51$
هزینه های زندگی در مجارستان

هزینه های حمل و نقل در مجارستان

  •  بلیط یک طرفه (حمل و نقل عمومی) 1.18$
  • تاکسی تا یک کیلومتر 1.1$
  • تاکسی (ورودی) 2.36$
  • بلیط ماهانه حمل و نقل عمومی 32.00$

هزینه های خرید و اجاره آپارتمان در مجارستان

  • آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر (اجاره) 532.94$
  • آپارتمان سه خوابه در حومه شهر (اجاره) 712.05$
  • آپارتمان یک خوابه در حومه شهر (اجاره) 405.63$
  • یک متر آپارتمان در مرکز شهر (خرید) 3467.28$
  • آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر (اجاره) 984.92$
  • یک متر آپارتمان در حومه شهر (خرید) 2303.36$

مهاجرت به مجارستان و اخذ تابعیت

اکنون که با روش های مختلف مهاجرت به مجارستان آشنا شده اید؛ نوبت به بررسی دقیق تر اقامت در مجارستان و در نهایت نحوه اخذ تابعیت این کشور می رسد. توجه داشته باشید ابتدا باید از طریق یکی از روش های تحصیل، کار، ازدواج، تولد و سرمایه گذاری به خاک مجارستان ورود کنید.

بعد از گذشت 5 سال از زندگی در مجارستان موفق به دریافت اقامت دائم این کشور خواهید شد. 3 سال بعد از داشتن اقامت دائم هم می توانید برای دریافت تابعیت و پاسپورت مجارستان اقدام کنید. در مجموع اخذ تابعیت مجارستان در گروی سپری شدن 8 سال است. این گونه فرآیند مهاجرت به مجارستان و اقامت در مجارستان به ثمر می نشیند.

اخذ تابعیت مجارستان

سخن پایانی

مهاجرت به مجارستان و اقامت در مجارستان را به طور مفید بررسی کردیم. اکنون با روش های موجود برای مهاجرت به مجارستان و اخذ اقامت، تابعیت و پاسپورت این کشور آشنا شده اید. تنها کاری که باقی می ماند انتخاب یکی از روش های اقامت مجارستان از طریق کار، تحصیل، سرمایه گذاری، ازدواج یا تولد است

برای گزینش شیوه ای مناسب برای مهاجرت به مجارستان توصیه می کنیم به سراغ وکیل مهاجرت بروید. همچنین می توانید هر گونه سوال یا نقد خود را در انتهای مقاله اقامت در مجارستان درج کنید. در این صورت کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان در اسرع وقت به آن پاسخ خواهند داد.

سوالات متداول

انواع روش های مهاجرت به مجارستان چیست؟

مهاجرت از طریق کار، تحصیل، سرمایه گذاری، ثبت شرکت، کارآفرینی و…

شرایط اخذ اقامت و پاسپورت کشور مجارستان چیست؟

بعد از گذشت 5 سال از زندگی در مجارستان موفق به دریافت اقامت دائم این کشور خواهید شد. 3 سال بعد از داشتن اقامت دائم هم می توانید برای دریافت تابعیت و پاسپورت مجارستان اقدام کنید.

برای کارآفرینی در مجارستان چقدر سرمایه نیاز هست؟

برای راه اندازی کار و شغل در این کشور به حداقل سرمایه ای در حدود 60000 یورو نیاز خواهید داشت. با گذشت 5 سال از عملی کردن طرح کارآفرینی نیز می توانید برای دریافت اقامت دائم، تابعیت و پاسپورت مجارستان اقدام کنید.

روش های مهاجرت به مجارستان از طریق کارآفرینی چیست؟

ثبت شرکت، خرید ملک، خرید اوراق قرضه دولتی، کارآفرینی

4.6/5 - (7 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل دندان پزشکی در مجارستان تحصیل دندان پزشکی در مجارستان

همان طور که می دانید به جرات می توان گفت که رشته دندانپزشکی یکی از پرطرفدارترین رشته های گر...

تحصیل در مجارستان تحصیل در مجارستان

تحصیل در مجارستان در کلیه رشته های پزشکی و فنی مهندسی و انسانی برای متقاضیان جهت تحصیل در خ...

تحصیل در رشته فیزیوتراپی مجارستان تحصیل در رشته فیزیوتراپی مجارستان

تحصیل در رشته فیزیوتراپی مجارستان به زبان انگلیسی امکان پذیر است؛ رشته فیزیوتراپی یکی از ...

نظرات کاربران
مسعود اسادی

سلام 47 سال دارم و مدیر دبیرستان غیر دولتی هستم. لیسانس مدیریت بیمه دارم. دوره های mba و dba هم گذرانده ام. قبلا دفتر نمایندگی بیمه و کلا در شغل بیمه گری فعالیت داشتم. زبان انگلیسی ضعیف؛ زبان مجاری صفر، ترکی استانبولی و ترکی ج آذربایجان (نوشتاری و مکالمه) خوب هستم ولی مدرکی ندارم. امکان مهاجرت (انفرادی) به مجارستان برای من به چه نحوی ممکن است. متشکرم

آتیه آفرینان

با سلام. با توجه به سنتون و سطح زبان استانبولی کشور ترکیه براتون گزینه ساده تر و مناسب تریه.

نغمه عسکری

کار های منو برای مجارستان خانم بهرامی انجام داد و در این روند بسیار دلسوز و پیگیر بودن از خانم بهرامی و موسسه آتیه آفرینان تشکر میکنم

آتیه آفرینان

بسیار ممنون از لطف شما

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button