چندی پیش مقاله ای در مورد حقوق مهاجرت نوشته شد که در آن در رابطه با روش های اخذ تابعیت و اقامت توضیح داده شد. یکی از راه های اخذ تابعیت و اقامت (شهروند شدن) در کشورهای مختلف ، مهاجرت از طریق تولد (اخذ تابعیت از طریق تولد) بود. همانطور که گفته بودیم در مورد روش های اخذ تابعیت و اخذ اقامت از طریق تولد را برای شما هموطنان عزیز توضیح میدهیم.

اطلاعات عمومی کشور مالزی

کشور مالزی واقع در آسیای شرقی است. پایتخت مالزی شهر کوالا لامپور ، زبان مردمشان مالزیایی  و واحد پولشان رینگیت میباشد. مالزی از 13 استان تشکیل شده است و دریای جنوبی چین آن را به دو بخش  مالزی شرقی و غربی تقسیم کرده است.

آب و هوای مالزی استوایی است و سالانه دارای بادهای موسمی میباشد. مالزی در زمینه اقتصاد رو به رشد است و در بخش های جنگلداری ، کشاورزی و مواد معدنی فعال میباشد و اولین صادر کننده پلاستیک طبیعی و خرمای روغنی است.

انواع روش های مهاجرت به مالزی

کشور مالزی به خاطر شریط زندگی مناسب در آسیا ، هزینه های پایین زندگی ، اقتصاد رو به رشدش و امکان تحصیل فرزندان در مدارس بین المللی مورد توجه مهاجرین قرار گرفته است. برای مهاجرت به مالزی روش های گوناگونی وجود دارد که عبارتند از:

در این مقاله میخواهیم به موضوع مهاجرت به مالزی از طریق تولد فرزند بپردازیم.

انواع روش های مهاجرت به مالزی
انواع روش های مهاجرت به مالزی

شرایط مهاجرت به مالزی از طریق تولد فرزند

یکی از روشهای مهاجرت ، مهاجرت از طریق تولد فرزند است همانطور که در مقالات قبل عنوان کردیم اخذ اقامت از طریق تولد فرزند تابع قانون خاک و خون است.  قانون خاک یعنی اگر فرزندی در کشوری به دنیا آید تابعیت آن کشور به او تعلق میگیرد و قانون خون  یعنی فرزندی در کشوری که پدر یا مادر وی تبعه آن کشور باشند به دنیا آید ، خود فرزند تابع آن کشور است. مالزی تابع قانون خون است یعنی فرزندی که در خاک مالزی به دنیا می آید به شرطی تابعیت مالزی را میگیرد که پدر یا مادرش تبعه مالزی باشد. نکته قابل توجه این است که مالزی تابعیت دوگانه ندارد یعنی اگر تابعیت مالزی را داشته باشید نمیتوانید برای تابعیت کشوری دیگر اقدام نمایید.

اگر پدر و مادر فرزند هر دو تبعه مالزی باشند فرزندشان نیز تابعیت مالزی را میگیرد.

اگر پدر فرزند مالزیایی و مادرش خارجی باشد و به طور رسمی ازدواج نکرده باشند ، چه در خاک مالزی به دنیا آید چه خارج از آن نمیتواند برای اخذ تابعیت مالزی درخواست دهد.

اگر مادر فرزند مالزیایی و پدرش خارجی باشد و در مالزی متولد شود تا 18 سالگی میتواند دو تابعیتی باشد ولی بعد از 18 سال باید تابعیت خود رامشخص نماید.

اگر پدر و مادر فرزند خارجی باشند و فرزندشان در خاک مالزی به دنیا آید با ارائه مدارک مشخص و دانستن زبان مالزیایی میتوانند برای اخذ اقامت مالزی اقدام نمایند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با “تحصیل در مالزی” مقاله تحصیل در مالزی را مطالعه فرمایید.

در صورتیکه تمایل دارید برای دانشگاههای برتر کشور مالزی اقدام نمایید ، موسسه آتیه آفرینان ایرانیان شما را در این زمینه همراهی مینماید. برای کسب اطلاعات تکمیلی تر و دریافت مشاوره اولیه رایگان میتوانید با موسسه تماس حاصل نمایید.

کارشناسان ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما ، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی مالزی ، تابعیت از طریق تولد فرزند را ارائه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ اقامت از طریق تولد میتوانید با ما در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
Call Now Button