کشور مالتا در فواصل حدود ۱۰۰ کیلومتری از ساحل سیسیل در مدیترانه قرار گرفته است . کشور مالتا در جنوب ایتالیا واقع شده است . این مجمع الجزایر متشکل از ۹ جزیره است که ۴ جزیره قابل سکونت بوده و بقیه غیر قابل سکونت و زندگی هستند. کشور مالتا امروزه به صورت یک کشور مستقل و عضو اتحادیه می باشد . کشور مالتا دارای تاریخی بسیار قدیمی بوده و چون در مسیر دریایی افراد دریانوردان مقرر است، پذیرای انواع تمدن ها بوده است . کشور مالتا در سال ۱۹۶۴ به استقلال یافت .پایتخت مجمع الجزایر مالتا، شهر والتا است که بزرگترین جزیره این مجمع الجزایر نیز می باشد . سه جزیره اصلی دیگر، جزایر گوتزو، کومینو و مانوئل هستند که جزیره کومینو کاملا خالی از سکنه می باشد . ماهیگیری، توریسم، صنایع دستی و کشاورزی از شناسه های این جزیره می باشد .

اگر فردی قصد مهاجرت به کشور مالتا  را دارد حتما باید نزد وکیل مهاجرت به مالتا  یا نزد دفتری برود که د ارای وکلای مجرب اکثر کشورها از جمله وکیل مهاجرت به مالتا است که دانایی لازم و کافی به امور مهاجرتی به کشور مالتا و قوانین کشور مالتا و آشنایی کافی با تمامی تایپ ویزاهای کشور مالتا از جمله تحصیل در مالتا و یا کار در مالتا را می باشد.

طرح اقامت دائم مالتا در سال ۱۹۸۸ از طرف دولت مالتا طراحی گردید. این طرح خصوصا برای افراد بازنشسته، نویسندگان، روشنفکران و مشاوران بین المللی و همینطور برای هر شخصی که مایل به داشتن یکی اقامت دیگر با توجه به سیستم مالیاتی پایین در کشوری اروپایی و شنگن میباشد، بسیار مناسب است.

طرح اقامت دائم مالتا بی شک جذاب ترین برنامه اقامتی در حال حاضر در دسترس اشخاصی که نیازمند به منتقل کردن موقعیت خود به منظور پرداخت مالیات پایین تر هستند، می باشد. علاوه بر این، اشخاص در کشور مالتا از مکانی با محیط امن تر و با استانداردهای بالای زندگی برای هر گروه سنی بهره مند می گردند. طرح اقامت دائم مالتا جزو یکی از بهترین طرحها از نظر گذراندن دوران بازنشستگی، پرداخت مالیات پایین و داشتن یک زندگی بی نظیر می باشد.

مهاجرت به مالتا
مهاجرت به مالتا

شرایط مورد نیاز برای اخذ اقامت دائم مالتا بسیار ساده و جذاب می باشد و شخص متقاضی از مزایای ذیل بهره مند خواهد شد:

  • برای دریافت و تمدید این اقامت نیاز به زندگی در مالتا نمی باشد.
  • شما برای درآمد خود در دیگر نقاط دنیا نیاز به پرداخت مالیات در این کشور ندارید
  • برای اخذ این اقامت نیاز به خرید هیچگونه ملکی نمی باشد.
  • برای اخذ این اقامت نیاز به سرمایه گذاری نمی باشد.
  • به علاوه اگر شما مایل به ثبت شرکت بازرگانی خود نیز در مالتا می باشید، می توانید برای اخذ این اقامت اقدام نمایید ولی لازمه اخذ این اقامت ثبت شرکت نمی باشد.

مزایای مهاجرت و اقامت به مالتا

  • سفر به تمام کشور های عضو اتحادیه اروپا بدون ویزا در هر زمان ممکن
  • بدون محدودیت به حداقل زمان اقامت در جزیره مالتا حتی کوتاه مدت به مدت ۱ روز
  • افتتاح حساب بانکی شخصی در بانک های کشورهای اروپایی.
  • خرید ملک یا هرگونه سرمایه گذاری اجباری نیست.
  • آب و هوای مدیترانه ای در محیطی دوستانه و انگلیسی زبان.
  • زندگی با استاندارد بالا
  • درای مالیات کم
  • دسترسی آسان به دریا و فرودگاه بین المللی مالتا
  • یکی از مراکز امن بانکداری اروپا با حضور بانک های بین المللی
  • دارای بانک های بین المللی

مهاجرت به مالتا برای افرادی که عضو اتحادیه اروپا

کشورهای عضو اتحادیه اروپا و حوزه شنگن از جمله اتریش ، بلژیک ، جمهوری چک ، دانمارک ، استونی ، فنلاند ، فرانسه ، آلمان ، مالتا  ، مجارستان ، ایسلند ، ایتالیا ، لتونی ، لیختن اشتاین ، کرواسی ، لیتوانی ، لوکزامبورگ ، مالتا ، نروژ ، لهستان ، پرتغال ، اسلواکی ، اسلوونی ، اسپانیا ، سوئد ، سوئیس میباشند که ارتباط کشور مالتا  با این کشورها به این صورت است که این کشورهای عضو شنگن برای مهاجرت به مالتا  نیازمند ویزا نیستند و با داشتن هر نوع اقامتی نیاز به مجوز در مرزهای آن ندارند. این کشورهای عضو حوزه که نام برده شد برای ورود به کشور مالتا و کار و تحصیل و سرمایه گذاری و ثبت شرکت نیازمند ویزا نیستند.

مهاجرت به مالتا از طریق تحصیل

کسانی که قصد تحصیل در مالتا را دارند این خبر خوب را میدهیم که راه هایی برای متقاضیان تحصیل در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در کشور مالتا و هم چنین تحصیل دوره های زبان انگلیسی مالتا وجود دارد. فرد متقاضی می تواند با داشتن شرایط مقدماتی ثبت نام در دانشگاه های مالتا ثبت نام و در دوره های زبان  شرکت نماید. معمولا بسیاری از متقاضیان تحصیل در اروپا به دنبال راهی برای تحصیل دوره های زبان انگلیسی در اروپا میباشند تا تحصیل در بهترین دانشگاه های اروپا بدون نیاز به مدرک زبان IELTS  یا هر مدرک زبان دیگری برای آنها ممکن باشد.

مالتا درای دوره های زبان ۴ و ۸ و ۱۲ ماهه می باشد و برای دوره ۴ ماهه حتما فرد باید مدرک زبان آیلتس در حد ۵ را دارا باشد و بهتر است فرد بلای ۱۸ سال سن باشد و در صورت امکان دارای مدرک دیپلم باشد. در حال حاضر این امکان در کشور مالتا وجود دارد که فرد میتواند دردوره MBA در دانشگاه های انگلیسی مالتا تحصیل کند و شرط ورود به این دوره داشتن مدرک آیلس ۶٫۵ میباشد.

مهاجرت به مالتا از طریق کار

در کشورمالتا  هم کارفرما باید برای جذب نیروی جدید مانند دیگر کشور های اروپایی قانون ویژه استخدام را رعایت نماید و ۳ ماه آگهی شغل مورد نظر را در کشور خودش سپس ۳ه ماه آگهی متوالی در کل اتحادیه اروپا طبق شرایط فوق انتشار دهد و در صورتی که متقاضی جهت کار دراین کشور معرفی نگردد و فردی پیدا نشود ، کارفرما می تواند دعوتنامه و یا پیشنهاد کاری را ارائه نماید ، در حالی که باید اثبات نماید اسپانسر مالی متقاضی و خانواده وی میتواند باشد  .

مدارک لازم جهت اجازه اقامت از طریق کار در مالتا

مدارک لازم جهت اجازه اقامت از طریق کار درمالتا به شرح زیر می باشد :

  1. ویزای فرد متقاضی کار
  2. گذرنامه فرد متقاضی به همراه کپی از صفحات آن
  3. دو قطعه عکس ۶*۴ از فرد متقاضی پشت امضا شده
  4. گواهی بیمه سلامت فرد متقاضی کار
  5. گواهی بهداشت از یک بیمارستان دولتی
  6. سند یا اجاره نامه مسکن در کشور مالتا
  7. نامه تمکن مالی فرد متقاضی
  8. اثبات پرداخت هزینه های مورد نیاز برای اداره مالیات مالتا

مهاجرت به مالتا از طریق ازدواج

جزیره مالتا عضو اتحادیه  شینگن است و یکی از راه های مهاجرت به مالتا از طریق ازدواج  میباشد. و یکی از راه های اخذ تابعیت مالتا را هم میتوان ازدواج با تبعه مالتی نیز نام برد . قبل از ماه فوریه ۲۰۰۰، هر کسی که با یک شهروند مالتایی ازدواج  میکرد  سریعا فرد  می توانست تقاضای تابعیت از کشور مالتا را  بکند. همسران خارجی واجد شرایط برای شهروندی تا زمانی که به تابعیت مالتا دست پیدا کنند  باید در صورت امکان  حداقل به مدت ۵  سال از ازدواج آنها  گذشته باشد . برای اخذ اقامت و مهاجرت  از طریق ازدواج به کشور مالتا  شخص متقاضی باید فرم مربوط به این پروسه را  پر کند و مدارک را به دولت مالتا  تجویل دهد تا بتواند در کشور اقامت داشته باشد .

مهاجرت به مالتا از طریق ازدواج
مهاجرت به مالتا از طریق ازدواج

مهاجرت به مالتا – مهاجرت به مالتا از طریق تولد

کودکی  که خارج از خاک مالتا و در  حدفاصل ۲۱ ماه سپتامبر سال ۱۹۶۴ و ۳۱ ماه جولای ۱۹۸۹ بدنیا آمده است  به شکلی  که پدر او به دلیل  تولد در خاک این کشور یا ثبت نام و یا اینکه  پذیرش اقامت و تبعه مالتا باشد می توانند برای اخذ تابعیت مالتا و مهاجرت به مالتا  اقدام کنند . برای مادر این امکان نبود که تابعیت مالتایی خود را به کودکش انتقال نماید. اما بعد از تاریخ ۱ ماه  آگوست ۱۹۸۹  قانون این اجازه را به افرادی  که خارج از خاک  مالتا و از مادر مالتایی تولد یافته اند می دهد که بتوانند تابعیت مالتایی را از طریق نسب بگیرند . بعد از تاریخ ۱۰ ماه فوریه ۲۰۰۰ فردی  که  در حدفاصل ۲۱ ماه سپتامبر ۱۹۶۴ و ۳۱ ماه جولای سال ۱۹۸۹ خارج از خاک  مالتا و از مادر مالتایی  تولد یافته است  می توانند از طریق ثبت نام تابعیت ، تبعه شود در تاریخ ۱ ماه  آگوست سال  ۲۰۰۷ و بعد از اصلاحات چندی  قانون این کشور این امکان برای هر فردی که از طریق نسب  یک شهروند مالتایی حساب میگردد ،  وجود دارد تا از طریق ثبت نام برای اخذ پاسپورت مالتایی اقدام کنند. متقاضی باید دلایل و شواهد  و مدارک مورد نیاز  به تولد، ازدواج، مرگ خود و والدینش  را برای روند پروسه  ثبت نام تابعیت مالتایی را به سفارت و یا کنسولگری  ارائه نمایند.

مهاجرت به مالتا از طریق سرمایه گذاری

برای این کار متقاضی حتما باید ۱۸ سال سن داشته باشد و انگیزه فرد و سرمایه شخص برای این کار مشخص یاشد و برای این کار شخص متقاضی باید حتما نامه عدم سو پیشینه داشته باشد و نامه تاییدیه سلامتی نیز داشته باشد ، متقاضی این کار حتما باید کمک مالی به صندوق توسعه اجتماعی داشته باشد :مبلغ زیر باید به مدت چهار ماه از صادرشدن تصویب اصل IIP نامه مالتا تهیه گردد:

  • متقاضی اصلی – ۶۵۰،۰۰۰ €
  • همسر متقاضی – ۲۵،۰۰۰ €
  • فرزندان (زیر ۱۸ سال) هر نفر – ۲۵،۰۰۰ €
  • فرزندان ۱۸-۲۶ سال (مجرد) هر نفر – ۵۰،۰۰۰ €
  • پدر و مادر وابسته و پدربزرگ و مادربزرگ متقاضی اصلی هر نفر – ۵۰،۰۰۰ €
  • هنمچنین متقاضی میتواند با خرید ملک به مبلغ حداقل ۳۵۰٫۰۰۰ € و نگهدار ی مالکیت خود برای مدت  ۵ سال ، و یا با اجاره یک ملک برای مدت  ۵  سال یا بیشتر با حداقل اجاره سالانه از ۱۶٫۰۰۰ €.
  • متقاضی همچنین با خرید اوراق قرضه ۱۵۰،۰۰۰ € در دولت و نگهداری آن به مدت ۵ سال میتواند به اقامت برسد

مهاجرت به مالتا ار طریق پناهندگی

اصلا این روش را به افراد پیشنهاد نمیکند چون راهی پر خطر است و باعث میشود فرد پول زیادی را از دست بدهد، حتی جان فرد هم در خطر است.اگر به فکر مهاجرت به مالتا از طریق پناهندگی هستید  باید در دفتر اداره مهاجرت در کشور مالتا درخواست شما استعلام شود و سابقه انگشت نگاری از شخص متقاضی پناهندگی گرفته میشود که نشان دهد برای کشور های دیگر درخواست پناهندگی نداشته  و اگر داشته باشد کشور مالتا  در پی بازگرداندن شخص مورد نظر به کشور قبلی است  طی قوانین دابلین اگر آن کشور به درخواست استرداد دادن و قبول پناهندگی پاسخ ندهند متقاضی پناهندگی ملزم به بازگشت می شود اما امکان اعتراض به رای بازگشت را نیز در صورتی که دلایل قابل قبول باشد وجود دارد.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
Call Now Button