مهاجرت به لهستان از طریق ازدواج

کشور لهستان در اروپای مرکزی واقع شده است که پایتخت آن شهر ورشو است . مهاجرت به لهستان به دلیل این که عضو اتحادیه اروپا می باشد و به دلیل موقعیت جغرافیایی مرکزی خود در اروپا ، یک مکان برجسته برای خارجی ها محسوب می گردد . این کشور به دلیل کیفیت بالای زندگی ، شرایط اقتصادی مناسب و بالا بودن حقوق و دستمزد در لهستان باعث جذب مهاجران زیادی شده است . یکی از آسان ترین راه های مهاجرت به این کشور ، مهاجرت به لهستان از طریق ازدواج می باشد و البته لازم به ذکر است که افراد با ازدواج با تبعه لهستانی بلافاصله می توانند تابعیت لهستان را اخذ کنند اما ازدواج با افرادی که مقیم کشور لهستان هستند باید بعد از مدت تقریبا  3 سال نسبت به تابعیت این کشور اقدام کنند . افراد بایستی در لهستان ازدواج خود را به صورت رسمی در یکی از اداره های مربوطه در این کشور مانند کلیساها و یا دفاتر ثبت مدنی به ثبت برسانند .

از جمله مزایای مهاجرت به لهستان از طریق ازدواج می توان این مورد اشاره کرد که افراد از طریق ازدواج با اتباع لهستانی به عنوان شهروند لهستانی شناخته شده و از تمامی حقوق شهروندی این کشور برخوردار خواهد بود ولی برای انجام کارهای اداری و قوانین ازدواج در لهستان بایستی 2 سال به صورت دائم در خاک این کشور اقامت گزینند. همچنین بایستی 3 سال از تاریخ ازدواج فرد بگذرد تا مدارک تابعیت این کشور برای وی صادر شود .

ثبت ازدواج در کشور لهستان باید در 2 مکان صورت پذیرد. به گونه ای که زوجین بایستی ابتدا در دفاتر رسمی ازدواج آنها را به ثبت برسانند و پس از آن به مکان های مقدس پیوند منظور کلیساها حضور یافته و عقد ازدواج آنها در این مکان منعقد می شود . البته لازم به ذکر است که اتباع خارجی بایستی ثبت ازدواج آنها در دفاترUSC  انجام شود .

مهاجرت به لهستان از طریق ازدواج مدارک مورد نیاز جهت مهاجرت به لهستان از طریق ازدواج

افرادی که ازدواج آنها را در دفاتر مدنی USC در لهستان به ثبت می ­رسانند بایستی مدارک زیرا ارائه نمایند:

  • ارائه اسناد و مدارک هویتی ( اعم از کارت ملی و شناسنامه) زوجین به همراه یک قطعه عکس جهت ازدواج در لهستان
  • افرادی که قبلاً ازدواج کرده اند بایستی مدارک ازدواج قبلی خود را به همراه وضعیت کنونی فرد را نیز ضمیمه سایر مدارک کنند.
  • ارائه کپی گواهی تولد زوجین.که گواهی تولد فرد خارجی بایستی به ترجمه یکی از مترجمان رسمی در لهستان رسیده باشد.
  • افراد خارجی که با اتباع لهستانی ازدواج می­نمایند بایستی مدارکی ارائه دهند که ثابت نماید فرد برای ازدواج آزادی تام داشته و مخالفتی از سوی کشور خود با اتباع لهستانی رخ نخواهد داد.

پس ارائه مدارک بالا پرونده ازدواج افراد آماده و مورد تأیید قرار خواهد گرفت. که زوجین بایستی هزینه تمبر که به ارزش 84 زلوتی می­باشد را به صورت نقدی به حساب بانکی دفتر واریز کند.

مهاجرت به لهستان از طریق ازدواج

مهاجرت به لهستان از طریق ازدواج

مهاجرت به لهستان از طریق ازدواج شرایط مهاجرت به لهستان از طریق ازدواج

در ادامه به برخی از شرایط مهاجرت به لهستان از طریق ازدواج می پردازیم :

  • قانون ازدواج با یک فرد لهستانی مانند سایر کشورها می باشد یعنی ازدواج باید در وضعیت واقعی صورت بگیرد و باید مشخص شود که در زمان ازدواج مجرد است .
  • ازدواج با تفاوت سنی بیش از 30 سال کمی شانس اقامت این کشور را کمتر می کند و این طور به نظر می رسد که ازدواج در وضعیت غیر واقعی پیش می رود.
  • در صورتی که تمامی روال به درستی پیش برود می توان در ابتدا اقامت موقت لهستان را اخذ کرد و پس از گذشت 3 سال زندگی مشترک می ‌توان برای اقامت دائم لهستان درخواست داد و پس از 10 سال می توان تابعیت لهستان را اخذ کرد .
  • یکی از شرایط مهاجرت به لهستان از طریق ازدواج ، تسلط به زبان این کشور است .

یک سری قوانین دیگر در زمینه ازدواج در لهستان وجود دارد. در صورتی که یک فرد خارجی بخواهد اقامت خود را در این کشوراز طریق ازدواج به دست آورد، باید برای ثبت ازدواج خود در لهستان در USC محل اقامت خود ، سند رسمی ازدواج خود را تایید کند. در واقع در ابتدا یک درخواست صادر می شود و سپس سوابق فرد متقاضی و همسر لهستانی او ارزیابی می شود. سوابق وضعیت مدنی نیز باید به طور دقیق مشخص گردد . کشور لهستان برای افرادی که دو تابعیتی هستند روال دشواری برای ازدواج در نظر گرفته است و به طور کلی از سوی کشور لهستان دو تابعیتی بودن پذیرفته نخواهد بود.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
Call Now Button