چندی پیش مقاله ای در مورد حقوق مهاجرت نوشته شد که در آن در رابطه با روش های اخذ تابعیت و اقامت توضیح داده شد. یکی از راه های اخذ تابعیت و اقامت (شهروند شدن) در کشورهای مختلف ، مهاجرت از طریق تولد (اخذ تابعیت از طریق تولد) بود. همانطور که گفته بودیم در مورد روش های اخذ تابعیت و اخذ اقامت از طریق تولد را برای شما هموطنان عزیز توضیح میدهیم.

مهاجرت به فنلاند از طریق تولد فرزند – اطلاعات عمومی فنلاند

کشور فنلاند یکی از کشورهای اسکاندیناوی است که در شمال اروپا واقع شده است. فنلاند با کشورهای نروژ ، کشور سوئد و کشور روسیه هم مرز است. پایتخت فنلاند شهر هلسینکی (بزرگترین شهر فنلاند) و واحد پولشان یورو است. مردم فنلاند به زبانهای فنلاندی و سوئدی صحبت میکنند. فنلاند هشتمین کشور پهناور و کم تراکمترین کشور اروپا است. تابستانهای فنلاند گرم و زمستانهایش تاریک و سرد میباشد. جالب است بدانید که در تابستان دو ماه خورشید غروب نمیکند و در زمستان دو ماه خورشید طلوع نمیکند. فنلاند پس از ایسلند شمالی ترین کشور کره زمین است و در شهرهای شمالی فنلاند به خاطر نامناسب بودن هوا جمعیت کمی زندگی میکند. در زمین های کشاورزی فنلاند محصولاتی نظیر گندم ، جو ، سیب زمینی و جو دوسر زراعت میشود ، همچنین شغل بسیاری از مردم فنلاند ماهیگیری است. مهمترین منبع طبیعی فنلاند چوب است.

مهاجرت به فنلاند از طریق تولد فرزند – روش های مهاجرت به فنلاند

فنلاند یکی از کشورهایی است در زمینه های درآمد سالانه مردم ، کیفیت زندگی ، رضایت مردم و آموزش و پرورش پیشرو است بنابراین خیلی از مهاجران این کشور را برای ادامه زندگی انتخاب میکنند و میخواهند اقامت و تابعیت فنلاند را بدست اورند.

روش های اخذ اقامت فنلاند عبارتند از:

مهاجرت به فنلاند از طریق تولد فرزند – مهاجرت به فنلاند از طریق تولد فرزند

یکی از راه های اخذ اقامت و تابعیت فنلاند ، تولد فرزند است که طبق قوانین مشخصی این امر امکان پذیر میباشد. همانطور که در مقالات قبل عنوان کردیم اخذ اقامت از طریق تولد فرزند تابع قانون خاک و خون است.  قانون خاک یعنی اگر فرزندی در کشوری به دنیا آید تابعیت آن کشور به او تعلق میگیرد و قانون خون  یعنی فرزندی در کشوری که پدر یا مادر وی تبعه آن کشور باشند به دنیا آید ، خود فرزند تابع آن کشور است. فنلاند تابع قانون خون است یعنی فرزندی که در خاک فنلاند متولد شود به شرطی تابعیت فنلاندی به وی تعلق میگیرد که پدر یا مادرش تبعه فنلاند باشند.

اگر مادر نوزاد فنلاندی و پدرش غیرفنلاندی باشد ، چه در خاک فنلاند ، چه خارج از آن به دنیا آید به طور خودکار نوزاد تابعیت فنلاندی میگیرد.

اگر پدر نوزاد فنلاندی و مادرش غیر فنلاندی باشد و نوزاد در خاک فنلاند به دنیا آید به وی تابعیت فنلاندی تعلق میگیرد و اگر خارج از فنلاند به دنیا آید و پدر و مادرش ازدواج رسمی نکرده باشند به شرطی تبعه فنلاند میشود که پدر و مادرش تا قبل از 18 سالگی وی ازدواجشان را رسمی کنند.

با اینکه فنلاند تابع قانون خون است تولد فرزند در فنلاند باعث سریعتر شدن روند اخذ تابعیت نمیشود مگر اینکه پدر و مادر وی بدون تابعیت باشند.

اگر پدر و مادر در حال انجام کارهای اقامت خود باشند و در این حین فرزندشان به دنیا آید باید برای او فرم جداگانه پر کنند.

مهاجرت به فنلاند از طریق تولد فرزند – مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت کودکان زیر 18 سال

1.اگر کودک 15 ساله باشد باید در طی 4 سال گذشته به طور مستمر در فنلاند زندگی کرده باشد و به زبانهای فنلاندی و سوئدی تسلط داشته باشد.

2.اگر کودک 7 ساله باشد باید در طی 6 سال گذشته به مدت 2 سال به طور مستمر در فنلاند زندگی کرده باشد.

مهاجرت به فنلاند از طریق تولد فرزند – اخذ تابعیت چندگانه در فنلاند

شما در فنلاند میتوانید علاوه بر ملیت فنلاندی ، ملیت کشوری دیگر را هم داشته باشید و از مزایای هر دوکشور نظیر اجازه تحصیل ، اجازه کار و رفت و آمد به دو کشور بهره مند شوید. نکته جالب توجه دیگر این است که هر موقع بخواهید میتوانید از تابعیت فنلاند انصراف دهید.

مهاجرت به فنلاند از طریق تولد فرزند | روش های مهاجرت به فنلاند | مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت کودکان زیر 18 سال
مهاجرت به فنلاند از طریق تولد فرزند | روش های مهاجرت به فنلاند | مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت کودکان زیر 18 سال

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با “تحصیل در فنلاند” مقاله تحصیل در فنلاند را مطالعه فرمایید.

در صورتیکه تمایل دارید برای دانشگاههای برتر کشور فنلاند اقدام نمایید ، موسسه آتیه آفرینان ایرانیان شما را در این زمینه همراهی مینماید. برای کسب اطلاعات تکمیلی تر و دریافت مشاوره اولیه رایگان میتوانید با موسسه تماس حاصل نمایید.

کارشناسان ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما ، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی فنلاند ، تابعیت از طریق تولد فرزند را ارائه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ اقامت از طریق تولد میتوانید با ما در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در رشته پرستاری فنلاند تحصیل در رشته پرستاری فنلاند

تحصیل در رشته پرستاری فنلاند با لحاظ کردن شرایط و سیستم آموزشی فنلاند دانشجویان و متقاضیان...

مهاجرت کاری به فنلاند مهاجرت کاری به فنلاند

مهاجرت کاری به فنلاند یکی از راه های ورود به کشور فنلاند و اخذ اقامت این کشور است. همانطور ک...

کار در فنلاند کار در فنلاند

کار در فنلاند همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد مهاجرت به این ک...

نظرات کاربران
Call Now Button