آیا قصد مهاجرت به عمان را دارید؟ عمان یک مقصد ایده آل برای مهاجرت است و هر ساله مهاجران بسیاری را به سوی خودش جذب می‌کند. مهاجرت به عمان شما را به گوشه‌ای کمتر شناخته شده از خاورمیانه می‌برد.
برخلاف کشور همسایه یعنی امارات متحده عربی، کشور سلطان نشین عمان، شهرت خوبی در زمینه تجارت و گردشگری ندارد. با این حال، محبوبیت عمان در حال افزایش است و تعداد گردشگران سالانه آن روند روز افزونی دارد.

مهاجرت به عمان و اخذ اقامت عمان برای ایرانیان

بررسی شرایط مهاجرت به عمان

درخواست مشاوره مهاجرت

همراهان عزیز، لطفا برای ارزیابی اولیه و گرفتن مشاوره مهاجرتی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

زندگی در عمان چگونه است؟

خوب است بدانید که عمان به 4 استان و 5 منطقه تقسیم می‌شود که از 61 ناحیه تشکیل شده‌اند. بیشتر مهاجران در پایتخت عمان یعنی شهر مسقط مستقر می‌شوند. مسقط خودش به تنهایی یک استان است و با جمعیت زیادی که دارد، بسیار مورد توجه متقاضیان مهاجرت به عمان است.

هر کسی که به عمان مهاجرت می‌کند، باید خودش را برای شرایط آب و هوایی گرمسیری آماده کند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید دمای هوا گاهی اوقات به 40 درجه نیز می‌رسد. همانطور که در آب و هوای بیابانی معمول است، دما می‌تواند به شدت بین روز و شب متفاوت باشد، به خصوص هر چه بیشتر به سمت مرکز کشور بروید. در امتداد ساحل، گرما و رطوبت بیشتر است.
از آنجایی که بخش بزرگی از عمان را بیابان تشکیل می‌دهد، جمعیت آن نسبتاً کم است و گرایش بسیاری به شهرنشینی در آن وجود دارد. حدود 5 میلیون نفر در عمان زندگی می‌کنند و عمدتاً در شهرها ساکن هستند. بر اساس آمارهای صورت گرفته، چیزی در حدود 50٪ از ساکنان عمان را خارجی‌های مهاجر تشکیل داده‌اند.

نیروی کار خارجی که از بنگلادش، هند، پاکستان، اتیوپی، اندونزی، فیلیپین، مصر، نپال و سری‌لانکا به عمان می‌آیند و بخش مهمی از اقتصاد عمان به واسطه همین جذب نیروهای کاری، پیشرفت کرده است. زبان رسمی و رایج در کشور عمان، عربی است، اما غیر از عربی انگلیسی نیز به طور گسترده‌ای صحبت می‌شود، به ویژه در پایتخت آن مسقط.

زندگی در عمان

ویزای عمان برای اتباع ایرانی

شهروندان ایرانی می‌توانند ویزای عمان را به صورت الکترونیکی دریافت کنند. به لطف قانون اخیراً تصویب شده در سال 2018، شهروندان 25 کشور از جمله ایران، روسیه، ایالات متحده، چین و… باید برای ویزای ورود عمان خود از طریق یک پلت فرم الکترونیکی جدید درخواست دهند.
برای اخذ ویزای آنلاین عمان به صورت سریع و آسان، نیازی برای مراجعه حضوری به سفارت عمان در ایران ندارید و فرآیند مذکور کاملاً الکترونیکی انجام می‌شود. تکمیل درخواست آنلاین فقط چند دقیقه طول می‌کشد و شهروندان ایرانی برای عمان، باید درخواست eVisa بدهند.

برای شروع درخواست eVisa عمان، فرم درخواست آنلاینی را باید پر کنید حتماً هنگام تکمیل درخواست خود، باید مدارک لازم را نیز در اختیار داشته باشید. پس از تکمیل فرم، اطلاعات ارسال شده را بررسی کنید تا مطمئن شوید که برنامه بدون خطا است.
سپس اقدام به پرداخت و ارسال درخواست ویزای عمان نمایید. پس از تأیید، ویزا از طریق ایمیل به آدرس درج شده در فرم درخواست شما ارسال خواهد شد.

ویزای عمان برای اتباع ایرانی

مدارک لازم ویزای عمان برای اتباع ایرانی

همانطور که در بالا ذکر شد، هنگام درخواست ویزای عمان برای دارندگان پاسپورت ایران، مدارکی لازم است که به شرح زیر هستند:

  • پاسپورت ایرانی – داشتن گذرنامه معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار.
  • مشخصات گذرنامه – شماره پاسپورت، تاریخ انقضا، ملیت و غیره.
  • یک عکس دیجیتال – یک عکس که اخیراً گرفته شده در قالب دیجیتال با حجم حداکثر 512 کیلوبایت باشد.
  • آدرس ایمیل – ارائه یک آدرس ایمیل که تمام اطلاعات مربوط به ویزا در ارسال شود.
  • پرداخت هزینه با کارت اعتباری یا به صورت نقدی – هزینه درخواست باید توسط کارت اعتباری یا به شکل نقدی از طریق درگاه پرداخت آنلاین امن پرداخت شود.

اکثر ویزاهای عمان در عرض 24 ساعت پس از درخواست تأیید می‌شوند، اگرچه برای جلوگیری از تأخیر و ناامیدی بهتر است از قبل درخواست خود را ارسال کنید.

مدارک لازم ویزای عمان برای اتباع ایرانی

مهاجرت و اخذ اقامت عمان از چه راه‌ هایی صورت می‌گیرد؟

به طور کلی روش‌های مهاجرت به عمان عبارتند از:

  • مهاجرت به عمان از طریق تحصیل
  • مهاجرت کاری به عمان
  • مهاجرت به عمان از طریق سرمایه گذاری (با 3 روش خرید ملک در عمان، سرمایه گذاری با ثبت شرکت و یا از طریق سپرده‌های بانکی و خرید اوراق قرضه و سهام).
  • مهاجرت به عمان از طریق ازدواج
  • مهاجرت به عمان از طریق پناهنگی (موسسه مهاجرتی آتیه افرینان ایرانیان به هیچ عنوان این روش را توصیه نمی‌کند و خدماتی در این زمینه ندارد).

شاید با خودتان تصور کنید که با تولد فرزندتان در خاک عمان، می‌توانید کودکتان را یک تبعه عمانی کنید و به واسطه فرزندتان اقامت این کشور را بدست بیاورید. ولی باید بگوییم که اینطور نیست و قانون کشور عمان از اصل خون تبعیت می‌کند و تنها کودکانی که از والدین تبعه این کشور باشند، حق دریافت تابعیت عمان را پس از تولد دارند.
بعد از اینکه مهاجرت به عمان، را با یکی از روش‌های مختلفی که نام بردیم، در پیش گرفتید، اگر از روش تحصیلی به عمان آمده‌اید، باید بعد از پایان یافتن تحصیلات خود، ویزای کار این کشور را دریافت کنید و بعد از چندین سال کار در این کشور، می‌توانید اقامت آن را نیز بدست بیاورید.

اما اگر از طریق سرمایه گذاری به عمان رهسپار شده باشید، باید با خرید ملک، ثبت شرکت یا تمکن مالی قابل قبول و خرید سهام، سرمایه گذاری خوبی در این کشور انجام داده و اقامت موقت عمان را کسب نمایید. به طور کلی عمان کشور سختگیری در زمینه پذیرش مهاجران و ارائه اقامت به آن‌هاست.
بنابراین توصیه می‌کنیم که حتماً قبل از انتخاب هر یک از روش‌های مهاجرتی، با وکلا و کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان مشورت کنید و با سپردن پرونده مهاجرتی خود به این موسسه، مهاجرت و اخذ اقامت عمان را برای خود، حتمی بدانید.

مهاجرت و اخذ اقامت عمان

سوالات متداول

انواع روش های مهاجرت به کشور عمان چیست؟

مهاجرت از طریق تحصیل، کاری، سرمایه گذاری، ازدواج و…

انواع ویزای های ارائه شده در کشور عمان کدامند؟

انواع ویزاهای ارائه شده برای عمان، عبارتند از: ویزای توریستی، ویزای کاری، ویزای تحصیلی و … که در واقع هدف شما از مهاجرت به این کشور عربی را مشخص می‌کنند.

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
سایت و موسسات کاریابی در عمان سایت و موسسات کاریابی در عمان

اگر به دنبال فرصت‌های شغلی و مشاغل ایده آل در عمان هستید، باید ابتدا سایت‌ها و مؤسسات کاری...

شرایط کار پرستاران و پزشکان در عمان شرایط کار پرستاران و پزشکان در عمان

شرایط کار پرستاران و پزشکان در عمان و نحوه اخذ مجوز کار در عمان در این مطلب مورد بررسی قرار ...

مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری در عمان مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری در عمان

مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری عمان یکی از روش های پر طرفدار برای مهاجران می باشد. سرمایه گذار...

نظرات کاربران
Call Now Button