کشور صربستان در جنوب اروپا و در بخش جنوبی جلگه پانونی و جنوب شبه جزیره بالکان واقع شده است. این کشور از شمال با مجارستان، از شرق با رومانی و بلغارستان، از جنوب با مقدونیه و مونته نگرو و از غرب با کرواسی و بوسنی هم مرز است. از دیگر روش های مهاجرت به صربستان می توان به روش مهاجرت به صربستان از طریق ازدواج اشاره کرد. مهاجرت به صربستان از طریق ازدواج نسبتا آسان می باشد و این فرایند سریع و آسان است و نیاز به مدارک زیادی نیست. لازم به ذکر است که برای هر فرد خارجی قوانین ازدواج در صربستان مانند قوانین کشور خودش است. ولی اگر در کشور فرد متقاضی خارجی ازدواج همجنسگرایان آزاد باشد باز هم نمی توان این کار را انجام داد زیرا در حال حاضر ازدواج همجنسگرایان در صربستان وجود ندارد.

قوانین روابط میان همسران در کشور صربستان ممکن است با قوانین کشور اصلی فرد متقاضی مهاجرت به صربستان از طریق ازدواج  متفاوت باشد. هر دارایی که فرد قبل از ازدواج داشته و یا به آن رسیده است، در زمان ازدواج نیز این دارایی ها مختص به خودش می باشد و همسر نمی تواند هیچ ادعایی نسبت به این دارایی ها داشته باشد و در زمان ازدواج تمام درآمد ها بین طرفین مشترک است.

مهاجرت به صربستان از طریق ازدواج
مهاجرت به صربستان از طریق ازدواج

مهاجرت به صربستان از طریق ازدواج – شرایط مهاجرت به صربستان از طریق ازدواج

از جمله شرایط مهاجرت به صربستان از طریق ازدواج می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای ازدواج در صربستان هر دو فرد باید بیشتر از 18 سال سن داشته باشند و عموماً دولت کشور صربستان اجازه پیش از 18 سال را نمی دهد.
  • فردی که در کشور صربستان زندگی می کند باید تمکن مالی خوبی داشته باشد که ثابت کند از هزینه زندگی بر می آید و فرقی نمی کند زن یا مرد اهل کشور صربستان است.
  • متقاضیان ازدواج در کشور صربستان هر دو باید مجرد باشند و هر دو باید بتوانند بر اساس اراده خود عمل کنند و همسر آینده نباید ارتباط فامیلی با متقاضی ازدواج داشته باشد.
  • نیاز است که پرونده ازدواج قبلی افراد ( در صورت وجود) بررسی شود و مشخص گردد که همسر قبلی در وضعیت فوت یا طلاق قرار دارد.
  • در این روش از فرد متقاضی ازدواج در صربستان مصاحبه صوررت می گیرد که در آن باید بتواند میزان علاقه خود به ازدواج را به زبانی ساده توضیح دهد.
  • نیاز است که نوع آشنایی زوجین مشخص باشد.
  • پس از اینکه ازدواج در یک فضای کاملاً قانونی صورت گرفت زن و شوهر باید به مدت 3 سال با هم زندگی کنند. طبق بررسی ها، زندگی در طول 3 سال می تواند منجر به درخواست اقامت دائم صربستان شود. اینطور که شواهد نشان می دهد میزان تعامل زن و شوهر در این مدت از اهمیت بالایی برخوردار می باشد که باید ارزیابی شود.
  • اگر زن و شوهر در مدت 3 سال زندگی باهم صاحب فرزند شدند می توانند از همان موقع درخواست برای اقامت دائم صربستان داشته باشند وجود فرزند شانس صدور اقامت دائم این کشور را بیشتر می کند.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
Call Now Button