مهاجرت به سریلانکا (Sri Lanka)

جمهوری دموکراتیک سوسیالیستی سریلانکا جزیره ای است واقع در جنوب آسیا، اقیانوس هند و جنوب کشور هند که با مساحت 65 هزار کیلومتر جمعیتی حدود 20 میلیون را در خود جای داده است و در سرشماری ها در جایگاه 122 ام قرار دارد . پایتخت و بزرگترین شهر این کشور شهر کلمبو است . مرکز سیاسی این کشور، شهر جایاواردنپورا کوته است و در 20 کیلومتری شرق کلمبو قرار دارد . از مهمترین شهر های کشور سریلانکا می توان به شهرهای  «کندی» ، «جفنا» ، «بندر ترینکومالی» ، « باتیکولا» ، «پوتلام» و «دهی والا» اشاره نمود . کشور سریلانکا با دارا بودن طبیعت دست نخورده و پارک های جنگلی بی نظیر و مناطق باستانی و فرهنگ غنی توانسته سالانه جهانگردان زیادی را از سرتاسر دنیا به خود جذب نماید . جمهوری دموکراتیک سریلانکا در دهه های گذشته قادر بوده که خود را به عنوان یکی از مقاصد گردشگری دنیا معرفی کند. صنعت گردشگری کشور سریلانکا بعد از صنعت بافت و پارچه و باغات چای و نیروی کار ارزان به عنوان یک درآمد در رتبه چهارم قرار دارد. ارزش تولید ناخالص داخلی این کشور 60 درصد است که یک سوم این آمار به بخش جهانگردی و توریستی مربوط می شود. آمارها حاکی از این است که این کشور به تبع داشتن 600 هزار گردشگر در سال که به ازا هر نفر حدود 1200 دلار سود در پی داشته، در مجموع نزدیک به 700 میلیون دلار به درآمد ناخالص این کشور افزوده است.

واحد پول این کشور روپیه سریلانکایی است. سطح سواد در کشور سریلانکا از درصد بالایی برخوردار است. عید سعید فطر , عید قربان و عید میلاد پیامبر )ص) و نیز ۲۳ روز دیگر تعطیلات رسمی سریلانکا را شامل می شوند. ۷۲ درصد  نژاد سری لانکا را سینهالی،که از قومیت های مردم آریایی هستند تشکیل داده و۱۸٪ را تامیل و ۷٪ را مور تشکیل می‌دهند ، همچنین دین ۷۶٪ مردم سریلانکا، بودایی، ۸٪ مسلمان، ۸٪ هندو و ۶٪ مسیحی هستند. زبانهای رسمی سریلانکا سینهالی و تامیلی هستند. در کشورهای  هند، سنگاپور، برمه، اندونزي، ويتنام و برخي کشورهاي شرق آسيا حدود ۸۰ ميليون نفر به زبان تامیلی صحبت مي کنند.

مهاجرت به سریلانکا

مهاجرت به سریلانکا

آب وهوای مختلف در سریلانکا و  نزدیکی سریلانکا به مدار استوا باعث شده است که فصل های متفاوت در این کشور حس نشود و دمای هوای این کشور در همه روزهای سال در این کشور تقریبا بین ۲۸ تا ۳۲درجه سانتیگراد باشد. نواحی جنوب و جنوب غربی سریلانکا شامل آب و هوای گرم و مرطوب و قسمت های شمالی و شرقی این کشور گرم و خشک است. شرایط آب و هوا در قسمتهای مرکزی سریلانکا که کوهستانی است معتدل تر است.

سیستم اقتصادی سریلانکا بر پایه اقتصاد آزاد پی ریزی شده و سیاست ترغیب و توسعه صادرات یکی از هدفهای عمده سیاست اقتصادی این کشور مهاجرپذیر است. چای، منسوجات، نارگیل، سنگ‌ های قیمتی، پوشاک، کائوچو، ادویه‌جات و قهوه منابع اصلی صادرات سریلانکا هستند. بازار های اصلی صادرات سریلانکا انگلیس، آمریکا، آلمان، بلژیک، ژاپن، هلند، فرانسه و کشور های آسیای میانه هستند. بیشترین ‌اقلام وارداتی این کشور شامل کالاهای مصرفی (غذا، نوشیدنی، برنج، آرد، شکر) کالا های واسطه‌ای (نفت، کود و مواد شیمیایی) و کالاهای سرمایه‌گذاری (تجهیزات حمل و نقل، ماشین آلات و مواد ساختمانی) کاغذ، تجهیزات پزشکی، دارویی و لوازم برقی است. منابع عمده وارداتی سریلانکا از کشورهای ژاپن، هند، هنگ کنگ، کره‌جنوبی، تایوان و آمریکا می باشند.

مهاجرت به سریلانکا – مهاجرت به سریلانکا از طریق تحصیل و کار

کشور سریلانکا جزء کشورهاییست که افراد برای مهاجرت به این کشور عموما با دو هدف تحصیل و کار در سریلانکا اقدام  میکنند. البته نوع مهاجرت تحصیلی به سریلانکا بیشتر از سایر موارد به چشم میخورد و دانشگاه های معتبر این کشور به دانشجویان بین المللی از سراسر جهان پذیرش اعطا می نماید و این نوع مهاجرت معمولا به علت هزینه های مناسب و همچنین رنکینگ خوب دانشگاه ها مورد استقبال خیل کثیری از افراد بوده است.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
Call Now Button