مهاجرت به دانمارک و روش های اقامت در دانمارک در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. اگر قصد مهاجرت به دانمارک را دارید، احتمالا سوالاتی از این قبیل برای شما ایجاد می شود.

دانمارک جز کشورهای شاد جهان محسوب می شود و پایتخت آن کپنهاگ، در رتبه پنجم میان شهرهای بزرگ جهان از نظر رفاه قرار دارد. اما این رفاه و خوشحالی هزینه هایی نیز دارد. مردم دانمارک مالیات زیادی پرداخت می کنند.

شهروندان شمال اروپا برای زندگی، کار و تحصیل در دانمارک به ویزا و حتی اجازه اقامت نیاز ندارند. اما افراد خارج از این منطقه باید برای مهاجرت به دانمارک ویزا دریافت کنند. مهاجرت به دانمارک و اخذ ویزای این کشور از طریق روش های زیر ممکن است:

مهاجرت به دانمارک

بررسی شرایط مهاجرت به دانمارک

درخواست مشاوره مهاجرت

همراهان عزیز، لطفا برای ارزیابی اولیه و گرفتن مشاوره مهاجرتی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .
تخفیف سال آتیه آفرینان

مهاجرت به دانمارک

دانمارک کشوری کوچک با جمعیت حدود 5.5 میلیون نفر است. دانمارک یکی از سه کشور اسکاندیناوی محسوب می شود.
مردم این کشور در سال های پیاپی به عنوان خوشحال ترین مردم دنیا معرفی شده اند. سیستم رفاه دانمارک دارای یک سنگ بنای اساسی است. به عنوان مثال مراقبت های بهداشتی و آموزش برای شهروندان دانمارک رایگان است.

در دانمارک میزان فساد و جرم بسیار کم بوده و دولت برابری اقتصادی در جامعه را تضمین می کند. دانمارک یکی از کشورهایی است، که توازن میان کار و زندگی شخصی برقرار است. به همین دلیل مهاجرت به دانمارک از طریق تحصیل و از طریق کار بسیار مورد توجه افراد خارجی است. یک هفته کاری استاندارد در دانمارک، 37 ساعت کار در هفته می باشد. ساعت کاری در دانمارک انعطاف پذیر می باشد.

پایتخت این کشور، شهر کپنهاگ است. دانمارک عملا یک کشور جزیره ای می باشد. زیرا از 406 جزیره تشکیل شده است. حتی پایتخت این کشور نیز در یک جزیره قرار دارد. موقعیت دانمارک باعث شده است، این کشور به یک دروازه برای ورود به کشورهای دیگر حوزه اسکاندیناوی و سایر نقاط اروپا تبدیل شود.

پرواز از دانمارک به برلین تنها یک ساعت زمان می برد. در کمتر از 2 ساعت می توان به لندن و پاریس رسید. مناطقی مثل بارسلونا، رم، وین و پراگ تنها چند ساعت با دانمارک فاصله دارند. به همین دلیل اشتغال در این کشور و سرمایه گذاری برای ارتباط با سایر کشورهای اروپا گزینه بسیار مناسبی است.

پادکست راهنمای شرایط مهاجرت به دانمارک

ما در این پادکست کامل ترین و جدیدترین توضیحات را به صورت خلاصه برای آگاه سازی شما آماده کرده ایم امیدواریم برای شما مفید باشد.

آیا دانمارک برای مهاجرت گزینه مناسبی است؟

مهاجرت به دانمارک دارای مزایای زیادی است و از طرق مختلف میتوان برای این کشور اقدام کرد. اگر میخواهید برای تحصیل در این کشور اقدام کنید باید بدانید زبان تحصیل در دانشگاه های دانمارک در مقاطع بالا انگلیسی می باشد. و برای تحصیل در این کشور باید هزینه پرداخت کنید، اما به نسبت برخی کشورها که هزینه تحصیل بالایی دارند، هزینه تحصیل در دانمارک ارزان تر هست.
برای مهاجرانی که قصد دارند خانوادشان را همراه خود ببرند کشور دانمارک این امتیاز را دارد که ویزای همراه بدهد، همچنین همراه میتواند در این کشور کار کند.
از دیگر مزایای کشور دانمارک این است که عضو اتحادیه اروپا و شنگن است. و این کشور به دلیل سطح رفاه، کم بودن اختلاف طبقاتی و فساد اداری، فرصت های برابری برای قومیت ها و جنسیت های مختلف از ارزش بالایی برخوردار است.

مهاجرت به دانمارک از طریق تحصیل

دانشگاه های دانمارک از نظر نوآوری در دنیا مطرح می باشند. این دانشگاه ها برای تحقیقات در سطح جهانی سرمایه گذاری می کنند. برخی دانشگاه های مطرح دانمارک که می توان از آن ها پذیرش دریافت کرد، عبارتند از:

  • دانشگاه فنی دانمارک (DTU)
  • دانشگاه جنوب دانمارک
  • دانشگاه آلبورگ
  • دانشگاه کپنهاگ

محبوب ترین رشته ها در دانمارک رشته های اقتصاد، IT و زیست شناسی می باشد. در صورتی که از دانشگاهی در دانمارک پذیرش دریافت کردید، بهتر است 3 ماه قبل از تاریخ مهاجرت به دانمارک درخواست اقامت را ارسال کنید. پردازش اطلاعات و تصمیم گیری ممکن است، حدود 60 روز طول بکشد. برای تحصیل در دانمارک باید مدارک زیر را ارائه دهید.

  • مدرک زبان انگلیسی
  • اثبات پرداخت هزینه درخواست اقامت (255 یورو)
  • اثبات تمکن مالی (حدود 1000 یورو در ماه)
  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • فرم درخواست امضا شده
  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورت
  • بیمه سفر
  • اطلاعات دقیق در مورد برنامه تحصیلی
  • اثبات محل اقامت در طول تحصیل

پس از مهاجرت به دانمارک به عنوان دانشجوی بین المللی و شهروند خارج از اتحادیه اروپا اجازه دارید، از ماه سپتامبر تا مه 20 ساعت در هفته و از ماه ژوئن تا آگوست 37 ساعت در هفته کار کنید. شهروندان اتحادیه اروپا در ساعت کار محدودیتی ندارند.

هزینه تحصیل در دانمارک

در رابطه با شهریه لازم به ذکر است، شهروندان اتحادیه اروپا می توانند به صورت رایگان در دانشگاه های دانمارک تحصیل کنند. همچنین شخصی که اقامت دائم دانمارک را داشته و یا پدر و مادر او مقیم دانمارک هستند، می تواند از تحصیل رایگان استفاده کند.

هزینه تحصیل برای دانشجویان دیگر بسته به موسسه و برنامه تحصیلی از 6000 یا 16000 یورو در سال می باشد. در رشته های تحصیلی مانند پزشکی، ممکن است هزینه تحصیل به 35000 یورو در سال نیز برسد.

مهاجرت به دانمارک از طریق تحصیل

مهاجرت به دانمارک از طریق کار

برای مهاجرت به دانمارک از طریق کار باید درخواست اجازه اقامت بدهید. شهروندان اتحادیه اروپا، شمال اروپا و سوئیس حق زندگی و کار در دانمارک را دارند. اما شهروندان سایر کشورها باید پروسه ای را بگذرانند. اجازه اقامت در دانمارک زمانی صادر می شود، که شما پیشنهاد شغلی از کارفرما در دانمارک دریافت کرده باشید.

از آن جایی که آگهی شغل مورد نظر ابتدا در دانمارک و کشورهای اتحادیه اروپا اعلام می شود، احتمال دریافت کار برای افراد غیر اتحادیه اروپا پایین می آید. اگر کارفرما شخص مناسبی برای شغل مورد نظر پیدا نکند، این شغل در سایر کشورها اعلام می شود. در صورتی که شرایط شما با شغل تطبیق داشته باشد، دعوت نامه برای شما ارسال می شود.

بهترین راه برای پیدا کردن شغل در دانمارک بررسی لیست مشاغل با کمبود نیرو می باشد. این لیست هر دو سال یک بار منتشر می شود. در حال حاضر این لیست شامل چندین موقعیت مدیریتی در زمینه های فروش، بازاریابی، روابط عمومی، فناوری اطلاعات و اداری است.

همچنین مشاغل تخصصی مثل داروساز، متخصص تغذیه، معلم، روزنامه نگار و مهندس عمران در این لیست قرار دارند.
برخی از مشاغل نیاز به تسلط به زبان دانمارکی دارند. اما شرایط تعدادی از شغل ها نیز تسلط به زبان انگلیسی می باشد. برای استفاده از سیستم گسترده تامین اجتماعی باید مالیات بر درآمد در دانمارک پرداخت کنید.

مهاجرت به دانمارک از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به دانمارک از طریق سرمایه گذاری با ثبت شرکت ممکن می باشد. در دانمارک تنها با سرمایه گذاری نمی توان اقامت این کشور را به دست آورد. این نوع سرمایه گذاری با هدف برقراری ارتباط تجاری، توسعه همکاری با شرکت های دانمارکی، شرکت در کنفرانس های تجاری و مذاکره با شرکای خارجی انجام می گیرد.

یکی از راه های سرمایه گذاری در دانمارک ثبت شرکت با مسئولیت محدود است. بیشتر سرمایه گذاران خارجی این نوع شرکت را در دانمارک ثبت می کنند. برای ثبت شرکت باید اسناد مربوط به شرکت را جمع آوری کرده و حسابی به نام شرکت باز کنید.

همچنین باید کارهای مالیاتی شرکت را انجام دهید. حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت این نوع شرکت 40 هزار کرون دانمارک می باشد.
اگر شرکت با مسئولیت محدود ایجاد کنید، موظف هستید، سالانه 22% مالیات بر درآمد پرداخت کنید. شرکت هایی که در زمینه تجارتی منتخب فعالیت می کنند و افرادی که در صنعت نفت و گاز فعالیت دارند، باید مالیات 25% پرداخت کنند.

مهاجرت به دانمارک از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به دانمارک از طریق تولد

تابعیت کشورها برای کودکان از دو اصل پیروی می کند. برخی کشورها بر پایه اصل خاک بوده و هر کودکی که در خاک آن کشور متولد شود، (بدون توجه به تابعیت پدر و مادر) تابعیت آن کشور را به دست می آورد.

اما در بیشتر کشورها تابعیت بر پایه اصل خون بوده و کودک تابعیت پدر یا مادر خود را کسب می کند. دانمارک نیز جز کشورهایی محسوب می شود، که تابعیت کودکان را بر اساس اصل خون تعیین می کند. در رابطه با فرزند خواندگی نیز تابعیت با توجه به تابعیت پدر یا مادر به کودک داده می شود.

مهاجرت به دانمارک از طریق ازدواج

دانمارک نیز مانند بسیاری از کشورها به همسر شهروندان دانمارکی اقامت و تابعیت این کشور را می دهد. در صورت ازدواج در گذشته، نیز باید مدارک طلاق وجود داشته باشد. همچنین سابقه کیفری شخص به طور کامل بررسی می شود. در دانمارک ازدواج بین بستگان نزدیک مجاز نیست.

از آن جایی که افراد زیادی به قصد اخذ اقامت ازدواج صوری کرده و از این طریق برای مهاجرت اقدام می کنند، دولت دانمارک در مورد مهاجرت به دانمارک از طریق ازدواج سختگیری هایی داشته و باید از واقعی بودن ازدواج مطمئن شود.

به همین دلیل در ابتدا تابعیت دانمارک برای شخص صادر نمی شود و باید چند سال از ازدواج آن ها گذشته باشد. برای مهاجرت به دانمارک از طریق ازدواج مدارک زیر باید ارائه شود.

  • اصل شناسنامه
  • پاسپورت معتبر
  • حداقل 3 روز اقامت در دانمارک تا تاریخ عروسی
  • ترجمه اسناد و مدارک به زبان دانمارکی
  • اثبات این که زن و شوهر به هیچ وجه ارتباط خونی با یکدیگر ندارند.
  • در صورت وجود کودک، انتظار برای به دنیا آمدن کودک و یا فرزند خواندگی از زن یا مرد دیگر باید این مورد اعلام شود.
  • تأیید وضعیت تأهل (مجرد بودن)
  • ثبت آدرس محل اقامت
  • مجوز اقامت و ورود به دانمارک
  • در صورت طلاق، باید حکم طلاق به مقامات دانمارکی ارائه شود.

مهاجرت به دانمارک از طریق پناهندگی

قبل از بررسی پناهندگی در دانمارک لازم به ذکر است، موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان هیچ گونه خدماتی در رابطه با پناهندگی ارائه نمی دهد.

این روش مهاجرت به دلیل ریسک و خطرات زیاد آن به هیچ وجه توصیه نمی شود. زمانی که به عنوان یک پناهجو وارد خاک دانمارک شوید، هزینه های زندگی به طور معمول توسط اداره مهاجرت تامین می شود.

تامین هزینه ها به این صورت می باشد، که افراد پناهجو در مرکز پناهندگی نگهداری می شوند و غذا و لباس رایگان در اختیار آن ها قرار می گیرد. به عنوان پناهجو در دانمارک می توان کمک هزینه نقدی نیز دریافت کرد.

اصلی ترین کمک هزینه مربوط به هزینه غذا، پوشاک و بهداشت می باشد. این مبلغ به پناهجوی بالای 18 سال که در مرکز پناهندگی غذای رایگان دریافت نمی کند، پرداخت می شود. این مبلغ برای هر بزرگسال 54.47 کرون دانمارک می باشد.
برخی افراد می توانند با مرکز پناهندگی به توافق برسند و در مرکز فعالیت های خاصی انجام دهند، در کلاس های آموزشی شرکت کنند و در اطراف مرکز کار کنند. در این شرایط کمک هزینه اضافی به شخص پرداخت می شود.

مهاجرت به دانمارک از طریق پناهندگی

هزینه های زندگی در دانمارک

قبل از مهاجرت به دانمارک بهتر است، هزینه های زندگی دراین کشور مورد بررسی قرار گیرد. هزینه هایی مثل مواد غذایی، حمل و نقل و اجاره یا خرید خانه جز هزینه های اصلی بوده و حتما باید هنگام برنامه ریزی برای مهاجرت آن ها را لحاظ کرد.

در جدول زیر می توانید میانگین قیمت کالا و خدمات مختلف در دانمارک را مشاهده کنید.

غذا در رستوران ارزان قیمت130 کرون
غذا برای دو نفر در رستوران متوسط600 کرون
کاپوچینو37.31 کرون
یک لیتر شیر معمولی9.31 کرون
قرص نان سفید (500 گرمی)18.67 کرون
یک کیلو گرم برنج سفید14.83 کرون
12 عدد تخم مرغ25.50 کرون
یک کیلو گرم پنیر محلی82.99 کرون
یک کیلو گرم فیله مرغ63.49 کرون
یک کیلو گرم گوشت گاو99.71 کرون
یک کیلو گرم سیب19.03 کرون
یک کیلو گرم موز18.57 کرون
یک کیلو گرم پرتقال19.67 کرون
یک کیلو گرم گوجه فرنگی26.01 کرون
یک کیلو گرم سیب زمینی12.71 کرون
یک کیلو گرم پیاز10.56 کرون
بلیط یک طرفه مترو24 کرون
شروع قیمت تاکسی50 کرون
هر یک کیلومتر با تاکسی15 کرون
یک لیتر بنزین10.73 کرون
اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر6540.14 کرون
اجاره آپارتمان یک خوابه در حومه شهر4752.87 کرون
خرید یک متر مربع خانه در مرکز شهر36789.39 کرون
خرید یک متر مربع خانه در حومه شهر24785.31 کرون

مهاجرت به دانمارک و اخذ تابعیت

طبق قوانین جدید کشور دانمارک، افراد خارجی برای اخذ تابعیت دانمارک می توانند طبق اصل تابعیت مضاعف، تابعیت قبلی خود را حفظ کنند. برای اخذ تابعیت دانمارک باید شخص متقاضی شرایط خاصی داشته باشد.

تمکن مالی، اخذ اقامت دائم، مهارت های زبان دانمارکی، دانش کافی در مورد دانمارک و زندگی در این کشور حدود 9 سال (می تواند با توجه به نوع اقامت در دانمارک، تغییر کند.) از شرایط مهم اخذ پاسپورت دانمارک می باشد.

برای اخذ پاسپورت دانمارک، شما باید اعلام کنید، از قوانین دانمارک از جمله قانون اساسی پیروی خواهید کرد. به ارزش های اساسی دانمارک و اصول قانون از جمله دموکراسی دانمارک احترام خواهید گذاشت. این اعلامیه باید توسط شخص متقاضی امضا شود.

به طور معمول برای اخذ تابعیت دانمارک باید 9 سال در این کشور زندگی کرد. اگر در طول اقامت در دانمارک به طور منظم یا مکرر به خارج از کشور سفر کنید، ممکن است بر اخذ اقامت دائم و تابعیت دانمارک تاثیر گذار باشد. زمان مورد نیاز برای زندگی در دانمارک در روش های مختلف و اخذ تابعیت به شرح زیر است:

  • برای افراد پناهنده و افراد بدون تابعیت، مدت اقامت مداوم مورد نیاز برای اخذ تابعیت 8 سال است.
  • برای شهروندان شمال اروپا مدت اقامت مداوم مورد نیاز دو سال است.
  • برای همسران شهروندان دانمارکی مدت زمان اقامت مداوم مورد نیاز بسته به مدت ازدواج 6 تا 8 سال است. اگر ازدواج حداقل 3 سال طول کشیده باشد و همسر دانمارکی حداقل 3 سال شهروند دانمارک باشد، مدت اقامت مداوم مورد نیاز 6 سال است. اگر از ازدواج حداقل 2 سال گذشته باشد و همسر دانمارکی حداقل 3 سال شهروند دانمارک باشد، مدت اقامت مستمر مورد نیاز 7 سال است. اگر از ازدواج حداقل 1 سال گذشته باشد و همسر دانمارکی حداقل 3 سال شهروند دانمارک باشد ، مدت اقامت مداوم مورد نیاز 8 سال است.
  • افرادی که بخش قابل توجهی از تحصیلات عمومی یا حرفه ای خود را در دانمارک گذرانده اند، اگر تحصیلات حداقل 3 سال طول کشیده باشد، پس از 5 سال اقامت مداوم در دانمارک می توانند تابعیت دانمارک را بدست آورند.
مهاجرت به دانمارک و اخذ تابعیت

سخن پایانی

مهاجرت به دانمارک و اقامت در دانمارک از طرق مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار گرفت. دانمارک کشوری مناسب برای مهاجرت از راه های مختلف می باشد. افراد می توانند با توجه به شرایط به کمک وکیل مهاجرت به دانمارک برای اقامت در این کشور اقدام کنند.

سوالات متداول

شرایط اخذ تابعیت دانمارک چیست؟

به طور معمول برای اخذ تابعیت دانمارک باید 9 سال در این کشور زندگی کرد. اگر در طول اقامت در دانمارک به طور منظم یا مکرر به خارج از کشور سفر کنید، ممکن است بر اخذ اقامت دائم و تابعیت دانمارک تاثیر گذار باشد.

تابعیت کودکان در دانمارک بر اساس چیست؟

دانمارک نیز جز کشورهایی محسوب می شود، که تابعیت کودکان را بر اساس اصل خون تعیین می کند.

روش های مهاجرت به دانمارک چیست؟

روش های مختلف از جمله تحصیل، کار، سرمایه گذاری، ازدواج، تولد و…

محبوب ترین رشته ها برای تحصیل در دانمارک کدامند؟

محبوب ترین رشته ها در دانمارک رشته های اقتصاد، IT و زیست شناسی می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
شرایط کار پرستاران و پزشکان در دانمارک شرایط کار پرستاران و پزشکان در دانمارک

شرایط کار پرستاران و پزشکان در دانمارک و نحوه اخذ مجوز کار در دانمارک برای پرستاران و پزشکا...

آب و هوای کشور دانمارک آب و هوای کشور دانمارک

کشور دانمارک یکی از کشورهای اروپایی می باشد که در شمال اروپا قرار گرفته است. بسیاری از دانش...

تحصیل پزشکی در کشور دانمارک تحصیل پزشکی در کشور دانمارک

تحصیل پزشکی در کشور دانمارک حدود 6 سال طول می کشد و دورس به 2 زبان دانمارکی و انگلیسی ارائه م...

نظرات کاربران
Call Now Button