مهاجرت به بلغارستان از طریق ازدواج

کشور بلغارستان ، از جمله کشورهای بالکان می باشد که با کشورهای رومانی ، یوگسلاوی ، یونان و ترکیه همسایه است . پایتخت کشور بلغارستان ، شهر صوفیه است . با توجه به این که بلغارستان یکی از ارزان ترین کشورهای اروپایی می باشد و امکانات مناسب زندگی در این کشور فراهم می باشد ، مورد توجه بسیاری از مهاجران قرار گرفته است . بلغارستان یکی از کشورهای عضو شینگن می باشد که با مهاجرت به این کشور می توان به تمامی کشورهای عضو شینگن دسترسی داشته و بدون ویزا رفت و آمد کرد . مهاجرت به بلغارستان از طریق ازدواج ، یکی از راه های قانونی و مجاز برای مهاجرت به بلغارستان و کسب اقامت از این کشور می باشد که شرایط خود را داراست . افرادی که قصد مهاجرت به بلغارستان از طریق ازدواج در سال 2019 میلادی دارند باید از شرایط و قوانین وضع شده این کشور اطلاع یا آگاهی داشته باشند . در این مقاله کارشناسان موسسه آتیه آفرینان ایرانیان قصد دارند در با رابطه با مهاجرت به بلغارستان از طریق ازدواج و اخذ اقامت در بلغارستان از طریق ازدواج مطالبی را به نگارش بیاورد .

یکی از راه های مهاجرت به بلغارستان که در انتها منجر به دریافت اقامت این کشور می شود ازدواج با فردی با تابعیت کشور بلغارستان می باشد. بعد از اینکه افراد درخواست خود را ارائه دهند دولت بلغارستان در رابطه با این موضوع تصمیم گیری می کند و این موضوع را بررسی می نماید و سپس رأی خود را اعلام می کند. یکی از شرایطی که به افراد کمک می کند تا سریع تر با درخواست آنها موافقت شود و روند بررسی ها سرعت بخشد این است که فرد ثابت کند در آمد کافی برای گذراندن زندگی خود و همسرش دارد و می تواند تمام هزینه ها را بپردازد. بدین ترتیب متقاضی می تواند اقامت بلغارستان از طریق ازدواج را به دست آورد.

مهاجرت به بلغارستان از طریق ازدواج شرایط متقاضی ازدواج در بلغارستان

اگر فرد خارجی قصد دارد با زن یا مردی با تابعیت کشور بلغارستان ازدواج کند باید شرایطی را داشته باشد که عبارتند از :

  • فرد در زمانی که قصد دارد ازدواج کند باید مجرد باشد زیرا طبق قوانین بلغارستان هر فرد می تواند تنها با یک نفر ازدواج کند.
  • فرد متقاضی ازدواج در بلغارستان نباید دچار بیماری روانی باشد و یا فرد به حدی رسیده باشد که حقوق قانونی او از بین رفته باشد
  • حداکثر سن متقاضی مهاجرت به بلغارستان از طریق ازدواج باید 18 سال باشد، در برخی از مواقع ممکن است افرادی با سن 16 سال طی دریافت اجازه از دادگاه منطقه خود بتوانند ازدواج کنند
  • اگر فردی در بلغارستان پناهنده شده باشد و درخواست پناهندگی وی رد شود نمی تواند ازدواج کند.
  • ازدواج با هم جنس فرد در کشور بلغارستان به رسمیت شناخته نشده است پس فرد باید با جنس مخالف خود ازدواج نماید .
  • افراد برای ازدواج باید رضایت داشته باشند و رضایت خود را اعلام کنند، در بلغارستان هیچ فردی مجبور به ازدواج نمی شود.

 

مهاجرت به بلغارستان از طریق ازدواج – زمان مصاحبه جهت مهاجرت به از طریق ازدواج

جهت مهاجرت به بلغارستان از طریق ازدواج ، در سفارت خانه کشور بلغارستان در کشور فرد متقاضی مصاحبه ای صورت می گیرد که این مصاحبه بسیار حساس و مهم می باشد. متقاضیان باید در طول مصاحبه به سوالات زیر پاسخ صحیح و قانع کننده دهند و از ارائه جواب های دروغ پرهیز کنند .

  • خلاصه ای از زندگی نامه فرد ، به عنوان مثال از ابتدا تولد، دوران تحصیلی، وضعیت شغلی فرد، میزان در آمد، تحصیلات دانشگاهی و سایر موارد
  • اگر فرد متقاضی مهاجرت به بلغارستان از طریق ازدواج قبلا ازدواج کرده باشد باید اطلاع دهد
  • ارائه مدارکی جهت اثبات دوران نامزدی و توضیح دوران آشنایی
  • گواهی تمکن مالی که مشخص شود فرد متقاضی مهاجرت به بلغارستان از طریق ازدواج توانایی پرداخت هزینه های زندگی خود و همسر را دارد .
  • زمان آشنایی با همسر و مدارکی جهت اثبات دوران نامزدی و ازدواج و آشنایی آنها
  • ارائه مدارکی از محل سکونت بعد از ازدواج در بلغارستان
  • ارائه مدرک زبان جهت مهاجرت به بلغارستان از طریق ازدواج
مهاجرت به بلغارستان از طریق ازدواج

مهاجرت به بلغارستان از طریق ازدواج

مهاجرت به بلغارستان از طریق ازدواج روند ازدواج در کشور بلغارستان

پس از بررسی ها افراد باید با مامور وضعیت مدنی ملاقات کنند و برنامه ریزی های خود را برای یک مراسم عمومی انجام دهند. می توانند در شهرداری های هر منطقه با این ماموران ملاقات کنند. هر فرد می تواند شهرداری مورد علاقه خود را انتخاب کند ولی اگر فردی در این کشور پناهجو باشد باید به شهرداری منطقه ای مراجعه نماید که در کارت شناسایی او ثبت شده است. در هنگام ملاقات با مامور مورد نظر باید کارت شناسایی خود را ارائه داد، همچنین باید دو شاهد نیز به همراه خود مراجعه کنند .شاهدان می توانند از شهروندان بلغارستانی و یا شهروندان خارجی باشند.اگر فرد تمامی شرایط را داشته باشد و مانعی وجود نداشته باشد افراد می توانند در کشور بلغارستان ازدواج کنند. متقاضیان مهاجرت به بلغارستان از طریق ازدواج باید مدارکی را امضاء کرده تا ازدواج آنها ثبت شود و جنبه قانونی داشته باشد. با ازدواج با فردی بلغارستانی تضمینی وجود ندارد که اجازه اقامت بلغارستان را دریافت کرد. جهت اخذ اجازه اقامت باید ویزای بلند مدت که اعتبار آن برای 5 سال است ، دریافت کرد و پس از آن می توان برای اقامت بلغارستان از طریق ازدواج اقدامات لازم را انجام داد.

 

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
Call Now Button