چندی پیش مقاله ای در مورد حقوق مهاجرت نوشته شد که در آن در رابطه با روش های اخذ تابعیت و اقامت توضیح داده شد. یکی از راه های اخذ تابعیت و اقامت (شهروند شدن) در کشورهای مختلف ، مهاجرت از طریق تولد فرزند (اخذ تابعیت از طریق تولد فرزند) بود. همانطور که گفته بودیم در مورد روش های اخذ تابعیت و اخذ اقامت از طریق تولد فرزند را برای شما هموطنان عزیز توضیح میدهیم.

مهاجرت به برزیل از طریق تولد فرزند – اطلاعات عمومی برزیل

برزیل واقع در قاره آمریکای جنوبی ، پایتخت آن شهر برزیلا و زبان مردمشان پرتغالی است. کشور برزیل بزرگترین و پرجمیت ترین کشور در قاره آمریکای جنوبی و شرقی ترین کشور قاره آمریکا میباشد و دارای مرز مشترک با اروگوئه ، آرژانتین ، پاراگوئه ، بولیوی ، پرو ، کلمبیا ، ونزوئلا ، گویان ، سورینام ، گویان فرانسه میباشد ، در واقع به جز اکوادور و شیلی با سایر کشورهای آمریکای جنوبی مرز مشترک دارد.
برزیل کشوری چند ملیتی است و جمعیت آن متشکل از نژادهای اروپایی، سرخ‌پوستان آمریکا، آفریقائی و نیز آسیائی است. مذهب اصلی برزیل کاتولیک کلیسای رم است.
برزیل مستعمره پرتغال بود و  تنها کشور قاره آمریکاست که مردم آن به زبان پرتغالی سخن می‌گویند.

مهاجرت به برزیل از طریق تولد فرزند – مهاجرت به برزیل

طبق گزارش پلیس فدرال در طی ده سال گذشته تعداد مهاجرین به برزیل 160درصد افزایش یافته است. برای دریافت اقامت دائم برزیل شما باید دارای شرایطی معین باشید که از طرف شورای ملی مهاجرت ، وزارت دادگستری یا وزارت کار مشخص شده است.برای مهاجرت به برزیل شش روش وجود دارد که عبارتند از:
1. مدیر کل، مدیر یا رئیس شرکت های حرفه ای یا تجاری
2.سرمایه گذاری
3.محقق یا متخصص
4.شخص خارجی بازنشسته رسمی، که ماهانه معادل حداقل ۶۰۰ هزار رئال برزیلی به برزیل انتقال دهد
5.ازدواج با شهروند برزیلی
6.تولد فرزند در برزیل

مهاجرت به برزیل از طریق تولد فرزند

یکی از روشهای مهاجرت به برزیل ، مهاجرت از طریق تولد فرزند است که مهاجرین از طریق تولد فرزند میتوانند برای اخذ ملیت برزیل درخواست دهند. تولد فرزند در برزیل وابسته به قانون خاک یا خون است. قانون خاک بدین معناست که اگر والدینی فرزندی در آن کشور به دنیا بیاورند میتوانند اقامت آن کشور را به دست آورند و قانون خون یعنی از طریق ازدواج با تبعه آن کشور مقصد و تولد فرزند در آن کشور میتوان برای اقامت درخواست داد. برزیل از قانون خاک پیروی میکند یعنی اگر شما فرزند در برزیل به دنیا آورید میتوانید برای فرزند خود بعد از چند ماه تابعیت او را بگیرید همچنین خودتان بعد از یکسال میتوانید اقامت برزیل را کسب کنید.
مراحل اخذ اقامت پس از تولد فرزند در برزیل به شرح زیر است:
1.اخذ شناسنامه برزیلی
2.اخذ پاسپورت برزیلی
3.پر کردن فرم درخواست اقامت برای فرزند متولد شده در برزیل

مهاجرت به برزیل از طریق تولد فرزند – فرم زرد (Declaration of Live Birth)

زمانی که فرزند شما در برزیل به دنیا آمد بیمارستانی که فرزند شما در آن به دنیا آمده است فرمی را برای فرزند شما پر می کند. این فرم زرد رنگ است بنابراین به فرم زرد معروف است . اکنون نیاز است فرم زرد برای فرزند شما پر شود البته رنگ این فرم در حال حاضر سفید است اما به دلیل اینکه پیش از این جهت اخذ شناسنامه فرزند برزیلی این فرم همواره زرد بوده است به نام فرم زرد معروف است.
یکی از اطلاعات بسیار مهم در این فرم زرد پرینت اثر پای فرزند متولد شده می باشد. پس از آنکه فرم زرد در بیمارستان پر شد حال می توانید شرایط را برای اخذ شناسنامه برزیلی ، فرزند متولد شده در برزیل را فراهم ببینید. مرحله بعدی مراجعه به دفتر اسناد رسمی در آن شهر می باشد و شناسنامه فرزند را به صورت رایگان تهیه میکنید.

مهاجرت به برزیل از طریق تولد فرزند | اطلاعات عمومی برزیل | مهاجرت به برزیل | اخذ پاسپورت برزیل
مهاجرت به برزیل از طریق تولد فرزند | اطلاعات عمومی برزیل | مهاجرت به برزیل | اخذ پاسپورت برزیل

مهاجرت به برزیل از طریق تولد فرزند – کد CPF

Cpf به معنی کد شناسایی یک فرد حقیقی ترجمه می شود (Registration of a Physical Person) و به قدری مهم است که در کشور برزیل برای انجام امور ریز و درشت در زندگی روزمره نیاز به ارائه کد CPF خود دارید. CPF دو مدل دارد یکی موقت و دیگری دائم. اگر اقامتتان کوتاه مدت است به نوع موقت و اگر دائم اقامت دارید به نوع دائم احتیاج دارید. انجام اموری مانند اصلاح موهای خود، خرید یک خانه ، گرفتن بلیط هواپیما، باز کردن حساب بانکی، خرید ماشین،خرید خط تلفن همراه و خود تلفن همراه و همچنین برای هر نوع عضویتی به صورت آنلاین یا خرید آنلاین نیاز دارید کد CPF خود را به عنوان کد شهروندی برزیلی ارائه دهید .
برای اخذ شناسنامه به نکات زیر توجه کنید:
1.شما به دو شاهد برزیلی نیاز دارید.
2.فرزند شما باید در آنجا حضور داشته باشد.
3.والدین فرزند برزیلی باید در دفتر اسناد رسمی حضور بهم رسانند.
4.شماره ی CPF را باید داشته باشید.
5.ارائه ی نامه ی اقامت یا سندی مبنی بر اینکه شما اقامت برزیل را چه کوتاه مدت چه بلند مدت دارید.

مهاجرت به برزیل از طریق تولد فرزند – اخذ پاسپورت برزیل

اخذ پاسپورت فرزند حدودا یک هفته زمان میبرد مهم ترین نکته در ارائه ی مدارک جهت اخذ پاسپورت فرزند خود که در برزیل متولد شده است تهیه ی عکس پاسپورتی برای فرزندتان می باشد که به هیچ عنوان هیچ ارگان دولتی در این مورد شما را کمک نخواهد کرد و این کاملا به عهده خود متقاضی یعنی شما می باشد.
پس از انکه پاسپورت فرزندتان را دریافت کردید می توانید بدون توجه به وضعیت اقامتی خود با ویزای قبلی خود چه توریستی بوده است چه غیر توریستی می توانید در خاک برزیل اقامت اختیار کنید همچنین پس از اخذ یک پیشنهاد شغلی حتی اجازه ی کار هم خواهید داشت.
اگر والدین غیر برزیلی هستند و پس از حضور در خاک برزیل فرزندی به دنیا آوردند می توانند همان زمانی که اقدام به اخذ پاسپورت فرزند برزیلی خود در اداره پلیس می نمایند توسط مراجع قضایی معتبر درخواست کنند تا اقامت خود والدین نیز در برزیل صادر گردد، یا می توانید همان زمانی که پاسپورت فرزند خود را دریافت نمودید به یک آژانس مهاجرتی و اقامتی در برزیل که معتبر باشد مراجعه نموده و فرایند اخذ اقامت دائم برای شما صورت گیرد.
پس از انکه پاسپورت فرزندتان را دریافت کردید می توانید بدون توجه به وضعیت اقامتی خود با ویزای قبلی خود چه توریستی بوده است چه غیر توریستی می توانید در خاک برزیل اقامت اختیار کنید همچنین پس از اخذ یک پیشنهاد شغلی حتی اجازه ی کار هم خواهید داشت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تحصیل در برزیل مقاله تحصیل در برزیل را مطالعه فرمایید.

در صورتیکه تمایل دارید برای دانشگاههای برتر کشور برزیل اقدام نمایید ، موسسه آتیه آفرینان ایرانیان شما را در این زمینه همراهی مینماید. برای کسب اطلاعات تکمیلی تر و دریافت مشاوره اولیه رایگان میتوانید با موسسه تماس حاصل نمایید.

کارشناسان ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما ، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی برزیل ، تابعیت از طریق تولد فرزند را ارائه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با داشتن هر گونه سوال در زمینه اخذ اقامت از طریق تولد میتوانید با ما در ارتباط باشید.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در رشته پرستاری برزیل تحصیل در رشته پرستاری برزیل

بیشتر دانشجویان ایرانی جهت تحصیل پرستاری متقاضی تحصیل در رشته پرستاری برزیل هستند . اولین ...

تحصیل پزشکی در برزیل تحصیل پزشکی در برزیل

کشور برزیل، بزرگترین و پرجمعیت ترین کشور آمریکای جنوبی می باشد که قبلا مستمعره کشور پرتغال...

مهاجرت به برزیل مهاجرت به برزیل

مهاجرت به برزیل و روش های مختلف اقامت در برزیل در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. افراد خا...

نظرات کاربران
Call Now Button