از میان روش های مختلف در خصوص اخذ اقامت اسپانیا و مهاجرت به اسپانیا می توان به اخذ اقامت اسپانیا از طریق سرمایه گذاری و مهاجرت به کشور اسپانیا از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک در کشور اسپانیا که یکی از روش های جذاب اخذ اقامت اسپانیا محسوب می شود ، اشاره کرد.

شرایط مهاجرت و اخذ اقامت اسپانیا از طریق سرمایه گذاری

در حال حاضر دولت اسپانیا تبلیغات گسترده ای را در مورد خرید ملک آغاز کرده است که اشخاص کلاهبردار و بدور از هرگونه اطلاعات حقوقی نام آن را ویزای سرمایه گذاری از طریق ملک گذاشته اند که در حقیقت چنین ویزایی برای خرید ملک صادر نمیشود . مستحضر باشید خرید ملک در اسپانیا ممکن است اما به اقامت دائم ختم نمیشود. بنابراین پیشنهاد ما این است که برای عزیزانی که قصد مهاجرت به کشوری را دارند باید اطلاع داشته باشید که پرونده مهاجرتی خود را بدست وکلایی بسپارید که آگاهی و تسلط کامل به قوانین اتحادیه اروپا داشته باشند . و پرونده مهاجرتی شما بصورتی طی شود که منجرب به اخذ ویزا بشود . راه های اخذ اقامت اروپا شرایط و پیچیدگی های خاص خود را دارد که وکلا و حقوقدانان این موسسه با سوابق و تجاربی که در این زمینه دارند شرایط را برای شما متقاضیان گرامی توضیح داده و تسهیل میکنند.

بنابراین هم وطنای بسیاری در این مورد ، مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند چون وجود دفاتر مهاجرتی نامعتبر اجازه نمی دهد تا شما اطلاعات دقیقی در خصوص اخذ اقامت از طریق خرید ملک دریافت نمایید . بنابراین ما سعی میکنیم که اطلاعات دقیقتر و جامعتری درخصوص خرید ملک در اسپانیا در اختیارتان قرار دهیم . اسپانیا در پی سقوط بازار این کشور از چندین سال پیش حدود هزاران خانه فروش نرفته دارد که میخواهد با فروش این املاک به خارجیان به آنها امتیاز اقامت اعطا کند .

بخش اقتصادی  سفارت جمهوری اسلامی ایران : املاک با اعطای اقامت دائم در اسپانیا از سوی برخی سودجویان که با تبلیغات کاذب طعمه های خود را فریب می دهند ، بدینوسیله به اطلاع هموطنان عزیز می رساند به هیچ وجه به شرکتهایی که در خصوص فروش ملک و خدمات بازرگانی و افتتاح حساب بانکی بطور واسطه ای عمل می نمایند اعتماد ننمایند . دولت اسپانیا تا کنون اعطای اقامت بشرط خرید ملک برای اتباع ایرانی را تایید ننموده است . همچنین بنا بر اخبار رسیده به این نمایندگی برخی از شرکت های جعلی اسپانیایی با سو استفاده از مشکلات فعلی در نقل و انتقالات بانکی با ایران با عنوان افتتاح حساب بانکی و سایر خدمات مالی برای هموطنان در اسپانیا درصدد کلاهبرداری از آنها می باشند که هوشیاری بیشتر هموطنان در این خصوص ضروری است . اسپانیا در نظر دارد به خارجی هایی که در این کشور خانه هایی با ارزش دست کم ۱۶۰ هزار یورو خریداری کنند اقامت اعطا کند .

این کار با هدف رونق بخشیدن به بازار مسکن وفروش انبوهی از خانه های ساخته شده در این کشور صورت خواهد گرفت . اقتصاد اسپانیا با مشکلات بسیاری روبرو است و با ۲۵ درصد بیکاری در رکود به سر میبرد . هزاران واحد مسکونی در پی ناتوانی صاحبان آنها از پرداخت اقساط وام ، توقیف و صاحبان آنها آواره شده اند . باید توجه داشت که به دلیل اقتصاد دارای نوسان و ناپایدار اسپانیا خرید ملک در این کشور خیلی جهت سرمایه گزاری دارای تضمین نیست و امکان اینکه بعد از خرید ملک قیمت افت شدیدی داشته باشد وجود دارد . این اقدام یک سرمایه گزاری برای افزایش دارایی محسوب نمیشود . و همچنین هیچ تعهدی برای دولت اسپانیا جهت دادن اقامت دائم به مهاجرین ایجاد نمی نماید و فقط یک اقامت موقت است که شخص مهاجر اجازه کار نیز ندارد . موضوع این است که کشور اسپانیا به دلیل رکود اقتصادی برای خود جذب درآمد میکند و به همین علت با ساخت مسکن برای اتباع خود ایجاد اشتغال میکند . پس بنابراین باید برای هر عرضه ای تقاضا هم باشد بدین ترتیب دولت اسپانیا به این مسئله روی آورد که مسکن های ساخته شده را در اختیار ثروتمندان جهان سومی قرار دهد و برای این که مسکن ها را به فروش برساند تبلیغاتی را شروع کرد که با خرید مسکن اقامت اعطا میکند .

بنابراین خرید ملک تنها مسبب یک ویزای شش ماه است ویزایی که شما بدون خرید ملک هم میتوانید به دست آورید ، سرمایه گذاری در اسپانیا چیزیست متفاوت از خرید ملک به این مفهوم که شما باید مالیات ماهانه پرداخت کنید کارمند اسپانیایی استخدام کنید ، حقوق بدهید .

ملک در ترکیه ، قبرس ، دوبی و اسپانیا ، ترفند جذب سرمایه است و خرید خانه در خارج از کشور ، به اقامت ختم نمیشود . به گزارش ایسنا ، روزنامه شهروند نوشت : تصاویر رنگا رنگ از خانه های زیبا و مجلل خارج از کشور ، چشم اندازهای باشکوه روبه دریا و کوهستان ، کمترین فاصله به مراکز اصلی شهر و دانشگاه ها و مهم تر از همه گرفتن حق اقامت . اینها اصلی ترین نکاتی است که شوهای تبلیغاتی تلویزیون به نمایش می گذارند تا ایرانی ها را به خرید ملک در خارج از کشور ترغیب کنند . این تبلیغات حالا دامنه گسترده تری پیدا کرده است و از چند تیزر تبلیغاتی در شبکه های ماهواره ای به دفاتر فروش داخلی و فایل آگهی بنگاه داران ایرانی کشیده شده اما این انتهای رویای خارج نشینی در خانه های لوکس به شمار نمی رود . در پشت پرده اقامت به شرط خرید ملک ، داستان مفصلی وجود دارد که ممکن است شما را از خرید خانه و معطل گذاشتن سرمایه در یک کشور غریب پشیمان کند.

سرمایه گذاری در اسپانیا – تمکن مالی اسپانیا

در روش تمکن مالی متقاضی باید با ارائه اسناد معتبر به دولت اسپانیا نشان دهد که برای زندگی در این کشور بدون کار کردن دارای استطاعت مالی کافی است. اخذ اقامت موقت اسپانیا از این طریق حدود سه ماه به طول می انجامد.

اخذ مجوز اقامت به روش تمکن مالی مختص افرادی است که بتوانند نشان دهند از محل کسب و کار، سرمایه گذاری یا هر منبع دیگری درآمدی معادل حداقل چهار برابر شاخص درآمد در اسپانیا دارند که در حال حاضر 532 یورو در ماه است، همچنین متقاضی باید مسکن مناسب در اسپانیا و بیمه درمانی خصوصی تهیه کند. البته منبع درآمد نباید متقاضی را ملزم به حضور فیزیکی در آن محل کند.

اخذ اقامت اسپانیا از طریق تمکن مالی مزایای فراوانی دارد. شما از تمامی مزایای زندگی که با اقامت در اتحادیه اروپا مرتبط هستند، برخوردار می شوید، از جمله:

سرمایه گذاری در اسپانیا - تمکن مالی اسپانیا
سرمایه گذاری در اسپانیا – تمکن مالی اسپانیا

سرمایه گذاری در اسپانیا – حق زندگی در اسپانیا

آزادی سفر بدون محدودیت در اکثر کشورهای اروپا (کشورهای منطقه شنگن)

امکان اخذ اقامت دائم اسپانیا پس از 5 سال زندگی در اسپانیا (حداقل سالی 6 ماه)

امکان اخذ تابعیت اسپانیا پس از ۱۰ سال اقامت قانونی بدون وقفه

تابعیت اسپانیا برای کودکانی که در اسپانیا متولد می شوند، پس از یک سال اقامت قانونی بدون وقفه

سرمایه گذاری در اسپانیا – شرایط اخذ اقامت موقت اسپانیا

1.نداشتن سابقه کیفری در اسپانیا، ایران و هر کشوری که متقاضی در آن اقامت داشته است،

2.عدم منع ورود به اسپانیا یا سایر کشورهای اتحادیه اروپا

3.داشتن درآمد کافی جهت اقامت متقاضی و اعضای خانواده همراه بر اساس مبالغ زیر:
حداقل درآمد ماهیانه متقاضی 2130.04 یورو
حداقل درآمد ماهیانه عضو خانواده همراه متقاضی 532.51 یورو

4.مدرک نشان دهنده تمکن مالی به مبلغی معادل حداقل یک سال درآمد (در حدود ۲۶ هزار یورو) برای متقاضی اصلی و ۶۵۰۰ یورو به ازای هر متقاضی دیگر شامل همسر و/یا فرزندان زیر ۱۸ سال. اگر متقاضی بتواند تمکن مالی بیشتری نشان دهد، بهتر است.

5.بیمه ی خصوصی یا عمومی از شرکت بیمه ای که مجوز کار در اسپانیا داشته باشد،

6.نداشتن بیماری ای که بر بهداشت عمومی تأثیرگذار باشد (بر اساس قوانین بهداشت بین المللی 2005)

7.مدرکی که نشان دهد شما مسکنی برای اقامت در اسپانیا دارید. این ملک باید حتما در استانی باشد که در آنجا درخواست اقامت خود را ارائه خواهید کرد و از نظر اندازه و کیفیت حداقل مشابه یک مسکن متوسط در آن منطقه باشد.
چنین ملکی را می توانید خریداری یا اجاره نمایید.

 اخذ اقامت اسپانیا از طریق سرمایه گذاری

کارشناسان ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در کشور اسپانیا را ارایه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال می توانید با ما در ارتباط باشید تا مشاوران و کارشناسان ما شما را دقیق تر راهنمایی کنند.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
Call Now Button