مهاجرت به اسلواکی و روش های مختلف اقامت در اسلواکی در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به اسلواکی نیاز به اجازه اقامت دارند. برای درخواست اجازه اقامت در هر روش مهاجرتی باید ابتدا از طریق سفارت یا کنسولگری اسلواکی در کشور مبدا اقدام کرده و ثبت نام انجام شود.

اما شهروندان اتحادیه اروپا می توانند پس از ورود به خاک اسلواکی برای ثبت نام اقدام کنند. در تمامی روش های اقامت در اسلواکی باید مدارک مربوط به تمکن مالی، پاسپورت و مدارک محل اقامت ارائه شود. همچنین باید اسناد مربوط به دلیل اقامت نیز جمع آوری شود.

بررسی شرایط مهاجرت به اسلواکی

درخواست مشاوره مهاجرت

همراهان عزیز، لطفا برای ارزیابی اولیه و گرفتن مشاوره مهاجرتی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مهاجرت به اسلواکی

اسلواکی کشوری مدرن، زیبا و دارای فرهنگ بالاست. و سطح رفاه و کیفیت بالای زندگی مردم در آنجا به چشم میاید.
اگر قصد دارید به کشور اسلواکی مهاجرت کنید و در آنجا زندگی کنید باید بدانید که هزینه زندگی در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی پایین است. همچنین اسلواکی عضو اتحادیه اروپا و شنگن است.
در مورد تحصیل در این کشور هم اگر میخواهید به زبان اسلواکی تحصیل کنید هزینه شهریه در دانشگاه های اسلواکی تقریبا رایگان می باشد. و برای کسانی که میخواهند در رشته های گروه پزشکی تحصیل کنند اخذ پذیرش پزشکی نسبت به سایر رشته ها راحت تر هست.

واحد پول این کشور از سال 2009 یورو می باشد. اکثر مردم اسلواکی مسیحی و حدود 15 تا 25% از ساکنان آن بی دین هستند. زبان رسمی این کشور زبان اسلواکی است. اسلواکی کشوری امن برای افراد خارجی محسوب می شود.

طبق شاخص صلح جهانی در بررسی 172 کشور مستقل در جهان بر اساس معیارهایی مثل کنترل درگیری ها، جنایت، بی ثباتی سیاسی، خطر تخریب خشونت آمیز و تعداد سرانه افراد مسلح اسلواکی در رتبه 23 قرار دارد. در این مقایسه اسلواکی به کشورهای آلمان، سوئد، بلژیک و هلند نزدیک می باشد.

مهاجرت به اسلواکی

مهاجرت به اسلواکی از طریق تحصیل

اسلواکی کشوری در محدوده شینگن است و مراحل اخذ ویزا همان مراحل اتحادیه اروپا است. دانشجویان کشورهای غیر اتحادیه اروپا باید برای تحصیل بیش از 90 روز درخواست اجازه اقامت دهند.

برای تحصیل در اسلواکی باید ابتدا از دانشگاهی در اسلواکی پذیرش دریافت کرد. پس از تایید دانشگاه باید مدارک مربوط به درخواست جمع آوری شود. این مدارک به شرح زیر هستند:

  • پاسپورت به همراه کپی که باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.
  • فرم درخواست ویزا
  • 2 قطعه عکس
  • نامه پذیرش بدون قید و شرط از دانشگاه
  • نامه ای از دانشگاه برای تایید رسید پرداخت
  • کپی مدارک دبیرستان، کالج و دانشگاه
  • نامه ضمانت نامه با امضای اسپانسر و دانشجو که تایید کند، اسپانسر هزینه های دانشجو را تامین می کند.
  • صورت حساب بانکی 3 ماه گذشته
  • نامه رضایت والدین در صورتی که شخص متقاضی کمتر از 18 سال دارد.
  • رزرو پرواز
  • کپی شناسنامه حامی مالی و شناسه اسپانسر
  • کارت واکسیناسیون

در صورتی که شخص متقاضی در گروه سنی 14 تا 16 سال باشد و بخواهد در دبیرستان های اسلواکی ثبت نام کند، باید یک نماینده قانونی (سرپرست) در اسلواکی داشته باشد.
در زمان ارائه مدارک برای درخواست اقامت حتما باید دانشجو یا دانش آموز حضور داشته باشد. زمان صدور ویزای دانشجویی اسلواکی معمولا حدود 60 روز طول می کشد. اما در شرایطی ممکن است، تا 120 روز نیز زمان ببرد.

مهاجرت به اسلواکی از طریق تحصیل

مهاجرت به اسلواکی از طریق کار

برای مهاجرت به اسلواکی از طریق کار شرایطی وجود دارد. یکی از شرایط اصلی آن پیشنهاد شغل از یک کارفرما در اسلواکی می باشد. در زمان درخواست برای اقامت در اسلواکی باید قرارداد کاری که کارفرمای مستقر در اسلواکی امضا کرده است، ارائه دهید. اثبات تجربه کار و داشتن صلاحیت کافی برای شغل مورد نظر نیز مهم بوده و در اداره مهاجرت بررسی می گردد.

قبل از ارائه پیشنهاد شغلی از طرف کارفرما باید آگهی شغل در کشور اسلواکی اعلام شود و در صورت نبود نیروی کار این آگهی در دسترس افراد خارجی قرار می گیرد. ویزای کار اسلواکی حداکثر تا 2 سال اعتبار دارد. در صورتی که برای اشتغال فصلی در اسلواکی تنها یک بار اجازه تمدید اقامت وجود داشته و حداکثر 6 ماه می توان اقامت داشت.

متوسط حقوق در اسلواکی ماهانه 1083 یورو است. برای انجام مراحل کار باید مدارک زیر ارائه شود:

  • پاسپورت معتبر به همراه کپی
  • کپی مدارک تحصیلی
  • آدرس محل اقامت
  • سابقه کار
  • شماره تلفن و آدرس ایمیل
  • قرارداد از طرف کارفرما

مهاجرت به اسلواکی از طریق سرمایه گذاری

از آن جایی که اسلواکی کشور عضو اتحادیه اروپا بوده و شرایط اقتصادی مطلوبی دارد، بسیاری از سرمایه گذاران جذب این کشور می شوند. برای مهاجرت به اسلواکی از طریق سرمایه گذاری بهترین راه ثبت شرکت در اسلواکی می باشد. امروزه مهاجرت اقامت ثبت شرکت اسلواکی مطمئن ترین و سریع ترین راه برای اخذ اقامت است. رایج ترین شکل حقوقی شرکت در اسلواکی شرکت با مسئولیت محدود (SRO) می باشد.

مهم ترین مسئله برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسلواکی بعد از داشتن سرمایه کافی، ارائه بیزینس پلن قوی می باشد. بیزینس پلن باید اثبات کند، راه اندازی شرکت توجیه اقتصادی داشته و برای اقتصاد کشور اسلواکی مفید می باشد.

ثبت شرکت در اسلواکی هم به صورت حضوری و هم از راه دور امکان پذیر است. برای ثبت شرکت افتتاح یک حساب بانکی برای واریز سرمایه اولیه مورد نیاز است. برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود (که در میان سرمایه گذاران خارجی بسیار محبوب می باشد.) حداقل به یک سهامدار و مدیر نیاز است.

تعداد سهامداران نمی تواند از 50 نفر بیشتر شود. حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت چنین شرکتی 5000 یورو می باشد. این مقدار سرمایه یکی از کمترین میزان سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کشورهای اروپایی است.

مهاجرت به اسلواکی از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به اسلواکی از طریق تولد

اسلواکی برای اخذ تابعیت کودکان تازه متولد شده از اصل خون تبعیت می کند. این بدین معنی می باشد، که اگر کودکی در خاک اسلواکی متولد شود و پدر و مادر او تابعیت کشور دیگری را داشته باشند، این کودک نمی تواند تابعیت اسلواکی را به دست آورد.
در صورتی که پدر و مادر کودک شهروند اسلواکی باشند و یا یکی از والدین شهروند اسلواکی باشد و کودک در خاک اسلواکی به دنیا بیاید، تابعیت اسلواکی را دریافت می کند.

در رابطه با کودکی که خارج از اسلواکی متولد می شود و تنها یکی از والدین شهروند اسلواکی باشد، در صورتی تابعیت اسلواکی به کودک تعلق می گیرد، که والد دیگر بدون تابعیت یا دارای تابعیت ناشناخته باشد.
اگر تابعیت والد خارجی مشخص باشد و والدین بخواهند، کودک تابعیت والد اسلواکی خود را دریافت کند، حتما باید قبل از 18 سالگی با والدین به اسلواکی رفته و اقامت دائم این کشور را به دست آورد.

اگر کودکی در خاک اسلواکی متولد شود و والدین کودک تابعیت ناشناخته داشته و یا تابعیت نداشته باشند، تابعیت اسلواکی برای کودک صادر می شود. همچنین در صورتی که پدر و مادر کودک ناشناخته باشند، این کودک شهروند اسلواکی محسوب می شود.

مهاجرت به اسلواکی از طریق ازدواج

در صورتی که شما با یک شهروند اسلواکی ازدواج کرده اید، می توانید برای اقامت و اخذ تابعیت اسلواکی اقدام کنید. شما می توانید در اسلواکی یا در کشوری خارجی در مقابل مقامات آن کشور ازدواج کنید.

در حال حاضر ازدواج در نمایندگی های دیپلماتیک اسلواکی تنها برای شهروندان اسلواکی ممکن است. اگر در اسلواکی ازدواج کنید، روند کارها بسیار ساده تر می شود. برای ازدواج در اسلواکی حداقل 14 روز قبل از مراسم ازدواج باید مدارک زیر را به اداره ثبت احوال محلی تحویل دهید.

  • شناسنامه (در صورتی که اطلاعات شخصی هر دو والدین در شناسنامه نباشد، گواهی ازدواج والدین الزامی است.)
  • اثبات وضعیت تاهل
  • پاسپورت معتبر
  • گواهی فوت همسر قبلی یا حکم طلاق (در صورتی که سابقا ازدواج کرده باشید)

اسناد باید توسط مترجم تایید شده توسط وزارت دادگستری اسلواکی ترجمه شود. اسناد ترجمه شده باید توسط مترجم امضا شده و دارای مهر و موم باشد. اگر هر یک از زوجین به زبان اسلواکی تسلط نداشته باشد، حضور یک مترجم رسمی دادگاه در مراسم ازدواج ضروری می باشد.

شهروند اسلواکی باید مدارکی را ارائه دهد، که هویت، تابعیت، محل اقامت و شماره شناسایی شخصی وی اثبات شود. ازدواج بین یک شهروند اسلواکی و یک تبعه خارجی که توسط مرجع تایید شده در یک کشور خارجی منعقد شده باشد، تنها در صورتی در جمهوری اسلواکی معتبر شناخته می شود، که در آن کشور خارجی معتبر باشد و هیچ منع قانونی در رابطه با این ازدواج در جمهوری اسلواکی وجود نداشته باشد. (به عنوان مثال شرایط سن ، مسائل تک همسری و غیره)
برای جلوگیری از سو استفاده افراد و اثبات صوری نبودن ازدواج، باید 5 سال از ازدواج زوجین بگذرد. در این صورت همسر خارجی می تواند تابعیت اسلواکی را دریافت کند.

مهاجرت به اسلواکی از طریق ازدواج

مهاجرت به اسلواکی از طریق پناهندگی

قبل از بررسی پناهندگی در اسلواکی لازم به ذکر است، موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان هیچ گونه خدماتی در رابطه با پناهندگی ارائه نمی دهد. این روش علاوه بر ریسک بالا، احتمال شکست زیادی دارد و به هیچ وجه توصیه نمی شود. بهتر است برای مهاجرت به اسلواکی روش های دیگر را مد نظر قرار دهید.

پناهجو به شخصی گفته می شود، که در کشور خود به دلایل مختلف سیاسی، ملی، مذهبی یا جنسیتی امنیت جانی ندارد و به کشورهای دیگر پناه می برد. برای درخواست پناهندگی باید از طریق اداره مهاجرت اقدام کرد.

در زمان بررسی پرونده شخص در کمپ های مخصوص پناهندگان نگهداری می شود. شرایط این کمپ ها مناسب نبوده و باید قبل از اقدام برای مهاجرت به اسلواکی از طریق پناهندگی این مورد در نظر گرفته شود.

برای پناهندگی شخص باید به تنهایی درخواست دهد. اما پس از دریافت پناهندگی، اعضای خانواده می توانند به منظور پیوند خانواده درخواست جداگانه بدهند. اعضای خانواده باید وارد اسلواکی شده و درخواست پناهندگی دهند. در این پروسه شخصی که قبلا پناهندگی دریافت کرده باید با پیوستن خانواده موافقت کند.

همسر و کودکان زیر 18 سال می توانند از این طریق برای مهاجرت به اسلواکی اقدام کنند. تنها مورد این است، که ازدواج باید قبل از مهاجرت شخص اول و پناهندگی او صورت گرفته باشد.

هزینه های زندگی در اسلواکی

در اسلواکی هزینه کالا و خدمات به نسبت دیگر کشورهای اروپایی مناسب است. شما می توانید در اسلواکی غذا با کیفیت بالا و قیمت مناسب خریداری کنید. اگر برای مهاجرت به اسلواکی از طریق تحصیل اقدام کرده اید، استفاده از غذا خوری های دانشجویی می تواند بسیار مقرون بصرفه باشد. به طور کلی متوسط هزینه ای ماهانه زندگی در اسلواکی حدود 600 تا 700 یورو می باشد.

هزینه اجاره خانه کاملا به منطقه مورد نظرتان بستگی دارد. اجاره خانه در شهرهای بزرگ مثل براتیسلاوا و کوشیتس بالاتر از شهرهای کوچک و حومه شهر می باشد. در جدول زیر می توانید میانگین قیمت مواد غذایی، حمل و نقل و اجاره و خرید خانه در اسلواکی را مشاهده کنید. به طور حتم قیمت کالا و خدمات در شهری مثل براتیسلاوا نسبت به قیمت های ذکر شده بالاتر می باشد.

غذا در رستوران ارزان قیمت5.50 یور
غذا برای دو نفر در رستوران متوسط30.00 یورو
کاپوچینو1.82 یورو
یک لیتر شیر معمولی0.74 یورو
قرص نان سفید (500 گرمی)0.94 یورو
یک کیلو گرم برنج سفید1.17 یورو
12 عدد تخم مرغ1.89 یورو
یک کیلو گرم پنیر محلی7.76 یورو
یک کیلو گرم فیله مرغ4.94 یورو
یک کیلو گرم گوشت گاو8.10 یورو
یک کیلو گرم سیب1.44 یورو
یک کیلو گرم موز1.50 یورو
یک کیلو گرم پرتقال1.57 یورو
یک کیلو گرم گوجه فرنگی2.30 یورو
یک کیلو گرم سیب زمینی0.80 یورو
یک کیلو گرم پیاز0.78 یورو
بلیط یک طرفه مترو0.80 یورو
شروع قیمت تاکسی3.00 یورو
هر یک کیلومتر با تاکسی0.99 یورو
یک لیتر بنزین1.29 یورو
اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر460.00 یورو
اجاره آپارتمان یک خوابه در حومه شهر374.05 یورو
خرید یک متر مربع خانه در مرکز شهر2151.57 یورو
خرید یک متر مربع خانه در حومه شهر1587.10 یورو

مهاجرت به اسلواکی و اخذ تابعیت

قبل از درخواست برای اخذ تابعیت اسلواکی باید برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام کنید و به مدت 5 سال در اسلواکی اقامت داشته باشید. اجازه اقامت دائم برای افرادی که با ویزای تحصیلی در اسلواکی اقامت دارند، صادر نمی شود.
حتی اگر تحصیلات طولانی مدت بوده و به 5 تا 6 سال هم برسد. برای دریافت اقامت دائم اسلواکی شرایط زیر بررسی می گردد.

  • مدارک مستند عدم وجود سوابق کیفری
  • حداقل سن 18 سال باشد.
  • عدم تخلف و نقض ویزا در کشورهای حوزه شینگن
  • اقامت در اسلواکی
  • در دسترس بودن بیمه نامه درمانی
  • تایید عدم تهدید ملی اسلواکی و سلامتی افراد

برای درخواست تابعیت اسلواکی شخص متقاضی باید شرایطی را داشته باشد:

  • سن شخص حداقل 18 سال باشد.
  • شخص از تابعیت فعلی خود صرف نظر کرده و یا می تواند ثابت کند، در صورت اخذ تابعیت اسلواکی این کار انجام می شود.
  • شخص متقاضی حداقل باید 10 سال در اسلواکی زندگی کرده باشد.
  • اقامت شخص باید کاملا قانونی بوده و منبع درآمد تضمین شده و دائمی داشته باشد. مبلغ درآمد باید امکان رفاه اقتصادی و اجتماعی را فراهم کند.
  • شخص متقاضی باید در امتحان کتبی و شفاهی تسلط به زبان اسلواکی را اثبات کند.
  • شخص متقاضی در کشور مبدا و در اسلواکی جرمی مرتکب نشده باشد، که حبس آن بیش از یک سال است.
  • پذیرش تابعیت شخص هیچ خطری برای نظم عمومی، امنیت و دفاع کشور نداشته باشد.
  • شخص باید تعهدات مالیاتی را انجام داده باشد.
مهاجرت به اسلواکی و اخذ تابعیت

سخن پایانی

مهاجرت به اسلواکی و روش های اقامت در اسلواکی در این مطلب مورد بررسی قرار گرفت. برای مهاجرت به اسلواکی باید با توجه به شرایط مورد نیاز در هر روش و به کمک وکیل مهاجرت اقدام کرد.

سوالات متداول

انواع روش های مهاجرت به اسلواکی چیست؟

مهاجرت از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری، ازدواج، پناهندگی، تولد و…

هزینه زندگی ماهانه در اسلواکی چقدر است؟

به طور کلی متوسط هزینه ای ماهانه زندگی در اسلواکی حدود 600 تا 700 یورو می باشد.

زبان رسمی کشور اسلواکی چیست؟

زبان رسمی این کشور زبان اسلواکی است.

آیا مهاجرت به اسلواکی از طریق تحصیل منجر به اخذ اقامت می شود؟

خیر، مهاجرت به اسلواکی از طریق تحصیل منجر به اخذ اقامت دائم این کشور نمی شود. اگر شما به عنوان دانشجو قصد اقامت و اخذ تابعیت اسلواکی را دارید، پس از پایان تحصیل 9 ماه فرصت دارید، به جستجوی کار بپردازید.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
کار در اسلواکی کار در اسلواکی

کار در اسلواکی و شرایط اخذ ویزای کار اسلواکی در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. اگر قصد مه...

تحصیل در اسلواکی تحصیل در اسلواکی

تحصیل در اسلواکی طرفداران زیادی دارد، اگر به دنبال کشوری هستید تا با هزینه های پایین وارد ک...

بازار کار مهندسی برق در اسلواکی بازار کار مهندسی برق در اسلواکی

بازار کار مهندسی برق در کشور اسلواکی از پررونق ترین بازارهای کار بین کشورهای اروپایی است و ...

نظرات کاربران
Call Now Button