مهاجرت به استرالیا و روش های اقامت در استرالیا در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. اقتصاد قوی این کشور یکی از دلایل مهمی است که مهاجرت به استرالیا را رواج می دهد زیرا اقتصاد استرالیا حتی در دوره رکود جهانی نیز آسیب چندانی ندید.

امید به زندگی در این کشور به دلیل نرخ بیکاری پایین و رفاه بالای مردم، بسیار بالا است و این عامل سبب شده است تا این کشور انتخاب مناسبی برای مهاجرت و اقامت دائم باشد. مهاجرت و دریافت اقامت استرالیا روش های متنوع و گوناگونی دارد که با توجه به شرایط هر یک از متقاضیان می تواند متفاوت باشد.

مهاجرت به استرالیا

بررسی شرایط مهاجرت به استرالیا

درخواست مشاوره مهاجرت

همراهان عزیز، لطفا برای ارزیابی اولیه و گرفتن مشاوره مهاجرتی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مهاجرت به استرالیا

همچنین به دلیل داشتن شرایط اقتصادی مطلوب و فرصت های شغلی بسیار، توجه متقاضیان زیادی را به خود جلب کرده است. زبان ملی این کشور انگلیسی و واحد پول آن دلار استرالیا است.
زندگی در استرالیا بدون شک از استانداردهای بالایی برخوردار است و سیستم آموزشی این کشور بسیار با کیفیت و پیشرفته است به طوری که دانشگاه های استرالیا به خصوص برای تحصیل دانشجویان بین الملل در رتبه بندی جهانی در جایگاه هشتم دنیا قرار گرفته است.

کشور استرالیا هر ساله مهاجران بسیاری را از سراسر دنیا می پذیرد و همین امر سبب شده است که یکی از متنوع ترین فرهنگ های دنیا را داشته باشد. اقتصاد استرالیا متکی به بازرگانی و کشاورزی است که اصلی ترین محصولات آن پنبه، غلات، گوشت و نیشکر را می توان نام برد.

روش های مهاجرت به استرالیا

سالانه درصد قابل توجهی از افراد تمایل به مهاجرت به استرالیا را دارند. متقاضیان می توانند با توجه به شرایط خود از یکی از روش های زیر اقدام به درخواست اقامت استرالیا برای خود کنند. انواع روش های اقامت در استرالیا به شرح زیر است:

مهاجرت به استرالیا از طریق تحصیل

وجود دانشگاه های معتبر بسیاری در استرالیا و امکانات بالا باعث شده است متقاضیان مهاجرت به استرالیا برای تحصیل نیز نرخ بالایی را به خود اختصاص دهند. یکی از راه های تحصیل در استرالیا است.

که به سبب مزایای بسیار آن از جمله برخورداری از وام ها و کمک هزینه های تحصیلی و تسهیلات دانشجویی متعدد، دانشجویان زیادی نیز به دنبال تحصیل در استرالیا هستند. تحصیل در استرالیا در تمامی مقاطع امکان پذیر است و ارائه مدرک زبان الزامی است.

وجود امکان کار حین تحصیل، شانس بالایی را برای پیدا کردن کار به متقاضیان می دهد. افرادی که موفق شوند بعد از فارغ التحصیلی کار متناسب با رشته خود پیدا کنند و مشغول شوند و به مدت 4 سال در این کشور به کار و زندگی مشغول باشند، می توانند برای اقامت دائم استرالیا درخواست دهند که طی گذشت 3 سال از دریافت اقامت دائم می توانند برای اخذ پاسپورت کشور استرالیا اقدام نمایند.

مهاجرت به استرالیا

مهاجرت به استرالیا از طریق کار

مهاجرت به استرالیا از طریق کار یکی از روش های دریافت اقامت است. کار در این کشور یکی از مهم ترین دلایل مهاجرت به استرالیا است. به منظور اخذ مجوز کار، ابتدا نیاز به کسب امتیاز لازم از این کشور است.

متقاضیان بر اساس بر اساس سن، تحصیلات، سابقه کاری و سطح زبان خود امتیاز کسب می کنند و در صورتی که امتیاز آنها به حد قابل قبول برسد، موفق به اخذ ویزای کاری استرالیا می شوند که منجر به اخذ اقامت کاری استرالیا می شود. از همین رو ویزاهای کاری گوناگون و متنوعی برای مهاجرت به استرالیا وجود دارد.

برخی از آنها به صورت اقامت دائم است و برخی دیگر، ویزا بنا به امتیازات متقاضی به صورت اقامت موقت صادر می شود. اما افرادی که شرایط لازم را به دست بیاورند می توانند ویزای موقت خود را تبدیل به دائم کنند.
لازم به ذکر است کشور استرالیا با نرخ بیکاری پایین و وجود فرصت های شغلی بسیار، بیشترین حقوق را به نیروی کار پرداخت می کنند و همین مسئله افراد زیادی را برای مهاجرت به استرالیا به خود جلب کرده است.

مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری

اخذ اقامت استرالیا از طریق سرمایه گذاری با توجه به سیاست های کشور استرالیا در جهت جذب سرمایه گذاران خارجی به چند روش امکان پذیر است. با توجه به اقتصاد توسعه یافته، وجود فرصت های سرمایه گذاری بسیار، امنیت خوب اقتصادی، رشد و سوددهی بالا و بسیاری از مزایای دیگر، متقاضیان بسیاری به دنبال اخذ ویزای سرمایه گذاری استرالیا هستند.

هزینه مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری عموماً نسبت به روش های دیگر بالاتر است و مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری، مناسب افرادی است که استطاعت مالی خوبی داشته و یا سابقه کار پربار و یا ایده های خلاقانه در زمینه های مختلف داشته باشند که بتوان از آن ها به عنوان طرح اولیه ی ایجاد استارت آپ ها استفاده کنند.

روش های متعددی برای مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری وجود دارد که شامل ثبت شرکت، کارآفرینی، خود حمایتی و خرید ملک می شود. اما خرید ملک به تنهایی نمی تواند منجر به اخذ اقامت دائم کشور استرالیا شود.

مهاجرت به استرالیا از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به استرالیا از طریق ثبت شرکت

از دیگر راه های سرمایه گذاری در استرالیا، ثبت شرکت است که می تواند با داشتن شرایط مورد نظر کشور استرالیا منجر به اخذ اقامت و تابعیت استرالیا شود. افراد بسیاری نیز تمایل دارند که شرکتی مرتبط با زمینه ی کاریشان در استرالیا به ثبت رسانده و علاوه بر دریافت سود و درآمد، می توانند اقامت دائم این کشور را نیز کسب نمایند.

مهاجرین می توانند با ثبت شرکت در استرالیا، اقامت موقت 4 ساله این کشور را دریافت کنند. برای اخذ این نوع ویزا چیزی حدود 5/1 میلیون دلار سرمایه لازم است و پس از گذشت 4 سال اقامت در این کشور، مهاجرین سرمایه‌ گذار به راحتی می ‌توانند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

مهاجرت به استرالیا از طریق تولد

کشور استرالیا قوانین خاصی نسبت به اقامت از طریق تولد دارد و از اصل خون پیروی می کند، این بدین معنا است که تولد در خاک استرالیا برای افرادی که استرالیایی نیستند، منجر به اخذ اقامت و تابعیت نمی شود. تنها در صورتی منجر به تابعیت می شود که یکی از والدین فرزند، شهروند استرالیا باشند.

اما در صورتی که والدین اقامت کشور استرالیا را قبل از تولد فرزند دریافت کرده باشند، یا از طریق ازدواج، اقامت موقت استرالیا را دریافت کرده باشند، وقتی فرزندشان متولد شود می توانند اقامت استرالیا را به سادگی برای او نیز دریافت کنند.
اما در صورتی که والدین اقامت موقت این کشور را داشته باشند، وقتی که فرزندشان در این مدت موقت اقامتشان متولد شود، به فرزند آن ها نیز اقامت موقت استرالیا اعطا می شود.

مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج

مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج روشی است که منجر به تابعیت و اقامت دائم کشور استرالیا می شود. با توجه به قوانین استرالیا، برای ازدواج با یک فرد استرالیایی یا شخصی که پاسپورت این کشور را داشته باشد که بالای 18 سال باشند. لازم به ذکر است در این روش زوجین باید ثابت کنند که ازدواجشان حقیقی است و در این مدت زندگی مشترک داشته اند.

این ازدواج حتما باید در کشور استرالیا به ثبت رسیده باشد و مورد تائید دولت استرالیا باشد.شخص متقاضی ویزای ازدواج در استرالیا باید تعهد دهد که تا دو سال می تواند هزینه های همسر خود را پوشش دهد.

همچنین برای اثبات ازدواج باید مدارک ارائه شود که نشان دهد طرفین در 12 ماه گذشته زندگی مشترک داشته اند. در صورتی که به دولت ثابت شود ازدواج طرفین برای  کسب اقامت استرالیا است، جرم به حساب می آید و می تواند منجر به زندانی شدن و جریمه های سنگین مالی شود.

در ابتدا برای فرد متقاضی ویزای موقت صادر می شود و در صورت تداوم ازدواج می تواند منجر به تابعیت استرالیا شود. با اخذ تابعیت کشور استرالیا، متقاضی می تواند از تمام خدمات شهروندی این کشور بهره مند شوند.

مهاجرت به استرالیا از طریق ازدواج

مهاجرت به استرالیا از طریق پناهندگی

پناهندگی یکی از راه های نامناسب اخذ اقامت استرالیا است. پناهندگان اشخاصی هستند که به دلایل مختلفی مانند مسائل مذهبی، سیاسی، عقیدتی، جنگ، نژاد، عضویت در گروه های خاص و مواردی از این قبیل که باعث می شود امنیت جانی در کشور که زندگی می کنند ندارند. ممکن است به این دلایل فرد پناهنده در کشور خود مورد تعقیب باشد یا تحت شکنجه و آزار و اذیت قرار گیرد و خطرات دیگری که فرد را از کشورش دور می کند.

به همین دلیل است که این افراد به کشورهایی که عضو کنوانسیون ژنو هستند پناه می برند. با توجه به قوانین کنوانسیون ژنو، کشور مورد نظر باید حداقل امکانات مورد نیاز زندگی را برای افراد پناهجو فراهم آورد تا در امان باشند. اما کشور استرالیا سال ها است که مرزهای آبی خود را بسته نگه داشته است و اگر فردی بتواند از طریق مرز آبی وارد این کشور شود از همان مرز، آن شخص را به جزایر دور دست تبعید می کنند.

سالانه بسیاری از پناهجویان با این روش جان خود را از دست می دهند. لذا این کشورها برای پناهجویان شرایط بسیار سخت و طاقت فرسایی در کمپ ها را در نظر می گیرد و فرآیند پیگیری پرونده ها را بسیار طولانی می کنند تا مانع پناهندگی افراد متقاضی شوند.

در صورتی که فردی از طریق راه هوایی وارد کشور استرالیا شود، یعنی اگر فرد با ویزای تحصیلی و یا توریستی وارد خاک استرالیا شود و سپس اقدام به درخواست پناهندگی نماید، در این حالت نیز 95 درصد پرونده ها در اداره مهاجرت استرالیا رد می شوند.

ویژگی های بارز کشور استرالیا

استرالیا کشوری مهاجرپذیر و انگلیسی زبان است. و بهترین سیستم درمانی را در کل دنیا دارد و جزء کشورهایی است که امنیت بالا دارد.
در کشور استرالیا میزان درآمد بالاست ولی به همان اندازه هزینه های زندگی هم برای کسانی که کیفیت زندگی خوبی دارند بسیار زیاد است.
همچنین استرالیا اقتصاد بسیار قوی دارد، و به دلیل تنوع فرهنگی و میزان جرم و جنایت بسیار پایین در این کشور بسیار مورد استقبال مهاجران قرار گرفته است.
در استرالیا دانشگاه های بسیار معتبری وجود دارد و میتوانید در بهترین موسسات آموزشی و دانشگاه های سطح بالای جهان تحصیل کنید. و امکان اخذ اقامت بعد از اتمام تحصیل بسیار راحت تر است.

مهاجرت به استرالیا و هزینه های زندگی در آن

یکی از مسائل مهمی که افراد قبل از اقدام به مهاجرت به استرالیا باید به آن توجه کنند هزینه های زندگی در این کشور است. در کشور استرالیا متوسط حقوق ماهیانه یک فرد به طور خالص و پس از کسر مالیات، 4,827.94 A$ (دلار استرالیا) است و هزینه های ماهیانه یک فرد در حدود 1,320.75A$ (دلار استرالیا) بدون هزینه اجاره تخمین زده شده است.

اجاره در استرالیا به طور متوسط 7.00٪ کمتر از ایالات متحده است. در جدول زیر می توانید لیست ریز قیمت های مواد غذایی، کالا، املاک و برخی خدمات در استرالیا را مشاهده کنید:

عنوانهزینه (دلار استرالیا)
غذا برای ۲ نفر در رستوران متوسط90.00 A$        
شیر (۱ لیتر)      6.20 A$          
یک قرص نان تازه (۵۰۰ گرم)       2.56 A$
برنج (سفید) (۱ کیلوگرم)   1.23 A$          
تخم مرغ ( عدد۱۲)           4.71 A$
مرغ (۱ کیلوگرم) 4.93 A$          
گوشت گاو (۱ کیلوگرم)8.13 A$
سیب (۱ کیلوگرم) 2.05 A$          
موز (۱ کیلوگرم) 1.52 A$          
پرتقال (۱ کیلوگرم)1.69 A$          
گوجه فرنگی (۱ کیلوگرم)2.27 A$
سیب زمینی (۱ کیلوگرم)1.47 A$          
پیاز (۱ کیلو گرم)1.19 A$
آب (بطری ۱٫۵ لیتری)2.27 A$
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)4.40 A$
تاکسی ۱ کیلومتر (تعرفه عادی)       3.44 A$          
بنزین (۱ لیتر)5.36 A$          
شارژ ماهانه ی آپارتمان ۸۵ متر مربعی        221.09 A$
اجاره آپارتمان (۱ اتاق خواب) در مرکز شهر 1,649.33 A$   
اجاره آپارتمان (۱ اتاق خواب) خارج از مرکز1,257.08 A$
اجاره آپارتمان (۳ اتاق خواب) در مرکز شهر 2,765.98 A$   
اجاره آپارتمان (۳ اتاق خواب) خارج از مرکز              1,909.84 A$
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر768.39 A$      
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در خارج از مرکز558.89 A$

مهاجرت به استرالیا و اخذ تابعیت

با توجه به روش هایی که پیش تر مورد بررسی قرار گرفت، متقاضیان مهاجرت به استرالیا بر اساس شرایط فعلی خود، بسیار مهم است که کدام روش را انتخاب می کنند تا بتوانند از طریق آن تابعیت و یا اقامت دائم کشور استرالیا را دریافت کنند.

با یک بررسی اجمالی می توان دریافت که از تمام این روش ها، از چند طریق می توان به تابعیت کشور استرالیا دست پیدا کرد. افرادی که از طریق ویزای کار اقدام به مهاجرت به استرالیا می کنند می توانند پس از 4 سال زندگی در خاک استرالیا در خواست تابعیت کنند.

دانشجویان نیز پس از فارغ التحصیلی وارد بازار کار استرالیا شوند و به مدت 4 سال به کار و زندگی در این کشور مشغول باشند، می توانند با داشتن شرایطی اقدام به اخذ پاسپورت این کشور نمایند. امکان اخذ اقامت و دریافت پاسپورت و تابعیت از طریق ازدواج و سرمایه گذاری نیز با دارا بودن شرایط و رعایت قوانین این کشور امکان پذیر خواهد بود.

مهاجرت به استرالیا و اخذ تابعیت

سخن پایانی

مهاجرت به استرالیا و روش های مختلف اقامت در استرالیا در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. در صورتی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارید، می توانید از طرق مختلف برای اخذ اقامت اقدام کنید. اقامت در استرالیا از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری، ازدواج و کار آفرینی ممکن می باشد.

اخذ اقامت این کشور از طریق پناهندگی به هیچ وجه توصیه نمی شود. اما روش های دیگر به خصوص مهاجرت از طریق تحصیل و کار شرایط مناسبی داشته و در صورت دارا بودن شرایط  پروسه مراحل آن آسان تر می باشد.

سوالات متداول

انواع روش های مهاجرت به استرالیا چیست؟

مهاجرت به استرالیا از طریق کار، سرمایه گذاری، تحصیل، ثبت شرکت، تولد، ازدواج و…

برای ثبت شرکت در استرالیا چه مقدار سرمایه لازم هست؟

برای اخذ این نوع ویزا چیزی حدود 5/1 میلیون دلار سرمایه لازم است و پس از گذشت 4 سال اقامت در این کشور، مهاجرین سرمایه‌ گذار به راحتی می ‌توانند اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.

آیا خرید ملک در استرالیا منجر به اخذ اقامت دائم میشود؟

خیر، خرید ملک به تنهایی نمی تواند منجر به اخذ اقامت دائم کشور استرالیا شود.

مزایای تحصیل در استرالیا چیست؟

مزایای بسیار آن از جمله برخورداری از وام ها و کمک هزینه های تحصیلی و تسهیلات دانشجویی متعدد، دانشجویان زیادی نیز به دنبال تحصیل در استرالیا هستند.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در استرالیا تحصیل در استرالیا

تحصیل در استرالیا رویای بسیاری از جوانان در سال 2023؛ دانشگاه های استرالیا با دارا بودن امتی...

کار در استرالیا کار در استرالیا

کار در استرالیا و شرایط اخذ انواع ویزای کار استرالیا در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. اگ...

تحصیل در رشته پرستاری استرالیا تحصیل در رشته پرستاری استرالیا

تحصیل در رشته پرستاری استرالیا که از رشته های پر درآمد به شمار می رود می توانند سبب موفقیت ف...

نظرات کاربران
Call Now Button