مهاجرت به اروپا طبق آخرین قوانین سال 2024؛ ممکن است شما نیز مانند میلیون ها نفر دیگر، به دنبال راهی برای مهاجرت به اروپا یا اخذ اقامت آن باشید. شاید دلیل این تصمیم مهم آن باشد که با اخذ اقامت اروپا می توانید آزادی، امنیت و زندگی بهتری را برای خود و خانواده تان بسازید.

به طور کلی مهاجرت به اروپا برای متقاضیان، علاوه بر امنیت و کیفیت بالای زندگی در قاره ای ایده آل و زیبا، امکان سفر آزادانه در منطقه شینگن بدون نیاز به ویزای، امکان اشتغال در فرصت های شغلی پر درآمد و فوق العاده، شرایط سرمایه گذاری سودآور و مطمئن، امتیازات بهداشتی و درمانی رایگان یا کم هزینه و بسیاری موارد دیگر را رقم می زند. اگر می خواهید درباره مهاجرت به اروپا و کسب اقامت کشورهای عضو اتحادیه اروپا بدانید، خواندن این مطلب از موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان را از دست ندهید.

بررسی شرایط مهاجرت به اروپا

درخواست مشاوره مهاجرت

همراهان عزیز، لطفا برای ارزیابی اولیه و گرفتن مشاوره مهاجرتی، فرم درخواست زیر را تکمیل کرده و منتظر تماس ما در سریع ترین زمان ممکن باشید.

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

مهاجرت به اروپا

مهاجرت اقدامی مهم و تاثیر گذار در زندگی هر انسانی است. برای زندگی دائمی در یک کشور خارجی و نقل مکان از سرزمین مادری، باید همه چیز را بررسی کرده و در نظر بگیرید. شما به عنوان یک مهاجر، بومی کشوری که به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب می کنید، نیستید. قرار است با آداب و رسوم و سبک جدیدی از زندگی مواجه شوید و با مردمان کشور جدیدی در ارتباط باشید.

اما با تلاش و کسب تجربه خیلی زود می توانید خودتان را با شرایط جدید وفق داده و زندگی مرفه و راحتی را برای خود در یکی از کشورهای اروپایی محیا کنید. بسیاری از متقاضیان اقدام به پناهندگی در کشورهای اروپایی می کنند که به هیچ عنوان توصیه نمی شود و عواقب خطرناکی را در پی دارد. موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان به هیچ عنوان این راه مهاجرتی را پیشنهاد نمی کند و هیچ خدماتی در این زمینه ارائه نمی کند.

یکی از نکات بسیار مهم در امر مهاجرت به اروپا، داشتن سرمایه کافی و پیدا کردن شغل مناسب است. اگر بتوانید به استخدام یک شرکت یا شغلی مناسب در مقصد مورد نظرتان درآیید، دیگر نگرانی از بابت مخارج زندگی خود تا زمان کسب اقامت دائم اروپا نخواهید داشت. همچنین باید به امر تهیه مسکن نیز توجه کنید و یک راه عالی برای کسب اطلاع دقیق این است که حتما قبل از مهاجرت یک یا چند بار به کشور مورد نظر سفر کنید و شرایط آن را محک بزنید.

برای مهاجرت به اروپا آماده اید؟
ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان، بهترین شرایط را برای مهاجرت شما در نظر داریم.
021-72207

محبوب ترین مقاصد مهاجرت به اروپا کدام ها هستند؟

در طی 10 تا 15 سال اخیر با گسترش اتحادیه اروپا، تغییرات چشمگیری در نگرش اروپایی ها نسبت به مهاجرت ایجاد شده و تازه ترین آمار حاکی از آن است که بالغ بر 3 میلیون نفر مهاجر، هر ساله به اتحادیه اروپا وارد می شوند.
کشورهایی همچون آلمان، اسپانیا، فرانسه، انگلیس و ایتالیا، جزو محبوب ترین مقاصد مهاجرتی از دید مهاجران هستند و  به تازگی حتی کشورهایی همچون استونی و لتونی نیز که کمتر به عنوان مناطق مهاجرتی شناخته می شوند، پذیرای بیش از 3000 ساکن جدید در هر سال می باشند.

محبوب ترین مقاصد مهاجرت به اروپا

مهاجرت به اروپا با ویزای شینگن

ویزای شینگن یا شنگن، یکی از معروف ترین ویزاهای موجود است که امکان سفر به 26 کشور اروپایی را برای دارندگان فراهم می کند. بنا بر پیمانی که برخی از کشورهای اتحادیه اروپا با یکدیگر بسته اند، توافقی میان شان صورت گرفته که ساکنانشان، بدون نیاز به ویزا از مرزهای یکدیگر عبور کرده و بتوانند امکان سفر بدون ویزا را داشته باشند. هم پیمانان این تعهد منطقه شینگن را تشکیل داده اند و هر کس بتواند ویزای شینگن را اخذ کند، مجاز است که بدون ویزا به این 26 کشور سفر کند.

22 کشور عضو اتحادیه اروپا و 4 کشور عضو اتحادیه تجارت آزاد اروپا (EFTA) در مجموع، منطقه شینگن را تشکیل داده اند.
اسامی کشورهای عضو حوزه شینگن عبارتند از:
سوئیس، فرانسه، اتریش، بلژیک، دانمارک، جمهوری چک، ایتالیا، استونی، اسپانیا، فنلاند، لتونی، سوئد، مجارستان، ایسلند، لیتوانی، لیختن اشتاین، هلند، یونان، نروژ، لوکزامبورگ، اسلواکی، مالت، لهستان، اسلوونی و پرتغال. به واسطه مهاجرت به اروپا و اخذ تابعیت یکی از کشورهای آن، می توانید ویزای شینگن را دریافت نموده و آزاده به سراسر اتحادیه اروپا سفر کنید.

اخذ اقامت اروپا

چرا اخذ اقامت اروپا چرا اهمیت دارد؟ اروپا قاره ایست که 731 میلیون نفر جمعیت دارد و این تعداد در 48 کشور موجود در آن پراکنده شده اند. اقتصاد اروپا همواره رو به پیشرفت است و مانند سایر قاره ها، میانگین ​​ثروت افراد ساکن در آن از ایالتی تا ایالت دیگر متفاوت می باشد.
به طور کلی کشورهای اروپایی ثروتمند هستند و حتی در متوسط ترین آن ها نیز دارای بازه تولید ناخالص داخلی و استاندارد زندگی بالا نسبت به سایر قاره های دیگر هستند. اروپا تولیدات پر رونقی دارد و بخش عمده ای از تولیدات صنعتی سراسر جهان، در اروپا انجام می شود.

  • کشورهای اروپایی در کشاورزی نیز فعال بوده و جزو مناطق توسعه یافته به شمار می روند. با پیوستن کشورهای اروپای مرکزی به اتحادیه اروپا، روند بهبود و نوسازی کشاورزی نیز پیشرفت چشمگیری کرد.
    جالب است بدانید که سیاست مشترک کشاورزی (CAP) در میان بخش های کشاورزی کشورهای عضو اتحادیه اروپا حکمفرماست. کشاورزان اروپایی به کمک این سیاست گذاری، می توانند محصولات خود را با حداقل قیمت تضمین شده ارائه بدهند و به صادرات آن ها باعث افزایش رقابت در میان محصولات شان می شود.
  • اروپا به لحاظ مالی نیز توسعه یافته بوده و ذخیره ارزی اصلی آن با واحد پولی یورو است. بسیاری از شهرهای بزرگ اروپا همچون لندن، شرایط مالی قدرتمندی دارند. این امر باعث می شود که افراد و شرکت ها، علاقه بسیاری به سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی داشته باشند.
  • از طرفی اروپا به لحاظ ثبات، امنیت و آسایش نیز زبانزد است. شرایط سیاسی و اقتصادی این قاره به شکلی پیاده سازی شده که نرخ بزهکاری در آن پایین بوده و امنیت آن در درجه مطلوبی قرار دارد.
  • یکی دیگر از امتیازات مهاجرت به اروپا و اخذ اقامت آن، استانداردهای بالای مراقبت های بهداشتی است. خدمات بهداشتی و فناوری های پیشرفته به راحتی در دسترس عموم مردم قرار دارند و برخی از اعمال جراحی تنها در اروپا انجام می گیرند.
    نکته مثبت دیگر در رابطه با زندگی و اقامت در اروپا، دسترسی به  خدمات آموزش و پرورش با کیفیت بالا می باشد. اروپا دربردارنده دانشگاه هایی با قدمت بسیار زیاد موسسات مدرن و معروف آموزشی با کلاس جهانی است.
مزایای مهاجرت به اروپا

شرایط اخذ اقامت اروپا

اقامت در اروپا را می توان به روش های گوناگونی بدست آورد. توجه داشته باشید که اسنادی همچون اجازه اقامت دائم و موقت و یا تابعیت اروپا، حق زندگی در این قاره، تحصیل در کشورهای اروپایی و کار در شرکت های آن را فراهم می کند.

برای لذت بردن از مهاجرت به اروپا و خرید خانه در کشورهای اروپایی باید قوانین و شرایط لازم را بدانید. اجازه اقامت در واقع به خارجیان وارد شده به اتحادیه اروپا، اجازه زندگی، تحصیل، کار، سرمایه گذاری و … را می دهد.

اجازه اقامت در حال حاضر به دو صورت دائم و موقت در دسترس می باشد. اگر بتوانید مجوز اقامت در اروپا را بدست بیاورید، یکی از بزرگترین امتیازاتی که در انتظارتان خواهد بود، اخذ ویزای شینگن و امکان تجارت در سراسر اروپاست. به طور کلی 3 راه برای دریافت مجوز اقامت در اروپا وجود دارد که با هم به بررسی آن ها می پردازیم:

  1. اخذ اقامت اروپا از طریق خرید املاک و مستغلات
  2. اخذ اقامت اروپا از طریق خود اشتغالی، خرید بیزینس یا سرمایه گذاری در تجارت
  3. اخذ اقامت اروپا از طریق تمکن مالی و سرمایه گذاری در بانک

سیاست های دخیل در مهاجرت به اروپا

اتحادیه اروپا نیز با سیاست های گوناگونی همچون جذب نیروهای کاری متخصص، کارگران با مهارت بالا، دانشجویان و محققان باهوش و … است. به همین خاطر نیز به طراحی کارت آبی (Blue Card) پرداخته است. این کارت امکان کار با حقوق مناسب را در اختیار دارندگان قرار می دهد که در مقاله کار در اروپا به کلی آن را توضیح داده ایم.

اخذ پاسپورت اروپا از طریق سرمایه گذاری

برای گرفتن گذرنامه اروپایی، باید بگوییم که تقریباً همه برنامه های سرمایه گذاری در اروپا، نهایتا منجر به شهروندی می شوند. شما باید ابتدا 5-6 سال در یکی از کشورهای اروپایی زندگی کنید و اجازه اقامت دریافت کنید. سپس می توانید برای اقامت دائم اقدام کرده و بعد از 1 یا بیشتر ،گذرنامه اروپا و تابعیت خود را بدست بیاورید.

اگر در صحبت کردن به زبان انگلیسی مشکلی نداشته باشید و دانش کافی داشته باشید، می توانید به شهروندی اروپا نیز دست پیدا کنید. اقامت دائم و دریافت گذرنامه اتحادیه اروپا، امکان زندگی، کار، تجارت یا تحصیل در دانشگاه های هر نقطه از اتحادیه اروپا را برای شما ایجاد می کند.

اخذ پاسپورت اروپا از طریق سرمایه گذاری

به کدام شهرهای اروپا مهاجرت کنیم؟

بهترین شهرهای اروپا برای زندگی کدامند؟ شرایط و فرصت های مورد نظر شما در کدام شهر اروپایی محیاست؟ اگر به دنبال پاسخ این شوالات هستید، در اینجا به بررسی برخی از شهرهای اروپایی پرداخته ایم.

لندن در انگلستان

این شهر که بسیار گران هم می باشد، برای افراد ثروتمند و کارآفرینان با استعداد بسیار مناسب است. لندن یکی از مراکز مالی جهانی و محیطی عالی برای اداره یک کار تجاری است. با زندگی در شهر لندن می توانید از استانداردهای بالای زندگی و آموزش عالی در مدارس و دانشگاه های مشهور آن در جهان بهره مند شوید.

  • بروکسل در بلژیک

این شهر مناسب برای تجار با تجربه ای است که به دنبال مکانی راحت و آرام برای زندگی هستند. بروکسل پایتخت سیاسی اتحادیه اروپا بوده و آسایش و امنیت ایده آلی دارد. همچنین این شهر موقعیت مکانی مناسب و زیرساخت های توسعه یافته خوبی دارد.

  • زوریخ در سوئیس

زوریخ مناسب افراد مرفه و متخصصانی با شرایط خاص است. این شهر که مرکز مالی اروپا محسوب می شود، دارای استانداردهای بالای زندگی و شرایط مناسب اکولوژیکی و هوای پاک است.

  • اسلیما در مالت   

اسلیما برای کارآفرینان بین المللی، دانشجویان جهانگردی و پزشکی و افراد بازنشسته ثروتمند مناسب است. این شهر مرکز تجارت بین الملل در اروپا بوده و به نوعی اقامتگاهی در تمام طول سال با آب و هوای معتدل و استانداردهای زندگی اروپا است.

  • بارسلونا در اسپانیا

بارسلونا شهری ایده آل برای کارآفرینان و  افرادی است که به دنبال مکانی راحت برای زندگی هستند. این شهر فرصت های شغلی و سرمایه گذاری خوبی دارد. همچنین بارسلنا شهری عالی با مردمانی صمیمی، مراقبت های بهداشتی در دسترس و میراث فرهنگی و معماری است.

  • ریگا در لتونی

افرادی که به دنبال پیشرفت سریع در زندگی شان هستند و خواهان غذاهای خوب، هزینه کم زندگی و آب و هوای معتدل و طبیعتی زیبا هستند، باید این شهر را انتخاب کنند.

مهاجرت به شهرهای اروپا
  • پودگوریتسا در مونته نگرو  

پودگوریستا مناسب سرمایه گذاران در املاک و مستغلات است. این شهر کاندیدای عضویت در اتحادیه اروپا بوده و در حال رشد بازار املاک می باشد. این شهر دارای استانداردهای اروپا و طبیعت زیبایی نیز می باشد.

هر یک از شهرهای اروپایی مزایا و فرصت های خاص خودشان را دارند. مهم این است که شما چه می خواهید و با چه هدفی مهاجرت به اروپا را در پیش گرفته اید.

در هر صورت اگر رویای مهاجرت به اروپا را دارید و به دنبال روشی برای اخذ اقامت در اروپا را دارید، کارشناسان و وکلای حرفه ای و با تجربه موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان در خدمت شما هستند. فقط کافیست که برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان این موسسه تماس بگیرید و پاسخ همه سوالات مهاجرتی خود را در کوتاه ترین زمان ممکن بدست بیاورید.

سوالات متداول

بهترین شهرهای اروپا برای مهاجرت کدامند؟

لندن در انگلستان – بروکسل در بلژیک – زوریخ در سوئیس – اسلیما در مالت و…

چه راه هایی برای دریافت مجوز اقامت در اروپا وجود دارد؟

1. اخذ اقامت اروپا از طریق خرید املاک و مستغلات
2. اخذ اقامت اروپا از طریق خود اشتغالی، خرید بیزینس یا سرمایه گذاری در تجارت
3. اخذ اقامت اروپا از طریق تمکن مالی و سرمایه گذاری در بانک

چرا مهاجرت به اروپا خوب است؟

به طور کلی کشورهای اروپایی ثروتمند هستند و حتی در متوسط ترین آن ها نیز دارای بازه تولید ناخالص داخلی و استاندارد زندگی بالا نسبت به سایر قاره های دیگر هستند. اروپا تولیدات پر رونقی دارد و بخش عمده ای از تولیدات صنعتی سراسر جهان، در اروپا انجام می شود.

سیاست های دخیل بر اتحادیه اروپا چیست؟

اتحادیه اروپا نیز با سیاست های گوناگونی همچون جذب نیروهای کاری متخصص، کارگران با مهارت بالا، دانشجویان و محققان باهوش و … است.

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
کار در اروپا کار در اروپا

کار در اروپا و نحوه دریافت اجازه کار، یکی از پر بحث ترین مسائل مربوط به مهاجرت است. اگر قصد ک...

آمریکا بهتر است یا اروپا؟ آمریکا بهتر است یا اروپا؟

هر 2 از نظر ظاهری عالی و زیبا هستند، اما وقتی صحبت از مقایسه این دو منطقه به میان می‌آید، با...

نظرات کاربران
Call Now Button