همانطور که در مقاله های قبلی توضیح داده شد برای مهاجرت و اقامت در اتریش روش های زیادی وجود دارد. از جمله روش های اخذ اقامت در اتریش،  تحصیل در اتریش ، اخذ ویزای کاری اتریش یا سرمایه گذاری در اتریش ، اخذ اقامت در اتریش از طریق تولد فرزند و اخذ اقامت از طریق ازدواج در اتریش می باشد که در این مقاله به بررسی این روش خواهیم پرداخت.

اخذ اقامت و تابعیت اتریش از طریق ازدواج

برای مهاجرت و اقامت اتریش روش های مختلف و فراوانی وجود دارد. در این مقاله به بررسی روند اخذ اقامت اتریش از طریق ازدواج خواهیم پرداخت و سایر روش ها را بطور کامل در مقاله های بعدی سایت شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توضیح خواهیم داد.

کشور اتریش هم مانند اکثر کشورهای اروپایی در صورت ازدواج یکی از شهروندان خود با اتباع خارجی به همسر شهروند خود اقامت اتریش را اعطا می کند .

اخذ اقامت اتریش از طریق ازدواج

طبق قانون تابعیت ازدواج در کشور اتریش در صورتیکه زن یا مرد اتریشی جدا از جنسیت فرد بایکی از اتباع خارجی ازدواج کند، هیچ محدودیتی در مورد اخذ اقامت به زوج یا زوجه نخواهد داشت. البته اقامتی که اخذ می شود اقامت دائم نمی باشد و برای اخذ اقامت دائم از طریق ازدواج در اتریش باید حدود ۵ یا ۶ سال از زندگی مشترک زوجین سپری شده باشد تا زوجین بتوانند برای اقامت دائم و نسبت به اخذ پاسپورت از کشور اتریش اقدام نمایند.
نکته بسیار مهم این است که ازدواج انجام شده نباید سوری باشد و زوج و زوجه باید ثابت نمایند که ازدواج به صورت واقعی بوده و آنها زندگی مشترکی خواهند داشت .
بدیهی است که برای دریافت ویزا باید مدارکی به سفارت ارائه شود که مدارک هویتی جزو این مدارک می باشد .
مدارکی که نشان دهنده حقیقی بودن ازدواج می باشد نیز حتما باید به سفارتخانه ارائه شود.
لازم به ذکر می باشد که زمانی که شخص با ویزای ازدواج وارد کشور اتریش می شود از تمام مزایای یک شهروند مانند تحصیل رایگان و اجازه کار نیز برخوردار خواهد شد.

مهاجرت به اتریش از طریق ازدواج
مهاجرت به اتریش از طریق ازدواج

اخذ اقامت اتریش از طریق ازدواج

  • کارشناسان و مشاورین ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی و تابعیت در اتریش را ارایه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه اخد تابعیت از طریق ازدواج در اتریش و چگونگی مهاجرت به اتریش از طریق ازدواج و ارایه خدمات صدور ویزای ازدواج اتریش می توانید با ما در ارتباط باشید.
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
ندا

سلام روزتون بخیر.من با شخصی اتریشی چند سال در ارتباطیم و قصد ازدواج داریم ولی میخوایم این مراسم تو اتریش باشه چون ایشون مسلمون نیستن. ایشون برای من دعوتنامه میخوان بفرستن که من بتونم برم فقط سوال من اینه که زمان مصاحبه بگم که برای ازدواج با ایشون میرم یا بگم قصد سفر فقط توریستی و ملاقات دوست بسرم هست؟ و اینکه من مجردم آیا این میتونه دلیل رد شدنم باشه باقی مدارک اوکی هستن. 

سارا جوادی

با سلام سرکار خانم ندا ، درصورتی که سایر مدارک شما تکمیل باشد تجرد دلیل ریجکتی نخواهد بود . مگه اینکه درگفته های شما در سفارت و مدارک ارائه شده نشان از قصد شما برای ماندن ، پناهندگی و .... باشد.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button