کشور آلمان ، کشوری وسیع در مرکز اروپا است که اکنون صنعتی ترین کشور قاره اروپا شناخته می شود. بازار کار مناسب ، رشد اقتصادی بالا ، ثبات اقتصادی و سیاسی، امکان برخورداری از تحصیل رایگان در اروپا از مواردی می باشد که کشور آلمان را به کشوری جذاب برای مهاجران تبدیل کرده است.

برای مهاجرت به آلمان راه های مهاجرتی متعددی وجود دارد که از جمله آنها مهاجرت از طریق دریافت ویزای کار، تحصیل در آلمان، سرمایه گذاری و ثبت شرکت در آلمان می باشد.
از آنجایی که مهاجرت امری تخصصی و بسیار حساس می باشد به فرد متقاضی توصیه می شود قبل از هر اقدامی تمامی جوانب را در خصوص کشور موردنظر و روش مهاجرتی انتخابی را بسجند تا بتواند انتخابی آگاهانه داشته باشد.
در این مقاله قصد داریم با شرایط و قوانین مهاجرت به کشور آلمان به عبارتی مهاجرت به کشور آلمان ، بایدها و نبایدها آشنا شویم.

راه های مهاجرت به کشور آلمان

راه های مهاجرت به کشور آلمان عبارتند از :

  • مهاجرت به آلمان از طریق استخدام و کاریابی
  • مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل
  • مهاجرت به آلمان از طریق کارآفرینی
  • مهاجرت به آلمان از طریق دیدار با خانواده
  • مهاجرت به آلمان از طریق گرفتن مجوز اقامت

هزینه مهاجرت به کشور آلمان

هزینه مهاجرت به کشور آلمان مقداری کلی است و این هزینه در زمینه راه های مختلف مهاجرت به این کشور متفاوت است و همچنین از اینکه از چه طریقی به صورت فردی یا از طریق موسسات مهاجرتی اقدام شود نیز متفاوت می باشد . به صورت کلی معمولا هزینه مهاجرت به کشور آلمان شامل، هزینه ترجمه مدارک، هزینه وکیل و هزینه های مربوط به سفارت است .

توصیه موسسه آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در آلمان ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در آلمان ” است .

مهاجرت به کشور آلمان ، بایدها و نبایدها

مهاجرت به آلمان از طریق کارت آبی

کارت آبی اتحادیه اروپا  یک مدرک برای اقامت قانونی یک شهروند از یک کشور غیر عضو اتحادیه اروپا در یک کشور عضو اتحادیه اروپا برای کار است. 
کارت آبی اتحادیه اروپا به کارگران ملی خارجی که شهروندان کشور های عضو اتحادیه اروپا نمی باشند و صلاحیت بالایی دارند و می خواهند در آلمان کار کنند و این مهارت را اعمال کنند، داده می شود .
برای واجد شرایط بودن کارت آبی اتحادیه اروپا فرد نیاز دارد که از قبل یک شغل در آلمان پیدا کند و حداقل حقوق سالیانه باید 50800 یورو باشد.

کارت آبی اتحادیه اروپا همچنین این حق را به دارندگان خود می دهد که به مدت 4 سال در آلمان اقامت کنند و امکان تغییر اجازه اقامت خود را به اقامت دائمی می دهد.
برای واجد شرایط بودن برای اقامت دائمی باید مهارت کافی در آلمان را نشان داد. نیاز های مالی خاصی را بر آورده کند و همچنین باید بیش از 33 ماه در محل کار خود در آلمان کار کرده باشد که نیاز به مهارت های به دست آمده از بالاترین مدرک تحصیلی دارد .

شرایط عمومی مهاجرت به کشور آلمان

همان طور که قبلا اشاره شد راه های مختلفی برای مهاجرت به کشور آلمان وجود دارد که هر کدام از آن ها الزامات خاص خود را دارند، در برخی از آنها با هم شباهت دارند . برای واجد شرایط بودن مهاجرت به آلمان ، بایستی به معیارهای زیر توجه کرد :

  • داشتن ثبات مالی : هر هدف مهاجرتی متفاوت یک آستانه مالی دارد که متقاضیان باید آن را انجام دهند. ولی با این وجود متقاضیان باید ثابت کنند که آن ها توانایی این را دارند تا خود را در آلمان از نظر مالی تامین کنند ، حتی اگر فرد در آلمان کار کند، باید یک بودجه اولیه داشته باشد تا بتواند هزینه خود را بپردازد تا زمانی که حقوق را دریافت کند.
  • دارای حداقل مهارت اساسی در آلمان : برای زندگی در آلمان فرد نیاز دارد که زبان آلمانی را بداند . چارچوب مشترک اروپا برای مرجع زبان ها دارای سه مهارت ( a,b,c ) می باشد و هر کدام از این ها دارای دو بخش است لذا مهارت زبان به دو دسته الف 1 و الف 2 یا سطح ابتدایی ، ب 1و ب 2 یا سطح متوسط در زبان و C 1 و C2 یا سطح پیشرفته در مهارت های زبان تقسیم می شود.برای مهاجرت به کشور آلمان ، فرد نیاز است که در امتحان ورودی شرکت کند و  آن را قبول شود و نمرهB 1 را از آن کسب کند . ولی اگر فرد قصد دارد اقامت دائم کشور آلمان را دریافت کند ، نیاز به نمره بالاتر دارد یعنی C1 یا C2 .
  • داشتن بیمه درمانی : برای مهاجرت به آلمان داشتن بیمه درمانی الزامی است و بایستی فرد بیمه درمانی آلمانی داشته باشد تا زمانی که نتواند مطمئن شود که مقامات آلمانی بیمه درمانی خارجی را قبول می کنند یا خیر.
5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان

کشور آلمان، دارای قوی ترین اقتصاد در میان کشورهای اتحادیه اروپا است و تحصیل در آلمان راهی م...

دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان

دانشگاه صنعتی شمنتیتس آلمان در سال 1836 با نام کالج مرسنتال شروع به کار نمود و در سال 1986 دانشگ...

راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان

اغلب دانشجویان بین المللی برای دنبال کردن رویاهای خود، تحصیل در خارج از کشور را انتخاب کرد...

نظرات کاربران
Call Now Button