مهاجرت ایتالیا طریق تولد فرزند یکی از گزینه هایی می باشد که بسیاری از ایرانیان برای مهاجرت به ایتالیا این راه را انتخاب می کنند. در واقع از طریق تولد فرزند هود در کشور ایتالیا هم تابعیت فرزندشان در ابتدای تولد کشور ایتالیا می شود، هم راهی منایب برای زندگی در کشور ایتالیا خواهد بود.

در مقاله های حقوق مهاجرت در مورد  “اخذ تابعیت از طریق تولد” را توضیح دادیم و روش های مهاجرت، تابعیت و اقامت از طریق تولد فرزند را توضیح دادیم و طبق قولی که داده بودیم به بررسی روش های مهاجرت طریق تولد فرزند در کشورهای مختلف بطور کامل و جدا پرداختیم و در این مقاله به بررسی چگونگی مهاجرت به کشور ایتالیا از طریق تولد فرزند را توضیح خواهیم داد.

مهاجرت ایتالیا طریق تولد

اخذ تابعیت ایتالیا طریق تولد فرزند

  • سوالات بسیاری در این زمینه را پیش بینی کردیم که ممکن است سوال شما هموطنان عزیز نیز باشد را ذکر کرده ایم و پاسخ آن ها را هم ارایه کرده ایم. سوالاتی در رابطه با مهاجرت ایتالیا طریق تولد ، شرایط و روش های اخذ اقامت در ایتالیا ، چگونگی مهاجرت به ایتالیا از طریق تولد فرند و سوالات شبیه به این سوالات در ذهن شما هم می باشد؟ با ما همراه باشید تا همه سوالات خود را پاسخ دهید.
  •  با توجه به این که روش های زیاد و مختلفی برای مهاجرت به ایتالیا وجود دارد که برخی افراد ممکن است روش مهاجرت از طریق تولد فرزند به ایتالیا را انتخاب کنند. هر کشوری قوانین و مقررات خود را برای اخذ تابعیت دارا می باشد که کشور ایتالیا که موضوع بررسی ما در این مقاله می باشد نیز قوانینی را مقرر کرده است.
  • بهتر است بدانید که کشور ایتالیا از سیستم خون پیروی می کند و افراد برای اخذ تابعیت از طریق تولد در ایتالیا باید شرایط را فراهم نمایند تا بتوانند به راحتی نسبت به مهاجرت ایتالیا طریق تولد را بدست آورند.
  • همانطور که می دانید کشور ایتالیا یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا ( European Union ) و عضو شنگن ( Schengen ) می باشد. اشخاصی که اقامت و تابعیت ایتالیا را اخذ می نمایند برای سفر به سایر کشورهای عضو اتحادیه نیاز به اخذ ویزا را ندارند که این بسیار عالی می باشد. راه های زیادی برای اخذ اقامت و تابعیت ایتالیا وجود دارد.

یکی راه های کسب تابعیت در کشور ایتالیا، مهاجرت ایتالیا طریق تولد در خاک کشور ایتالیا می باشد. کشور ایتالیا جزو کشورهایی است که از سیستم خون پیروی می کند. یعنی تابعیت از پدر و مادر به فرزند منتقل خواهد شد.

تمامی کشورهای دنیا از 2 نوع سیستم اخذ تابعیت استفاده می کنند:

  • قانون سیستم خون: سیستم خون سیستمی می باشد که فرزند به محض تولد تابعیت را از پدر و یا مادر خود اخذ می نماید و کشور محل تولد ملاک قرار نمی گیرد.
  • قانون سیستم خاک: سیستم خاک سیستمی می باشد که با تولد فرزند در خاک یک کشور فرزند به طور خودکار تابعیت آن کشور را اخذ می نماید. صرف نظر از تابعیت پدر و مادر. کشورهایی که سیستم خاک را دارا می باشند. برای مثال کشورهای آمریکا، برزیل، کانادا و … که از سیستم خاک استفاده می کنند.

مهاجرت به ایتالیا از طریق تولد فرزند

مهاجرت ایتالیا طریق تولد از طریق خون یکی دیگر از راه های مهاجرت می باشد که این سیستم جزو اصلی ترین انواع تابعیت محسوب می شود. تابعیت از طریق خون تابعیتی است که با تولد فرزند بدست می آید و فرزند تابعیت پدر و یا مادر نیز اخذ می نماید.

در کشور ایتالیا اگر یکی از والدین تابعیت ایتالیا را دارا باشد فرزند هم به تبعیت از آن والد اقامت و تابعیت ایتالیا را کسب می کند. اگر فرزندی در خارج از ایتالیا متولد شود اما پدر تابعیت کشور دیگر را دارا باشد و مادر تابعیت ایتالیا را داشته باشد فرزند به تبعیت از مادر تابعیت ایتالیا را اخذ می نماید.

همچنین اگر فرزند در خارج از کشور ایتالیا متولد شود اما پدر تابعیت ایتالیا را داشته باشد و مادر تابعیت دیگری را دارا باشد فرزند به تبعیت از پدر اقامت و تابعیت ایتالیا را اخذ می نماید.

نکته مهمی که وجود دارد این است که اگر فرزندی در کشور ایتالیا متولد شود و پدر و مادرش معلوم نباشند فرزند اقامت و تابعیت ایتالیا را اخذ می نماید و این امر بدین دلیل است که ایتالیا سیستم خون را به صورت اصل می پذیرد و سیستم خاک را به صورت فرع می پذیرد به همین دلیل افراد بدون تابعیت می توانند تابعیت ایتالیا را اخذ نمایند.

کودکانی که پس از ۱ ژانویه سال ۲۰۰۰ میلادی در ایتالیا از پدر و مادر خارجی متولد می شوند در صورتی می توانند اقامت و تابعیت ایتالیا را اخذ نمایند که والدین کودک اقامت دایم ایتالیا را دارا باشند و یا به مدت ۶ تا ۸ سال در ایتالیا اقامت دایم داشته باشند.

اگر فردی در ایتالیا متولد شود و پدر و مادر وی معلوم نباشند کودک اقامت و تابعیت ایتالیا را اخذ می نماید. اگر فرزندی در ایتالیا از پدر و مادری متولد شود که بدون تابعیت باشند فرزند پس از تولد می تواند اقامت و تابعیت ایتالیا را اخذ نماید و پدر و مادر هم می توانند از طریق فرزند اقامت و تابعیت ایتالیا را اخذ نمایند.

 اخذ تابعیت خودکار

اگر پدر و مادر فردی تابعیت ایتالیا را داشته باشند فرزند هم تابعیت ایتالیا را به دست می آورد. حتی اگر خود فرزند در ایتالیا متولد نشده باشد. یک نکته ای که در این زمینه وجود دارد این است که اگر والدین فرد ترک تابعیت ایتالیا را کرده باشند فرزند تابعیت ایتالیا را اخذ نمی کند.

در رابطه با فرزند خواندگی بهتر است بدانید که اگر فردی ایتالیایی نباشد اما به فرزند خواندگی خانواده ایتالیایی درآید می توانند پس از گذشت ۵ سال درخواست اخذ تابعیت ایتالیا را نمایند نکته مهمی که در اینجا وجود دارد این است که محل سکونت این افراد برای دولت ایتالیا دارای اهمیت نمی باشد و حتی اگر این افراد در خارج از ایتالیا به فرزند خواندگی پذیرفته شده باشند باز هم می توانند تابعیت ایتالیا را اخذ نمایند.

اخذ تابعیت ایتالیا از طریق طرح دعوی

افرادی که در خارج از ایتالیا و از پدر و مادر ایتالیایی متولد شده اند همچنین افرادی که بی تابعیت می باشند می توانند با طرح دعوی در ایتالیا تابعیت کشور ایتالیا را اخذ نمایند.

کشور ایتالیا در موارد خاص به افراد تابعیت ایتالیا را اهدا می نماید که این موارد عبارتند از:

  • خدمت در نیروهای مسلح ایتالیا، استخدام افراد در مشاغل دولتی از طرف دولت ایتالیا، فرد متقاضی تا سن ۱۸ سال حداقل ۲ سال را در ایتالیا اقامت داشته باشد.
  • اعطای تابعیت کشور ایتالیا فقط از طریق درخواست تابعیت انجام می شود.
  • از دست دادن تابعیت ایتالیا به معنای از دست دادن تمام حق و حقوق شهروند کشور ایتالیا می باشد.

کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای مهاجرت ایتالیا طریق تولد تابعیت در ایتالیا را برای فرزندتان را ارایه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه اخد تابعیت نوزاد تازه تولد شده در ایتالیا و چگونگی مهاجرت به ایتالیا از طریق تولد فرزند می توانید با ما در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
ویزای توریستی کشور ایتالیا ویزای توریستی کشور ایتالیا

ویزای توریستی کشور ایتالیا (Italy) ویزای توریستی کشور ایتالیا برای اشخاصی صادر می شود که با ه...

مهاجرت به ایتالیا مهاجرت به ایتالیا

مهاجرت به ایتالیا ممکن است به دلیل اقتصاد ضعیف تری که نسبت به دیگر کشورهای اروپایی دارد در ...

ویزای همراه کشور ایتالیا ویزای همراه کشور ایتالیا

سالانه افراد زیادی جهت تحصیل در ایتالیا، این کشور را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند لذ...

نظرات کاربران
ثمر

سلام من و همسرم دانشجو در ایتالیا هستیم و تا جایی که دیدیم دوستان ما در ایتالیا دارای فرزند شدند اما مجبور شدند برای گرفتن شناسنامه به کشور خودشون مراجعه کنند ایا راهی برای گرفتن اقامت دائم ایتالیا وجود دارد؟ 

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز ، ایتالیا به فرزندی که از پدرمادر غیر ایتالیایی متولد شده باشد اقامت نمیدهد.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button