ثبت شرکت در آلمان را در این مقاله به طور مفصل برایتان شرح می دهیم و تمام شرایط، مدارک، هزینه ها و قوانین و مزایا موجود در این کشور را مورد بررسی قرار می دهیم. اگر به دنبال سرمایه گذاری در کشوری با اقتصاد بالا و قوی هستید. کشور آلمان یکی از قطب های اقتصادی دنیا طلقی می شود و همچنین موقعیت این کشور که در اروپای مرکزی قرار گرفته است هم در این اقتصاد تأثیرگذار بوده است.

کشور آلمان مهاجران بسیاری را از سراسر دنیا می پذیرد. مهاجرت کردن به کشور زیبای آلمان به صورت های مختلفی انجام می شود. شما می توانید از چند طریق اقامت کشور آلمان را اخذ نمایید.
در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان تلفنی و اطلاعات بیشتر دارید می توانید با کارشناسان مجرب ما در “موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان” تماس حاصل فرمایید، و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

🔊 پادکست شرایط ثبت شرکت در آلمان 🔊

ثبت شرکت در آلمان

 ثبت شرکت آلمان نیاز به شناخت بیشتر سرمایه گذاران  از این کشور است. کشور آلمان یکی از کشورهای اتحادیه اروپا است که دارای جمعیت 83.7 میلیونی می باشد. پایتخت کشور آلمان برلین است.
کشور آلمان از شرق با لهستان و جمهوری چک و از شمال با دریای بالتیک و دریای شمال و دانمارک، از جنوب با سوئیس، اتریش، هلند، لوکزامبورگ، بلژیک و از غرب با فرانسه هم مرز است.

مساحت کشور آلمان 357.386 کیلومتر مربع است. زبان کشور آلمان تقریباً  95% آلمانی است. واحد پول این کشور یورو است. آلمان دارای 16 ایالت است و ثروتمندترین کشور اتحادیه اروپا است. آلمان کشوری است که به آب های آزاد از طریق دریای شمال و بالتیک دسترسی داشته و دارای آب و هوای معتدل است.

برلین پایتخت که بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهر این کشور است هم از نظر توریستی و هم از نظر صنایع فناوری اطلاعات، داروسازی، بیوتکنولوژی، مهندسی پزشکی و ساخت و ساز الکترونیکی پیشرفته است. بالاترین تعداد مهاجران در شهر هامبورگ می باشد. حدودا 19 درصد از جمعیت آلمان را مهاجران این کشور تشکیل می دهد.

ثبت شرکت در آلمان

شرایط ثبت شرکت در آلمان

ثبت شرکت در آلمان دارای ویژگی های بسیار عالی برای سرمایه گذاران است که در کنار اخذ اقامت این کشور می توانند از طریق  کسب و کار خود به سود برسند که برای زندگی در این کشور بسیار مهم است.

کشور آلمان شرایطی را مهیا کرده است تا سرمایه گذاران را به سمت خود جذب کند. برای ثبت شرکت در آلمان ابتدا باید با درخواست متقاضی موافقت شود و بعد با ارائه مدارک و اسناد به سفارت آلمان اجازه برای ثبت داده می شود که در قسمت مراحل به طور کامل برای شما شرح می دهیم.
سرمایه گذاران پس از گذشت 3 الی 5 سال می توانند اقامت خود را از موقت به دائم تبدیل کنند. یکی دیگر از شرایط مهاجرت اقامت ثبت شرکت آلمان سن افراد است.

حداقل سن باید 20 سال و افرادی که سن آنها بالای 45 سال باشد باید درآمد و سرمایه بالا داشته باشند و منابع مالی خود را به دولت آلمان ثابت کنند و همچنین سرمایه گذارانی که مدرک تحصیلی ندارند باید بتوانند مدرک زبان آلمانی بگیرند و به کشور آلمان تحویل دهند و همچنین همسر و فرزندان هم باید سطح اولیه مدرک زبان آلمانی را داشته باشند.

انواع ثبت شرکت در آلمان

 ثبت شرکت در آلمان انواع مختلفی دارد که از نظر شرایط، هزینه و قوانین باهم متفاوت هستند.

4 نوع شرکت در آلمان به شرح زیر است:

انواع شرکت در آلمان

1. شرکت مسئولیت محدود

برای اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت مسئولیت محدود باید حداقل سرمایه 25000 باشد و اگر شخص توان پرداخت این مبلغ را نداشته باشد می تواند با حداقل سرمایه  بین 1 تا 24999 یورو شرکت را تأسیس کند.

شرکت مسئولیت محدود شرکت کوچکی است. یک نکته برای اخذ اقامت ازطریق ثبت شرکت مسئولیت محدود این است که باید مالک این شرکت یک چهارم سودی که در سال بدست می آورد را پرداخت کرده و باید آن را سرمایه گذاری کند. این قوانین به منظور این است که به ارزش سهام افزوده شود تا به مبلغ 25000 یورو برسد.
برای اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت مسئولیت محدود باید در دفتر اسناد رسمی عمومی بین شرکا و سهامداران قراردادی نوشته شود و بعد ازآن درخواست ثبت شرکت شما مورد بررسی در دفتر اسناد رسمی قرار می گیرد.

قوانین آلمان برای ثبت شرکت مسئولیت محدود این گونه است که باید در کشور آلمان سوابق حسابداری کافی موجود باشد که باید از طریق سیستم حسابداری دو طرفه به ثبت برسد. این حسابداری باید طبق شرایط gdpdu که در این کشور است باشد.
بعد از گذشت 3 ماه بعد از آغاز سال مالی شرکت باید گزارش سالیانه از ضرر و سود، موارد مربوط به حسابداری و ترازنامه خود را بدهد که البته این شرکت که شرکتی کوچک است می تواند با تأخیر و دیرتر ارسال کند و همچنین اظهارنامه باید انتشار یابد.

2. شرکت به صورت سهامدار یا مشارکت

شخصی که خواهان اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت سهامدار است باید  حداقل مبلغ 25000 یورو را سرمایه گذاری کرده و خرید سهام را انجام دهد پس از آن باید بعد از تأیید هیئت مدیره شرکت این مقدار از سرمایه را به آن ها بپردازد.
این نکته قابل ذکر است که سهامدار کوچک در اجلاس مهم شرکت داده نمی شوند و فقط مدیر می تواند تمامی تصمیمات را بگیرد.

3. شرکت سهامداری سهامی خاص

مهاجرت و اقامت ثبت شرکت آلمان به صورت سهامداری این گونه است که شخص مبلغ حداقل 50000 یورو را برای خرید سهام بپردازد و این را بداند که تصمیمات و اختیارات سهامداران در این مدل از شرکت ها محدود است.

طبق قوانین کشور آلمان سرمایه گذاران باید مهر تأیید هیئت مدیره و هیئت نظارتی را دریافت کنند و همچنین هیئت مدیره به صورت روزانه برنامه را برای شرکت اعلام می کند. شرکت حقوقی است و برای شغل های بزرگ وشرکت بازرگانی عمومی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

  •  شرکت (ohg)

مهاجرت اقامت ثبت شرکت آلمان به این صورت است که اشخاص باهم و به صورت مشارکتی روی یک پروژه یا کار اقتصادی سرمایه گذاری کرده و تمامی هزینه های آن را برعهده میگیرند.
شرکا می توانند نظرات خود را در ارتباط با کار یا پروژه هر دو بیان کنند و اگر این شرکت ضرر ببیند یا ورشکسته شود تمامی هزینه بر عهده سرمایه گذاران است.

  •  شرکت (kommanditgesellschaft)

مهاجرت اقامت از طریق ثبت این نوع شرکت بدین شرح است که مشارکت کردن در این مدل از شرکت به 2 حالت است یکی شرکای اصلی و دیگری شرکای عمومی است.
در شرکت تصمیم گیری در امور برعهده شرکای اصلی است و اگر نتوانند از پس مسئولیت های خود برآیند باید تمام ضرر و بدهی ها را پرداخت کنند هم ضرر شرکت و هم ضرر شرکا. زیرا مالکیت این شرکت به صورت انفرادی است و باید تمامی هزینه های شرکت را پرداخت کنند.

 4. شرکت شعبه

اگر شما در کشورهای خارجی شرکتی را داشته باشید می توانید شعبه ای از این شرکت را در آلمان هم تأسیس کنید پس یکی از شرایط شرکت شعبه داشتن شرکت در کشور خارجی می باشد که شرکت مادر یا اصلی تمامی هزینه ها را پرداخت میکند.

ویزای ثبت شرکت در آلمان

برای ثبت شرکت در آلمان قبل از هر اقدامی متقاضی نیاز به اخذ ویزا دارد. کشور آلمان عضو پیمان شنگن است و به همین دلیل ویزای شنگن نیاز است که اخذ شود.

نکته مهم در ارتباط با ویزای کشور آلمان این مورد است که اگر متقاضی عضو اتحادیه اروپا باشد نیازی به ویزا ندارد ولی اگر نباشد باید برای اخذ ویزای شنگن اقدام کند تا بتواند به تمام کشور های اتحادیه اروپا سفر کند.

ویزای ثبت شرکت در آلمان

متقاضی باید برای اخذ ویزا به سفارت آلمان مراجعه کند. مدارک لازم برای اخذ ویزا شنگن به منظور مهاجرت اقامت ثبت شرکت موارد زیر می باشد:

1. عکس گذرنامه سیاه سفید (35 در 45 میلی متر)

2. فرم درخواست برای اقامت بلند مدت

 3. شناسنامه (اگر نام و نام خانوادگی عوض شده است)

4. فرم درخواست ویزا را پر کرده و تحویل دهد.

5. رسید پرداخت هزینه ویزا

6. اصل و ترجمه کارت ملی و شناسنامه فرد

 7. گذرنامه و کپی ویزاهای قبلی که دارای اعتبار باشند.

 8. نامه ای که هدف از بازدید کشور آلمان را توضیح دهید.

9. اصل و کپی بیمه مسافرتی

 10. اثبات کردن محل اسکان خود در آلمان

 11. تمکن مالی و گردش حساب

قوانین ثبت شرکت در آلمان

ثبت شرکت در آلمان به این صورت است که از طریق وبسایت وزارت اقتصاد و فناوری این کشور شما می توانید اطلاعات بسیار مفیدی کسب کنید.
برای ثبت شرکت در آلمان باید قوانین خاصی را رعایت کنید و باید طبق این قوانین فرآیند ثبت شرکت خود را انجام دهید. ثبت شرکت در آلمان بسیار راحت است. یکی از بهترین ویژگی های این کشور این است که در ارتباط با قوانین تفاوتی بین شهروندان قائل نمی شوند و همچنین قوانین برای ثبت شرکت متفاوت است.

مالیات ثبت شرکت در آلمان

 اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در آلمان نیاز به پرداخت مالیات دارد وهر کسی که تجارت و یا شغلی در کشور آلمان دارد طبق قوانین این کشور باید مالیات پرداخت کند. درآلمان در یک سال کاری درآمد خالصی که شرکت دارد محاسبه می شود و طبق آن مالیات باید پرداخت شود. شرکت ها در این کشور از کل درآمد مالیات می پردازند.

نرخ مالیات در کشور آلمان به طور تقریبی 31 درصد است و نرخ مالیات بر شرکت که نرخ مالیات بر درآمد را در بر می گیرد تقریبا 15 درصد است. این مالیات در منطقه های کشور آلمان متفاوت است بین 14 تا 17.5 درصد است ونرخ مالیات بر ارزش افزوده 0.825 درصد است. 

نرخ مالیات شرکت در آلمان

مالیات بر ارزش افزوده به شرکت ها و افرادی که درآمد سالانه آنها 17.500 یورو باشد و در سال بعد بیشتر 50.000 یورو باشد تعلق می گیرد. نرخ بهره کالا 19 درصد است. در کشورهایی که در اتحادیه اروپا قرار دارند مالیاتی که بر روی ارزش افزوده کالا است صفر درصد است. از سال 2020 هر شخصی که درآمد آن کمتر از 9.408 یورو باشد نیازی به پرداخت مالیات ندارد.

مالیات های دیگری که در کشور آلمان وجود دارد و برای ثبت شرکت باید آنها را بدانیم مالیات سود سهام است. برخی از شغل ها باید این مالیات را بپردازند. سود سهام برای شرکت های خارجی  مقیم آلمان در 95 درصد معاف از مالیات هستند به جز این که این شرکت ها را به عنوان هزینه کسر مالیات برای پرداخت کننده در نظر بگیرید.

مالیات بر سود سرمایه از مالیات های دیگر آلمان است که سود سرمایه که شرکت از فروش دارایی تجاری خود کسب میکند درآمد عادی به حساب می آید. سود سرمایه اگر از حاصل فروش سرمایه گذاری باشد از مالیات معاف است.
مالیات تجارت در آلمان بدین صورت است که تمامی مشاغل تجاری  که در تجارت، صنعت، خدمات و صنایع دستی هستند باید  مالیات پرداخت کنند. این مالیات 3.5 درصد است که شهرداری هر منطقه به آن ضریبی اضافه می کند.

مالیات ثبت شرکت در آلمان

ثبت شرکت در آلمان و وکیل شرکت

سرمایه گذاران برای اقامت از طریق ثبت شرکت در آلمان نیاز به سرمایه دارند ولی این سرمایه به تنهایی باعث اخذ اقامت آنها نمی شود و اگر کوچک ترین اشتباهی در ارتباط با کارهای اقامت انجام دهند امکان دارد که درخواست آنها رد شود و مورد تأیید کشور آلمان قرار نگیرد.

به همین دلیل لازم است که وکیلی اختیار کنند که در تمامی مراحل آن ها را راهنمایی کند و انجام امور را به دست بگیرد تا اخذ اقامت کشور آلمان از طریق ثبت شرکت را برایتان دریافت کند. وکلای موسسه ما با 18 سال تجربه در امور مهاجرتی و مجوز از وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی می توانند شما هموطنان عزیز را به هدفتان برسانند.

مراحل ثبت شرکت آلمان

برای اخذ ثبت شرکت آلمان باید مراحلی را متقاضی طی کند که در این قسمت مورد بررسی قرار می دهیم.
اولین گامی که متقاضی باید برای ثبت شرکت در آلمان بردارد ثبت، نام شرکت در اداره صنعت و بازرگانی کشور آلمان است (نامی که تکراری نباشد) و همچنین نوع شرکتی که می خواهد تأسیس کند که در قسمت بالا مقاله به طور کامل به آن پرداخته ایم.

مرحله بعدی ارائه طرح تجاری (بیزنس پلن) و اساس نامه است که به طور همزمان با این مرحله باید حساب بانکی افتتاح بشود و سرمایه اولیه به این حساب واریز شود. متقاضی بعد که شرکت را به ثبت رساند در دفاتر رسمی باید تمام مواردی که مورد نیاز است را امضاء کند.

بعد از ثبت شرکت متقاضی باید از اداره استاندارد و تجارت درخواست مجوز کند و پرسش نامه ای که دارای اطلاعات است را ارسال کند. اداره کار آلمان شماره ای برای هدف تأمین اجتماعی ارسال می کند و سرمایه گذار باید در آخرین مرحله اعلان برای ثبت مالیات بفرستد و در نهایت شرکت ثبت شده می تواند شروع به کار و نیرو استخدام کند.

ثبت شرکت در آلمان به صورت غیر حضوری

برای ثبت شرکت در آلمان می توان بدون حضور داشتن در این کشور ثبت شرکت را انجام داد یا به صورت انلاین یا به کمک یک وکیل. ثبت غیر حضوری کار را برای سرمایه گذاران راحت تر و آسان تر کرده است.
خدمات آنلاین و چند زبانه بودن باعث شده که ثبت کردن و پر کردن فرم ها برای سرمایه گذار آسانتر شود یعنی در ثبت آنلاین زبان خود را انتخاب می کنید و فرم را پر می کنید و در نهایت فرم تکمیل شده شما به زبان آلمانی تبدیل می شود.

متقاضی چه بخواهد در برلین و هامبورگ و باقی شهرها این کشور سرمایه گذاری و زندگی کند سرویس آنلاینی به صورت رایگان به مشتریان این کشور ارائه می شود. ثبت غیر حضوری به روش دیگری هم امکان پذیر است که توسط وکیل مهاجرت انجام می شود. کشور آلمان دارای تجارت های مختلفی است که از کوچک تا شرکت های خیلی بزرگ در آن وجود دارند.

مدارک و مراحلی که باید برای ثبت غیر حضوری انجام شود را مورد بررسی قرار می دهیم. اولین قدم این است که باید تماسی با دفتر اسناد رسمی برقرار کرده و در خواست کنید فرم تأیید شده الکترونیکی  را برایتان ارسال کنند. شرکت هایی مثل شرکت مسئولیت محدود نیاز به ثبت دارند پس در نتیجه باید ثبت نام انجام شود.
برای ثبت شرکت آلمان به صورت غیر حضوری می توانید وکیل یا نماینده خود که در کشور آلمان است ازآن خواهان تهیه اسناد اولیه بشوید و وکیل از طرف سهامداران کارها را انجام می دهد. توجه داشته باشید که تمام مراحل ثبت غیر حضوری در 1 روز تمام می شود. سپس باید وکالت تهیه شود و در دفتر اسناد رسمی محلی امضا بشود و ثبت انجام شود.

باید اسناد و مدارک را ایمیل کرده و به دست وکیل بسپارید تا تمامی کارها را انجام دهد. مدارک سرمایه گذار باید اول ترجمه رسمی بشوند و به تأیید سفارت آلمان برسند. این مدارک باید با بیزنس پلن شما بدست وکیل برسد و بعد از آن که مورد تأیید دولت قرار گرفت شرکت شما که به اسم سرمایه گذار است ثبت می شود.
سپس حساب بانکی به اسم سرمایه گذار افتتاح می شود و بعد سرمایه گذار می تواند به سفارت آلمان مراجعه کند و ویزای 3 ماه خود را اخذ کند.

ثبت شرکت در آلمان به صورت غیر حضوری

 ثبت شرکت در آلمان و طرح تجاری (بیزنس پلن)

یکی از مهم ترین مراحلی که باید برای ثبت شرکت در آلمان انجام داد ارائه طرح تجاری یا همان بیزنس پلن است. زیرا با بیزنس پلنی که متقاضی ارائه می دهد می تواند دولت آلمان را متقاعد کند که ثبت شرکت آن در اقتصاد آلمان تأثیرگذار است و باعث سودآوری می شود که هم به نفع خود و هم به نفع کشور آلمان است. به دلیل مهم بودن این طرح بهتر است از کسانی که مهارت کافی در زمینه اقتصاد دارند مشاوره و کمک گرفته شود.

بیزنس پلنی که متقاضی می خواهد ارائه دهد باید در آن این نکات ذکر شود: دیدگاه کلی از شغل سرمایه گذار، توضیح در ارتباط با خدماتی که می خواهد ارائه دهد، محصولات و مدلی که در بازار آنها را ارائه می کند، توضیح در ارتباط با سرمایه گذار مانند مهارت ها و مدارک تحصیلی و.. استراتژی فردی مانند: برنامه بازاریابی و سیاست قیمت گذاری، ارائه سرمایه اولیه و تأمین اعتبار اضافی و سود کافی و همچنین تمام مدارک و اسناد مرتبط با ثبت شرکت و تأییدیه کتبی حمایت مالی و مجوزها و توصیه نامه ها باید ضمیمه شود.

 ثبت شرکت در آلمان و اخذ کارت آبی

اخذ کارت آبی به این صورت است که اشخاصی که تحصیلات و همچنین مهارت بالا دارند برای اینکه کشور آلمان آنها را جذب کند و به اقتصاد کشور خود کمک کند به این اشخاص کارت آبی داده می شود که از 2 طریق است یکی از طریق کار و دیگری ثبت شرکت که ما در این مقاله به ثبت شرکت می پردازیم.
کارت آبی برای افرادی که ماهیانه باید حقوق آنها 4200 یورو باشد تعلق می گیرد که یک گارگر ساده شاید نتواند این مبلغ را در ماه دریافت کند.

برای اخذ کارت آبی از طریق ثبت شرکت بعد از آنکه سرمایه گذار شرکت خود را به ثبت رساند می تواند همسر خود را در شرکت خود استخدام کند و ماهیانه حقوقی به مبلغ 4200 یورو بپردازد و از این طریق همسر می تواند کارت آبی را اخذ نماید و همچنین می تواند برای تمام اعضاء خانواده خود در خواست اقامت دهد.

مدارک ثبت شرکت در آلمان

سرمایه گذاران برای ثبت شرکت در آلمان باید مدارکی را ارائه دهند که شامل موارد زیر است:

1. پاسپورت و اجازه اقامت (در صورت لزوم به برگه تأییدی که متقاضی مجاز به انجام کار در آلمان است)

2. اگر متقاضی در بخش صنعت می خواهد کار کند نیاز به مدرک تحصیلی و کاری درآن حرفه دارد.

3. مجوز ویژه

4. برگه اطلاعات عمومی ازدفتر مرکزی ثبت تجاری و برگه اطلاعات عمومی از گذشته متقاضی

هزینه ثبت شرکت در آلمان

برای مهاجرت و اقامت ثبت شرکت آلمان متقاضی باید هزینه های اولیه را پرداخت کند. هزینه ثبت شرکت در آلمان حدود 2 الی 4 هزار یورو است و حداقل سرمایه اولیه 25000 یورو است.
برای افتتاح یک شخص حقوقی مبلغ 2000 یورو نیاز است و هزینه برای دفتر مجازی  حدود 208 یورو در ماه است. هزینه ثبت نام شرکت حدود 400 یورو است.

تمامی هزینه های ذکر شده شامل هزینه وکیل نمی باشد و هزینه وکیل جداگانه است. هزینه ترجمه، اخذ مجوز و مشاوره حقوقی و… حدود 200 تا 600 یورو می شود. برای ثبت شرکت نیاز به پرداخت هزینه دیگری هم هست که مربوط به ثبت و هزینه حسابداری می باشد. هزینه حسابداری در این کشور معمولا از 100 یورو در ماه شروع می شود.

هزینه ثبت شرکت در آلمان

مزایای ثبت شرکت در آلمان

ثبت شرکت در آلمان دارای مزایا بسیاری است که به شرح زیر می باشد:

 1. برای اخذ اقامت کشور آلمان نیاز به مدرک زبان آلمانی نمی باشد.

   2. آلمان یکی از بزرگترین اقتصادهای دنیا است و صنعت این کشور بسیار قدرتمند است.  

  3. کشور آلمان عضو اتحادیه اروپا است.

  4. این کشور عضو پیمان شنگن است.

   5. شما می توانید از طریق ثبت شرکت در آلمان اقامت خود و فرزندان خود را بگیرید (زیر 18 سال)

   6. شخص مهاجر می تواند افتتاح حساب بانکی خود را در تمام اروپا داشته باشد.

   7. تولید تحت لیسانس شرکت های آلمانی است.

   8. تمامی حقوق شهروندی را کسب می کنید.

   9. شخص مهاجر می تواند از بیمه استفاده کند و حق تحصیل رایگان در این کشور را دارد.

 10. وام های بلند مدت با بهره کم را می توانید دریافت کنید (4 درصد)

 11. مهاجر می تواند اقامت خود را به دائم تبدیل کند.

 12. نیازی به استخدام کارمند در این کشور نمی باشد.

   13. نیازی به گرفتن شریک آلمانی نمی باشد.

   14. پروسه ثبت شرکت در این کشور کم است.

ثبت شرکت در آلمان و اقتصاد آن

یکی از مهم ترین عواملی که برای اخذ اقامت ثبت شرکت در آلمان باید به آن توجه شود اقتصاد کشورآلمان است. کشورآلمان دارای اقتصاد قوی و پنجمین اقتصاد دنیا و اولین در اروپا است. از صنایعی که از این کشور صادر میشود اتومبیل و ماشین آلات، لوازم خانگی و مواد شیمیایی است که در دنیا اولین است.

از اولین بنیان گذارهای اتحادیه اروپا می باشد. یکی از بهترین ویژگی های این کشور برای مهاجرت اقامت ثبت شرکت استفاده این کشور از منابع انرژی تجدید پذیراست. اصلی ترین اقتصاد آلمان در ارتباط با کالا و خدمات است. یکی دیگر از صنایعی که باعث پیشرفت اقتصاد این کشور است صنایع مواد خوراکی و داروسازی است که در لیست 10 صنعت برتر است.

در کشور آلمان 99 درصد از شرکت ها به صورت خانوادگی اداره می شود و معمولا شرکتهای متوسط و کوچکی هستند. شرکت های به نامی که در این کشور دفتر مرکزی دارند الیانتس، فولکس واگن، بی ام و، میونیک ره، دایملر، زیمنس و …. می توان نام برد که جزو 500 شرکت قوی جهان هستند.
از معرف ترین برندهای این کشور مرسدس بنز، بی ام و، آدیداس، نیوا و پورشه  می توان نام برد. کشور آلمان عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل است. در سال 2015 بیکاری در این کشور 4.8 درصد  بوده است. 37 تا از 500 شرکت بزرگ دنیا متعلق به این کشور است.

کشور آلمان از نظر اقتصادی کشوری بسیار قوی است و در میان کشورهای اروپایی حرف اول را میزند و از نظر تولید ناخالصی داخلی در جهان رتبه چهارم را دارد. آلمان از نظر صنعت خودرو، حمل و نقل هوایی، فناوری های زیست محیطی و انرژی جایگاه ویژه ای دارد و بسیار در این زمینه ها معروف است.
رشد اقتصادی کشور آلمان ثابت است و طبق نظر اقتصاد دانان آلمان با بحران مالی مواجه نمی شود.مهم ترین صنایع آلمان و توضیح در ارتباط با آن به شرح زیر می باشد:

ثبت شرکت در آلمان و اقتصاد آن

ماشین آلات و خودرو : در سال 2015 در این کشور حدود 267 میلیارد دلار از طریق این صنعت درآمد تولید شده و همچنین 6419 نفر وارد کار در این صنعت شده اند. همچنین فروش و تولید خودرو در کشور آلمان باعث شده که در میان کشورهای اروپایی اولین رتبه را دریافت کند.

صنعت حمل و نقل هوایی : صنعت حمل و نقل در کشور آلمان در سال 2016 رشد چشمگیری داشته و درآمد 43 میلیارد دلاری را از طریق این صنعت اعلام کرده اند.

صنایع شیمیایی و پزشکی : کشورآلمان صادر کننده صنایع شیمیایی به کل جهان است و از نظر این صنعت هم از دیگر کشورهای اروپایی پیشی گرفته است. در سال 2016 بعد از کشورهای آمریکا و چین کشور آلمان رتبه 3 را برای محصولات شیمیایی به خود اختصاص داده است و درآمد این کشور در ارتباط با این صنعت 168 میلیارد دلار است و 331 هزار نفر در این صنعت مشغول به کار هستند و بخش عظیمی از صادرات این کشور را تجهیزات پزشکی و داروسازی تشکیل می دهد.

صنایع مصرفی و خدمات : آلمان دارای زیر ساخت های قوی و خوب است و بزرگ ترین تولید صنایع مصرفی در میان کشورهای اروپایی می باشد. مبلمان و گردشگری و تجهیزات مخابراتی، تجهیزات اداری ، کامپیوتر، پوشاک، غذا و منسوجات از صنایع مصرفی این کشور هستند.

فناوری زیست محیطی و انرژی : کشور آلمان قرار است تا سال 2050 انتشار گازهای گلخانه ایی خود را کاهش داده تا 80 درصد و با افزایش 60 درصدی انرژی های تجدید پذیررا جایگزین می کند. آلمان همچنین با تولید برق 200 گیگاوات بزرگترین در اروپا از این لحاظ است و همچنین این کشور با تولید انرژی خورشیدی توانسته انرژی پایداری تولید کند و سال 2014 (2.3 میلیارد یورو) سرمایه گذاری در بخش تأسیسات فتوولتائیک انجام داده است.

صنعت فناوری اطلاعات و الکترونیک : این صنعت در این کشور 142.7 میلیارد دلار درآمد داشته و باعث شده این کشور رتبه 5 در جهان به خود اختصاص دهد.

شاخص های اقتصادی تأثیر گذار در آلمان

یکی دیگر از عوامل مهم برای اخذ اقامت ثبت شرکت در آلمان شاخص های تأثیرگذار است که شامل نرخ مالیات بر درآمد شرکت، میزان تولید ناخالصی داخلی، نرخ بیکاری و نرخ مالیات بر درآمد شخص است.

نرخ مالیات بردرآمد شخصی اینگونه است که شخص هر مقدار درآمدی که بدست می آورد تقریباً باید نصف آن را مالیات دهد. نرخ مالیات بردرآمد شرکت حدود 30 درصد است. در سال 2020 نرخ بیکاری کشور آلمان 3.2 درصد اعلام شده است که نشان دهنده این است که نرخ بیکاری در این کشور پایین است.

معایب ثبت شرکت در آلمان

در این قسمت توضیح مختصری از مشکلات ثبت شرکت در آلمان را برایتان بازگو می کنیم زیرا همین طور که ثبت شرکت در این کشور دارای مزایا است در کنار آن مشکلاتی هم وجود دارد که سرمایه گذار باید از آن برای مهاجرت و اقامت ثبت شرکت آگاه باشد. یکی از این مشکلات بالا بودن سطح مالیات است.

مشکل دیگری که وجود دارد سخت بودن شروع کار است و داشتن شریک آلمانی که باید سهام آن بیشتر از 51 درصد باشد. یکی از بزرگترین مشکل این کشور یادگیری زبان آلمانی است و همچنین وجود شرایط رقابتی که میان تولید کنندگان این کشور است.

سوالات متداول

هزینه ثبت شرکت در آلمان چقدر است؟

هزینه ثبت شرکت در آلمان حدود 2 الی 4 هزار یورو است و حداقل سرمایه اولیه 25000 یورو است

مزایای ثبت شرکت در آلمان چیست؟

 1. برای اخذ اقامت کشور آلمان نیاز به مدرک زبان آلمانی نمی باشد.
   2. آلمان یکی از بزرگترین اقتصادهای دنیا است و صنعت این کشوربسیار قدرتمند است.  
  3. کشور آلمان عضو اتحادیه اروپا است و…

اولین قدم ثبت شرکت در آلمان چیست؟

برای ثبت شرکت در آلمان قبل از هر اقدامی متقاضی نیاز به اخذ ویزا دارد. کشور آلمان عضو پیمان شنگن است و به همین دلیل ویزای شنگن نیاز است که اخذ شود.

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان

کشور آلمان، دارای قوی ترین اقتصاد در میان کشورهای اتحادیه اروپا است و تحصیل در آلمان راهی م...

دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان

دانشگاه صنعتی شمنتیتس آلمان در سال 1836 با نام کالج مرسنتال شروع به کار نمود و در سال 1986 دانشگ...

راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان

اغلب دانشجویان بین المللی برای دنبال کردن رویاهای خود، تحصیل در خارج از کشور را انتخاب کرد...

نظرات کاربران
سحر

سلام وقتتون بخیر ممنون از سایت خوبتون و مطالب مفیدتون

آتیه آفرینان

با سلام، ممنون از لطفتون دوست عزیز.

نیوشا

سلام وقتتون بخیر شرایط سرمایه گذاری در آلمان به چه صورت است؟

آتیه آفرینان

با سلام ، اگر هنوز روش سرمایه گذاریتان را انتخاب نکرده اید حتما مقاله ی " سرمایه گذاری آلمان" را مطالعه کنید.

سپهر

با سلام آیا میشه از طریق سرمایه گذاری برای اقامت در آلمان اقدام کرد؟ و اینکه حدودا چقدر سرمایه برای سرمایه گذاری در آلمان نیاز هست؟

آتیه آفرینان

با سلام، میزان هزینه بستگی به پروسه ی انتخابی شما دارد جهت رزرو وقت مشاوره با شماره ی 02172207 تماس بگیرید.

مهدی

برای ثبت شرکت در آلمان باید چه شرایطی داشته باشیم. آیا با ثبت شرکت در آلمان میتونیم به اقامت دائم آلمان برسیم؟

آتیه آفرینان

باسلام، این روش از ابتدا به شما اقامت نمی دهد اما منجر به اخذ اقامت در آینده می شود.

یاسمن

سلام من ۲۵ سالمه لیسانس مدیریت دارم. برای کشور آلمان به غیر از سرمایه گذاری و ثبت شرکت چه شیوه ای رو پیشنهاد میکنید؟

آتیه آفرینان

با سلام شما به صورت تحصیلی به این کشور می توانید مهاجرت کنید.مقاله ی تحصیل رایگان در آلمان را مطالعه کنید.

علوی

برای ثبت شرکت در آلمان، سریعترین و راحت ترین راه ثبت چه نوع شرکتی هستش؟

آتیه آفرینان

با سلام ، کاملا بستگی به شرایطتان دارد جهت بررسی و مشاوره با شماره ی 02172207 تماس بگیرید.

سبحان

ممنون از مطالب كامل و مفيدتون.

آتیه آفرینان

سپاسگذارم.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button