مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و اخذ ویزای سرمایه گذاری در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. متقاضیانی که قصد سرمایه گذاری و مهاجرت را دارند، احتمالا با این قبیل سوالات مواجه می شوند. شرایط مهاجرت از طریق سرمایه گذاری چیست؟ با چه مقدار سرمایه می توان مهاجرت کرد؟
دریافت ویزای سرمایه گذاری از چه روش هایی ممکن است؟ کدام کشورها برای سرمایه گذاری مناسب هستند؟ آیا با مهاجرت از طریق سرمایه گذاری امکان اخذ ویزا برای اعضای خانواده وجود دارد؟

در این مطلب پاسخ کلیه سوالات ارائه می شود. این مقاله توسط موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تهیه شده و در اختیار شما قرار گرفته است. امیدواریم مطالب ذکر شده برای شما کاربردی باشد. در صورتی که به اطلاعات بیشتری در مورد مهاجرت از طریق سرمایه گذاری نیاز داشتید، می توانید با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس بگیرید. و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

شرایط مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

برنامه های مربوط به مهاجرت از طریق سرمایه گذاری یکی از بهترین برنامه ها برای اقامت همراه با خانواده است. با سرمایه گذاری در بسیاری از کشورها می توان تابعیت آن کشور را برای خود و اعضای خانواده به دست آورد. شما می توانید با مهاجرت از طریق سرمایه گذاری آزادانه به کشور مقصد سفر کنید و در آن جا اقامت داشته باشید.

بیش از 100 کشور در دنیا برنامه های مربوط به قانون مهاجرت از طریق سرمایه گذاری را اجرا کرده اند. در حال حاضر حدود 30 برنامه اقامت یا تابعیت از طریق سرمایه گذاری با موفقیت در حال اجرا است. افراد ثروتمند در سراسر دنیا از طریق سرمایه گذاری در کشورهای مختلف به موقعیت های بسیار مناسبی دست پیدا می کنند.
سرمایه گذاری در کشورهای خارجی از روش های مختلف ممکن است. در برخی کشورها با تمامی انواع روش های سرمایه گذاری می توان اقامت آن کشور را دریافت کرد. اما در برخی کشورها تنها با ارائه طرح تجاری، سرمایه گذاری و اقامت ممکن می باشد. روش های مختلف سرمایه گذاری به شرح زیر است.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

سرمایه گذاری در کشورهای مختلف از راه های زیادی ممکن است. بسیاری از کشورها ویزای سرمایه گذاری یا ویزای تجاری را به مهاجرانی ارائه می دهند، که تجربه خوبی در فعالیت های تجاری دارند و علاقه مند به تجارت در کشورهای خارجی هستند.
این کشورها معیارهای مختلفی برای ارزیابی صلاحیت متقاضی در نظر می گیرند. اما به طور کلی می توان معیارهای ارزیابی را به صورت زیر عنوان کرد:

  • در دسترس بودن بودجه برای سرمایه گذاری در خارج از کشور
  • ارائه اطلاعات در رابطه با کسب و کار قبلی
  • مهارت در زبان انگلیسی یا زبان رسمی آن کشور
  • بررسی اعتبار تجاری و گردش مالی حساب بانکی
  • ارزیابی سلامت و عدم سوء پیشینه

برای دریافت اقامت در این کشورها لازم است، ابتدا بیزینس پلن (طرح تجاری) مناسب و قوی ارائه دهید. در صورتی که بیزینس پلن ارائه شده، قوی و کاربردی باشد، ادامه مراحل اخذ اقامت را می توانید طی کنید. بیزینس پلن باید شرایط و ضوابط کار را به طور کامل توضیح دهد و در مورد پیش بینی میزان درآمد و نحوه کار شرکت اطلاعاتی عنوان شود.
دولت کشور مورد نظر، طرح تجاری را بررسی کرده و در صورتی که این طرح باعث اشتغال زایی برای شهروندان شود و علاوه بر درآمد زایی برای شخص، برای اقتصاد کشور نیز مفید باشد، مورد تایید قرار می گیرد.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

انواع ثبت شرکت برای سرمایه گذاری در خارج از کشور

در صورتی که بیزینس پلن تایید شود، می توان برای مراحل بعدی ثبت شرکت، اقدام کرد. در کشورهای مختلف میزان سرمایه اولیه متفاوت تعیین شده است. علاوه بر کشور مقصد، نوع شرکت نیز در میزان سرمایه موثر است. انواع مختلفی از شرکت ها وجود دارند، که باید با توجه به نوع کسب و کار و تعداد سهامداران آن را مشخص کرد. به طور کلی انواع شرکت یا نهاد عبارتند از:

  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت سهامی عام
  • شرکت سهامی خاص
  • شعبه شرکت
  • شرکت تابعه
  • نمایندگی

اغلب تجارت های کوچک و متوسط برای ثبت شرکت از نهاد شرکت با مسئولیت محدود استفاده می کنند. اما شرکت های بزرگ می توانند به شکل شرکت سهامی ثبت شوند. در صورتی که موسس شرکت، بخواهد سهام شرکت را به صورت عمومی عرضه کند، می تواند شرکت سهامی عام را ثبت کند. اگر شما کسب وکار و شرکتی در کشور خود یا هر کشور دیگری دارید و می خواهید، این کسب و کار را بزرگ تر کنید، بهترین راه تاسیس شعبه، شرکت تابعه و یا نمایندگی شرکت در کشوری خارجی است. در این حالت شرکت زیر نظر شرکت مادر به فعالیت می پردازد.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کشورهای اروپایی

افراد سرمایه گذار بسیار تمایل دارند، در کشورهای اروپایی به خصوص کشورهای توسعه یافته اروپا تجارت خود را راه اندازی کنند. آسان ترین و سریع ترین راه مهاجرت به اروپا و اخذ اقامت کشورهای اروپایی، افتتاح یا خرید بیزینس در اروپا است. در کشورهای اتحادیه اروپا، راه اصلی جذب سرمایه گذاران، ثبت شرکت و راه اندازی تجارت است. این روش باعث ایجاد تاثیر مثبت در اقتصاد کشورها می شود.

برخی کشورها (به طور عمده کشورهای توسعه یافته اروپا) الزامات زیادی را برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در نظر می گیرند. از 1 آگوست 2012 قوانین ثبت شرکت دچار تغییرات چشمگیری شد. در حال حاضر شرایطی مثل پتانسیل ایده تجاری، مشارکت در حوزه های آموزشی و استخدامی، نوآوری و تحقیقات ارزیابی می شوند.
در صورتی که تمامی این شرایط را مهیا کنید، می توانید برای مدت 1 سال اقامت دریافت کنید. اگر فعالیت تجاری شما موفق عمل کند، اجازه اقامت برای 3 سال دیگر تمدید می شود.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت در کشورهای اروپایی

مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه گذاری پیچیدگی بیشتری دارد. برنامه های دریافت اقامت در این کشور انواع مختلفی دارد. متداول ترین نوع آن سرمایه گذاری 1.2 میلیون یورویی و برنامه مخصوص کارآفرینان با حداقل سرمایه 230 هزار یورو است. اجازه اقامت در انگلستان برای سرمایه گذاران به مدت 3 سال اعتبار دارد و می توان برای 2 سال دیگر آن را تمدید کرد.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و کارآفرینی

امروزه دولت های مختلف استراتژی های مختلفی را در پیش می گیرند، تا مهاجران کارآفرین را به کشور خود جذب کنند. این کشورها با صدور ویزای استارتاپ برای افراد کارآفرین و ارائه مزایا به آن ها به اقتصاد کشور کمک می کنند.
کارآفرینان عموما برای راه اندازی و حفظ کسب و کار خود با موانع قانونی و فرهنگی روبرو هستند. اما با وجود ویزای استارتاپ می توان فرصت های خوبی برای تجارت ایجاد کرد.

سرمایه گذاری در اسلواکی از طریق کارآفرینی:

برای ایجاد تجارت در اسلواکی باید تسلط کافی به زبان انگلیسی داشته باشید. حداقل سرمایه مورد نیاز 45000 یورو است. از موارد مهم دیگر داشتن طرح تجاری و پاسپورت معتبر است. باید 3 ماه قبل از مهاجرت اقدامات لازم را انجام دهید.
این نوع ویزا برای حداکثر 3 سال اعتبار دارد. اگر برای مدت 5 سال در اسلواکی بمانید، می توانید اقامت دائم این کشور را دریافت کنید.

سرمایه گذاری در کانادا از طریق کارآفرینی:

دریافت ویزای استارتاپ کانادا نیازمند ارائه ی بیزینس پلن و یا همان طرح تجاری است. این روش مختص افرادی است که دارای مهارت اقتصادی و پتانسیل ایجاد کسب و کار خلاقانه ، ایجاد شغل برای افراد کانادایی و تاسیس بیزینسی در ابعاد جهانی هستند. حداقل 200.000 دلار کانادا سرمایه نقدی برای این روش لازم می باشد.

سرمایه گذاری در لهستان از طریق کارآفرینی:

برای ایجاد تجارت در لهستان و کارآفرینی در این کشور، باید سابقه کافی در زمینه شغل مورد نظر و تجربه اداره مشاغل شخصی را داشته باشید. شرط اصلی دیگر، داشتن دانش کافی در زمینه شغلی مورد نظر و تسلط نسبی به زبان انگلیسی است. لازم است، اثبات کنید، کالا یا خدمات کسب و کار شما در لهستان فروخته یا تولید می شود.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و کارآفرینی

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و خرید املاک و مستغلات

کشورهای زیادی در چند سال اخیر با بحران اقتصادی روبرو بوده اند. این کشورها از روش های مختلفی به دنبال جذب سرمایه هستند. یکی از این روش ها صدور اجازه اقامت برای افراد سرمایه گذار از طریق خرید ملک است.
شما می توانید با خرید ملک در کشور مورد نظر و متناسب با حداقل سرمایه تعیین شده، برای خود و خانوادتان اقامت آن کشور را دریافت کنید. در ادامه برخی از این کشورها و میزان سرمایه مورد نیاز را ذکر می کنیم.

خرید املاک و مستغلات در یونان

یونان در قسمت جنوبی اروپا و جنوب غربی شبه جزیره بالکان واقع شده است. گردشگران و سرمایه گذاران زیادی به این کشور جذب می شوند. با اخذ تابعیت یونان می توان به 183 کشور جهان به راحتی سفر کرد. با سرمایه گذاری در املاک و مستغلات به ارزش حداقل 250 هزار یورو می توان اقامت دائم یونان را دریافت کرد.

ویزای طلایی یونان (Golden visa)

برای اخذ ویزای طلایی یونان نیز روش های سرمایه گذاری مختلفی وجود دارد. برای تمدید این ویزا حداقل اقامتی تعیین نشده است. اما اگر قصد دریافت تابعیت یونان را دارید، باید حداقل به مدت 7 سال در این کشور زندگی کنید.
در صورت حفظ سرمایه در یونان می توان ویزا را هر 5 سال تمدید کرد. با اخذ ویزای طلایی می توان به همراه اعضای خانواده در منطقه شینگن سفر کرد. برای دریافت این ویزا لازم است، یکی از سرمایه گذاری های زیر را انجام دهید.

  • خرید املاک و مستغلات به ارزش حداقل 250000 یورو
  • سرمایه گذاری حداقل 400000 یورو در اوراق قرضه دولتی یونان
  • سرمایه گذاری حداقل 400000 یورو در یک شرکت یونانی
  • سپرده گذاری در بانک های یونان حداقل به مبلغ 400000 یورو
ویزای طلایی یونان

خرید املاک و مستغلات در ترکیه

بخشی از کشور ترکیه در قاره آسیا و بخشی از آن در قاره اروپا است. بسیاری از افراد به سرمایه گذاری و زندگی در ترکیه علاقه مند هستند. از سال 2018 برنامه سرمایه گذاری در املاک و مستغلات ترکیه آغاز شده است.
افراد سرمایه گذار به همراه خانواده خود می توانند برای زندگی و کار در ترکیه با سرمایه گذاری حداقل 250 هزار دلار آمریکا در املاک و مستغلات اقدام کنند. شما می توانید پس از 3 سال ملک خریداری شده را بفروشید. پس از 3 تا 6 ماه از خرید ملک در ترکیه می توان تابعیت این کشور را به دست آورد.

خرید املاک و مستغلات در مجارستان

مجارستان در اروپای مرکزی واقع شده و مکان مناسبی برای جذب سرمایه گذاران است. املاک موجود در مجارستان برای افرادی که به دنبال زندگی در مکانی جدید بوده یا قصد خرید خانه برای تعطیلات را دارند، گزینه بسیار مناسبی است.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و خرید اوراق قرضه دولتی

یکی از راه های سرمایه گذاری در کشورهای خارجی خرید اوراق قرضه دولتی یا سهام شرکت ها است. در برخی کشورها مثل یونان می توان با خرید اوراق قرضه دولتی اقامت و سپس تابعیت آن کشور را به دست آورد. اما این روش در بسیاری از کشورها اجرا نمی شود. شما تنها می توانید برای سرمایه گذاری و کسب سود اوراق قرضه دولتی را خریداری کنید. اما برای دریافت اقامت و تابعیت کشورها بهتر است، روش های دیگر سرمایه گذاری را امتحان کنید.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و خرید اوراق قرضه دولتی

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و تمکن مالی

در برخی کشورها افراد ثروتمند می توانند، از طریق برنامه تمکن مالی یا ویزای خود حمایتی برای مهاجرت و دریافت اقامت اقدام کنند. برای اخذ ویزای تمکن مالی باید اثبات کنید، حداقل میزان سرمایه مورد نظر کشور مقصد را دارید. در این روش نیازی به انتقال سرمایه به آن کشور نیست و تنها اثبات وجود آن کافی است. سرمایه مورد نظر می تواند در حساب شخصی یا به شکل سهام باشد. همچنین این سرمایه می تواند املاک یا مستغلات به نام شخص متقاضی باشد.

علاوه بر اثبات دارایی لازم است، میزان درآمدی برای تامین هزینه های زندگی خود و خانواده داشته باشید و در زمان اخذ ویزا این درآمد را نشان دهید. در بیشتر کشورها، افرادی که از طریق ویزای خود حمایتی مهاجرت می کنند، اجازه کار ندارند. به همین دلیل داشتن درآمد و تمکن مالی بسیار مهم است.
این برنامه مهاجرت بیشتر مورد توجه افراد بازنشسته که به دنبال فعالیت تجاری نیستند، مناسب می باشد. کشورهایی مثل اتریش، یونان، اسپانیا و فرانسه برنامه تمکن مالی را اجرا کرده و با تعیین حداقل سرمایه و درآمد مشخصی برای افراد متقاضی ویزای خود حمایتی صادر می کنند.

مزایای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در کشورهای خارجی از روش های مختلف مثل راه اندازی یک تجارت یا خرید املاک و مستغلات می تواند مزایای زیادی برای شخص متقاضی و اعضای خانواده  به همراه داشته باشد. از جمله این مزایا عبارتند از:

  • دسترسی به سطح بالای زندگی
  • دسترسی به مراقبت های بهداشتی و خدمات آموزشی
  • حمایت از افراد تحت تکفل
  • دسترسی به فرصت های بین المللی
  • استفاده از سیاست های مطلوب سرمایه گذاری
  • امکان پیگیری سریع برای اخذ تابعیت
مزایای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

سخن پایانی

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و اخذ ویزای کشورهای مختلف در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. در صورتی که سرمایه کافی برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری را دارید، می توانید از روش های مختلفی مثل ثبت شرکت، کارآفرینی، خرید املاک و مستغلات و یا خرید اوراق قرضه دولتی به کشورهای مختلف مهاجرت کنید.
در این مطلب در مورد روش مهاجرت به کشورهای مختلف توضیح دادیم و میزان سرمایه لازم در هر روش را عنوان کردیم. همچنین در رابطه با مزایای مهاجرت از این طریق برای سرمایه گذاران مطالبی ارائه دادیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت از طریق سرمایه گذاری می توانید، با کارشناسان مجرب ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی استفاده کنید.
همچنین می توانید سوالات خود را در بخش دیدگاه، که پایین همین مطلب قرار دارد، عنوان کرده و پاسخ آن ها را در سریع ترین زمان ممکن دریافت کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
نمونه قرارداد خرید ملک در ترکیه نمونه قرارداد خرید ملک در ترکیه

نمونه قرارداد خرید ملک در ترکیه از مهم ترین مسئله ای است که در روش های خرید ملک در این مطلب م...

خرید ملک در ترکیه خرید ملک در ترکیه

خرید ملک در ترکیه یکی از روش هایی است که متقاضیان مهاجرت به ترکیه می توانند با شرایط ویژه ای...

بهترین کشورها برای سرمایه گذاری بهترین کشورها برای سرمایه گذاری

بهترین کشورها برای سرمایه گذاری و شرایط زندگی، کار و درآمد در این مقاله مورد بررسی قرار می ...

نظرات کاربران
Call Now Button