یکی از راه های مهاجرت به کشور مالتا برای متقاضیان خارجی، از طریق ازدواج با یک شهروند تبعه کشور مالتا می باشد که بر اساس حقوق ازدواج در این کشور، امکان اخذ اقامت موقت را برای متقاضی خارجی فراهم می کند. کشور مالتا جزء حوزه شنگن در اروپا است و به همین دلیل، بسیاری از متقاضیان خارجی این کشور را برای مهاجرت به حوزه شنگن انتخاب می کنند. زندگی در کشور مالتا نیز با توجه به استانداردهای بالای کیقیت زندگی و امنیت اجتماعی برای متقاضیان خارجی مطلوب و لذتبخش می باشد.

به غیر از شهروندی حاصل از سرمایه گذاری، راه اصلی برای تبدیل شدن به یک شهروند کشور مالتا، ازدواج با یک شهروند تبعه این کشور است. قبل از فوریه سال ۲۰۰۰، هر کسی که با یک شهروند کشور مالتا ازدواج می کرد، می توانست بلافاصله برای شهروندی درخواست خود را ارائه دهد. اما، امروزه همسران خارجی واجد شرایط برای درخواست شهروندی نیستند تا اینکه حداقل پنج سال از ازدواج رسمی آنها با شهروند تبعه کشور مالتا گذشته باشد.

قبل از اینکه دولت کشور مالتا از طریق ازدواج با یک شهروند تبعه کشور مالتا را برای زوجه خارجی صادر کند، او باید کارت شناسایی و شناسنامه خود را ارائه دهد و علاوه بر این زوجین نیز باید شاهدان ازدواج و همچنین اطلاعات اولیه مربوط به مراسم عروسی مانند محل برگزاری و نام کشیش برگزارکننده مراسم قانونی ازدواج را جهت ارائه آماده داشته باشند.

در زمان 10 روز قبل از تاریخ ازدواج، زوجین بایستی گواهی ترجمه شده اعلام ازدواج قانونی و واقعی خود را به محل ثبت ازدواج و یا به کشیش مسئول برگزاری مراسم ازدواج ارسال کنند. در صورتیکه زوجین در خارج از کشور مالتا باشند، پس بایستی ابتدا مدارک خود را در فرمت زبان مالتی یا انگلیسی، از طریق آنلاین ارسال داشته و جزئیات نهایی را نیز حداقل ۲روز کاری قبل از تاریخ برگزاری ازدواج به محل ثبت ازدواج ارائه دهند.

برای درخواست جهت ازدواج رسمی در کلیسا در مالتا، زوجین بایستی فرم درخواست مربوطه  را همراه با هزینه ثبت نام ( از 29/23 € به € 17/93 ) بین 6 هفته تا سه ماه قبل از تاریخ مراسم رسمی ازدواج به محل ثبت ازدواج ارسال داشته باشند .

افسر بازرسی ازدواج قانونی در کشور مالتا می بایست در روز ازدواج زوجین در محل حضور داشته باشد و حضور دو شاهد طبق قانون ازدواج نیز ضروری است تا با تأیید قانونی برگزاری مراسم، برای ثبت ازدواج در قانون مدنی کشور مالتا اقدام شود.

مهاجرت از طریق ازدواج به کشور مالتا | کشور مالتا | قانون کشور مالتا | اقامت مالتا | ازدواج در مالتا
مهاجرت از طریق ازدواج به کشور مالتا | کشور مالتا | قانون کشور مالتا | اقامت مالتا | ازدواج در مالتا

اگر زوجین ازدواج کرده باشند و بعد از گذشت ۵ سال از تاریخ ازدواجشان از هم به دلایلی طلاق بگیرند، در این صورت اگر همسر تبعه کشور مالتا تأیید کند که در این مدت زندگی مشترک در کشور مالتا با هم داشته اند، پس بنابر قانون کشور مالتا، همسر خارجی می تواند برای تابعیت کشور مالتا درخواست خود را ارائه دهد. همچنین در صورتیکه قبل از گذشت 5 سال از تاریخ ازدواج، همسر تبعه کشور مالتا فوت کند، در صورتیکه فوت همسر در حین زندگی مشترک آنها در کشور مالتا اتفاق افتاده باشد، پس همسر خارجی طبق قانون مجاز است تا برای تابعیت کشور مالتا درخواست داشته باشد.

کارشناسان ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی، تابعیت و اقامت با مهاجرت از طریق ازدواج به کشور مالتا را ارائه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه مهاجرت از طریق ازدواج به کشور مالتا می توانید با ما در ارتباط باشید.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
Call Now Button