همانطور که در مقاله های قبلی توضیح داده شد برای مهاجرت و اقامت در آمریکا روش های زیادی وجود دارد. از جمله روش های اخذ اقامت در آمریکا ،  تحصیل در آمریکا ، اخذ ویزای کاری آمریکا یا سرمایه گذاری در آمریکا ، اخذ اقامت در آمریکا از طریق تولد فرزند و اخذ اقامت از طریق ازدواج در آمریکا  می باشد که در این مقاله به بررسی این روش خواهیم پرداخت.

اخذ اقامت در کشور آمریکا از طریق ازدواج – مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج

2 نوع ویزا برای اخذ اقامت آمریکا از طریق ازدواج وجود دارد:

  • ویزای نامزدی آمریکا

مدت ویزای نامزدی در آمریکا حدود 3 ماه تا 1.5 سال است. این ویزای نامزدی آمریکا مخصوص این است که با یک شهروند آمریکایی نامزد شوید یا قرار باشد با او ازدواج کنید. ازدواج در آمریکا باید با توجه به قانون ایلت متحده آمریکا باشد و این که دو طرف مجرد باشند و به سن ازدواج رسیده باشد و یا اگر قبلا ازدواج کرده اند باید به طور قانونی مراحل طلاق را بگذارنند. ویزای نامزدی آمریکا غیر مهاجرتی و موقت است و بعد از ازدواج فرآیند گرین کارت طی می شود. فردی که ملیت آمریکایی ندارد باید به قصد ازدواج وارد خاک آمریکا شود و بایستی ظرف مدت 90 روز این ازدواج صورت گیرد و ویزای نامزدی آمریکا به هیچ وجه قابل تمدید نیست و بعد از 90 روز باطل می شود. طرفین در ویزای نامزدی آمریکا باید طی دو سال قبل از اقدام به دریافت ویزا ملاقات کرده باشند ولی اگر متقاضی ثابت کند که سر مشکلات فرهنگی، اجتماعی،آداب و رسوم بوده این شرط لغو می گردد. کسانی که با قصد اردواج با خاله زاده، عمه زاده، عموزاده و یا دایی زاده خود را دارند، قوانین ایالتی و یا محل اقامت آن‌ها مانع برای گرفتن ویزای نامزدی آمریکا می شود.

مراحل تشکیل پرونده اولیه برای ویزای نامزدی آمریکا:

  1. تکمیل فرم I-129F توسط نامزد آمریکایی
  2. تکمیل فرم G-325 به صورت جداگانه توسط هر دو نفر
  3. گواهی تولد هر دو نفر (برای ایرانی ها ترجمه شناسنامه، برای آمریکایی ها گواهی تولد)
  4. ترجمه طلاق نامه (اگر هر کدام پیشتر ازدواج دیگری داشته اند)
  5. کپی گذرنامه های هر دو نفر
  6. کپی تامین اجتماعی (Social Security) نامزد
  7. 2قطعه عکس 5 در 5 برای هر دو نفر
  8. چک به مبلغ 340 دلار که از یک حساب بانکی در آمریکا باید باشد.
  9. ارائه چند عکس که نشاندهنده در کنارهم بودن این دو شخص باشد.
  • ویزای ازدواج آمریکا

ویزای ازدواج آمریکا برای شهروندان دارای گرین کارت به طور مشترک قابل استفاده می باشد. مدت دریافت ویزای گرین کارت بین 1.5 تا سال است و در بعضی موارد 3 یا 4 سال هم ممکن است طول بکشد. برای ویزای ازدواج آمریکا بعد از رفتن پرونده به NVC یک سری مدارک و هزینه در حدود 300 دلار در خواست می شود و تا زمان تکمیل نشدن پرونده ای به سفارت فرستاده نمی شود به همین علت مدت زمان ویزای ازدواج طولانی است. یکی از مدارک ویزای ازدواج آمریکا فرم حامی مالی  (I864) است که در این مرحله باید فرستاده شود.

مجلس نمایندگان آمریکا با هدف کوتاه کردن فاصله میان زن و شوهر قوانین مهاجرتی آمریکا را طوری طراحی کرده اند که همسران شهروندان آمریکایی بتوانند در آمریکا زندگی کنند به همین دلیل ویزای K برای همسران طراحی شده است که از ویژگی های مهم این ویزا آمریکا تبدیل به اقامت دائم است.

مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج – ویزای نامزدی K

  • اگر فرم I-130 تایید شد، همسر باید برای گرین کارت اقدام کند و نیازی به ویزا ازدواج دیگر نیست.
  • همسر نیازی به پرکردن فرم تمکن مالی ندارد اما ارایه آن به سفارت توصیه می شود.
  • همسر و فرزنش میتوانند بیش از یکبار به آمریکا رفت و آمد کنند.
  • امکان گرفتن این ویزا وجود ندارد اگر زوجین طلاق بگیرند یا یکی از آن ها فوت شود.
  • چک آپ پزشکی برای گرفتن این ویزا الزامی می باشد.

مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج – مراحل گرفتن ویزا آمریکا

متقاضیان برای دریافت ویزا و مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج باید موارد زیر را اجرا نمایند:

  • پرکردن فرم درخواست ویزا و گرین کارت توسط شهروند آمریکایی
  • دریافت نامه تاییدیه ویزا توسط شهروند آمریکایی و فرستادن کیس به سفارت آمریکا (احتمالا ترکیه یا امارات برای ایرانیان)
  • تهیه مدارک مورد نیاز توسط نامزد
  • تعیین وقت سفارت و ارایه مدارک
  • گرفتن ویزا و دریافت مدارک مهرشده توسط سفارت برای ورود به آمریکا
مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج | اخذ اقامت در کشور آمریکا از طریق ازدواج | مراحل گرفتن ویزا آمریکا
مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج | اخذ اقامت در کشور آمریکا از طریق ازدواج | مراحل گرفتن ویزا آمریکا

اگر یکی از مدارک شما در پرونده موجود نباشد و پرونده به رسیدگی اداره نیاز داشته باشد مدارک و گذرنامه را شخصا تحویل بدهید و بعد از حضور شخصی بخش کنسول گری مجددا پرونده شما را بررسی خواهد کرد و اگر همه چیز درست باشد گذرنامه و ویزا را به شعبه PTT  متخب شما ارسال می کند و اگر مجددا پرونده شما ناقص باشد بخش کنسولگری آمریکا گذرنامه شما و یک شرح مکتوب از مدارک مورد نیاز که در پرونده شما نیست را ارسال خواهد کرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در آمریکا مقالهتحصیل در آمریکا ” را مطالعه فرمایید.

اخذ اقامت آمریکا از طریق ازدواج

  • کارشناسان و مشاورین ما در شرکت آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی و تابعیت در آمریکا را ارایه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه اخد تابعیت از طریق ازدواج در آمریکا و چگونگی مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج و ارایه خدمات صدور ویزای ازدواج آمریکا می توانید با ما در ارتباط باشید.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
فرشاد

سلام . من 25 ساله هستم و سیتیزن ایتالیا . من لیسانس برق از دانشگاه پلی تکنیک فلورانس گرفتم و الان 4 سال که ایتالیا کار میکنم و از 12 سالگی ساکن ایتالیا بودم . من نمرات در دانشگاه همه بالای A شد و حالا میخوای بروی فوق لیسانس برق از دانشگاه جرج واشنگتن در آمریکا پذیرش بگیرم . همسر من یک آمریکایی است و اورا نزدیک به 4 سال هست میشناسم و سیتیزن آمریکا هست. خودم پس اندازم 70 هزار یورو هست .شغل همسر من در امیر مدیر یک شرکت سیستم های کامپیوتری هست در سن آنتونیو تگزاس . و در امد سالانه 130 هزار دلار هست . من میخوام اپلای کنم و شنیدم با ویزای ازوج اجازه تحصیل و کار هست . حالا میخوام بدونم من قرار پذیرش بگیرم و با ویزای تحصیلی برم و همسرم هم در آمریکا ( من پذیرش گرفتم داخل ایالت هزینه 25 هزار دلار بود ولی خارج ایالت 43 هزار دلار و دانشگاه هم خصوصی هست من خارج از ایالت رفتم چون پذیرش راحت تر بود ) و به من حدود 18 هزار دلار تخفیف شهریه داده شد و همسرم هم قابلیت ساپورت سالانه 20 هزار دلار را داره . فقط یک مشکلی هست ایا پس از تحصیل میتونم حین تحصیل در آمد 30 تا 35 دلار داشته باشم ؟ و پس از تحصیل میتونم سالانه 120 هزار دلار درامد داشته باشم؟

آتیه آفرینان

سلام شما برای تحصیل مقطع ارشد برق کشور آمریکا می توانید اقدام کنید و یا برای ازدواج که باید ثابت کنید که این ازدواج ساختگی نیست . برای درآمد هم که سوال فرموده بودید برای مهندسین ماهیانه می تواند 4000 دلار باشد.

KASRA

ببخشید مدرک تمکن مالی که باید تو حساب باشه برای ویزای ازدواج امریکا اگر کسی در امدش سالی 50 هزار دلار امریکا باشه کفایت میکنه ؟و ایا حق تحصیل و کار وجود داره؟

سارا جوادی

با سلام باتوجه به شرایط فعلی امکان دریافت ویزای ازدواج در امریکا نزدیک به صفر است.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button