مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری در آلمان را می خواهیم مورد بررسی قرار دهیم. پس از مطالعه مطلب پیش رو به طور کامل دستتان می‌آید که چگونه در کشور آلمان سرمایه‌ گذاری کنید. به تبع این سرمایه گذاری نیز اقامت آلمان نصیبتان می‌شود. ناگفته نماند که شرایط اخذ اقامت آلمان از طریق سرمایه‌ گذاری مطابق با ویزای سرمایه ‌گذاری ایالات‌ متحده (EB-5) است.
این نوع ویزا امتیازات بسیاری دارد و همین مزایا موجب تشویق سرمایه گذاران برای تزریق سرمایه‌شان به کشور آلمان می‌شود. به‌ویژه که اتباع خارجی با گذشت 3 سال از کارآفرینی در آلمان موفق به دریافت اقامت دائم می‌شوند.

اگر در پی مهاجرت هستید و مقصد انتخابی‌تان نیز کشور آلمان است باید بگوییم که طرق مختلفی برای اخذ اقامت آلمان وجود دارد. از جمله آن می‌توان به مهاجرت از طریق ازدواج، مهاجرت کاری به آلمان و تحصیل در آلمان اشاره کرد. به منظور دریافت اطلاعات بیشتر و شخصی سازی شده می‌توانید با موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس بگیرید.
در این صورت از مشاوره تلفنی رایگان بهره‌مند ‌می‌شوید، و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

🔊 پادکست شرایط سرمایه گذاری در آلمان 🔊

شرایط مهاجرت و اقامت سرمایه‌ گذاری در آلمان

سرمایه‌ گذاری در آلمان یکی از روش‌های اخذ اقامت آلمان سرمایه‌گذاری در این کشور است؛ یعنی به عنوان یک فرد خارجی از طریق سرمایه ‌گذاری در آلمان موفق به گرفتن اقامت آن می‌شوید. در واقع دولت آلمان از این طریق به تبعه خارجی اجازه می‌دهد که به مدیریت کار و کسب و سرمایه خود بپردازد.
اگر متقاضی مهاجرت و اقامت آلمان از طریق سرمایه ‌گذاری هستید باید به یک موضوع مهم توجه داشته باشید. به این صورت که صرف ‌نظر از نوع روش انتخابی‌تان در وهله اول اقامت موقت آلمان را دریافت می‌کنید. با این حساب زمانی موفق به اخذ تابعیت و پاسپورت آلمان می‌شوید که اقامت دائم این کشور را داشته باشید. بگذارید این طور بگوییم تنها پس از داشتن اقامت دائم است که می‌توانید برای گرفتن پاسپورت اقدام کنید.

در توضیح تکمیلی از اقامت دائم آلمان باید بگوییم که حتماً باید به مدت پنج سال مالیات بپردازید. بعد از این بازه زمانی نیز شهروند درجه دو به حساب می‌آیید. در این حالت اگرچه حقوقی برابر با سایر شهروندان این کشور دارید اما یک سری حقوق خاص به شما تعلق نمی‌گیرد. از جمله آن می‌توان به نداشتن حق رأی و اشتغال به عنوان یک مقام سیاسی اشاره کرد. تأکید در مهاجرت و اقامت سرمایه‌ گذاری آلمان نیز همین روند طی می‌شود.

همه روش‌های سرمایه‌گذاری به اخذ اقامت آلمان ختم نمی‌شوند. پس توصیه می‌کنیم پروسه مهاجرت و اقامت سرمایه‌ گذاری آلمان را در کنار وکیل مهاجرت طی کنید. به ویژه که در اقدام برای هر یک از اقسام مهاجرت پای پول زحمت‌ کشیده‌تان در میان است.
روا نیست که نادانسته وارد فرآیندی حساس شوید. فرآیندی که اتفاقا پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. این‌گونه ممکن است خدای ناکرده پول، زمان و انرژی خود را بیهوده هدر بدهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به آلمان کلیک کنید.

مهاجرت اقامت سرمایه ‌گذاری آلمان | شرایط اخذ سرمایه گذاری در آلمان | قوانین هزینه اقامت از طریق سرمایه ‌گذاری آلمان
مهاجرت و اقامت سرمایه ‌گذاری آلمان

ویژگی مهاجرت و اقامت سرمایه‌ گذاری در آلمان

ویژگی مهاجرت و اقامت سرمایه‌گذاری آلمان: غالب افراد سرمایه‌ گذاری در آلمان را به امید اخذ اقامت دائم انجام می‌دهند. اگر شما نیز در چنین شرایطی هستید لازم است موضوع مهمی را بدانید. به عنوان یک سرمایه ‌گذار پس از 5 سال فعالیت مفید، پرداخت مالیات و بیمه موفق به دریافت اقامت دائم آلمان می‌شوید.
ویزای سرمایه ‌گذاری آلمان در دو نوبت تمدید می‌شود. بار اول به صورت یک ساله و تمدید بعدی آن 3 ساله است. سپس فرد متقاضی می‌تواند برای اخذ اقامت دائم آلمان وارد عمل شود.

همان طور که گفته شد متقاضیان اقامت آلمان، تابعیت و پاسپورت آن بسته به شرایط خود از راه‌های مختلفی می‌توانند اقدام کنند. روال کلی حاکم بر مهاجرت به آلمان این است که ابتدا باید ویزا دریافت کنید. در گام بعدی از مهاجرت و اقامت سرمایه ‌گذاری آلمان، بر اساس نوع ویزای دریافتی اقامت موقت آلمان به شما اعطا می‌شود.

مطلب پیش رو حاصل تلاش و تحقیقات کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان است. کپی کردن آن تنها با ذکر منبع مجاز است. در غیر این صورت نه تنها از نظر شرعی حرام است بلکه غیرقانونی نیز می‌باشد.

شرایط تمدید اقامت آلمان از طریق سرمایه‌ گذاری

  • لازم است مالیات سالانه در موعد مقرر پرداخت‌ شده باشد.
  • داشتن تمکن مالی برای پرداخت دستمزد و بیمه یک سال آینده خود و کارمندانتان و احراز این موضوع توسط دولت آلمان
  • محرز شدن این که کار و کسب شما سودآور است.
  • حصول اطمینان دولت از این که فعالیت‌های اقتصادی شما بر اساس همان طرح توجیهی ارائه‌ شده پیش رفته است.

روش ‌های سرمایه ‌گذاری در آلمان

سرمایه‌گذاری در آلمان با روش‌های گوناگونی قابل انجام است. منتها اگر هدفتان از سرمایه ‌گذاری در آلمان دست‌یابی به اقامت این کشور است کمی اوضاع متفاوت خواهد بود. در این صورت انتخابتان محدود به چند شیوه سرمایه‌ گذاری خاص می‌شود.

در ادامه به معرفی راه‌های اخذ اقامت آلمان و سرمایه ‌گذاری در آلمان می‌پردازیم. سپس توضیحات مختصر و مفیدی برای هرکدام از آن‌ها ارائه می‌دهیم. به این ترتیب چشم‌ انداز صحیح و مطمئنی در مورد اخذ اقامت، تابعیت و پاسپورت آلمان پیش رویتان قرار می‌گیرد.

انواع مهاجرت و اقامت سرمایه‌ گذاری در آلمان

روش‌های سرمایه‌گذاری در آلمان به صورت زیر است:

سرمایه گذاری در آلمان | روش های سرمایه گذاری در آلمان
روش‌های سرمایه‌گذاری در آلمان

مدارک موردنیاز سرمایه‌ گذاری در آلمان

• اسناد هویتی فرد متقاضی

• اسناد مالی اثبات‌کننده کافی بودن سرمایه برای راه انداختن کار و کسب انتخابی

• اجازه‌نامه کار و کسب (Gewerbeanmeldung) مطابق با روش انتخابی برای راه‌ اندازی کار

• سند شرکت فعال در ایران با سابقه کاری معتبر و حداقل 1 ساله (برای ثبت شرکت و تاسیس دفتر نمایندگی)

سرمایه‌ گذاری در آلمان از طریق خرید ملک

بسیاری از متقاضیان مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه‌ گذاری به دنبال یک روش سرمایه‌ گذاری مطمئن هستند.
خرید ملک عموما پاسپورت آلمان را برایتان به همراه نخواهد داشت؛ اما یک تبصره در اینجا وجود دارد. یعنی معامله (خرید و فروش) ملک یا ساخت و ساز آن را از طریق یک طرح کار و کسب ( Businesse Plan‌) انجام دهید.
البته این طرح توجیهی باید به تایید دولت آلمان رسیده باشد. در حال حاضر اخذ اقامت آلمان از طریق خرید ملک میسر نمی باشد و باید از روش های دیگر مهاجرت به آلمان اقدام کنید.

مزایای سرمایه‌ گذاری در آلمان از طریق خرید ملک

  • امکان وام گرفتن برای خرید ملک
  • به صرفه بودن قیمت املاک در آلمان (هزینه خرید ملک در آلمان به طور قابل توجهی ارزان‌ تر از سایر کشورهای اروپایی است)
  • کاهش مالیات پرداختی به دلیل مستهلک شدن ملک
  • افزایش جمعیت و به تبع آن بالا رفتن تقاضا برای ملک
  • کمبود آپارتمان‌هایی با متراژ 57 الی 140 متر مربعی در بازار املاک

مهاجرت اقامت سرمایه ‌گذاری آلمان | شرایط اخذ سرمایه گذاری در آلمان | مهاجرت اقامت سرمایه‌گذاری آلمان از طریق خرید ملک
سرمایه‌ گذاری در آلمان از طریق خرید ملک

مزیت ‌های سرمایه‌ گذاری در آلمان

مزایای اخذ اقامت آلمان از طریق سرمایه‌ گذاری و خرید ملک در آلمان به شرح ذیل است:

  • با اخذ اقامت آلمان از طریق سرمایه‌ گذاری و خرید ملک در آلمان، بدون ویزا به تمام کشورهای عضو پیمان شنگن (Schengen Agreement) و اتحادیه اروپا سفر کنید.
  • می‌توانید با اخذ اقامت آلمان از طریق سرمایه‌ گذاری و خرید ملک در آلمان به بیش از 145 کشور دنیا سفر کنید.
  • با اخذ اقامت آلمان از طریق سرمایه‌ گذاری و خرید ملک در آلمان  دیگر اخذ اقامت اروپا مشمول محدودیت سنی نخواهد شد.
  • اخذ اقامت آلمان از طریق سرمایه‌ گذاری و خرید ملک در آلمان  نیاز به داشتن مدرک زبان انگلیسی نیست.
  • با اخذ اقامت آلمان از طریق سرمایه‌ گذاری و خرید ملک در آلمان دیگر فرزندان شما از تحصیل رایگان در سطح کشورهای عضو شنگن و اتحادیه اروپا برخوردار خواهند شد.
  • با اخذ اقامت آلمان از طریق سرمایه‌ گذاری و خرید ملک در آلمان از امکانات رفاهی، درمانی و بهداشتی رایگان در سطح کشورهای عضو شنگن و اتحادیه اروپا بهره‌ مند شوید.
  • با اخذ اقامت آلمان از طریق سرمایه‌ گذاری و خرید ملک در آلمان از زندگی امن و با ثبات اقتصادی در آلمان بهره‌مند شوید.
  • با اخذ اقامت آلمان از طریق سرمایه ‌گذاری و خرید ملک در آلمان پس از گذشت چند سال، از تابعیت و پاسپورت کشورهای عضو شنگن بهره‌مند شوید.
  • بالا بودن حداقل مبلغ سرمایه‌ گذاری در آلمان
  • در این شیوه مالیات سالیانه زیادی باید پرداخته شود. همچنین مخارج تمدید اقامت موقت نیز گران است.
  • حتی برای مهاجرت و دریافت اقامت نیز مبالغ زیادی باید بپردازید.
  • حتماً باید مدارکی ارائه شود که تصدیق کننده فعالیت‌های اقتصادی مرتبط در کشور مبدأ باشد.
  • قوانین تأسیس شعبه و ثبت دفتر نمایندگی در آلمان بسیار سفت و سخت است. در نتیجه هر شرکتی نمی‌تواند از این طریق اقدام کند.

معایب سرمایه‌ گذاری در آلمان

اکنون کم و بیش با راه‌های متنوع سرمایه‌ گذاری در آلمان آشنا شده اید. کافی است به انتخاب از میان روش‌های مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری آلمان بپردازید. یکی از راه‌هایش این است که شرکتی را ثبت کرده و کار و کسبی راه بیندازید. البته در این میان حالت دیگری نیز وجود دارد؛
یعنی برای یکی از شرکت‌های موجود شعبه‌ای جدید را در آلمان ایجاد کنید. در خصوص سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت در آلمان لازم است طرح تجاری‌تان آنقدری قوی باشد که مورد تائید این کشور قرار بگیرد؛ یعنی سودآوری و اشتغال زایی برای شهروندان آلمانی را تضمین کند. هر نوع تجارتی تأییدیه و اقامت آلمان را به همراه ندارد. اگر غفلت کنید ممکن است تلاش‌هایتان برای سرمایه‌ گذاری در آلمان بی ‌نتیجه بماند.

نقطه شروع مهاجرت و اقامت سرمایه‌ گذاری آلمان از طریق ثبت شرکت، ترجمه رسمی مدارک است. سپس باید مدارک ترجمه‌شده را به سفارت آلمان ببرید تا توسط آن‌ ها تائید شود. گام بعدی از پروسه سرمایه ‌گذاری در آلمان به ارسال اسناد است. اسناد و مدارک تائید شده باید همراه با طرح توجیهی اقتصادی برای وکلای آلمانی فرستاده شود.
از اینجا به بعد همه‌چیز بسته به نظر اداره ثبت شرکت‌ها در ایالت منتخبتان دارد. اگر طرح تجاری ‌تان توسط اداره نامبرده شده تائید شود آن گاه اجازه فعالیت اقتصادی در آلمان را می‌یابید. سپس مدارک موردنیاز به ایران ارسال می‌شود. در این صورت لازم است که به سفارت آلمان در ایران رفته و درخواست خود را به ثبت برسانید.

مهاجرت اقامت سرمایه ‌گذاری آلمان | شرایط اخذ سرمایه گذاری در آلمان | اقامت سرمایه‌گذاری آلمان از طریق ثبت شرکت
معایب سرمایه‌ گذاری در آلمان

هزینه سرمایه‌ گذاری در آلمان از طریق ثبت شرکت

هزینه ثبت شرکت در آلمان چیزی حدود 3 الی 4 هزار یورو است. پس از ثبت نیز به مقداری سرمایه اولیه نیاز دارید. این سرمایه در کمترین حالت باید 25000 یورو باشد. اگر مقدار حداقلی را نداشته باشید اصلاً موفق به گرفتن اقامت آلمان نمی‌شوید. به این ترتیب نتیجه دلخواه از فرآیند سرمایه‌ گذاری در آلمان عایدتان نخواهد شد.
نکته‌ای قابل ‌توجه در مورد هزینه ثبت شرکت در آلمان وجود دارد. علاوه بر حداقل سرمایه، لازم است مبالغی به صورت سالیانه برای اداره شرکت پرداخته شود. در یک جمع ‌بندی از مخارج ثبت شرکت در آلمان باید آن را شامل هزینه ثبت، سرمایه اولیه و هزینه‌های اداره سالیانه بدانیم. اکنون قصد داریم بررسی دقیق ‌تری در مورد هزینه‌های اداره شرکت در آلمان داشته باشیم. این ‌ها در واقع مخارجی هستند که در طول یک سال کاری باید پرداخته شود.

خرج و مخارج سالیانه اداره شرکت ثبت‌ شده در آلمان به شرح زیر است:

  • مبلغ موردنیاز برای اجاره یک سال دفتر کار
  • دستمزد خودتان در دوازده ماه آینده (توجه داشته باشید که شما در مقام مدیرعامل شرکت هستید)
  • حقوق کارمندان شرکت برای مدت 1 سال (ممکن است که شرکت نیازی به استخدام نیرو کار نداشته باشد)
  • یک سری مخارج ثابت و همین طور غیرثابت مثل هزینه تبلیغات، خرید تجهیزات و لوازم و غیره. (البته امکان دارد شرکت چنین هزینه‌هایی نداشته باشد)

هزینه زندگی در آلمان

اکنون که صحبت از خرج و مخارج شده است. بد نیست نگاهی کلی به هزینه زندگی در آلمان نیز داشته باشیم. به ‌این‌ ترتیب تصمیم و اقدام برای مهاجرت و اقامت سرمایه‌ گذاری آلمان بر پایه واقعیت‌ها انجام خواهد گرفت. در یک نگاه مقایسه‌ای میان آلمان و سایر کشورهای اروپایی صراحتا می‌توان آلمان را کشوری ارزان دانست. برای متقاضیان سرمایه‌ گذاری در آلمان این مژده راداریم که هزینه زندگی در آلمان واقعاً پایین است. کافی است شغلی داشته باشید تا به راحتی از پس پرداخت مخارج زندگی‌تان بربیایید.

البته ممکن است هزینه زندگی در هر یک از شهرهای آلمان متفاوت با شهر دیگر باشد. این موضوع بیشتر در مقایسه شهرهای بزرگ و مهم با سایر شهرها به چشم می‌آید. به عنوان مثال مخارج زندگی در برلین گران‌تر از باقی شهرها است؛ بنابراین در اقدام برای مهاجرت و اقامت سرمایه‌ ‌گذاری آلمان حتماً به شهر مقصد توجه داشته باشید.

انواع شرکت ‌در آلمان

با قوانین اخذ اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت آشنا شده‌اید. از هزینه ثبت شرکت در آلمان نیز اطلاع پیداکرده‌اید. حالا نوبت به بررسی انواع شرکت‌ها می‌رسد. در نتیجه این آگاهی، مراحل مهاجرت و اقامت سرمایه‌گذاری آلمان راحت‌تر انجام می‌گیرد. بسته به اوضاع و احوال مالی، شخصی و غیره می‌توانید شرکتی را از میان موارد زیر انتخاب کنید:

انواع شرکت ‌در آلمان
انواع شرکت ‌در آلمان

ثبت شرکت با مسئولیت محدود

ممکن است شما نیز برای اخذ اقامت آلمان از طریق سرمایه‌گذاری، ثبت شرکت را انتخاب کرده باشید. در همین حین اگر به دنبال شیوه‌ای کم دردسر و ایمن برای مهاجرت و اقامت سرمایه‌ گذاری آلمان هستید. پیشنهاد می‌دهیم به سراغ تأسیس شرکتی با مسئولیت محدود بروید. از سادگی مراحل ثبت و ریسک پایین که بگذریم، شرکت با مسئولیت محدود مزیت دیگری نیز دارد. به این صورت که به وسیله آن قادر می‌شوید با مبلغ نسبتاً کمی در اتحادیه اروپا سرمایه‌گذاری کنید. سه شریک با معرفی یک مدیرعامل می‌توانند به طور هم‌زمان برای این سرمایه‌گذاری اقدام کنند.

ثبت شرکت تضامنی

در مورد ثبت این نوع شرکت باید بگوییم که کاملاً مشابه شرکت با مسئولیت محدود است. با این حال از نظر میزان مسئولیت سهامداران و همین طور اعتبار شرکت تفاوت‌های قابل‌ توجهی دارند؛ بنابراین اگر مهاجرت و اقامت سرمایه ‌گذاری آلمان از این طریق انجام می‌دهید. لازم است به تفاوت‌ها توجه داشته باشید.

ثبت شرکت سهامی عام یا خاص

ثبت انواع شرکت‌های سهامی راهی دیگر برای سرمایه‌گذاری در آلمان است که در نهایت شما را به اخذ اقامت آلمان می‌رساند. با این حساب در مهاجرت و اقامت سرمایه‌ گذاری آلمان همواره می‌توانید روی این شرکت‌ها حساب کنید. در شرکت‌های سهامی مسئولیت هر یک از شرکا به میزان سرمایه‌شان است. در اساس‌نامه شرکت و محضر نامه نحوه توزیع سهام و تعداد سهام صادرشده درج می‌شود. در نهایت هم سهام شرکت سهامی عام و خاص باید به بازار بورس آلمان عرضه شوند.

 ثبت شعبه

برای سرمایه‌گذاری در آلمان می‌توانید به سراغ ثبت شعبه‌های مستقل یا وابسته بروید. هر شخص حقیقی و حقوقی اگر تاجر کامل باشد (Vollkaufmann) می‌تواند اقدام به ثبت شعبه مستقل نماید.
در تعریف از تاجر کامل نیز باید بگوییم کسی که در ایران شرکت بازگانی داد و یا مالکیت یک مجموعه بزرگ و معتبر تولیدی از آن او است طبق قوانین اخذ اقامت آلمان از طریق سرمایه ‌گذاری، یک بازرگان کامل محسوب می‌شود. در این صورت است که می‌توانید شعبه‌ای از کارخانه یا شرکت خود را در آلمان به ثبت برسانید. به این ترتیب سرمایه ‌گذاری در آلمان را عملی نمایید.

قانون حاکم بر کشور آلمان هر یک از شرکت‌های تجاری را تاجر کامل می‌داند؛ زیرا این شرکت‌ها برای خودشان شخصیت حقوقی مستقلی دارند. در نتیجه اجازه دارند که در آلمان به ثبت شعبه بپردازند. این شعبه مستقل، از نظر حقوقی و تشکیلاتی به شرکت مادر وابسته است.
حتی از قوانین کشور مبدأ نیز تبعیت می‌کند. افرادی که شرایط ذکر شده برای تاجر کامل را ندارند می ‌توانند شعبه‌ای وابسته به یک شرکت خارجی را در آلمان ایجاد کنند. البته راه دیگری که دارند ثبت شرکتی با سرمایه خارجی در آلمان است. می‌بینید که در هر صورت راه برایتان باز است که مهاجرت و اقامت سرمایه‌ گذاری آلمان را به انجام برسانید.

ثبت دفتر نمایندگی

اگر برای کار و کسبتان نیاز به دفتری در آلمان دارید آنگاه می‌توانید به سراغ ثبت دفتر نمایندگی بروید. این دفتر وابستگی کاملی به شرکت مادر دارد؛ بنابراین عملکرد آن متکی به شعبه اصلی و تحت نظارت آن انجام می‌گیرد. طبیعتاً به هیچ وجه نمی‌تواند فعالیت‌های مستقل داشته باشد؛ بنابراین پیش از انتخاب این روش از مهاجرت و اقامت سرمایه ‌گذاری آلمان حسابی شرایط خود را بسنجید.

اقامت سرمایه‌ گذاری آلمان از طریق کارآفرینی

طبق قوانین اخذ اقامت آلمان برای کارآفرینی در این کشور از دو طریق می‌توان دست به کار شد. اولین رویکرد این است که ابتدا با روش‌هایی همچون تحصیل، ازدواج و حتی کار وارد خاک آلمان شوید و سپس از همان جا برای کارآفرینی اقدام نمایید. رویکرد دوم این است که از کشور خودتان وارد عمل شده و روش کارآفرینی را برای مهاجرت و اقامت سرمایه ‌گذاری آلمان برگزینید.
در این صورت نیازمند ارائه یک طرح تجاری قدرتمند و درست و حسابی هستید. این طرح باید کشور آلمان را متقاعد کند که کار و کسب شما سودآور است. به اقتصاد این کشور کمک شایانی می‌کند. در نهایت نیز موجب اشتغال‌زایی می‌شود. چنانچه طرح تجارتی‌تان حاوی موارد نامبرده شده باشد، در اتاق بازرگانی دولت آلمان مورد تائید قرار می‌گیرد.

اقامت سرمایه‌گذاری آلمان از طریق کارآفرینی
اقامت سرمایه‌گذاری آلمان از طریق کارآفرینی

در قوانین مهاجرت به آلمان حرفی از مقدار سرمایه اولیه برای شروع به کار بیان‌نشده است. با این حال میزان سرمایه شما باید در حدی باشد که دستمزد کارمندان آلمانی‌تان را تحت پوشش قرار دهد. از سوی دیگر جوابگوی مخارج کار و کسبتان نیز باشد. بدین ترتیب است که مهاجرت و اقامت سرمایه‌گذاری آلمان به طور صحیح انجام می‌شود.

سرمایه‌ گذاری در آلمان از طریق خرید اوراق قرضه

سرمایه‌گذاری در آلمان از طریق خرید اوراق قرضه تنها یک شیوه سرمایه‌گذاری است. در مطلب مهاجرت و اقامت سرمایه‌ گذاری آلمان با سایر آن ها آشنا شده اید. از سوی دیگر چشم اندازی واقع بینانه از روش‌های مختلف مهاجرت و اقامت سرمایه‌ گذاری آلمان به دست آوره اید. در خصوص خرید اوراق قرضه نیز باید بدانید که این شیوه، سوددهی قابل‌ توجهی دارد؛
اما منجر به اقامت آلمان یا دریافت پاسپورت آن نمی‌شود. اگر آنچه برایتان اهمیت دارد سرمایه‌ گذاری و سودآوری باشد، خرید اوراق قرضه دولتی آلمان شما را به هدفتان می‌رساند. دولت فدرال به صورت همه‌ساله اوراق قرضه گوناگونی را صادر می‌کند که اتفاقاً این عمل مورد حمایت دولت آلمان نیز قرار دارد. بد نیست این موضوع را نیز بدانید که واحد پول آلمان یورو است. در نتیجه اوراق قرضه نیز به همین نوع ارز تبدیل می‌شوند.

برای خرید اوراق قرضه آلمان با هیچ‌گونه محدودیت جغرافیایی مواجه نخواهید بود. از ایالات‌متحده آمریکا گرفته تا هر کجای دیگر جهان که باشید کافی است سری به کارگزارانی بزنید که مجوز سرمایه‌گذاری دارند. در زمان خرید این اوراق دستتان باز است که ورقه‌هایی با بازه زمانی مختلف را انتخاب کنید؛ چرا که آلمان اوراقی به صورت 3 ماهه الی 30 ساله صادر می‌کند. می‌بینید که این شیوه از مهاجرت اقامت سرمایه‌گذاری آلمان سود و منفعت درخور توجهی به همراه دارد.
از نظر بازدهی باید توجه داشته باشید که هرچه ورقه قرضه بلند مدت‌تر باشد طبیعتاً بازدهی بیشتری هم دارد. پس از انتخاب نوع اوراق موردنظرتان تنها یک کار باقی می‌ماند. باید چکی را برای کارگذار بنویسید و از او بخواهید که خرید اوراق را به انجام برساند. حواستان باشد که حتماً رسید این معامله را از او بخواهید.
در آخر نیز نوبت به ایجاد یک حساب کارگذاری اینترنتی می‌رسد. این گونه قادر می‌شوید که به صورت آنلاین نظارتی همه‌جانبه و حتی روزانه بر دارایی خود داشته باشید. از آن سو نیز مهاجرت و اقامت سرمایه‌ گذاری آلمان را در مطمئن‌ترین حالت ممکن به پایان رسانیده‌اید.

همان طور که پیش‌تر گفته شد این روش سرمایه‌گذاری از نظر سوددهی کاملاً ایده آل است. حتی در میان انواع شیوه‌های مهاجرت و اقامت سرمایه‌ گذاری آلمان جزو بهترین‌ها محسوب می‌شود. از سوی دیگر توسط دولت آلمان به طور کامل پشتیبانی می‌شود؛ اما با همه این مزایا، در این نوع سرمایه‌گذاری خبری از اخذ اقامت آلمان یا تابعیت آن نیست.

سرمایه ‌گذاری در آلمان از طریق فعالیت حرفه‌ای فردی

این نوع سرمایه‌ گذاری کمی متفاوت با کارآفرینی و ثبت شرکت است. به این صورت که تنها لازم است اجازه کسب گرفته و سپس فعالیت شغلی، صنفی و تجاری مدنظرتان را شروع کنید. جا دارد بگوییم که بعضی از فعالیت‌های حرفه‌ای همچون مغازه‌داری مثلاً یک فروشگاه فرش، یک سوپرمارکت و حتی صادرات و واردات نیازی به گرفتن مجوز مخصوص ندارند.
در حالی ‌که برای راه‌اندازی مشاغلی مانند رانندگی تاکسی، رستوران ‌داری و غیره بی برو و برگرد باید به سراغ ارگان مربوط بروید؛ و از آن‌ها اجازه‌نامه بگیرید. به این جوازهای صنفی (Gewerbeanmeldung) گفته می‌شود. با طی کردن روال ذکرشده است که پیامدهای مثبت مهاجرت و اقامت سرمایه ‌گذاری آلمان خودشان را نشان می‌دهند.

سخن پایانی سرمایه گذاری در آلمان

تصمیم به مهاجرت آنقدری مهم و اثرگذار است که باید در نهایت دقت، سنجش و واقع بینی انجام گیرد. بعد از تصمیم گیری وارد مرحله اقدام می شوید. این مرحله حتی از تصمیم گیری نیز مهم تر است. هدف اصلی موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان یاری رسانی به شما عزیزان در امور مهاجرتی است.
با این حال گاهی مهاجرت و اقامت سرمایه‌ کذاری آلمان پیچیدگی هایی پیدا می‌کند. این مشکلات اغلب ناشی از ناآگاهی افراد نسبت به مسائل مهاجرتی و قوانین کشورها است. به همین دلیل پیشنهاد می دهیم کار را به کاردانش بسپارید. به سراغ وکیل مهاجرت بروید تا در مهاجرت و اقامت سرمایه‌ گذاری در آلمان آب در دلتان تکان نخورد. به عنوان شروع نیز می توانید از خدمات مشاوره ای رایگان ما استفاده کنید.

چنانچه در مورد مهاجرت و اقامت سرمایه ‌گذاری آلمان سوال بی پاسخی دارید؛ یا دچار ابهام شده اید می توانید نظر خود را در انتهای این مقاله درج کنید. به این ترتیب در اسرع وقت به جواب خواهید رسید.

سوالات متداول در زمینه سرمایه گذاری در آلمان

✳️ هزینه ثبت شرکت در آلمان از طریق سرمایه گذاری چقدر است؟

هزینه ثبت شرکت در آلمان چیزی حدود 3 الی 4 هزار یورو است.

✳️ انواع ثبت شرکت در آلمان چیست؟

شرکت با مسئولیت محدود، تضامنی شخصی، شعبه، سهامی، مستقل، وابسته، نمایندگی

✳️ آیا از طریق سرمایه گذاری میتوان اقامت آلمان را کسب کرد؟

به طور مستقیم نمی توان از طریق سرمایه گذاری، پاسپورت آلمان را کسب کرد اما پس از گذشت چند سال زندگی در آلمان می توان پاسپورت این کشور را درخواست کرد.

✳️ مزایای سرمایه گذاری در آلمان چیست؟

با اخذ اقامت آلمان از طریق سرمایه‌گذاری و خرید ملک در آلمان، بدون ویزا به تمام کشورهای عضو پیمان شنگن (Schengen Agreement) و اتحادیه اروپا سفر کنید و…

5/5 - (3 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به گرجستان مهاجرت به گرجستان

مهاجرت به گرجستان دارای روش هایی است که هر کدام شرایط خاص خود را دارند و آگاهی کامل از آنها ...

مهاجرت از طریق ویزای کار مهاجرت از طریق ویزای کار

مهاجرت از طریق ویزای کار و شرایط کار در کشورهای مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد...

مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو مهاجرت تحصیلی | اعزام دانشجو

مهاجرت تحصیلی و شرایط تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی در این مطلب مورد بررس...

نظرات کاربران
سحر

سلام وقتتون بخیر چه کشور های دیگری به غیر از آلمان را برای مهاجرت اقامت سرمایه گذاری پیشنهاد می‌کنید؟

آتیه آفرینان

با سلام، انتخاب کشور به شرایط و الویت های شما بستگی دارد اما در حال حاضر لهستان ، اسلواکی ، کانادا ، مجارستان جزء پر طرفدار ترین کشورها برای سرمایه گذاری اند. جهت دریافت مشاوره ی تخصصی با شماره ی 02172207 تماس بگیرید و هرچه سریعتر وقتتان را رزرو کنید.

نیوشا

سلام وقتتون بخیر شرایط کار برای ایرانی ها در آلمان به چه صورت است؟

آتیه آفرینان

سلام ،به مقاله ی "کاردرآلمان برای ایرانیان" مراجعه کنید.

سپهر

سلام وقتتون بخیر آیا میشه از طریق تمکن مالی هم برای مهاجرت به آلمان اقدام کرد؟

آتیه آفرینان

سلام وقت بخیر ، اگر اقدام به صورت تمکن مالی مد نظرتون هست کشورهای: فرانسه ، یونان ، اتریش و ... گزینه های بسیار مناسب هستند.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button