تحصیل در ایتالیا در رشته های پزشکی، داروسازی و دندان پزشکی در بهترین دانشگاه های اروپا و جهان با بالاترین استانداردهای اروپا همراه با بورسیه تحصیلی یکی از بهترین فرصت های دانشجویان علاقه مند به رشته های گروه پزشکی می باشد .
آزمون بین المللی پزشکی آیمت ایتالیا، یک آزمون استعدادی است که در جهت پذیرش تحصیل در ایتالیا برگزار می شود و از اهمیت ویژه ای در پذیرش تحصیل در ایتالیا و همچنین اقامت و تابعیت در ایتالیا برخوردار است. در این مقاله قصد داریم در مورد منابع آزمون بین المللی پزشکی آیمت ایتالیا می پردازیم. (آزمون آیمت ایتالیا)

آزمون بین المللی آیمت در ایتالیا به صورت چند گزینه ای می باشد و به 2 بخش تقسیم می شود: یکی مهارت تفکر ( تفکر انتقادی و توانایی حل مسائل) و دیگری سنجش میزان دانش مرتبط با زبان انگلیسی و علوم زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضیات و هوش و اطلاعات که هر کدام به صورت جداگانه 30 سوال را در بر می گیرند.

موسسه آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در ایتالیا ” را مطالعه فرمایید .

مدت زمان آزمون بین المللی آیمت در ایتالیا ،  100 دقیقه می باشد و همه ی سوالات به صورت پنج گزینه ای می باشند. برای هر پاسخ صحیح 1.5 امتیاز، سوالات بدون پاسخ 0 امتیاز و هر پاسخ غلط 0.4 نمره منفی در نظر گرفته شده است. افرادی که حداقل 20 امتیاز کسب کرده باشند در لیست آخرین رتبه های اخذ شده قرار می گیرند، چرا که حداکثر امتیاز گزارش شده در هر بخش 90 می باشد.

پس از قبولی در آزمون آیمت ایتالیا شما به سیستم آموزشی ایتالیا وارد می شوید ، در حالی که این سیستم محلی برای 10 تا 11 سال تحصیلی، ارائه شده است، این عنوان زمانی که با 1 یا 2 سال از دانشگاه یکپارچه شود و با گذراندن آزمون های سال های تحصیلی کامل شود، ارزشمند می شود  . جالب است بدانید که شما برای آزمون آیمت ایتالیا  نیازی به درخواست برای اعلامیه ارزش ندارید که آیا شما در یکی از این مدارس یا در ایتالیا، تحصیل کرده اید یا نه.

لیست منابع آزمون پزشکی آیمت ایتالیا

لیست منابع آزمون پزشکی آیمت ایتالیا به صورت زیر می باشد:

  • دانش عمومی و استدلال منطقی

قسمت اول منابع آزمون پزشکی آیمت ایتالیا شامل مشکلات عمده ی منطقی، تجزیه و تحلیل متن و نمودار ها ، سوالات تفسیر جداول می باشد. در سال ۲۰۱۱ این بخش شامل حداقل 5 سوال بود که می توانست به عنوان  “دانش عمومی” ( سیاست های اتحادیه اروپا ، تاریخ) در نظر گرفته شود، که به طور کامل در سال 2012 وجود نداشت، اما در سال 2013 ، 5 سوال از دانش عمومی مطرح شده است . به هر حال، تعداد سوالات “دانش عمومی” نیز بزرگترین تفاوت را  بین نسخه های ایتالیایی و انگلیسی آزمون دارد.

  • بخش دانش علمی آزمون پزشکی آیمت ایتالیا

بخش دانش علمی آزمون پزشکی  آیمت ایتالیا ، قسمتی است که در آن آماده سازی شما یک نقش حیاتی را بازی می کند.۴ موضوع علمی به صورت تاریخی به صورت نا برابر تقسیم شده است. به عبارتی که شما احتمالا بسیاری از زمان و تلاش خود را بر روی دو موضوع اول (زیست شناسی و شیمی) متمرکز می کنید، با وجود این ممکن است این یک حرکت هوشمندانه باشد که از درس ریاضی هم  غافل نشوید به دلیل اینکه این بخش ممکن است در قسمت حل مسئله مفید باشد.
اگر شما هیچ گونه پس زمینه ای در فیزیک ندارید، عاقلانه نیست که  به صرف زمان در آن مشغول شوید،  زیرا تنها 6 سوال در مورد آن در کل آزمون (80 سوال) وجود دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به ایتالیا موسسه آتیه آفرینان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به ایتالیا ” بیاندازید.

منابع آزمون پزشکی آیمت ایتالیا
منابع آزمون پزشکی آیمت ایتالیا

منابع آزمون پزشکی آیمت ایتالیا – تاثیر درس زیست شناسی در آزمون پزشکی آیمت ایتالیا

تاثیر درس زیست شناسی در آزمون پزشکی آیمت ایتالیا  به دلیل اینکه پرسش ها نیاز درک خوبی در زمینه های مختلف دارند. در سال 2011 بیشتر سوالات در رابطه با ژنتیک و بیوشیمی بودند، در حالی که در سال 2012 یک توزیع متعادل تر در رابطه با 4 موضوع مهم وجود داشت .

منابع آزمون پزشکی آیمت ایتالیا – تاثیر ریاضی و فیزیک در آزمون پزشکی آیمت ایتالیا

تاثیر ریاضی و فیزیک در آزمون پزشکی آیمت ایتالیا به شرح زیر است:

  • ریاضی

هر چند که این بخش کوچکی است، به نظر می رسد بین سال های مختلف نسبتا پایدار مانده است. شما همیشه برخی از پرسش های ساده را در هندسه، آمارو  احتمال، معادلات و مثلثات  پیدا خواهید کرد، بنابراین  ممکن است ارزش داشته باشد که یک نگاه سریع به آن داشته باشید.

  • فیزیک

این بخش نیز تقریبا به همان صورت مشابه می باشد. در سال 2011 سوالات فیزیک پایه ی بیش تری از سال 2012 وجود داشت. به هر حال شما می توانید همیشه حداقل یک سوال برق، 1-2 سوال مکانیک و ترمودینامیک پیدا کنید.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
آزمون YOS و آزمون SAT ترکیه آزمون YOS و آزمون SAT ترکیه

آزمون YOS و آزمون SAT ترکیه 2 آزمون مهم برای ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزشی ترکیه محسوب می ش...

آزمون‌ های بین المللی زبان انگلیسی آزمون‌ های بین المللی زبان انگلیسی

اگر قصد مهاجرت دارید یا آرزوی کار و یا تحصیل در خارج از کشور را دارید، باید حتماً قبل از هر ا...

آزمون تافل (TOEFL) آزمون تافل (TOEFL)

آزمون تافل (TOEFL) برگرفته از سر واژگان Test of English as a Foreign Language به معنای آزمون انگلیسی به عنوان ز...

نظرات کاربران
Call Now Button