دریافت پذیرش در یک دانشگاه خارجی و ادامه تحصیل در خارج از کشور جز اهداف و خواسته های بسیاری از متقاضیان می باشد . سالانه بسیاری از دانشجویان ایرانی جهت ادامه تحصیل به کشور مختلف در جهان مهاجرت می کنند که داشتن اطلاعات کافی و درست از شرایط تحصیلی و زندگی در کشور مورد نظر می تواند در انتخاب خود و آگاهانه محل تحصیل کمک بزرگی نماید . مهاجرت به انگلیس از طریق تحصیل همواره یکی از راه های ورود به کشور انگلیس می باشد . کشور انگلیس در شمال قاره اروپا واقع شده است و تاریخ غنی دارد و دارای پیشینه و فرهنگ بالایی می باشد و دانشگاه های انگلیس از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های جهان می باشند مانند دانشگاه آکسفورد انگلیس و دانشگاه کمبریج انگلیس . تحصیل در انگلیس مورد توجه بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور می باشد . در این مقاله قصد داریم درباره مزایای تحصیل در انگلیس توضیح دهیم.

شما می توانید برای مهاجرت به انگلیس مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به انگلیس” را مطالعه فرمایید .

مزایای تحصیل در انگلیس

مزایای تحصیل در انگلیس به شرح زیر می باشد :

  • اعتبار بالای علمی دانشگاه های انگلیس : دانشگاه های انگلستان از اعتبار بالای علمی در جهان و ایران برخوردارند و اکثریت دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت علوم ایران می باشد .
  • هزینه تحصیل در انگلیس : هزینه تحصیل در انگلیس با توجه به جایگاه علمی که در دنیا دارد نسبت به کشورهایی چون استرالیا، کره جنوبی، سنگاپور و آمریکا پایین تر می باشد . اما هزینه های تحصیل نسبت به کشور ایران کمی گران می باشد و هزینه تحصیل جدا از هزینه زندگی است، در مقاطع مختلف و رشته های گوناگون و بنا به دانشگاه و شهر، متفاوت است .
  • اجازه کار در حین تحصیل در انگلیس : در کشور انگلستان کار دانشجویی با ساعات مشخص در هفته برای دانشجو امکان پذیر می باشد . همچنین بعد از 6 ماه که از تحصیل دانشجو در انگلستان بگذرد، دولت خدمات بهداشتی و بیمه ای رایگان را در اختیار فرد و محصل قرار می دهد. یک دانشجوی خارجی در انگلستان اجازه دارد در طی سال تحصیلی، تا ۲۰ ساعت در هفته به صورت پاره وقت کار کند.دانشجویان بین المللی در زمان های غیر از سال تحصیلی میتواند اجازه کار تمام وقت را دارد.در برخی از رشته های مانند پزشکی اگر متقاضی در دو سال اول تحصیلی نمرات بالایی داشته باشد می تواند امیدوار باشد که از طریق دانشگاه بورسیه شود. متاسفانه هزینه های زندگی در انگلستان بالاست به خصوص در لندن که یکی ازگران ترین شهر های دنیا بوده و تقریبا هزینه زندگی در آن دو برابر شهرهای دیگر انگلستان می باشد.

همچنین اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در کشور انگلیس دارید می توانید مقاله ” تحصیل در انگلیس” را مطالعه نمایید.

مزایای تحصیل در انگلیس
مزایای تحصیل در انگلیس

در مقاله ” اقامت در انگلیس” به طور مفصل درباره شرایط اقامت و تابعیت انگلیس اطلاعات کسب کنید .

  • بورسیه های تحصیلی در انگلیس  : وام ها و بورسیه های متفاوتی توسط مراکز آموزشی انگلستان برای علاقه مندان به ادامه تحصیل در انگلیس ارائه می گردد .
  • کشور انگلیس ، دروازه ای به سوی اروپا می باشد : دسترسی به اروپا از طریق انگلستان به مراتب راحت تر از کشورهای دیگر می باشد . راه دسترسی به هر نقطه ای از اروپا تنها یک سفر چند ساعته با قطار یا هواپیما است.هزینه پرواز به کشورهای مختلف بسته به مسافت بین ۳۰ تا ۱۰۰ پوند می باشد .
  • زندگی در یک جامعه چند فرهنگی : کشور انگلستان یکی از شناخته شده ترین جوامعی است که افراد در آن با نژادها، فرهنگ ها و عقاید مذهبی مختلف در کنار هم زندگی می کنند.این موضوع و امکان دسترسی راحت پیروان ادیان بزرگ به عبادتگاه و مراکز مذهبی خود برای دانشجویان دارای اهمیت بالایی می باشد .

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا تحصیل در رشته فیزیوتراپی کانادا

کشور کانادا در آمریکای شمالی واقع شده است که با توجه به وسعت بالای این کشور هر سال مهاجران ز...

تحصیل پزشکی در قبرس تحصیل پزشکی در قبرس

کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت ه...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
vahid

چجوری حساب کردید انگلیس از کره جنوبی کمتره کل هزینه ها در کره جنوبی تحصیل + زندگی 12 تا 18 هزار دلار امریکا هست بعد هزینه دانشگاه ها در انگلیس تنها 12 تا 30 هزار پوند هستش؟

سارا جوادی

با سلام شما هزینه تحصیل انگلستان را با هزینه تحصیل و زندگی در کره جنوبی مقایسه میکنید که مقایسه درستی نیست. علاوه بر این هزینه در انگلستان 12 هزار پوند نیز هزینه زندگی خواهید داشت.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button