کشور نروژ، یکی از کشورهای حوزه اسکاندیناوی در اروپا می باشد که هر ساله متقاضیان زیادی برای مهاجرت از راه های مختلف دارد . تحصیل در نروژ نیز برای بسیاری از افراد مقصد بوده است و یکی از راه های مهاجرت به نروژ ، اخذ ویزای تحصیلی نروژ می باشد. از آنجا که تحصیل در نروژ در تمام مقاطع به صورت رایگان می باشد علاقه مندان زیادی را به خود جذب می کند.

ویزاهایی که این کشور برای تحصیل به متقاضیان می دهد، در ابتدای کار ویزای سه ماهه می باشد که افراد می توانند بر اساس مدتی که دراین کشور قصد ماندن را دارند این ویزا را تغییر داده و برای ویزایی با مدت بیشتر اقدام کنند . لازم به ذکر است که این ویزای سه ماهه ابتدا فقط برای ویزای تحصیلی می باشد و برای مهاجرت به نروژ راه های دیگر طول مدت ویزا متفاوت خواهد بود. در این مقاله قصد داریم مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ را شرح دهیم .

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ عبارتند از :

  • اسناد و فرم های درخواست برای اقامت دانشجویی با یک کپی گذرنامه
  • کپی گذرنامه و مدارک شناسایی فرد متقاضی اخذ ویزای تحصیلی نروژ
  • نامه تایید مدارک از سوی موسسه یا دانشگاه مقصد در کشور نروژ که این نامه باید دارای اطلاعات زیر باشد:
  1. نام متقاضی
  2. نام دانشگاه و موسسه آموزش عالی
  3. مقطع تحصیلی و دوره پذیرش شده
  4. مدت زمان تحصیل در دانشگاه و کالج

البته افراد متقاضی باید به این نکته توجه کنند که طول دوره تحصیل مشخص شده باشد و برنامه تحصیلی آنها باید تمام وقت باشد و از سوی دولت نروژ حمایت مالی خواهد شد و از تحصیل رایگان دولتی برخوردار خواهند شد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ

در مقاله ” اقامت در نروژ ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت در نروژ اطلاعات کسب کنید .

  • انگیزه نامه تحصیلی : تکمیل فرم انگیزه نامه تحصیلی و سوابق تحصیلی.
  • مدارک اقامتگاه و یا خوابگاه : اسناد و مدارک مورد تایید اقامتگاه فرد دانشجو طی مدت تحصیل در کشور نروژ که شامل کپی اجاره خانه، آپارتمان یا اسناد خوابگاه دانشجویی که از سوی سازمان مسکن دانشجویی ارائه شده باید ارائه شود.
  • مستندات امرار معاش تمکن مالی : ممکن است افراد متقاضی تحصیل در کشور نروژ از وام های دولتی و دانشگاهی برخوردار شوند که در این صورت باید مدارک مورد نیاز ارائه شود.
  • در صورتی که در دانشگاه و موسسه ای خصوصی ثبت نام کرده تحصیل فرد با هزینه خواهد بود باید اثبات کند که قادر خواهد بود هزینه های تحصیل خود را تامین کند و در این رابطه باید اسناد مالی خود را ارائه دهد.
  • گردش حساب مالی و تمکن مالی : به عنوان یک قاعده کلی، اداره مهاجرت نروژ مدارک و اسناد گردش مالی افراد متقاضی اخذ ویزای موقت تحصیلی کشور نروژ را دریافت می کند و افراد متقاضی باید یک حساب بانکی به نام خود در نروژ داشته باشند و هزینه های تحصیل و زندگی خود را در حساب فوق واریز کنند. ارائه اسناد و مدارک گردش حساب بانکی از سوی بانک الزامی می باشد .
  •  اجازه کار پاره وقت : افراد و دانشجویان در کشور نروژ بسته به مقطع تحصیلی اجازه کار پاره وقت برای تامین منابع مالی و بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را دارند که اجازه کار پاره وقت در مقاطع مختلف به طور میانگین ۲۰ ساعت در هفته خواهد بود.

نکته قابل ذکر برای افراد متقاضی تحصیل در نروژ این است که اجازه اقامت آنها بسته به مدت و دوره تحصیل آنها دارد و بعد از فارغ التحصیلی افراد باید به کشور مبداشان بازگردند.

مدارک لازم برای تمدید مجوز اقامت تحصیلی نروژ به شرح زیر می باشد :

  • پاسپورت و کپی تمامی صفحات استفاده شده آن
  • تمکن مالی
  • تکمیل فرم درخواست
  • مدارکی برای اثبات وجوه کافی مالی برای حمایت از خود
  • بیانیه ای از طرف موسسه آموزشی که نشان دهد فرد همچنان در حال تحصیل در آن موسسه می باشد و مجوز کار نیمه وقت ( در صورت وجود )
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به نروژ مهاجرت به نروژ

مهاجرت به نروژ همواره متقاضیان خاص خودش را داشته است. طبیعتاً این افراد جویای آگاهی از روش ...

تحصیل رایگان در نروژ تحصیل رایگان در نروژ

تحصیل رایگان در نروژ برای تمامی دانشجویان بین المللی یک مزیت مهم محسوب می شود. اگر قصد پذیر...

جاذبه های توریستی کشور نروژ جاذبه های توریستی کشور نروژ

کشور نروژ همیشه از نظر زیبایی مورد توجه گردشگران بوده است . این کشور هر چیزی که یک گردشگر ان...

نظرات کاربران
Call Now Button