کشور لتونی ، یک کشور کوچک و یکی از سه کشور حوزه بالتیک می باشد که جز کم تراکم ترین و کم جمعیت ترین کشورهای اروپایی است . این کشور دارای نظام آموزشی قوی و سیستم آموزشی مدرن است ، از این رو می توان سطح تحصیلی و علمی بالایی را در این کشور دریافت کرد . همچنین کشور لتونی با دانشجویان خارجی نیز کاملا انعطاف پذیر می باشد و جای نگرانی از پذیرش در این کشور نیست.

جهت تحصیل در لتونی در ابتدا بایستی نسبت به اخذ ویزای تحصیلی لتونی اقدام کرد و برای دریافت ویزای تحصیلی کشور لتونی لازم است از قبل وقت سفارت لتونی را دریافت کرده و به صورت حضوری با به همراه داشتن مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی لتونی به این سفارت مراجعه کرد .

  • کپی به همراه اصل گذرنامه که باید 6 ماه از اعتبار آن باقی مانده باشد
  • عکس در قطعه پاسپورتی
  •  فرم درخواست ویزای تحصیلی لتونی
  • کپی به همراه اصل مدرک پذیرش فرد متقاضی از طرف دانشگاه مقصد. در واقع اگر فرد بتواند پذیرش دانشگاهی در لتونی را کسب کند از طرف دانشگاه برای فرد فرم پذیرش ارسال می شود که باید برای اخذ ویزای تحصیلی لتونی آن را تحویل دهد.
  • سوابق تحصیلی به همراه ریز نمرات برای اخذ ویزای تحصیلی لتونی
  • ارائه گواهی مبنی بر داشتن تمکن مالی کافی برای اخذ ویزای تحصیلی لتونی؛ بدین معنا که می توان در طی مدت اقامت و زندگی در لتونی از پس هزینه های اقامت خود بر آمد که البته این مدرک گزارش گردش مالی فرد می باشد.
  • ارائه بیمه جهت اخذ ویزای تحصیلی لتونی
مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی لتونی مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی لتونی

لازم به ذکر است که تمام مدارک فرد باید به صورت ترجمه شده به زبان انگلیسی باشد و هر گونه کم و کاستی و نقصی در مدارک وی باعث می شود تا مجبور شود روند اخذ ویزای تحصیلی لتونی را از اول شروع کند. نکته مهم دیگر این است که سفارت کشور لتونی در ایران وجود ندارد و باید برای اخذ ویزای تحصیلی لتونی به سفارت خانه های این کشور در سایر کشور ها نظیر ترکیه و یا دبی رفت که همین امر می تواند کمی کار را برای فرد سخت تر کند.

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت به لتونی از طریق سرمایه گذاری مهاجرت به لتونی از طریق سرمایه گذاری

کشور لتونی ، کشوری اروپایی می باشد که در کنار دریای بالتیک قرار گرفته است و از شمال با استون...

بورسیه تحصیلی لتونی بورسیه تحصیلی لتونی

کشور لتونی همواره به عنوان یکی از مناسب ترین گزینه های انتخابی دانشجویان سراسر دنیا معرفی ...

تحصیل دندانپزشکی در لتونی تحصیل دندانپزشکی در لتونی

کشور لتونی کشوری در شمال شرقی اروپا می باشد که کشوری میانی در بین 3 کشور حوزه بالتیک به شمار ...

نظرات کاربران
Call Now Button