کشور عمان یک کشور عربی ایده آل برای کار و زندگی است که در آن می‌توانید فرصت‌های شغلی پردرآمد و خوبی را بدست بیاورید. عمان که با لقب «سلطان نشین عمان» نیز شناخته می‌شود، یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس بوده و برای گردشگران و مهاجران خارجی شرایط مطلوبی را به لحاظ کاری دارد.
خارجی‌ها می‌توانند با استخدام در فرصت‌های شغلی این کشور از مزایایی همچون کسب درآمد عالی، اشتغال بدون پرداخت مالیات و همچنین امکان اخذ اقامت دائم عمان، بهره مند شوند.

توجه داشته باشید که عمان یک کشور ثروتمند و مرفه است، بنابراین زندگی در آن با کیفیت بوده و استانداردهای بالایی دارد. حقوق بالا، شرایط کاری راحت، و چشم انداز رشد حرفه‌ای، باعث می‌شود که کار در عمان برای متخصصان از سراسر جهان جذاب باشد.

آژانس‌های کاریابی بین المللی نیز در این کشور وجود دارند که به یافتن شغل‌های خالی برای خارجیان کمک می‌کنند و ایمنی و قانونی رفتن به محل کار را برایشان تضمین می‌کنند.
شما به عنوان یک مهاجر، با کمک مراکز و سایت‌های کاریابی کشور عمان، می‌توانید به سرعت کارفرمایان قابل اعتمادی را پیدا کرده و درآمد خود به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

حتما بخوانید: مهاجرت به عمان

لیست مشاغل مورد نیاز عمان

ویژگی‌ های استخدام در عمان

عمان کشوری است که مزایای بسیاری برای زندگی دارد. اول از همه، به دلیل صنعت نفت و گاز توسعه خوبی داشته و یکی از تأمین کنندگان معتبر منابع، به بازارهای جهانی است.
دوم اینکه بخش گردشگری این کشور نیز در حال گسترش است. از طرفی عمان توسط دریای عرب و خلیج عمان احاطه شده و سواحل، کوه‌ها، بیابان‌ها، معماری باستانی و زیبایی‌های طبیعی شگفت انگیزی در قلمرو خود دارد.
در این کشور می‌توانید شاهد هتل‌های مجلل، رستوران‌های لوکس، مراکز خرید، باشگاه‌های بدنسازی و سایر مؤسسات تفریحی و رفاهی باشید که هر ساله به تعدادشان افزوده می‌شود.

مرکز تجارت اصلی عمان، پایتخت آن یعنی شهر مسقط است. بیشترین تعداد کارفرمایانی که در عمان با اتباع خارجی کار می‌کنند، شرکت‌های محلی هستند و تقاضاهای زیادی را از سوی جویندگان کار می‌پذیرند. بخصوص اگر مسلط به زبان انگلیسی بوده و یا تجربه و صلاحیت بالایی در زمینه شغلی مورد نظر داشته باشید.
اگر شرایط خوبی را داشته باشید، حقوق بیش از 1000 دلار در ماه، با امکان دریافت حق بیمه، پاداش، انعام و پرداخت های اضافی، شرایط کاری عالی، مزایای کارکنان از جمله مراقبت‌های پزشکی و… را در پیش رو خواهید داشت.

البته به یاد داشته باشید که بازار کار عمان ویژگی‌های خاص خودش را دارد. به عنوان مثال، برخی از سازمان‌ها ساکنان محلی را برای استخدام ترجیح می‌دهند و برخی دیگر کاملاً استخدام مهاجران را نمی‌پذیرند.
علاوه بر این، برای یافتن شغل در عمان، الزاما باید دعوت نامه یا قرارداد کار امضا شده از طرف یک کارفرمای عمانی را داشته باشید.

ویژگی‌ های استخدام در عمان

چه جاهای خالی برای استخدام خارجی‌ ها وجود دارد؟

بسیاری از مردم محلی عمان با اتمام تحصیلات عالیه در جایگاه‌های مدیریتی و سایر سمت‌های رهبری قرار می‌گیرند. اما به شهروندان کشورهای دیگر معمولاً مشاغل خالی در صنعت گردشگری و زمینه‌های مرتبط با آن پیشنهاد می‌شود.
به عنوان مثال، مشاغل موجود برای مهاجران، عمدتاً از بین موارد زیر است؛ هر چند که استثناء نیز وجود دارد.

  • مهمانداری
  • مدیریت خدمات مشتریان در هتل‌ها و رستوران‌ها
  • پیشخدمتی و خدمتکاری
  • مربی گری ورزشی برای تناسب اندام
  • متخصص زیبایی، استادان آرایشگری و مانیکور
  • متخصصان مجرب در زمینه فناوری اطلاعات و ساخت و ساز

چگونه در عمان کار پیدا کنیم؟

پیدا کردن کارفرمایان در عمان با حمایت یک واسطه مورد اعتماد همیشه آسان‌تر است. آژانس‌های کاریابی نقش واسطه میان شما و کارفرمایان را ایفا می‌کنند.
بنابراین شما برای پیدا کردن کار در عمان، باید یا از آژانس‌های کاریابی استفاده کنید یا به سایت‌های استخدام در عمان، مراجعه نمایید. همچنین باید بدانید که برای استخدام و کار در عمان، باید چندین مرحله را انجام دهید:

  1. پرسشنامه را در وب سایت استخدامی پر کنید و یک عکس را به رزومه خود پیوست کنید.
  2. یک فرصت شغلی خالی را انتخاب کنید که با شرایط شما مطابقت داشته باشد.
  3. مصاحبه آنلاین با کارفرمای مورد نظر را انجام دهید.
  4. قرارداد کاری را با کارفرما امضا کنید.
  5. سپس منتظر ویزای کار عمان و بلیط برای پرواز به عمان باشید.

نکته مهمی که وجود دارد، این است که کلیه هزینه‌های مربوط به اخذ مجوز استخدام و سایر نکات استخدامی بر عهده کارفرما می‌باشد. بنابراین شما نیازی به پرداخت کمیسیون یا کارمزد برای کار در عمان ندارید و نباید نگران پرداخت های پنهان و هزینه‌های پیش بینی نشده باشید.

نکته مهم دیگر این است که اخیرا وابستگی عمان به نیروی کار ماهر خارجی، در صنعت بیشتر کرده است. به همین خاطر تقاضا برای مشاغل مختلف در صنایع نفت، گاز، آموزش، پزشکی و ساختمان وجود دارد.
عمان همچنین به دنبال مهندسین واجد شرایط است، متخصصان فناوری اطلاعات، مدیران پروژه، معلمان و مدرسان زبان نیز گزینه‌های شغلی محبوبی در این کشور به شمار می‌روند.
به طور کلی، کارگران مهاجر بر اساس قرارداد معینی استخدام می‌شوند و شرکت استخدام کننده آن‌ها باید یک اسپانسر را برای کمک به سازماندهی ویزای کاری‌شان منصوب کند.

چگونه در عمان کار پیدا کنیم؟

چشم انداز شغلی در عمان چگونه است؟

انتظار می‌رود بازار کار در عمان با رشد 3.7 درصدی تولید ناخالص داخلی، توسعه یابد و فرصت‌های شغلی بیشتری ایجاد گردد. به گفته شیخ عبدالله بن ناصر البکری، وزیر نیروی انسانی عمان، مشاغل اغلب برای مهاجران در بخش‌های زیر وجود خواهد داشت: نفت و گاز، امور مالی، بیمه، لجستیک، معدن و پزشکی.

بنابراین دولت عمان قصد دارد حدود 50000 فرصت شغلی فراهم کند و از استعداد مهاجران و متخصصان سراسر جهان، استفاده نماید. عمان در حال برنامه ریزی برای سرمایه گذاری در پروژه‌های نفت و گاز است که اعتقاد بر این است که این امر باعث تقویت اقتصاد و کمک به بهبود تعداد پروژه‌های ساختمانی و فرصت‌های شغلی در این کشور می‌شود.

دولت هر سال سهمیه‌ای برای مشاغل عمانی تعیین می‌کند. به عنوان مثال، سهمیه کار مهندسی به صورت 50٪ پیش بینی می‌شود. برای استخدا تکنسین‌ها، کارگران ماهر در صنایع مهندسی، بخش نفت و گاز، بخش حسابداری، بخش‌های بانکی و مالی و… نیز، درصدهایی مشخص می‌شود.

مشاغل محبوب در عمان کدامند؟

  • نفت و گاز
  • مهندسی
  • ساخت و ساز
  • بانکداری
  • دارایی، مالی، سرمایه گذاری
  • اداری
  • صنعتی
  • و …
مشاغل محبوب در عمان

شرایط شغلی و میانگین حقوق در عمان چگونه است؟

شرایط شغلی به شرکت و موقعیتی که برای آن درخواست می‌کنید بستگی دارد. اکثر شرکت‌ها به حداقل 2 سال تجربه همراه با سایر مدارک مناسب مانند مدرک لیسانس و سایر گواهی‌های مربوطه نیاز دارند. حقوق و دستمزد در عمان نیز به موقعیت و تجربه یک کارمند بستگی دارد.

به طور میانگین، حقوق در عمان سالانه حدود 90 هزار دلار است. پردرآمدترین متخصصان در عمان کسانی هستند که در بخش خدمات مالی کار می‌کنند. آن‌ها سالانه حدود 140 هزار دلار دستمزد می‌گیرند. همچنین متخصصان فروش و توسعه کسب و کار در انتهای رده بندی قرار دارند و حدود 50 هزار دلار در سال درآمد دارند.

چگونه در عمان شغل ایده آل مان را پیدا کنیم؟

با مراجعه به وکلا و کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان، می‌توانید از بهترین فرصت‌های شغلی موجود در کشور عمان مطلع شوید و به واسطه اعتبار بیش از 18 ساله این موسسه در مشاغل پردرآمدی استخدام شوید.
کافیست با مراجعه به موسسه و تشکیل پرونده مهاجرتی خود، پیشبرد امور را به دست متخصصان در این زمینه بسپارید و با خیال راحت، مهاجرت به عمان و کار در این کشور را به بهترین نحو، تجربه کنید.

شغل ایده آل در عمان

سوالات متداول

برای یافتن کار در عمان چه شرایطی نیاز هست؟

الزاماً باید دعوت نامه یا قرارداد کار امضا شده از طرف یک کارفرمای عمانی را داشته باشید.

مشاغل محبوب در کشور عمان کدامند؟

  • نفت و گاز
  • مهندسی

  • ساخت و ساز
  • بانکداری
  • دارایی، مالی، سرمایه گذاری
  • 5/5 - (1 امتیاز)
    مقالات مشابه
    سایت و موسسات کاریابی در عمان سایت و موسسات کاریابی در عمان

    اگر به دنبال فرصت‌های شغلی و مشاغل ایده آل در عمان هستید، باید ابتدا سایت‌ها و مؤسسات کاری...

    شرایط کار پرستاران و پزشکان در عمان شرایط کار پرستاران و پزشکان در عمان

    شرایط کار پرستاران و پزشکان در عمان و نحوه اخذ مجوز کار در عمان در این مطلب مورد بررسی قرار ...

    مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری در عمان مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری در عمان

    مهاجرت و اقامت سرمایه گذاری عمان یکی از روش های پر طرفدار برای مهاجران می باشد. سرمایه گذار...

    نظرات کاربران
    سید امیر محمد قوامی مطلق

    ایا سلام الان قهرمان پذیرش ندارن

    مونا میرباقری

    با سلام. در حال حاضر برای کادر درمان اقدام داریم.

    کریم عسکری

    درود برشما من کارشناس تربیت بدنی هستم ،مربی بدنسازی با مدرک از فدراسیون ،مربی دوچرخه سواری با مدرک فدراسیون،مدرک برق ساختمان،نقاشی ساختمان،مدرک ماساژ،مدرک HSE (مدیریت ایمی و بهداشت) و میتونم تو مدارس ابتدایی معلم ورزش باشم بامدرک کارشناسی تربیت بدنی،خواستم بدنم تو کدوم حیطه میتونم مشغول کار بشم

    مونا میرباقری

    با سلام. لطفا با شماره 02172207 تماس بگیرید تا کارشناسان راهنماییتان کنند.

    حمید اقائی

    با عرض سلام، بنده کارشناسی مهندسی عمران دارم، و دبیر آموزش و پرورش نیز می‌باشم و در هنرستان رشته ساختمان تدریس میکنم با ۳ سال سابقه کار، ۳۸ سال سن دارم، میخواستم شرایط جذب نیرو کار رو از خدمتتون جویا بشم، و ببینم بنده شرایطش را دارا هستم یا خیر، ممنون

    آتیه آفرینان

    با سلام. اگر فقط کشور مقصد عمان در نظر گرفتید. در حال حاضر فقط برای کادر درمان اقدام داریم. ولی برای 26 کشور دیگر اقدام داریم که با توجه به شرایطتون کاشناسان ارشد ما راهنماییتان میکنند. لطفا با شماره 02172207 تماس بگیرید.

    محمد حسینی

    سلام من مربی بدنسازی هستم چندین ساله کار میکنم ولی مدرک ندارم تجربی بوده خواستم ببینم واسه من کار هست واسه مربیگری

    آتیه آفرینان

    با سلام. اگر فقط کشور مقصد عمان در نظر گرفتید. در حال حاضر فقط برای کادر درمان اقدام داریم. ولی برای 26 کشور دیگر اقدام داریم که با توجه به شرایطتون کاشناسان ارشد ما راهنماییتان میکنند. لطفا با شماره 02172207 تماس بگیرید.

    حامد سالار

    سلام و وقت بخیر از طرف هتل چدی. و واوان به کار مربیگری دعوت شدم و دستمزد پرداختی مبلغ ۱۵۰۰ ریال عمانه.برای مصاحبه ازم خواستن یک شرکت کاریاب معرفی کنم که هزینه داره میخام بدونم این درخواست شغلی چقدر اعتبار داره و این قرارداد کاری صحت داره یا نه؟

    آتیه آفرینان

    با سلام. لطفا با شماره 02172207 تماس بگیرید تا مشاوران ما راهنماییتان کنند.

    لادن فرخی

    مربی پرورش اندام و کراسفیت هستم ایا باشگاهی هست که نیاز داشته باشن؟

    آتیه آفرینان

    با سلام. در حال حاضر برای کشور عمان فقط کادر درمان اقدام داریم. ولی 26 کشور دیگر هم موسسه اقدام داره که میتوانید با شماره 02172207 تماس بگیرید و مشاوره رایگان شوید.

    امیر حسن معین الدینی

    با سلام 19 سال سن دارم در حال حاضر دانشجوی رشته حسابداری هستم .از 5سالگی ورزش رزمی کار کردم در شته کاراته نفر برتر استعدادهای ایران بودم مدال طلاونقره اسیای ویک سومی جهان به غیر سایر عناوین اول کشوری ودر رنک جوانان ونوجوانان رده 10دنیا هستم در مسابقات جهانی فجیره سوم جهان شدم میخوام ببینم میتونم کاری پیدا کنم وورزشم رو ادامه بدم در عمان ضمنابعنوان مربی میتونم اموزش بدم

    مونا میرباقری

    با سلام. لطفا با شماره 02172207 تماس بگیرید تا کارشناسان راهنماییتان کنند.

    الهه

    من دارای لیسانس میکروبیولوژی و روانشناسی هستم و داری مدرک دوره hse هستم و در یک شرکت وابسته به پتروشیمی مشغول کار هستم اما مدرک دانشگاهی ندارم و الان یک سال سایقه کار دارم ، چه شغلی میتونم در عمان داشته باشم ؟ برای مربی کودک چه مدارکی لازم هست؟

    مونا میرباقری

    با سلام. بله امکانش هست. لطفا با شماره 02172207 تماس بگیرید تا کارشناسان راهنماییتان کنند.

    مریم شیخی

    سلام عرض ادب وقت شما بخیر من مربی رسمی فدراسیون بدنسازی هستم و مربیگری بین المللی در بدنسازی دارم اگر راهنمایی کنید ممنون میشم 🌹

    آتیه آفرینان

    با سلام. در حال حاضر برای کادر درمان اقدام داریم. ولی برای رشته شما کشورهای دیگه هم میشه اقدام کرد. لطفا وارد لینک رزرو وقت مشاوره شوید.

    سمیه قرای

    ارایشگرهستم باسابقه ۲۰ ساله آیا میتونم درعمان کارکنم

    آتیه آفرینان

    با سلام. در حال حاضر برای کادر درمان اقدام داریم. از طریق موسسات کاریابی معتبر باید اقدام کنید.

    فرید

    سلام من فوق لیسانس تربیت بدنی دانشگاه دولتی . مربی بین‌المللی بدنسازی و مربی بین المللی فیتنس و فانکشنال. مربی بین المللی کار با TRX .مربی درجه ۳ آمادگی جسمانی . مربی درجه ۳ واليبال و بدمینتون و داور درجه ۲ واليبال هستم. همچنین سابقه ۱۰ سال برنامه ریزی و برگزاری انواع مسابقات ورزشی تفریحی و رقابتی دارم. سن م ۴۰ سال است.ایا امکان جاب افر عمان دارم؟

    آتیه آفرینان

    با سلام. در حال حاضر برای کادر درمان اقدام داریم. از طریق موسسات کاریابی معتبر اقدام کنید.

    سید امیر محمد قوامی مطلق

    سلام من ۲۳ سالمه .قهرمان تکواندو کشور هستم قصد همکاری با کشور عمان حتی اماده بودن برا انتخابی تیم ملی عمان و مربیگری و جهت پیشرفت تکواندو کشور عمان . تازه خدمت سربازی تموم کردم .رزومه :قهرمانی کشور سال ۱۳۹۵ و دعوت ب اردو تیم ملی سوم تورنمت جهانی آنتالیا G2در سال 2014 دعوت شده اردو تیم ملی تکواندو ایران با رده سنی نوجوانان۱۳۹۵ دعوت شده اردو تیم ملی جوانان بزرگسالان با سن نوجوانانم ۱۳۹۵ بازیکن تیم ذوب آهن اصفهان در ده نوجوانان در قدیمی ترین لیگ ایران نقش جهان بازیکن تیم نیرو زمینی ارتش در سال ۱۴۰۱ جوانان بزرگسالان بازیکن تیم ملوان بندر انزلی در سال ۱۳۹۵ در لیگ برتر جوانان بزرگسالان بازیکن تیم حاجی پور بابل مقام سومی در لیگ برتر نونهالان قهرمان ۱۷ دوره مسابقات استان مازندران

    آتیه آفرینان

    با سلام. در حال حاضر برای کادر درمان اقدام داریم. باید از موسسات معتبر کاریابی اقدام کنید.

    بهزاد

    سابقه 33سال کار در شرکت حفاری نفت را دارا میباشم 10سال عملیات حفاری و استخراج نفت 23 سال جابجایی دستگاه های حفاری نفت (دکل) بصورت حرفه ای لطفاً راهنمایی فرمایید. با کمال احترام

    آتیه آفرینان

    با سلام. در حال حاضر کادر درمان برای کشور عمان اقدام داریم.

    الهام قنبری

    با عرض درود من معلم ورزش مقطع ابتدایی با 13سال سابقه ی کار و استخدام ، مربیگری درجه دو تکواندو ، داوری درجه سه تکواندو ، مربیگری کونگ فو فایتینگ ، و نجات غریق دریایی با دو سال سابقه و فوق لیسانس تربیت بدنی هستم امکان اقامت شغلی در عمان رو دارم ؟؟؟

    آتیه آفرینان

    با سلام با توجه به سن و گپ تحصیلیتون باید رزومتون توسط کارشناسان ارشد ما بررسی شه.

    اصغر معصومی

    درود من مربی گری درجه ۲ تنیس ، ۳ بیسبال ،۳ بدنسازی و لیسانس ورزش و تربیت بدنی با ۲۰ سال سابقه کار هستم .آیا امکان اقامت شغلی رو در عمان دارم ؟؟؟

    آتیه آفرینان

    با سلام. بله میتونید اقدام کنید.

    Paris

    سلام وقت بخیر. من۲۹ سالمه فارغ التحصیل رشته گردشگری هستم ایلتس ۶ هم دارم امکانش هست در عمان جاب افر بگیرم؟

    آتیه آفرینان

    با سلام. بله امکانش هست. ولی باید رزومتون بررسی بشه

    عاطفه ح

    سلام، من مربی رشته کونگ‌فو و همچنین ایروبیک هستم، امکان اشتغال در عمان دارم؟

    آتیه آفرینان

    با سلام. بله امکانش برای شما وجود دارد. فقط باید زبان انگلیسی یا عربی را بلد باشید. و مدرک مربی گری درجه سه داشته باشبد.

    فرزاد ایزدی

    کشور عمان از جمله کشورهای هست که من از کودکی دوست داشتم محل زندگی خودم باشه ولی هیچوقت موفق نشدم ولی الآن در سن 53 سالگی با کوله باری از تجربه بار دیگر عتش مهاجرت به عمان را دارم که امیدوارم به زودی محقق شود

    آتیه آفرینان

    دوست عزیز در جهت پیدا کردن بهترین شیوه ی اقدام با توجه به شرایطتان با شماره 02172207 تماس بگیرید و فرصت را بیش از این ازدست ندهید.

    مشاهده نظرات بیشتر
    Call Now Button