کشور گرجستان از نظر موقعیت جغرافیایی در هر دو قاره اروپا و آسیا واقع شده است و این روزها برای ایرانیان به عنوان مقصدی بسیار جذاب به شمار می رود و همچنین برای طبیعت گردان به عنوان انتخابی منحصر به فرد نیز محسوب می شود بنابراین این کشور را می توان یکی از کشورهای موفق در صنعت گردشگری و توریسم قرار داد. اغلب مردم این کشور را باتومی و تفلیس می شناسند از این رو در این مقاله قصد داریم شما را با شهرهای مهم کشور گرجستان آشنا کنیم که هر کدام می توانند گزینه های مناسبی برای سفر باشند.

شهرهای مهم کشور گرجستان
شهرهای مهم کشور گرجستان

تعدادی از شهرهای مهم کشور گرجستان به شرح زیر می باشد:

  • شهر تفلیس در کشور گرجستان

شهر تفلیس پایتخت کشور گرجستان و از بزرگترین شهرهای آن نیز به شمار می رود که به دلیل جاذبه های تفریحی و طبیعی که در آن وجود دارد و همچنین آب و هوای دلچسبی که دارد در بین گردشگران نیز بسیار محبوب است. چشمه های آب گرم زیادی در این شهر وجود دارد و همین خود دلیل نام گذاری این شهر می باشد زیرا تفلیس در زبان قفقازی به معنای گرم است و وجود این چشمه ها این موضوع را اثبات می کند. اگر چه شهر تفلیس حدود ۲۹ بار ویران و مجدد بازسازی شده ولی ترکیب قدیمی شهر با خیابانهای سنگفرش باریک و مارپیچ، بالکون های با سبک قدیمی و کلیساهای باستانی تا حدود زیادی دست نخورده باقی مانده است .در بخش هایی از شهر که به تفلیس قدیم معروف می توان آثاری از معماری اسلامی و خاورمیانه ای را مشاهده کرد.

  • شهر باتومی در کشور گرجستان

شهر باتومی، یکی از شهرهای مهم کشور گرجستان می باشد که در آن می توان هم بناهای تاریخی را مشاهده کرد و هم از جاذبه های تفریحی آن بهره برد. در سال های اخیر دولت کشور گرجستان با برنامه ریزی های توریستی عالی این شهر را با تمام زیبایی هایش به دنیا معرفی کرده است و به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری برای ایرانیان به شمار می رود. این شهر در نزدیکی دریای سیاه و در دامنه کوهستان های قفقاز واقع شده است و سومین شهر بزرگ گرجستان می باشد که به خاطر آب و هوای متنوع و قرار گرفتن در مناطق ساحلی، مقصد توریستی محبوب در گرجستان به شمار می رود. اقتصاد باتومی مبتنی بر صنعت گردشگری می باشد ولی این شهر یک بندرگاه بسیار مهم نیز است که بسیاری از شرکتها به واسطه آن در امر کشتی سازی و توزیع مواد غذایی فعالیت دارند. شهر مدرن و پیشرفته باتومی به خاطر وجود آسمان خراش ها و بناهای بازسازی شده قرن نوزدهم معروف شده است. این شهر مورد علاقه سرمایه گذاران خارجی نیز است و به خصوص در بحث املاک و مستغلات از سرمایه گذاران خارجی استقبال بالایی می شود.

شهر باتومی در کشور گرجستان
شهر باتومی در کشور گرجستان

  • شهر کوتایسی در کشور گرجستان

شهر کوتایسی،  پایتخت قانونی گرجستان و دومین شهر بزرگ در این کشور می باشد که در امتداد سواحل رودخانه ریونی تا غرب تفلیس واقع شده است. شهر از لحاظ جفرافیایی در احاطه نواحی جنگلی قرار دارد و به همین دلیل از آب و هوایی مرطوب و استوایی برخوردار می باشد . شهر کوتایسی پایتخت باستانی گرجستان در زمان پادشاهی کولچیس (Colchis ) در قرن ششم میلادی است و در دوران پادشاهان مختلف بارها به عنوان پایتخت گرجستان انتخاب شده است و با وجود چندین جاذبه تاریخی همچنان به عنوان یک مرکز فرهنگی در گرجستان به شمار می رود. موزه تاریخی کوتایسی، موزه ورزش و بایگانی تاریخی دولت کوتایسی از اسناد موجود بر قدمت این شهر می باشد . شبکه حمل و نقل در این شهر بسیار عالی است و امکان سفر و بازدید را برای گردشگران فراهم ساخته است و برخورداری از فرودگاه بین المللی، راه آهن و جاده نیز از امتیازات این شهر است.

  • شهر روستاوی در کشور گرجستان

شهر روستاوی از جوانترین شهرهای گرجستان و امروزه چهارمین شهر بزرگ در این کشور می باشد و خیابان های مرکزی این شهر به دلیل وجود مغازه ها، رستوران ها و کافه ها بسیار شلوغ است ولی  به طور کل شهر بسیار سرسبز است و آفتاب دلپذیری دارد. کاوش های باستان شناسان در این منطقه بقایایی از ابنیه و ساختمان هایی را نشان می دهد که متعلق به قرن ۴ و ۵ میلادی می باشد.

شهر روستاوی در کشور گرجستان
شهر روستاوی در کشور گرجستان

  • شهر تلاوی در کشور گرجستان

شهر تلاوی از دیگر  شهرهای مهم گرجستان می باشد که به دلیل بناهای تاریخی زیبایی که دارد یکی مهمترین مکان های تاریخی در این منطقه به شمار می رود. این شهر محل سکونت پادشاه ارکل دوم نیز بوده و همین خود دلیل اهمیت این شهر است و آن را به مرکز فرهنگی و سیاسی تبدیل کرده است. شهر تلاوی در کشور گرجستان حدود ۴۹۰ متر از سطح دریا فاصله دارد و بهترین زمان برای سفر به این کشور فصل پاییز می باشد زیرا زمان برگزاری جشن های انگور در این فصل است.

  • شهر متسختا در کشور گرجستان

شهر متسختا ، یکی از قدیمی ترین شهرهای کشور گرجستان به شمار می رود و در محل تلاقی دو رودخانه قرار گرفته است. فعالیت های اولیه مسیح در اینجا شکل گرفت و یکی از اولین کشورهایی بودش که مسیحیت را به عنوان یک دین شناخت و در حال حاضر محل کلیساهای ارتدوکس گرجستان محسوب می شود و در ضمن در این شهر معماری قدیمی گرجستان را می توان مشاهده کرد.

  • شهر اوشگولی در کشور گرجستان

شهر اوشگولی ، یکی از مهمترین شهرهای کشور گرجستان می باشد که . این شهر میراث فرهنگی یونسکو به شمار می رود و در نزدیکی شهر مستیا قرار گرفته است. از دیگر شهرهای گرجستان شهری به نام اوشگولی استشاید اگر تعداد جمعیت این شهر را متوجه شوید دلیل این که زیبایی را هم بدانید، در این شهر گرجی حدود ۲۰۰ نفر زندگی می کنند و آب و هوای این شهر به شدت تمیز و فوق العاده است و اگر برای گذراندن ماه عسل خود یک مقصد ارزان و در عین حال سرسبز و دیدنی را در نظر دارید باید بگوییم که شهر اوشگولی می تواند گزینه عالی برایتان باشد.

شهر اوشگولی در کشور گرجستان
شهر اوشگولی در کشور گرجستان

  • شهر گوری در کشور گرجستان

شهر گوری یکی دیگر از شهرهای مهم گرجستان می باشد که در نزدیکی پایتخت این کشور واقع شده است. نام این شهر به معنای تپه و بلندی است و شهر گورا در بزرگراه اصلی کشور و درست همان جایی واقع شده که بخش غربی گرجستان را به بخش شرقی متصل می کند. معروف است که این شهر محل تولد جوزف استالین، رهبر شوروی سابق می باشد و زادگاه و خانه دوره کودکی استالین در این شهر نیز اکنون به موزه ای تبدیل شده است.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
شهرهای مهم کشور بلژیک شهرهای مهم کشور بلژیک

کشور بلژیک، کشوری در غرب اروپا و یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد که پایتخت آن شهر بروکسل ...

شهرهای مهم کشور بلغارستان شهرهای مهم کشور بلغارستان

کشور بلغارستان، در جنوب شرقی اروپا و در سواحل دریای سیاه واقع شده است که پایتخت آن شهر صوفی...

شهرهای مهم کشور رومانی شهرهای مهم کشور رومانی

کشور رومانی، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخت آن شهر بخارست است. این کشور از غرب ب...

نظرات کاربران
Call Now Button