کشور کلمبیا در شمال غربی آمریکای جنوبی واقع شده است که از شرق با کشورهای ونزوئلا و برزیل و از جنوب با کشورهای اکوادور و پرو و از شمال با اقیانوس اطلس و از شمال غربی با پاناما و از غرب با اقیانوس آرام همسایه می باشد. همچنین این کشور دارای مرز دریایی با کشورهای حوزه دریای کارائیب نظیر جامائیکا، هایتی، جمهوری دومینیکن و کشورهای آمریکای مرکزی از قبیل هندوراس و نیکاراگوئه است. کشور کلمبیا بیست و ششمین کشور دنیا و چهارمین کشور آمریکای جنوبی پس از کشورهای برزیل، آرژانتین و پرو با دو برابر مساحت کشور فرانسه است. همچنین این کشور سومین کشور پرجمعیت در منطقه آمریکای لاتین پس از برزیل و مکزیک می باشد. کشور کلمبیا یکی از پرجمعیت ترین کشورهای اسپانیایی است و فرهنگ این کشور از سوی بسیاری از کشورهای جهان مورد شناسایی قرار گرفته است. این کشور از نظر صنعتی نیز یکی از بزرگترین کشورهای صنعتی آمریکای جنوبی به شمار می آید. این کشور پس از برزیل دارای بیشترین جمعیت در بین کشورهای آمریکای جنوبی است و پراکندگی جمعیت یکسان نیست. اغلب مردم کشور کلمبیا در یک سوم کوهستانی کشور کلمبیا یعنی مکانی که بوگوتا، پایتخت کشور کلمبیا و سایر شهرهای بزرگ آن قرار دارند، زندگی می کنند. در این مقاله سعی داریم بیشتر با شهرهای مهم کشور کلمبیا آشنا شویم.

شهرهای مهم کشور کلمبیا
شهرهای مهم کشور کلمبیا

شما می توانید برای مهاجرت به کلمبیا مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به کلمبیا ” را مطالعه فرمایید.

شهرهای مهم کشور کلمبیا عبارتند از :

  • شهر بوگوتا در کشور کلمبیا

شهر بوگوتا یکی از شهرهای مهم کشور کلمبیا می باشد که پایتخت این کشور بوده و با جمعیتی معادل ۷٬۳۲۱٬۸۳۱ نفر بزرگ ‌ترین و پرجمعیت ‌ترین شهر آن کشور طبق سرشماری سال ۲۰۰۵ به شمار می آید. پارک ‌های زیادی در این شهر وجود دارند که بیشتر آن‌ها به امکانات برگزاری کنسرت، تئاتر، سینما، نقالی و سایر فعالیت ‌های دیگر مجهز هستند. به عنوان مثال «پارک کلان‌ شهر سیمون بولیوار» پارکی بزرگ می باشد که اغلب کنسرت ‌های بزرگی در آن اجرا می‌ شود (مثل کنسرت سالانه راک آل پارکو) و همچنین هر ساله در ماه آگوست جشن کایت بازی که یک سنت ملی است، در این پارک برگزار می‌ شود. یکی دیگر از پارک های محبوب این شهر، «پارکو ناسینونال» (پارک ملی) می باشد که یکی از بزرگ‌ ترین مراکز تفریحی این شهر محسوب می‌ شود. این پارک درختهای فراوان و فضای سبز گسترده‌ ای دارد. آبگیرها، وسایل بازی کودکان، مسیرهای پیاده‌ روی و دوچرخه ‌سواری و مکان ‌های تفریحی همچون پخش عمومی فیلم‌ های سینمایی و برگزاری کنسرت و رویدادهای مختلف به سازماندهی شورای شهر بوگوتا از دیگر امکانات این پارک محسوب می شود و لازم به ذکر است که این پارک بین دو خیابان اصلی شهر یعنی خیابان سیرکونوالار و خیابان هفتم واقع شده ‌است.

برای اقامت و تابعیت در کلمبیا روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در کلمبیا ” را مطالعه فرمایید.

شهر بوگوتا در کشور کلمبیا
شهر بوگوتا در کشور کلمبیا

  • شهر مدئین در کشور کلمبیا

شهر مدئین یکی از شهرهای مهم کشور کلمبیا و دومین شهر بزرگ این کشور است. جمعیت این شهر در سال ۲۰۱۲ میلادی ۲٫۷ میلیون نفر تخمین زده شده‌ بود. شهر مدئین در نزدیکی رشته کوه آند واقع شده است و این شهر خاستگاه پابلو اسکوبار و کارتل مدئین بود.

  • شهر بوکارامانگا در کشور کلمبیا

شهر بوکارامانگا یکی از شهرهای مهم کشور کلمبیا می باشد که مرکز شهرستان سانتاندر کشور کلمبیا است. این شهر، هفتمین ناحیه شهری پر جمعیت کلمبیا محسوب شده و بر اساس سرشماری سال ۲۰۰۵ میلادی جمعیتی معادل ۵۵۳۰۴۶ نفر و با احتساب سایر نواحی شهری ۹۷۹۰۴۰ نفر را دارا می باشد و جمعیت این ناحیه از دهه ۱۹۶۰ میلادی رشد شدیدی به خصوص در نواحی شهری داشته ‌است. شهر بوکارامانگا مرکز انستیتوی نفت کلمبیا (ICP)، شاخه تحقیقاتی کمپانی نفتی ایالتی (Ecopetrol) و کمپانی گاز طبیعی کلمبیا (Ecogas)  است. این شهر با نام‌های « شهر بوستان‌ ها» و همچنین «شهر زیبا» نیز شناخته می‌ شود. در بیستم ژانویه ۲۰۰۶ شرکت کلمبیایی تله کام WiMAX را در شهر بوکارامانگا راه اندازی کرد و بدین ترتیب این شهر در کلمبیا اولین و در آمریکای لاتین دومین شهر دارای این تکنولوژی گردید.

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در کلمبیا ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در کلمبیا توضیح دادیم.

شهر بوکارامانگا در کشور کلمبیا
شهر بوکارامانگا در کشور کلمبیا

  • شهر کارتاخنا در کشور کلمبیا

شهر کارتاخنا یکی از مهمترین شهرهای کشور کلمبیا می باشد که یکی از شهرهای بزرگ تفریحی ساحلی کارائیب در کشور کلمبیا است. این شهر یک بندر عمده می باشد که در سال ۱۵۳۳ تأسیس شده ‌است. در طول دوره استعماری این بندر کلیدی برای صادرات نقره پرو به اسپانیا و وارد کردن برده‌ های آفریقایی بوده است.  این شهر طبق سرشماری پنجمین شهر بزرگ کشور کلمبیا می ‌باشد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
شهرهای مهم کشور گرجستان شهرهای مهم کشور گرجستان

کشور گرجستان از نظر موقعیت جغرافیایی در هر دو قاره اروپا و آسیا واقع شده است و این روزها برا...

شهرهای مهم کشور بلژیک شهرهای مهم کشور بلژیک

کشور بلژیک، کشوری در غرب اروپا و یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد که پایتخت آن شهر بروکسل ...

شهرهای مهم کشور بلغارستان شهرهای مهم کشور بلغارستان

کشور بلغارستان، در جنوب شرقی اروپا و در سواحل دریای سیاه واقع شده است که پایتخت آن شهر صوفی...

نظرات کاربران
Call Now Button