برای کشوری به بزرگی و متنوعی کانادا، محدود کردن فهرستی از بهترین شهرها کار آسانی نیست. کانادا که دارای 10 استان و 3 منطقه هست، مکان‌های بی‌ شماری برای بازدید وجود دارد که هر کدام دارای جاذبه‌های منحصر به‌ فرد، مناظر زیبا و مردم مهربان هستند.
با این حال، چند مورد هستند که نسبت به شهرهای دیگر کانادا برتری دارند که ما در این لیست را با دقت انتخاب کرده‌ایم، زیرا هر کدام دارای چیزهای دیدنی است که نمی‌توانید در هیچ کجای کشور یا حتی در جهان پیدا کنید.

از بزرگترین شهر کانادا گرفته تا بزرگترین پارک ملی کشور، که مطمئنا هر یک از شهرهای موجود در این لیست سزاوار جایگاهی در لیست سفرهای شما هستند و ما بی صبرانه منتظریم تا دلیل آن را به شما بگوییم.

شهرهای مهم کشور کانادا

15 تا از شهرهای مهم کشور کانادا

1. شهر تورنتو

تورنتو با ۲٬۷۹۴٬۳۵۶ ساکن، بزرگترین شهر کانادا از نظر جمعیت است. همچنین چهارمین شهر بزرگ آمریکای شمالی است. این یک مرکز مالی جهانی و خانه جمعیتی متنوع است. تورنتو همچنین یک مرکز فرهنگی مهم با صحنه های هنری و موسیقی پر رونق است. این شهر همچنین خانه بسیاری از بناهای نمادین مانند برج CN و تالار مشاهیر هاکی است.

شهر تورنتو به عنوان یک شهر نسبتا مدرن شناخته می شود. تاریخ تورنتو به اواخر قرن 18، زمانی که زمینش برای اولین بار توسط حکومت سلطنتی بریتانیا از Mississaugas با اعتبار جدید، خریداری شد، برمی گردد.
سپس به عنوان پایتخت جدید قسمت فوقانی کانادا، توسط فرماندار جان گریوز، اعلام شد. در سال 1834میلادی، یورک به عنوان یک شهر به ثبت رسید و به نام فعلی آن یعنی تورنتو تغییر نام داد.

2. شهر مونترال

مونترال دومین شهر بزرگ کانادا است و 1762949 نفر در این شهر زندگی می کنند. این شهر همچنین بزرگترین شهر استان کبک از نظر جمعیت است. این شهر دو زبانه با فرهنگ منحصر به فرد فرانسوی-کانادایی است.

مونترال به خاطر صحنه هنری پر جنب و جوش، غذاهای خوشمزه و زندگی شبانه پر جنب و جوشش معروف است. این شهر همچنین خانه بسیاری از بناهای نمادین مانند کلیسای نوتردام و کوه رویال است.

نام فعلی این شهر از کوه رویال، تپه تریپل پیکد، واقع در قلب شهر گرفته است و همچنین بر روی جزیره مونترال، که دقیقا نامش را از همان منبع نام شهر گرفته، واقع شده است.

شهر تورنتو در کشور کانادا

3. شهر کلگری

کلگری سومین شهر بزرگ کانادا و بزرگترین شهر در استان آلبرتا است. کلگری دارای 1,306,784 ساکن است، مرکز اصلی صنعت انرژی است و به‌ خاطر رودئوی سالانه Calgary Stampede معروف است.

کلگری همچنین یک مقصد توریستی پرطرفدار است که دارای جاذبه های زیادی مانند پارک ملی بنف و برج کلگری است. این شهر در مناطق سرسبز طبیعی ایالت آلبرتا واقع شده است.

4. شهر اتاوا

اتاوا پایتخت کانادا و چهارمین شهر بزرگ این کشور است که 1,017,449 نفر جمعیت دارد. این شهر خانه بسیاری از ساختمان های دولتی و موزه های ملی است.
اتاوا همچنین یک مرکز فرهنگی با صحنه های هنری و موسیقی پر رونق است. این شهر همچنین به خاطر پارک ها و باغ های زیبای خود مانند کانال ریدو و تپه پارلمان شهرت دارد.

شهر اتاوا به همراه گاتینو که در ایالت کبک واقع شده منطقه پایتختی ملی را تشکیل می‌دهند. نخستین سکونتگاه‌ های اروپایی در منطقه به خاطر صنعت چوب به وجود آمدند. پس از جنگ سال 1812، مهاجرت به شهر اتاوا از سوی دولت تشویق شد و جمعیت آن به سرعت رشد کرد.

مشاوره و تماس
021-72207

5. شهر ادمونتون

ادمونتون یکی دیگر از بزرگترین شهرهای کانادا است. این شهر دارای 1,010,899 ساکن است که آن را به پنجمین شهر بزرگ کانادا و دومین شهر بزرگ در استان آلبرتا تبدیل می کند.

این یک مرکز فرهنگی مهم با صحنه هنری و موسیقی قوی است. ادمونتون همچنین میزبان بسیاری از جشنواره ها و رویدادها در طول سال است، مانند جشنواره فرنج ادمونتون و جشنواره بین المللی فیلم ادمونتون.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به کانادا موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به کانادا ” بیاندازید.

6. شهر وینیپگ

وینیپگ همچنین یکی از بزرگترین شهرهای کانادا و مرکز استان منیتوبا است. وینیپگ 749607 نفر ساکن دارد و ششمین شهر بزرگ کانادا از نظر جمعیت است. این شهر به خاطر ورزش های زمستانی و جمعیت چند فرهنگی اش شناخته شده است. وینی‌پگ همچنین میزبان بسیاری از جشنواره‌ها و رویدادها در طول سال است، مانند فستیوال دو سفر و جشنواره مردمی وینی‌پگ.

این شهر در نزدیکی مرکز طولی آمریکای شمالی، در محل تلاقی رودخانه های سرخ و اسینیبوین واقع شده است. همچنین وینیپگ یک مرکز تجاری برای مردم بومی، قبل از ورود اروپاییان بود. اولین قلعه در این شهر توسط تجار فرانسوی در سال 1738 ساخته شد.

شهر وینیپگ در کشور کانادا

7. شهر میسیساگا

میسیساگا با 717961 نفر جمعیت، هفتمین شهر بزرگ کانادا و همچنین سومین شهر بزرگ در استان انتاریو است. این شهر به سرعت در حال رشد با اقتصاد قوی است. میسیساگا همچنین خانه بسیاری از جوامع و فرهنگ های متنوع است.

8. شهر ونکوور

ونکوور 662248 نفر جمعیت دارد که یکی از بزرگترین شهرهای کانادا از نظر جمعیت است. این هشتمین شهر بزرگ کانادا و بزرگترین شهر در استان بریتیش کلمبیا است. این شهر به دلیل آب و هوای معتدل، اقتصاد پر رونق، و غذاخوری در سطح جهانی شناخته شده است. همچنین یک مقصد گردشگری محبوب با مناظر طبیعی خیره کننده است.

شهر ونکوور کانادا، یکی از متنوع ترین شهرها از نظر تنوع قومی و زبانی در کاناداست، 52 درصد جمعیت این شهر، زبان انگلیسی، زبان اول آنها نیست.

9. شهر برمپتون

برمپتون 656480 نفر جمعیت دارد. این شهر نهمین شهر بزرگ کانادا و چهارمین شهر بزرگ در استان انتاریو است. این یکی از متنوع ترین شهرهای کانادا است که جمعیت زیادی از مهاجران دارد. برمپتون همچنین خانه اقتصاد رو به رشد و صحنه هنری و فرهنگی پر رونق است.

10. شهر همیلتون

همیلتون یکی از بزرگترین شهرهای کانادا است. این شهر با جمعیت 569353 نفر دهمین شهر بزرگ کانادا و پنجمین شهر بزرگ استان انتاریو است. این یک مرکز صنعتی بزرگ با صحنه هنری رو به رشد است.

همیلتون خانه بسیاری از آبشارها و مسیرهای پیاده روی است که آن را به مقصدی محبوب برای علاقه مندان به فضای باز تبدیل کرده است.

11. شهر کبک

 شهر کبک دارای 528595 نفر جمعیت است که آن را یازدهمین شهر بزرگ کانادا و دومین شهر بزرگ در استان کبک است. این شهر تاریخی با فرهنگ منحصر به فرد فرانسوی-کانادایی است. شهر کبک به‌ خاطر معماری منحصربه‌فرد، خیابان‌های سنگ‌ فرش‌ شده تاریخی، شهر قدیمی جذاب، صحنه‌های غذایی در سطح جهانی، و جشنواره‌ها و رویدادهای متعددش شهرت دارد.

زبان مردم شهر عمدتا فرانسوی می‌ باشد و هر چند اغلب آن ‌ها به انگلیسی نیز مسلط می ‌باشند با این حال نسبت به زبان فرانسوی تعصب خاصی دارند. شهر کبک در مجله Money در فهرست 10 مکان برتر گردشگری آمریکای شمالی قرار گرفته است.
دلیل محبوبیت این شهر بیش از هر چیز مدیون حال و هوای فرانسوی و تاریخی و همچنین زیبایی بی نظیر مناظر طبیعی و بناهای آن است.

دانشگاه لاوال کانادا، بزرگ ترین دانشگاه فرانسوی در آمریکای شمالی می‌باشد که در این شهر واقع شده است و از نظر رتبه بندی در رتبه 13 دانشگاه‌های کانادا قرار گرفته است.

12. شهر ساری surrey

ساری شهری بزرگ در منطقه شهری ونکوور است. این شهر دارای 517887 نفر جمعیت است که آن را به یکی از بزرگترین شهرهای کانادا و همچنین سومین شهر بزرگ در استان بریتیش کلمبیا تبدیل کرده است.

این شهر به سرعت در حال رشد با جمعیت چند فرهنگی است. ساری همچنین دارای پارک ها و امکانات تفریحی بسیاری است که آن را به مقصدی محبوب برای خانواده ها تبدیل کرده است.

13. شهر لاوال

لاوال همچنین یکی از بزرگترین شهرهای کانادا از نظر جمعیت است. این شهر دارای 431593 نفر است که سیزدهمین شهر بزرگ کانادا و دومین شهر بزرگ در استان کبک است.
این یک شهر حومه ای است که درست در شمال مونترال واقع شده است. لاوال خانه اقتصاد رو به رشد و صحنه هنری و فرهنگی پر رونق است.

14. شهر هالیفاکس

هالیفاکس با 403131 نفر جمعیت، چهاردهمین شهر بزرگ کانادا و مرکز استان نوا اسکوشیا است. این شهر بندری بزرگ با سنت دریایی قوی است. هالیفاکس همچنین به خاطر اسکله زیبا، صحنه هنری پر جنب و جوش و جشنواره ها و رویدادهای متعددش شناخته شده است.

شهر هالیفاکس از شلوغ‌ ترین بندرهای کانادا محسوب می شود. به واسطه انفجار عظیمی که در سال 1917 در این شهر روی داد، که بزرگترین انفجار تولید شده توسط انسان در تاریخ قبل از ساخت بمب اتمی بود تا حد بسیار وسیعی ویران شد و بعدها قسمت‌ های بسیاری از شهر هالیفاکس دوباره ساخته شد.

15. شهر ساسکاتون

شهر ساسکاتون، شهری در ساسکاچوان مرکزی کانادا می باشد که بر روی رودخانه ساسکاچوان جنوبی، واقع شده است. ساکنان این شهر ، ساسکاتونی نامیده می شوند.

ساسکاتون در حالی که تنها 246376 ساکن دارد، هنوز پانزدهمین شهر بزرگ کانادا و بزرگترین شهر در استان ساسکاچوان است. این شهر در حال رشد با اقتصاد قوی و جمعیت جوان است. ساسکاتون همچنین خانه تعدادی از مؤسسات آموزشی و فرهنگی است که آن را به مقصدی محبوب برای دانشجویان و متخصصان جوان تبدیل کرده است.

4.2/5 - (6 امتیاز)
مقالات مشابه
سایت های کاریابی در کانادا سایت های کاریابی در کانادا

سایت‌ های کاریابی در کانادا یکی از متداول‌ترین راه‌هایی که جویندگان کار در کانادا استفاد...

کار در کانادا کار در کانادا

کار در کانادا با توجه به وسعت خاک کشور کانادا و جمعیت کمی که دارد تقاضای قابل توجهی دارد. ال...

لیست مشاغل مورد نیاز در ایالت کبک کانادا لیست مشاغل مورد نیاز در ایالت کبک کانادا

مهاجرت به ایالت کبک کانادا ،یکی از روش های مهاجرت به کانادا می باشد که طرفداران زیادی دارد ....

نظرات کاربران
Call Now Button