کشور ژاپن، کشوری بسیار مدرن در شرق قاره آسیا می باشد که دهمین کشور پرجمعیت دنیا است. این کشور جز 8 کشور صنعتی دنیا و گروه 20 می باشد. کشور ژاپن به شکل جزیره است و سالانه سونامی های زیادی در این کشور رخ می دهد و لازم به ذکر است که کشور ژاپن،کشوری زلزله خیز است و به سرزمین خورشید تابان معروف می باشد که گذشته و آینده در آن با هم می رسند. از نظر تقسیمات کشوری ژاپن، این کشور به چندین ناحیه و 47 استان تقسیم شده است و از شهرهای مهم کشور ژاپن می توان به شهرهای هیروشیما، اوساکا، ناگویا و ناکازاکی اشاره کرد. پایتخت این کشور، شهر زیبای توکیو با حدود 9 میلیون نفر جمعیت می باشد.

شهرهای مهم کشور ژاپن
شهرهای مهم کشور ژاپن

برخی از شهرهای مهم کشور ژاپن عبارتند از :

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در ژاپن دارید می توانید مقاله ” تحصیل در ژاپن ” را مطالعه نمایید.

  • شهر توکیو در کشور ژاپن

شهر توکیو یکی از شهرهای مهم کشور ژاپن می باشد که پایتخت کشور ژاپن است. این شهر در شرق جزیره هونشو ژاپن واقع شده ‌است و یکی از استان‌ های ۴۷ گانه شمار می‌ آید. شهر توکیو ژاپن در ابتدا یک دهکده ماهیگیری کوچک به نام ادو بود. در دوره‌ های بعد، رفته‌ رفته به شهری بزرگ تبدیل گشت، به گونه ‌ای که در قرن ۱۸ میلادی به یکی از بزرگ ‌ترین شهرهای جهان تبدیل شد. این شهر پس از شهرهای نیویورک و لندن عنوان بزرگ ‌ترین پایتخت ‌های صنعتی جهان را به دست آورده ‌است و همچنین توکیو عنوان بزرگترین اقتصاد شهری جهان را دارا می ‌باشد. در سال ۲۰۰۸ میلادی از 500 شرکت برتر جهان، ۴۷ شرکت در توکیو واقع بوده ‌اند و این شهر از این نظر، رتبه نخست در جهان را از آن خود کرده ‌است. شهر توکیو شهری می باشد که بارها به خاطر زمین ‌لرزه، آتش‌ سوزی و یا جنگ به طور کامل ویران شده ‌است و هر بار با زیبایی بیشتر از نو ساخته شده ‌است. به همین سبب، چشم ‌انداز کنونی شهر توکیو با معماری معاصر بسیار مدرن و جذاب به نظر می‌رسد و بناهای تاریخی و کهنه در شهر بسیار نادر هستند.

  • شهر هیروشیما در کشور ژاپن

یکی از شهرهای مهم کشور ژاپن ، شهر هیروشیما می باشد که از دو واژه ژاپنی «هی. رو» به معنی گسترده و «شی. ما» به معنی جزیره ترکیب شده ‌است. این شهر در غرب جزیره هونشو در کشور ژاپن واقع شده است و نخستین شهری است که توسط آمریکا به آن حمله اتمی شد.

شهر هیروشیما در کشور ژاپن
شهر هیروشیما در کشور ژاپن

  • شهر اوساکا در کشور ژاپن

شهر اوساکا یکی از شهرستان های مشخص شده در ناحیه کانسای ژاپن می باشد .این شهر سومین شهر بزرگ ژاپن و مرکز استان اوساکا است که بر روی جزیره هونشو، جزیره اصلی ژاپن، واقع شده ‌است. شهر اوساکا در سال ۲۰۱۲ میلادی دارای ۲٬۶۶۶٬۳۷۱ جمعیت بوده و ۲۲۳٫۰۰ کیلومتر مربع مساحت دارد. شهر اوساکا از لحاظ تاریخی به عنوان «آشپزخانه ملت» شناخته شده‌است که در دوره ادو، مرکز تجارت برنج بود.

  • شهر ناگویا در کشور ژاپن

شهر ناگویا یکی از شهرهای مهم کشور ژاپن می باشد که چهارمین شهر بزرگ ژاپن است. این شهر در کرانه اقیانوس آرام در منطقه چوبو در مرکز جزیره هونشو قرار گرفته است. شهر ناگویا ژاپن مرکز استان آیچی و یکی از بزرگ‌ترین بندرگاه ‌های ژاپن می باشد و این شهر مرکز سومین ناحیه کلان ‌شهری بزرگ ژاپن به نام ناحیه کلان ‌شهری چوکیو نیز است.

شهر ناگویا در کشور ژاپن
شهر ناگویا در کشور ژاپن

  • شهر ناگاساکی در کشور ژاپن

یکی از شهرهای مهم کشور ژاپن ، شهر ناگاساکی می باشد که نام بندری در غرب جزیره کیوشو در کشور ژاپن و مرکز استان ناگاساکی است. این شهر دومین و تاکنون آخرین شهری است که در جنگ جهانی دوم مورد حمله بمب اتمی آمریکا قرار گرفت.

برای اقامت و تابعیت در ژاپن روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در ژاپن ” را مطالعه فرمایید.

  • شهر اوکایاما در کشور ژاپن

شهر اوکایاما یکی از شهرهای مهم کشور ژاپن می باشد که مرکز استان اوکایاما در جزیره هونشو است. جمعیت این شهر در سال ۲۰۰۵ میلادی برابر ۶۹۸۰۰۰ نفر برآورد شده ‌است.

شهر اوکایاما در کشور ژاپن
شهر اوکایاما در کشور ژاپن

  • شهر نیگاتا در کشور ژاپن

شهر نیگاتا، پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر استان نیگاتا در کشور ژاپن می باشد. این شهر در ناحیه شمال غربی جزیره هونشو واقع شده ‌است. شهر نیگاتا ژاپن از قدمت تاریخی برخوردار است، امروزه به‌عنوان یکی از بنادر آزاد ژاپن شناخته می ‌شود.

  • شهر نارا در کشور ژاپن

یکی از شهرهای مهم کشور ژاپن ، شهر نارا می باشد که در مرکز استان نارا و در ناحیه کان‌ سای واقع شده است و درست در مرز با استان کیوتو جای‌  گرفته ‌است. این شهر پایتخت کشور ژاپن در بین سال‌های ۷۱۰ و ۷۸۴ میلادی بود. شماری نیایشگاه و ویرانه کهن در نارا بخش باستانی نارا را می‌سازند که در میراث جهانی یونسکو هم ثبت شده ‌اند.

  • شهر فوکواکا در کشور ژاپن

شهر فوکواکا یکی از مهم ترین شهرهای کشور ژاپن می باشد که خارج از جزیره‌ هونشو، پرجمعیت‌ ترین شهر کشور ژاپن است.این شهر تقریباً 5.5 میلیون ساکن دارد و در جزیره‌ کیوشو واقع شده است و حجم وسیعی از کشاورزی در این جزیره اتفاق می‌ افتد، چایی، سیب‌ زمینی شیرین، برنج، تنباکو و لوبیای ژاپنی به‌ صورت وسیع کاشته می‌شوند. به‌ غیراز شهر فوکواکا، سایر شهرهای باقی‌ مانده در این جزیره خیلی پرجمعیت نیستند، شهر کیتاکیوشو دومین شهر پرجمعیت در این جزیره با جمعیتی کمتر از یک‌  میلیون نفر است.

شهر فوکواکا در کشور ژاپن
شهر فوکواکا در کشور ژاپن

در مقاله ” مهاجرت به ژاپن ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به ژاپن اطلاعات کسب کنید.

  • شهر ساپورو در کشور ژاپن

شهر ساپورو یکی از شهرهای بزرگ کشور ژاپن می باشد کهدر جزیره‌ی هوکایدو قرار دارد و به خاطر چغندر و ورزش اسکی معروف است چون در منطقه‌ کوهستانی واقع شده است. شهر ساپورو در مقایسه با سایر بخش‌ های ژاپن آب و هوای سردتری دارد و بیشتر توریست‌ ها برای ورزش‌ های زمستانی به این منطقه می‌ روند. برای چنین فعالیت ‌های بارش برف مناسب می باشد و به همین دلیل المپیک زمستانی 1972 در این شهر برگزار شد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
شهرهای مهم کشور گرجستان شهرهای مهم کشور گرجستان

کشور گرجستان از نظر موقعیت جغرافیایی در هر دو قاره اروپا و آسیا واقع شده است و این روزها برا...

شهرهای مهم کشور بلژیک شهرهای مهم کشور بلژیک

کشور بلژیک، کشوری در غرب اروپا و یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد که پایتخت آن شهر بروکسل ...

شهرهای مهم کشور بلغارستان شهرهای مهم کشور بلغارستان

کشور بلغارستان، در جنوب شرقی اروپا و در سواحل دریای سیاه واقع شده است که پایتخت آن شهر صوفی...

نظرات کاربران
Call Now Button