کشور مالتا، در جنوب قاره اروپا در مرکز دریای مدیترانه واقع شده است. این کشور از مجمع الجزایر کوچکی تشکیل شده است . کشور مالتا در 80 کیلومتری جنوب ایتالیا، 284 کیلومتری شرق تونس و 333 کیلومتری شمال لیبی قرار گرفته است. این کشور یکی از کوچکترین و پرتراکم ترین کشورها از نظر جمعیت در جهان می باشد. کشور مالتا دارای دو زبان انگلیسی و مالتی است ولی بیشتر مردم کشور مالتا قادر به درک و صحبت به ایتالیایی نیز هستند. پایتخت کشور مالتا، شهر والتا کوچکترین پایتخت ملی در اتحادیه اروپا از نظر مساحت می باشد. بزرگترین شهر مالتا، شهر بیرکیرکارا و مرکز اقتصادی اصلی این کشور، شهر سلیما می باشد. در این سعی داریم بیشتر با شهرهای مهم کشور مالتا آشنا شویم.

شهرهای مهم کشور مالتا
شهرهای مهم کشور مالتا

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به مالتا شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به مالتا ” بیاندازید.

برخی از شهرهای مهم کشور مالتا عبارتند از:

  • شهر والتا در کشور مالتا

شهر والتا یکی از شهرهای مهم کشور مالتا می باشد که این پایتخت جمعیت کمی دارد و در میان مردم کشور مالتا، این شهر، ایل بلت نامیده می‌ شود که معنی شهر را می‌ دهد. این شهر آثار زیادی از قرن شانزدهم در خود دارد و از سوی یونسکو به عنوان میراث جهانی انتخاب شدند.

  • شهر بیرکیرکارا در کشور مالتا

شهر بیرکیرکارا از جمله شهرهای مهم کشور مالتا می باشد که در ناحیه هاربور شمالی واقع شد است و جمعیت آن در در سال ۲۰۰۵ میلادی ۲۱٫۷۷۵ نفر برآورده شده است.

شهر بیرکیرکارا در کشور مالتا
شهر بیرکیرکارا در کشور مالتا

  • شهر سلیما در کشور مالتا

شهر سلیما یکی از مهم ترین شهرهای کشور مالتا می باشد که در ناحیه هاربور شمالی واقع شده است و جمعیت آن سال ۲۰۰۵ میلادی ۱۲٫۹۹۳ نفر برآورده شده است.

در مقاله ” اقامت در مالتا ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت و تابعیت مالتا اطلاعات کسب کنید.

  • شهر فگورا در کشور مالتا

شهر فگورا یکی از شهرهای مهم کشور مالتا می باشد که در ناحیه هاربور جنوبی واقع شده است و جمعیت آن در سال ۲۰۰۵ میلادی ۱۱٫۲۷۶ نفر بوده است.

  • شهر زبوگ در کشور مالتا

شهر زبوگ یکی از مهمترین شهرهای کشور مالتا می باشد که در ناحیه مالت غربی واقع شده است و جمعیت آن در سال ۲۰۰۵ میلادی ۱۱٫۲۹۰ نفر بوده ‌است.

شهر زبوگ در کشور مالتا
شهر زبوگ در کشور مالتا

  • شهر ناسار در کشور مالتا

شهر ناسار یکی از شهرهای کشور مالتا می باشد که ناحیه مالت شمالی واقع شده است و جمعیت آن در سال ۲۰۰۵ میلادی ۱۱٫۹۴۷ نفر بوده‌ است.

  • شهر سان گوان در کشور مالتا

شهر سان گوان یکی از شهرهای مالتا می باشد که ناحیه هاربور شمالی واقع شده است و جمعیت آن در سال ۲۰۰۵ میلادی ۱۲٫۶۳۰ نفر بوده ‌است.

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در مالتا ” را مطالعه فرمایید.

  • شهر زابار در کشور مالتا

یکی از شهرهای مهم کشور مالتا، شهر زابار می باشد که در ناحیه هاربور جنوبی واقع شده است که جمیعت آن در سال ۲۰۰۵ میلادی ۱۴٫۶۹۴ نفر بوده ‌است.

شهر زابار در کشور مالتا
شهر زابار در کشور مالتا

  • شهر کورمی در کشور مالتا

یکی از شهرهای کشور مالتا، شهر کورمی می باشد که در ناحیه هاربور شمالی واقع شده است و جمعیت آن در سال ۲۰۰۵ میلادی ۱۶٫۵۷۶ نفر بوده ‌است.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
شهرهای مهم کشور گرجستان شهرهای مهم کشور گرجستان

کشور گرجستان از نظر موقعیت جغرافیایی در هر دو قاره اروپا و آسیا واقع شده است و این روزها برا...

شهرهای مهم کشور بلژیک شهرهای مهم کشور بلژیک

کشور بلژیک، کشوری در غرب اروپا و یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد که پایتخت آن شهر بروکسل ...

شهرهای مهم کشور بلغارستان شهرهای مهم کشور بلغارستان

کشور بلغارستان، در جنوب شرقی اروپا و در سواحل دریای سیاه واقع شده است که پایتخت آن شهر صوفی...

نظرات کاربران
Call Now Button