کشور لیختن اشتاین، سومین کشور کوچک در اروپا است که پایتخت آن شهر فادوتس اما بزرگترین شهر این کشور، شهر شان با ۵۵۰۰ نفر جمعیت می باشد. زبان رسمی لیختن اشتاین آلمانی، مساحت آن ۱۶۰ کیلومتر مربع و جمعیت آن ۳۷ هزار نفر می باشد و واحد پول این کشور، فرانک سوئیس با جز(راپن) نام دارد. این کشور در مرکز اروپا واقع شده است و از شرق و شمال توسط اتریش و از غرب و جنوب توسط سوئیس محدود شده است. کوه های آلپ در شرق این کشور قرار دارد و غرب کشور متشکل از جلگه های سیلابی رود راین است. رودهای مهم آن راین و سامینا و بلندترین نقطه آن گروز پیتز می باشد که ۲۵۹۹ ارتفاع دارد. آب و هوای کشور لیختن اشتاین آلپی معتدل است و زمستان های بسیار سرد و تابستان های خنک دارد. این کشور یکی از بالاترین سطوح زندگی در جهان را دارد. صنعت گردشگری، بانکداری و تولیدات (ابزار دقیق صنعتی) در این کشور حائز اهیمت است و صادرات این کشور را بیشتر فرآورده های دندان پزشکی و ماشین آلات تشکیل می دهند. از نظر تقسیمات کشوری لیختن اشتاین، این کشور به ۱۱ منطقه شهری تقسیم می شود که بیشتر آنها تنها از یک شهرک تشکیل شده اند. ۵ مورد از این مناطق به منطقه انتخابی آنترلند (سرزمین های پایین دست) و بقیه به اوبرلند (سرزمین های بالا دست مربوط می شوند. در این مقاله قصد داریم بیشتر با شهرهای مهم در کشور لیختن اشتاین آشنا شویم.

شهرهای مهم کشور لیختن اشتاین
شهرهای مهم کشور لیختن اشتاین

یکی از روش های مهاجرت به لیختن اشتاین از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به لیختن اشتاین ” اطلاعات کسب کنید.

شهرهای مهم کشور لیختن اشتاین عبارتند از:

  • شهر فادوتس در کشور لیختن اشتاین

شهر فادوتس یکی از شهرهای مهم کشور لیختن اشتاین و پایتخت این کشور می باشد که در کنار رود راین واقع شده و جمعیت آن ۵۲۴۸ نفر است. این شهر مردم آن بیشتر پیرو مذهب کاتولیک رومی می باشند. این شهر محل استقرار دولت و پارلمان لیختن‌ اشتاین و از سال ۱۹۳۹ نیز سکونت‌ گاه شاه لیختن ‌اشتاین می باشد. جاذبه اصلی فرهنگی در این شهر، موزه هنر نوین می باشد که به خاطر سبک جالب معماری ساختمانش گردشگرانی را به خود جلب می‌ کند. نمایشگاه‌ های مجموعه‌ های شخصی خاندان پادشاهی لیختن‌ اشتاین نیز که از قدیمی‌ ترین و فراگیرترین مجموعه‌ های شخصی در اروپا محسوب می شود، از دیدنی‌های این شهر محسوب می شود.

  • شهر روگل در کشور لیختن اشتاین

شهر روگل یکی از شهرهای مهم کشور لیختن اشتاین می باشد که شمالی‌ ترین شهرستان است.

شهر روگل در کشور لیختن اشتاین
شهر روگل در کشور لیختن اشتاین

  • شهر شلنبرگ در کشور لیختن اشتاین

شهر شلنبرگ یکی از شهرهای مهم کشور لیختن اشتاین می باشد که در منطقه اونترلند کشور لیختن ‌اشتاین واقع شده است که ۳٬۵ کیلومتر مربع مساحت دارد و جمعیت آن در سال ۲۰۰۵ میلادی ۹۷۴ نفر بوده‌ است.

  • شهر گمپرین در کشور لیختن اشتاین

شهر گمپرین از جمله مهم ترین شهرهای کشور لیختن اشتاین می باشد که در منطقه اونترلند کشور لیختن‌ اشتاین واقع شده است که ۶٬۱ کیلومتر مربع مساحت دارد و جمعیت آن در سال ۲۰۰۵ میلادی ۱۴۳۶ نفر بوده ‌است.

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در لیختن اشتاین ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله “ اقامت در لیختن اشتاین ” می باشد.

  • شهر ماورن در کشور لیختن اشتاین

شهر ماورن از جمله شهرهای مهم کشور لیختن اشتاین می باشد که در منطقه آنترلند کشور لیختن‌ اشتاین واقع شده است که ۷٬۵ کیلومتر مربع مساحت دارد و جمعیت آن در سال ۲۰۰۵ میلادی ۳۶۴۹ نفر بوده ‌است.

شهر ماورن در کشور لیختن اشتاین
شهر ماورن در کشور لیختن اشتاین

  • شهر شان در کشور لیختن اشتاین

شهر شان یکی از شهرهای مهم کشور لیختن اشتاین می باشد که بزرگ ‌ترین شهرستان کشور پادشاهی لیختن اشتاین است. شهر شان در نزدیکی شهر فادوتس می باشد. جمعیت آن در سال ۲۰۰۰ میلادی برابر با ۵۵۱۳ نفر بوده است و مساحت آن ۲۶٫۸ کیلومتر مربع است.

  • شهر پلانکن در کشور لیختن اشتاین

شهر پلانکن یکی از شهرهای مهم کشور لیختن اشتاین می باشد که در منطقه اوبرلند کشور لیختن‌ اشتاین واقع شده است و ۵٬۳ کیلومتر مربع مساحت دارد و جمعیت آن در سال ۲۰۰۵ میلادی ۳۶۶ نفر بوده ‌است.

  • شهر تریزنبرگ در کشور لیختن اشتاین

شهر تریزنبرگ یکی از شهرهای مهم کشور لیختن اشتاین می باشد که در منطقه اوبرلند کشور لیختن‌ اشتاین واقع شده است و  ۲۹٬۸ کیلومتر مربع مساحت دارد و جمعیت آن در سال ۲۰۰۵ میلادی ۲۵۴۲ نفر بوده ‌است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در لیختن اشتاین می توانید مقاله ” تحصیل در لیختن اشتاین ” را مطالعه فرمایید.

شهر تریزنبرگ در کشور لیختن اشتاین
شهر تریزنبرگ در کشور لیختن اشتاین

  • شهر تریزن در کشور لیختن اشتاین

شهر تریزن یکی از شهرهای مهم کشور لیختن اشتاین می باشد که در منطقه اوبرلند کشور لیختن‌ اشتاین واقع شده است و ۲۶٬۴ کیلومتر مربع مساحت دارد و جمعیت آن در سال ۲۰۰۵ میلادی ۴۶۴۳ نفر بوده‌ است.

  • شهر بالزرس در کشور لیختن اشتاین

شهر بالزرس یکی از شهرهای مهم کشور لیختن اشتاین می باشد که یکی از ۱۱ شهرستان های این کشور است.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
شهرهای مهم کشور گرجستان شهرهای مهم کشور گرجستان

کشور گرجستان از نظر موقعیت جغرافیایی در هر دو قاره اروپا و آسیا واقع شده است و این روزها برا...

شهرهای مهم کشور بلژیک شهرهای مهم کشور بلژیک

کشور بلژیک، کشوری در غرب اروپا و یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد که پایتخت آن شهر بروکسل ...

شهرهای مهم کشور بلغارستان شهرهای مهم کشور بلغارستان

کشور بلغارستان، در جنوب شرقی اروپا و در سواحل دریای سیاه واقع شده است که پایتخت آن شهر صوفی...

نظرات کاربران
Call Now Button