کشور لیتوانی از جمله کشورهای استقرار یافته در شمال شرق اروپا می باشد که از شمال به لیتونی، از شرق و جنوب شرقی به بلاروس، از جنوب به لهستان، از جنوب غربی به روسیه (منطقه برون بومی کالینینگراد) و از مغرب به دریای بالتیک محدود می شود. این کشور بزرگترین و جنوبی ترین کشور در میان سه جمهوری حوزه بالتیک در اروپا است. اکنون این کشور بیش از ۳۵۰۰۰۰۰ نفر جمعیت دارد که در مناطق مختلف کشور پراکنده هستند. زبان رسمی لیتوانی، لیتوانیایی است و از واحد پول یورو در معاملات خود بهره می برند. در حال حاضر کشور لیتوانی یکی از اعضای اصلی اتحادیه اروپا و عضو پیمان ناتو می باشد. این کشور نخستین کشور جدا شده از روسیه یا شوروی سابق می باشد که در سال ۱۹۹۰ اعلام استقلال کرده است. از آنجا که این کشور به صورت جلگه مانند می باشد دارای دریاچه ها و رودهای فراوانی است که دریاچه ویشتیتیس و رود نمانوس یکی از این دریاچه ها و رودها می باشد. از شهرهای مهم کشور لیتوانی می توان به شهرهای کاوناس (مرکز دانشگاهی)، کلایپدا (بندر مهم تجاری)، شاولیای، پایه وژیس، ماریامپوله و آلیتوس و پایتخت و بزرگترین شهر آن، شهر ویلنیوس اشاره کرد. با ما همراه باشید تا با شهرهای مهم کشور لیتوانی بیشتر آشنا شویم.

شهرهای مهم کشور لیتوانی
شهرهای مهم کشور لیتوانی

شهرهای مهم کشور لیتوانی عبارتند از :

  • شهر ویلنیوس در کشور لیتوانی

شهر ویلنیوس یکی از شهرهای مهم کشور لیتوانی می باشد که پایتخت و بزرگترین شهر کشور لیتوانی است. در طول تاریخ و در زبان‌ های متفاوت این شهر با نام‌ های متفاوتی شناخته شده ‌است. شهر ویلنیوس لیتوانی ۵۶۰٬۱۹۰ نفر جمعیت دارد. این شهر یک مرکز شهر تاریخی دارد و یکی از قدیمی ‌ترین دانشگاه‌ های این بخش از اروپا در این شهر قرار دارد. شهر ویلنیوس را اورشلیم شمال، و آتن لیتوانی نیز لقب داده ‌اند. نام این شهر براساس نام رودخانه ویلنیا نام گذاری شده ‌است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت لیتوانی مقاله ” اقامت در لیتوانی ” را مطالعه بفرمایید.

  • شهر کاوناس در کشور لیتوانی

شهر کاوناس از جمله شهرهای مهم کشور لیتوانی می باشد که دومین شهر بزرگ لیتوانی و پایتخت موقت سابق این کشور است. این شهر در بین دو رودخانه نریس و نمان واقع شده است.

شهر کاوناس در کشور لیتوانی
شهر کاوناس در کشور لیتوانی

  • شهر کرناوه در کشور لیتوانی

شهر کرناوه از جمله شهرهای باستانی کشور لیتوانی می باشد که در فهرست آثار یونسکو قرار دارد. این شهر در قرن های گذشته جزء اولین پایتخت این کشور بوده است. در این منطقه یافته های باستان شناسی متعدد مربوط به دوران پائولیتیک وجود دارد که مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است. از دیگر اماکن تاریخی بازمانده خرابه هایی می باشد که از گذشته به یادگار مانده و نشان از قدمت این شهر توریستی دارد.

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در لیتوانی ” را مطالعه فرمایید.

  • شهر کلایپدا در کشور لیتوانی

شهر کلایپدا از جمله مهمترین شهرهای کشور لیتوانی می باشد که در قسمت انتهایی غرب این کشور واقع شده است. این شهر در دهانه ورودی خلیج لاگون یعنی جایی که این خلیج با دریای بالتیک متصل است، قرار گرفته است. شهر کلایپدا لیتوانی سومین شهر بزرگ لیتوانی و مرکز شهرستان کلایپدا می ‌باشد و اهمیت این شهر در این است که یک بندر به اصطلاح بدون یخ در حوزه بندرهای دریای بالتیک محسوب می شود.

شهر کلایپدا در کشور لیتوانی
شهر کلایپدا در کشور لیتوانی

  • شهر پالانگا در کشور لیتوانی

شهر پالانگا یکی از شهرهای مهم کشور لیتوانی می باشد که از دیگر مقاصد گردشگری این کشور محسوب می گردد. ساحل این شهر که اغلب به صورت ماسه ای می باشد، مکان مناسبی برای تفریح و شنا است و به دلیل طبیعت بکری که دارد با استقبال گردشگران داخلی و خارجی روبرو است. شلوغ ترین زمان جهت بازدید از این مکان ماه های تابستان است. از سوی دیگر در شهر پالانگا آثار تاریخی با معماری عصر رنسانس وجود دارد که پذیرای گردشگران داخلی و خارجی می باشد. از دیگر دلایل توجه به این منطقه برگزاری انواع جشن ها و مسابقات مختلف در قالب فستیوال های داخلی و بین المللی می باشد.

یکی از روش های مهاجرت به لیتوانی از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به لیتوانی ” اطلاعات کسب کنید.

  • شهر الیتاس در کشور لیتوانی

شهر الیتاس یکی از مهم ترین شهرهای کشور لیتوانی می باشد که ۴۰ کیلومتر مربع مساحت و ۵۷٬۲۸۱ نفر جمعیت دارد و ۲۰۰ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده ‌است. این شهر یک سکونتگاه مسکونی می باشد که در شهرستان آلیتوس قرار گرفته است.

شهر الیتاس در کشور لیتوانی
شهر الیتاس در کشور لیتوانی

  • شهر اوتنا در کشور لیتوانی

شهر اوتنا یکی از شهرهای مهم کشور لیتوانی می باشد که ۳۱٬۹۴۰ نفر جمعیت دارد و در شهرستان اوتنا واقع شده ‌است.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
شهرهای مهم کشور گرجستان شهرهای مهم کشور گرجستان

کشور گرجستان از نظر موقعیت جغرافیایی در هر دو قاره اروپا و آسیا واقع شده است و این روزها برا...

شهرهای مهم کشور بلژیک شهرهای مهم کشور بلژیک

کشور بلژیک، کشوری در غرب اروپا و یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد که پایتخت آن شهر بروکسل ...

شهرهای مهم کشور بلغارستان شهرهای مهم کشور بلغارستان

کشور بلغارستان، در جنوب شرقی اروپا و در سواحل دریای سیاه واقع شده است که پایتخت آن شهر صوفی...

نظرات کاربران
Call Now Button