کشور فرانسه در اروپای غربی واقع شده است که به آن جمهوری فرانسه می گویند . این کشور ، بزرگترین کشور در اتحادیه اروپا می باشد و از جمله کشورهایی است که عضو دائمی سازمان ملل بوده و رتبه بالایی در برنامه سفر توریستی دارد . کشور فرانسه ، کشوری زیباست که به مد ، پنیرها ، معماری و فرهنگ آن مشهور شده است . کشور فرانسه یکی از محبوب ترین کشورهای اروپایی می باشد که اصالت ، زیبایی و فرهنگ غنی اش ایجاب می کند که هر کسی را به سوی خودش جذب کند . این کشور جز معدود کشورهایی است که در هر شهر آن شگفتی منحصر به فردی با داستان هایی زیبا انتظار گردشگران را می کشد و شاید به همین دلیل است که فرانسه به عنوان پر بازدید ترین کشور دنیا شناخته شده است . همراه با ما باشید تا بیشتر شما را با شهرهای مهم کشور فرانسه آشنا کنیم.

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در فرانسه ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در فرانسه توضیح دادیم.

برخی از شهرهای مهم کشور فرانسه عبارتند از:

  • شهر پاریس در کشور فرانسه

یکی از شهرهای مهم کشور فرانسه ، شهر پاریس می باشد که پایتخت کشور فرانسه ، مرکز و یکی از شهرستان ‌های ناحیه ایل-دو-فرانس است. رود سن از میان شهر پاریس می‌ گذرد. این شهر یکی از شهرهای پیشروی جهان در زمینه‌ های اقتصاد، فرهنگ، هنر، سیاست، تحصیل، تفریحات، مد و علم است. شهر پاریس فرانسه بزرگ ‌ترین شهر اقتصادی اروپا و پنجمین شهر اقتصادی جهان از نظر سطح تولید ناخالص داخلی است. شهر پاریس به تنهایی نزدیک به ۵۳۳ میلیارد یورو یعنی نزدیک به ۲۵٪ تولید ناخالص داخلی فرانسه را در دست دارد و با دارا بودن ۴۲٬۷۰۰ دلار تولید ناخالص سرانه رتبه اول را از این نظر در قاره اروپا را دارا هستند . دفتر مرکزی ۳۶ شرکت از ۵۰۰ شرکت برتر جهان در پاریس قرار دارد که پس از شهر توکیو از این نظر رتبه دوم جهان را در اختیار دارد . منطقه «لا دفانس» در شهر پاریس فرانسه به عنوان مهم ‌ترین مرکز اقتصادی اروپا شناخته می‌ شود . این شهر میزبان شماری از برجسته ‌ترین سازمان‌ های بین‌ المللی از جمله یونسکو، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه و اتاق بازرگانی بین ‌المللی می باشد . لازم به ذکر است که شهر پاریس یکی از پرجمعیت‌ ترین شهرهای اروپا محسوب می شود . شهر پاریس از شناخته ‌شده ‌ترین مقصدهای گردشگران جهان می باشد و سالانه حدود ۴۵ میلیون نفر توریست از پاریس بازدید می‌ کنند. در این شهر تعداد زیادی از آثار دیدنی، موسسات و پارک‌ های مشهور جهان وجود دارد . شهر پاریس همچنین با دارا بودن ۴۷۸٬۰۰۰ درخت سرسبزترین پایتخت اروپا شناخته شده ‌است.

شهرهای مهم کشور فرانسه

  • شهر مارسی در کشور فرانسه

شهر مارسی از جمله شهرهای مهم کشور فرانسه می باشد که دومین شهر پرجمعیت کشور فرانسه و مرکز ناحیه پروانس آلپ-کوت دازور است. این شهر کنار دریای مدیترانه واقع شده است و بزرگ ‌ترین جزیره این دریا می باشد. شهر مارسی مرکز سومین ناحیه اقتصادی فرانسوی و اولین قطب صنعتی و خدمات جنوب فرانسه می باشد . این شهر دارای امکانات غیرقابل انکار نظیر موقعیت ژئواستراتژیک در اروپا و مدیترانه، کیفیت زندگی ممتاز، جمعیت جوان، پویا و خلاق و تجربه طولانی تبادلات بین ‌المللی می باشد . از سده‌ های پیش، به ویژه داد و ستدهای دریایی نقش و جایگاهی اساسی برای شهر مارسی، اولین بندر فرانسه دارد. بنابراین شهر مارسی به عنوان مرکز بزرگ اقتصادی پیرامون مدیترانه‌ می باشد .

  • شهر لیون در کشور فرانسه

شهر لیون از جمله مهمترین شهرهای کشور فرانسه می باشد که در خاور مرکزی فرانسه است و سومین شهر بزرگ فرانسه، پس از پاریس و مارسی، محسوب می ‌شود. این شهر یک مرکز بزرگ اقتصادی می باشد که در بین شهرهای پاریس و مارسی قرار گرفته ‌است و به عنوان پایتخت فرانسه در خوش ‌گذرانی، شهرت پیدا کرده ‌است. شهر لیون در تاریخ سینما، نقش بسیار مهمی ایفا کرده ‌است. تیم فوتبال المپیک لیون، مهم‌ ترین تیم ورزشی این شهر می باشد و از این جهت لیون ، رشد برجسته ‌ای در قهرمانی در بازی ‌های اروپا کرده ‌است. شهر لیون با احتساب حومه‌ اش، دومین شهر بزرگ و پرجمعیت فرانسه، پس از پاریس به شمار می آید . شهر لیون فرانسه با دارا بودن بیش از ۱۵۵٬۰۰۰ دانشجو، یکی از مهمترین مراکز دانشجویی در فرانسه و اروپا می‌ باشد. همچنین این شهر یک مرکز بزرگ صنعتی و مرکز شیمیایی، دارویی و زیست‌ شناسی در سطح فرانسه محسوب می شود . لازم به ذکر است که شهر لیون یکی از قطب ‌های تولید نرم ‌افزار و بازی ‌های رایانه‌ ای محسوب می ‌شود. در بسیاری از موارد، این شهر ریاست فرانسه را در دست می‌گیرد و همچنین به ‌عنوان پایتخت آلپ در فرانسه، شناخته شده‌ است. شهر لیون به‌ دلیل داشتن معماری تاریخی، مقر سازمان جهانی یونسکو (بخش میراث تاریخی) در آن قرار گرفته ‌است و به‌ علاوه، شبکه خبری یورونیوز را نیز، در خود جای داده ‌است. شایان به ذکر است که شهر لیون ، یک شهر تاریخی و پایتخت ابریشم جهان محسوب می‌شود و در کرانه رون قرار دارد .

برای اقامت و تابعیت در فرانسه روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در فرانسه ” را مطالعه فرمایید .

  • شهر لیل در کشور فرانسه

شهر لیل یکی از مهم ترین شهرهای کشور فرانسه است که از شهرهای شمالی در ناحیه نور-پا-دو-کاله کشور فرانسه، شهر اصلی لیل متروپل چهارمین منطقه شهری در فرانسه پس از پاریس، لیون، و مارسی می باشد . این شهر در بستر رودخانه دئول شکل گرفته ‌است و در مرز کشورهای فرانسه و بلژیک قرار دارد. شهر لیل در ۳۸ دقیقه‌ ای بروکسل، یک ساعتی پاریس، دو ساعتی لندن و سه ساعتی کلن قرار دارد. این شهر بیش از ۹۵٬۰۰۰ دانشجو دارد که در دو شهر لیل و ویلنو داسک، شهر جدید و صنعتی، به تحصیل مشغولند و همچنین با ۴ دانشگاه، ۱۳ مدرسه مهندسی، ۵ مدرسه بازرگانی، یک مدرسه روزنامه‌ نگاری، یک انستیتوی مطالعات سیاسی، یک مؤسسه مدیریت و مدارس و بنگاه ‌های بسیار دیگر، سیزدهمین تجمع دانشگاهی را در کشور فرانسه در اختیار دارد. تنوع زیاد فرهنگی این شهر پویا به آن عنوان پایتخت فرهنگی اروپا را در سال ۲۰۰۴ میلادی اعطا کرده ‌است.

  • شهر تولوز در کشور فرانسه

از جمله مهم ترین شهرهای کشور فرانسه می باشد که شهری در جنوب غربی کشور فرانسه بر ساحل رود گارون و یکی از مراکز صنایع پیشرفته اروپا است . این شهر در حد فاصل دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس واقع شده است که فاصله آن تا شهر پاریس ۷۳۰ کیلومتر است . شهر تولوز چهارمین شهر بزرگ فرانسه و مرکز منطقه میدی پیرنه نیز می ‌باشد. این شهر در چند دهه گذشته، از خود نماد شهری فعال را به نمایش گذارده‌ است. علاوه بر صنایع هوایی و فضایی مانند ایرباس، فعالیت در بخش‌ هایی چون الکترونیک، صنایع پزشکی، علوم غذایی، فناوری اطلاعات، میکروبیولوژی و فناوری زیستی در جریان است که البته در گذشته نه چندان دور در بخش‌هایی مثل الکترونیک و الکتروتکنیک دانشکده برق آن جزو دانشکده‌ های تراز اول اروپا به شمار می آید و چنین رشد و پیشرفتی همواره در تعامل و همگونی با زندگی ساکنین بوده ‌است. این شهر میراث فرهنگی گذشته و حال خود را که طرفداران فراوانی دارد، پاس می‌دارد. در شهر تولوز بیش از ۱۱۰٬۰۰۰ دانشجو در سه دانشگاه و چهارده مؤسسه آموزش عالی بزرگ مشغول به تحصیل هستند، از این رو این شهر رکورد بیشترین تعداد دانشگاه ‌های شهرستان‌های فرانسه را دارا است. شهر تولوز گنجینه‌ ای از میراث فرهنگی از جمله: موزه‌ ها، سالن‌ های نمایش و تئاترهای گوناگون را در خود حفظ می‌ کند.

شهر تولوز در کشور فرانسه

  • شهر نیس در کشور فرانسه

شهر نیس یکی از شهرهای ساحلی فرانسه است که در ناحیه پروانس آلپ – کوت دازور و در جنوب شرقی اين كشور قرار دارد و اين شهر كه بر كرانه های دريای مدیترانه و در منطقه ساحلی كوت دازور واقع شده است، جمعيتی بالغ بر ۳۵٠،٠٠٠ تن دارد. شهر مهم کمان مدیترانه، شهر نیس همواره میزبانی بین‌ المللی بوده ‌است و شهری توریستی، تفریحی، فرهنگی، و در عین حال محل اختراع و تحقیق و بازرگانی می باشد .فرودگاه نیس –کوت داز برترین فرودگاه خارج از پایتخت است و روزانه با ۵۹ پرواز بین‌المللی ۳۲ پرواز داخلی و بیش از ۴۵ پرواز روزانه نیس –پاریس شهر را به همه شهرهای بزرگ وصل می‌کند. شبکه جاده یی و راه آهن نیز به راحتی در این شهر قابل دسترس می باشد . تریزر، مهندس فرانسوی که به همراه ژنرال گاردان از سوی ناپلئون به ایران آمده بود، شهر اراک را مطابق شهر نیس فرانسه طراحی کرد . اقتصاد شهر نیس به ویژه در بخش خدمات گسترش یافته‌ است و امروز شهر تلاش می کند که نقش مهمی را در زمینه ‌های فناوری ‌های پیشرفته، بهداشت، رسانه‌ های تصویری، خدمات مخابراتی و چند رسانه ای ایفا کند.

  • شهر نانت در کشور فرانسه

شهر نانت ، شهری در غرب فرانسه  می باشد که رود لوآر از آن می گذرد و ۵۰ کیلومتر تا اقیانوس اطلس فاصله دارد . این شهر ششمین شهر بزرگ فرانسه می باشد و در سال ۲۰۰۴ میلادی مجله تایم نانت را به عنوان ” قابل زندگی ‌ترین شهر اروپا” انتخاب کرد. هر ساله جشنواره سه قاره در این شهر برگزار می ‌شود .

  • شهر استراسبورگ در کشور فرانسه

شهر استراسبورگ یکی از شهرهای کشور فرانسه است که هفتمین شهر بزرگ فرانسه و مرکز ناحیه آلزاس می ‌باشد. موقعیت ویژه جغرافیایی این شهر در حد فاصل ارتباطات بین‌ المللی با قدمتی اروپایی، مشرف به رودخانه راین، به این شهر اهمیت ویژه ای داده است . توجه به تمامی این خصوصیات، شهر استراسبورگ به عنوان مرکز قانون‌گذاری اروپا انتخاب شده ‌است. از جمله این مراکز می‌توان به پارلمان اروپا، مرکز مشاورت اروپایی و مرکز دادگاه حقوق بشر اروپا اشاره کرد . این شهر نزدیک به ۴۸۰۰۰ نفر دانشجو دارد که ۳۹۰۰۰ تن از آنها در دانشگاه‌های دولتی از قبیل دانشگاه لویی پاستور با دانشکده‌ های علوم و علوم پزشکی، دانشکده مارک بلوک با دانشکده‌ های ادبیات و زبان‌ شناسی و دانشگاه روبرت شومن با دانشکده‌ های حقوق و حسابرسی مشغول به تحصیل هستند . معماری مرکز شهر استراسبورگ در یونسکو به‌ عنوان بخشی از میراث فرهنگی جهانی به ثبت رسیده است و فعالیت فرهنگی بسیار غنی مانند کنسرت، تئاتر، سینما و رقص و غیره در جریان است.

یکی از روش های مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به فرانسه ” اطلاعات کسب کنید .

  • شهر گرنوبل در کشور فرانسه

شهر گرنوبل یکی از شهرهای مهم کشور فرانسه می باشد که این شهر که از پاریس ۳ ساعت و از لیون ۱٫۵ ساعت فاصله دارد یکی از قطب‌ های مهم علمی و فناوری فرانسه است.  شهر گرنوبل۵۹۲۰۰ نفر دانشجو دارد که ۴۷٬۲۰۰ نفرشان در چهار دانشگاه UPMF , UJF, UNPG و دانشگاه استاندال تحصیل می‌ کنند. اهمیت علمی شهر گرنوبل بر کیفیت آموزشی در علوم ریاضیات، انفورماتیک، الکترونیک، فیزیک در دانشگاه ژوزف فوریه و مؤسسه ملی پلی‌ تکنیک گرونوبل و ۹ مدرسه مهندسی آن استوار است. موسسات آموزش عالی این شهر آموزش ‌های خود را بر اساس رابطه نزدیک با صنعت، پژوهش و تبادلات بین‌ المللی ارائه می کنند . شهر گرنوبل با ۱۸٬۲۰۰ شغل، اولین قطب پژوهشی دولتی و خصوصی فرانسه بعد از پاریس است. پژوهش در شهر گرنوبل که به طور سنتی متوجه فناوری‌ های خاص و دقیق می باشد ، پیوندهای همکاری مؤثری با شبکه صنعت و دانشگاه ایجاد کرده ‌است. شهر گرنوبل از محیط زیست طبیعی استثنایی و غنای زندگی شهری و فرهنگی ناحیه‌ ای برخوردار است. جایگاه گرنوبل در قلب کوه‌ های آلپ فرانسه، امکان انجام اسکی، کوهپیمایی، صخره‌ نوردی و کایت‌ سواری را برای ساکنان شهر فراهم کرده است . بنابراین این شهر میزبان بازی‌ های المپیک زمستانی بوده است .

  • شهر بردو یا بوردو در کشور فرانسه

شهر بردو یا بوردو یکی از شهرهای مهم کشور فرانسه می باشد و مرکز ناحیه آکیتن است. این شهر قطب اروپایی فناوری پیشرفته، شهر تبادلات بین ‌المللی، پایتخت جهانی شراب و شامپاین می باشد و بزرگترین باغ ‌های انگور فرانسه، به خصوص نوع خاصی از انگور شراب ‌سازی به نام انگور بوردو در آن یافت می‌ شود .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
شهرهای مهم کشور گرجستان شهرهای مهم کشور گرجستان

کشور گرجستان از نظر موقعیت جغرافیایی در هر دو قاره اروپا و آسیا واقع شده است و این روزها برا...

شهرهای مهم کشور بلژیک شهرهای مهم کشور بلژیک

کشور بلژیک، کشوری در غرب اروپا و یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد که پایتخت آن شهر بروکسل ...

شهرهای مهم کشور بلغارستان شهرهای مهم کشور بلغارستان

کشور بلغارستان، در جنوب شرقی اروپا و در سواحل دریای سیاه واقع شده است که پایتخت آن شهر صوفی...

نظرات کاربران
Call Now Button