کشور رومانی، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخت آن شهر بخارست است. این کشور از غرب با مجارستان و صربستان، از شمال شرقی و شرق با مولداوی و اوکراین و از جنوب با کشور بلغارستان هم مرز است. کشور رومانی یکی از کشورهای شرق آسیا بوده که توانسته تا حدی خود را رشد و گسترش دهد و موقعیت قرار گیری این کشور در نزدیکی دریای سیاه باعث رونق تجاری آن شده است.از سوی دیگر تاریخ این کشور نیز بسیار غنی و سراسر بناهای قدیمی از قرون وسطی و دوره های رسانس است. کشور رومانی، کشوری با روحیه های متفاوت می باشد و سراسر آن را تپه ها و کوه های زیبا با رگه هایی از فلزات پوشانده شده است. این کشور دارای شهرهای قرون وسطایی زیبا، صومعه های بایستانی و همچنین قلعه های نفس گیر می باشد. شهرهای مهم کشور رومانی از نظر شخصیت و ظاهر بسیار متنوع می باشد و به راحتی می توان گفت که بازدید از رومانی باورنکردنی است. بسیاری از بهترین شهرهای کشور بلغارستان از نظر جذابیت و زیبایی آن به نظر می رسند که از افسانه ها خارج شده اند . در این مقاله قصد داریم با شهرهای مهم کشور رومانی آشنا شویم.

شهرهای مهم کشور رومانی
شهرهای مهم کشور رومانی

شهرهای مهم کشور رومانی عبارتند از :

شما می توانید برای مهاجرت به رومانی مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به رومانی ” را مطالعه فرمایید.

  • شهر بخارست در کشور رومانی

شهر بخارست یکی از بهترین شهرهای رومانی می باشد که به عنوان پاریس کوچک نیز شناخته می شود. در دهه های اخیر به دلیل وجود حکومت کمونیستی و خراب کردن ساختمان ها مردم شهر از آن دور شده و از شهرت بخارست تاحدودی کاسته شده است، البته که پایتخت کشور رومانی همچنان نیز مکانی مهیج برای بازدید بوده و به عنوان یکی از مقاصد محبوب توریستی در نظر گرفته می شود. پارک های پر از برگ در کنار کلیسای ارتدوکیس قرن هفدهمی، موزه های جذاب و همچنین کاخ مجلس که بزرگترین ساختمان مجلس در جهان است از جمله موارد قابل توجه در این شهر می باشد. ترکیبی جالب از بلوک های بتنی کمونیستی و آثار تاریخی که در امتداد ساختمان های شگفت انگیز قرار گرفته اند موجب می شوند تا خیابان های بخارست پر انرژی باشند و البته که مد روز، صحنه های شیک و زندگی پر جنب و جوش نیز در این پایتخت جذاب وجود دارند.

  • شهر سیگیسوارا در کشور رومانی

شهر سیگیسوارا با ساختمان های رنگارنگ، خیابان های پیچیده و مناره های مخروطی و برج های بلند آن قطعا یک تصویر زیبا و رنگارنگ را ایجاد می کند. این قسمت از شهر زیبا و دلنشین قدیمی به خوبی حفظ شده و در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین شهرهای رومانی و از جمله مقاصد گردشگری این کشور شناخته می شود . خیابان های قرون وسطایی شهر سیگیسوارا پر از مغازه های هنری و کافه های کوچک می باشد. زمانی که فرد در میان این خیابان ها به قدم زدن بپردازد قطعا احساس خواهد کرد که به گذشته بازگشته است.

شهر سیگیسوارا در کشور رومانی
شهر سیگیسوارا در کشور رومانی

  • شهر آلبا یولیا در کشور رومانی

شهر آلبا یولیا اغلب توسط گردشگرانی که به رومانی سفر می کنند نادیده گرفته می شود ولی این شهر به عنوان یکی از بهترین شهرهای رومانی و همانند ستاره ای جادویی باشکوه می باشد. دیوارهای قدیمی، بناهای تاریخی و موزه ها از جمله مواردی می باشد که در این شهر وجود دارند. تاریخچه بسیاری از خیابان های حفظ شده نیز در شهر آلبا یولیا وجود دارند. در این شهر است که ترانسیلوانیا و رومانی تصمیم گرفتند تا با یکدیگر متحد شوند. از جمله موارد پر اهمیت موجود در این شهر می توان به کلیسای کاتولیک رومی قرن سیزدهمی آن اشاره کرد که با معماری های رومانسک خود چهره ای دوست داشتنی را به نمایش می گذارد. همچنین تعدادی قصرهای زیبا و کلیساهای پر زرق و برق نیز وجود دارند و البته که گردشگران اغلب بازدید از ارگ شهر را در مقایسه با سایر بخش های آن ترجیح می دهند.

  • شهر تیمزوارا در کشور رومانی

شهر تیمزوارا، یکی از شهرهای مهم کشور رومانی می باشد که با داشتن برخی از پارک های دوست داشتنی، میدان ها و باغ های پراکنده مکان بسیار خوبی برای پیاده روی است. این شهر در سال ۲۰۲۱ میلادی پایتخت فرهنگی اروپا خواهد بود بنابراین بهتر است قبل از اینکه جمعیت زیادی وارد آن شوند از این شهر بازدید کرد. شهر تیمیزوارا سومین شهر بزرگ در این کشور می باشد و شهرت خود را زمانی به دست آورد که در سال ۱۹۸۹ بر علیه ساوسسکو (Ceausescu) رهبر پیشین رومانی اقدام کرد. چندین مکان در اطراف شهر تیمیزوارا وجود داشته که می توان به میدان زیبای پیروزی و موزه انقلابی آن ها اشاره کرد. شهر تیمیزوارا از نظر وجود رستوران ها، کافه های بزرگ و همچنین برنامه های شب زنده داری مکانی منحصر به فرد محسوب می شود. بسیاری از بازدیدکنندگان از این شهر به عنوان پایه ای برای کاوش در نواحی اطراف نیز استفاده می کنند.

شهر تیمزوارا در کشور رومانی
شهر تیمزوارا در کشور رومانی

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در کشور رومانی دارید می توانید مقاله ” تحصیل در رومانی ” را مطالعه نمایید.

  • شهر سیبیو در کشور رومانی

شهر سیبیو شهری جالب با ظاهر و احساساتی گرم می باشد که خانه ای برای بزرگترین جوامع آلمانی است یعنی ترکیبات مختلفی از تاثیرات فرهنگی در خیابان های آن وجود دارند. مکان های جذابی در شهر سیبیو وجود دارد که دارای ساختمان های با معماری های بزرگ می باشند. دو مکان برجسته در این شهر وجود دارند که یکی قلعه قدیمی ان و دیگری میدان هوت می باشد که اطراف آن را ساختمان های زیبا با طرح گوتیک پوشانده اند. در طول سال تعدادی از جشنواره های اپرا، تئاترها و فیلم ها نیز در این شهر برگزار می شود. به همین دلیل شهر دارای یک صحنه فرهنگی پرطرفدار است و همچنین یکی از بهترین موزه های کشور در قالب موزه بروکنتال (Brukenthal) در این شهر وجود داشته که بسیاری از آثار هنری از هنرمندان رومانیایی و بین المللی را می توان در آن مشاهده کرد.

  • شهر کلوج ناپوکا در کشور رومانی

شهر کلوج ناپوکا یکی از شهرهای مهم کشور رومانی می باشد که بزرگترین شهر است و پر از هنر و فرهنگ و معماری می باشد . جمعیت جوان آن باعث شده تا اینجا مکانی برای برگزاری جشن های باشد و برای افرادی که به دنبال برنامه های شبانه هستند بسیار مناسب است. شهر کلوج ناپوکا با برخی از معماری های دوست داشتنی در قالب ساختمان های با طرح باروک و همچنین کلیساهای قدیمی در کنار بسیاری از گالری های هنری و مراکز فرهنگی جالب پراکنده شده اند. همچنین پیشنهاد می شود که بازدیدکنندگان در موزه ملی هنرهای زیبا نیز توقف کنند و غیر از این ها بسیاری از پارک ها و کافه ها نیز برای لذت بردن از روز وجود دارند. این شهر در منطقه ترانسیلوانیا واقع شده و به دلیل توسعه و به روز رسانی ارتباطات پروازی، محبوبیت آن در حال افزایش می باشد. امروزه بسیاری از مردم از این شهر به عنوان پایه ای برای کشف مناطق اطراف که پر از مناظر زیبا و قلعه های قدیمی است، استفاده می کنند.

شهر کلوج ناپوکا در کشور رومانی
شهر کلوج ناپوکا در کشور رومانی

  • شهر کنستانتا در کشور رومانی

شهر کنستانتا که در دریای سیاه واقع شده است ، یک شهر بندری بزرگ بوده که از نظر اهمیت بعد از بخارست به عنوان دومین و یکی از بهترین شهرهای رومانی می باشد. لازم به ذکر است که این شهر بش از ۲۶۰۰ سال سابقه تاریخی دارد. باتوجه به اینکه اکثر مردم از شهر کنستانتا به عنوان شهری ساحلی و برای استراحتگاه های سواحل آن بازدید می کنند بنابراین این شهر نیز در جهت توسعه آن تلاش بسیاری می کند. همچنین بسیاری از ساختمان های تاریخی و موزه های جالب نیز در اینجا وجود دارند که از جمله آن ها می توان به موزه ملی تاریخ و باستان شناسی اشاره کرد که بدون شک با مجموعه های گسترده از آثار هنری و مقبره هایی از سنگ مرمر از جالب ترین آن ها می باشد. با وجود تعداد زیادی از هتل های باکیفیت، کافه ها و رستوران های دریایی که در اینجا یافت می شود، شهر کنستانتا چیزی بیش از یک مکان برای استراحت در سواحل دریای سیاه می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت رومانی مقاله ” اقامت در رومانی ” را مطالعه بفرمایید.

  • شهر براسوو در کشور رومانی

کوه های کارپات اطراف شهر براسوو، محیط زیبای این شهر را در کنار مرکز قرون وسطایی جذاب آن تکمیل می کند. بدون دلیل نیست که این شهر یکی از شهرهای مهم کشور رومانی و از محبوب ترین مقاصد در این کشور می باشد. گشتن در اطراف بخش قدیمی شهر یک راه دوست داشتنی برای گذراندن روز است و در این گشت زنی می توان ساختمان های افسانه ای باروک، کلیساهای گوتیک و برج های نگهبانی قرون وسطایی را مشاهده کرد. میدان اصلی شهر براسوو نیز دارای کافه ها و رستوران های بسیاری بوده و فرد می تواند با سفارش یک قهوه از این مکان لذت ببرد. همچنین در شهر براسوو برخی از مسیرهای پیاده روی دوست داشتنی نیز وجود دارند و البته کوه های نزدیک یکی از بهترین مکان های برای اسکی در رومانی محسوب می شود. بسیاری از مردم شهر براسوو برای دیدن منظره های زیبا و نیز کشف برخی از قلعه های ترانسیلوانیا خود را به بالای این کوه ها می رسانند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
شهرهای مهم کشور گرجستان شهرهای مهم کشور گرجستان

کشور گرجستان از نظر موقعیت جغرافیایی در هر دو قاره اروپا و آسیا واقع شده است و این روزها برا...

شهرهای مهم کشور بلژیک شهرهای مهم کشور بلژیک

کشور بلژیک، کشوری در غرب اروپا و یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد که پایتخت آن شهر بروکسل ...

شهرهای مهم کشور بلغارستان شهرهای مهم کشور بلغارستان

کشور بلغارستان، در جنوب شرقی اروپا و در سواحل دریای سیاه واقع شده است که پایتخت آن شهر صوفی...

نظرات کاربران
Call Now Button