کشور دومینیکا در قسمت شرقی جزیره ایسپانیولا در دریای کارائیب در قاره جنوبی واقع شده است و پایتخت این کشور، شهر سانتو دومینگو می باشد. این کشور از شمال با اقیانوس اطلس، از غرب با هائیتی، از شرق با گذرگاه مونا و از جنوب با دریای کارائیب همسایه می باشد و به کشورهای کوبا، جامائیکا و پورتوریکو نزدیک است. مردم در این کشور به زبان اسپانیایی صحبت می کنند و اغلب آنها نیز به زبان انگلیسی تسلط دارند. مردم کشور دومینیکا بسیار مهمان نواز و مهربان اند و دین اکثر آنها مسیحی کاتولیک می باشد. کشور دومینیکا بعد از کشور کوبا هم از نظر جمعیت و هم از نظر مساحت، دومین کشور بزرگ در حوزه کارائیب محسوب می شود. از نظر تقسیمات کشوری دومینیکا، این کشور به ۳۰ قسمت ایالتی تقسیم می شود و از شهرهای مهم کشور دومینیکا می توان به شهرهای سان کریستوبال، سانتیاگو، سانچز، لا وگا و بنادر این کشور شامل باراهونا، سانتو دومینگو و مونت کریستی اشاره کرد. در ادامه به برخی از شهرهای مهم کشور دومینیکا می پردازیم.

شهرهای مهم کشور دومینیکا
شهرهای مهم کشور دومینیکا

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در دومینیکا ” را مطالعه فرمایید.

  • شهر وسو Roseau در کشور دومینیکا

شهر وسو دومینیکا یکی از مهم ترین شهرهای کشور دومینیکا می باشد زیرا پایتخت و بزرگترین شهر دومینیکا در اطراف دریاچه کارائیب برای ادیان سنت جورج است. این شهر دنیایی از زیبایی و رنگ های متنوع می باشد که  سبب شده جذابیت ویژه ای برای کسانی که به گردشگری به این شهر سفر می کنند داشته باشد. مردم شهر وسو چهره سنتی شهرشان را با دنیای مدرن فرانسه مخلوط کردند و ترکیب خارق العاده ای به وجود آوردند.

شایان ذکر است برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت دومینیکا مقاله ” اقامت در دومینیکا ” را مطالعه بفرمایید.

  • شهر پورتسموث Portsmouth در کشور دومینیکا 

شهر پورتسموث دومینیکا یکی از شهرهای مهم کشور دومینیکا می باشد که دومین شهر بزرگ و بندری این کشور است که در گذشته های دور به عنوان پایتخت دومینیکا مطرح بوده اما به دلیل مشکلاتی که وجود داشته این انتخاب منتفی شده است. این شهر پر از پارک ها و کاخ هایی است که زیبایی آن ها بی حد و اندازه بوده و در کوچه پس کوچه های شهر می توان بهشت را مشاهده کرد و در این شهر می توان به خرید، عکاسی و بدست آوردن آرامش مشغول شد. همچنین در روزهای سه شنبه، جمعه و شنبه می توان به بازار کشاورزان رفت و از گشت و گذار در بین مردمان بومی لذت برد.

شهر پورتسموث Portsmouth در کشور دومینیکا 
شهر پورتسموث Portsmouth در کشور دومینیکا 

شما می توانید برای مهاجرت به دومینیکا مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به دومینیکا ” را مطالعه فرمایید.

  • شهر کالیبیشی Calibishie در کشور دومینیکا

سرزمینی که نام خود را از اولین مسافری که به این منطقه سفر کرده قرض گرفته است. از زیباترین مناطق جهان سواحل آرامش بخش و جنگل های محصور کننده این شهر می باشد که هر گردشگری را به سمت خود جذب می کند. اینجا به سرزمین صخره ها معروف است و زیبایی های آن زبانزد عام و خاص است. شهر کالیبیشی برای یک سفر عاشقانه و دونفره بهترین شهر می باشد و در این شهر می توان به تماشای ماهی گیران رفت و از ورزش های هیجان انگیز بهره برد و  همچنین لازم به ذکر است که اهالی این شهر بسیار مهمان نواز هستند و می توان شبی را مهمان آن ها در کالیبیشی سپری کرد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
شهرهای مهم کشور گرجستان شهرهای مهم کشور گرجستان

کشور گرجستان از نظر موقعیت جغرافیایی در هر دو قاره اروپا و آسیا واقع شده است و این روزها برا...

شهرهای مهم کشور بلژیک شهرهای مهم کشور بلژیک

کشور بلژیک، کشوری در غرب اروپا و یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد که پایتخت آن شهر بروکسل ...

شهرهای مهم کشور بلغارستان شهرهای مهم کشور بلغارستان

کشور بلغارستان، در جنوب شرقی اروپا و در سواحل دریای سیاه واقع شده است که پایتخت آن شهر صوفی...

نظرات کاربران
Call Now Button