کشور دانمارک کشوری در شمال اروپا می باشد که اسکاندیناوی از این جا شروع می شود و پایتخت آن شهر کپنهاگ است . در واقع این کشور ، کوچکترین کشور حوزه اسکاندیناوی می باشد .  این کشور طی قرن های گذشته تغییرات عمده ای کرده است به گونه ای که زمانی به خاطر وجود جنگجویان سر سختش ، یعنی وایکینگ ها شناخته شده بود و اکنون به یک کشور مدرن و آرام تبدیل شده است که در آن ساختارهای نوآورانه در کنار ساختمان های قرون وسطی قد کشیده اند . در کشور دانمارک می توان روستاهای مختلفی را مشاهده کرد که در بسیاری از آنها همچنان ردی از دایکینگ ها به چشم می خورد . همچنین این کشور دارای قصرها و قلعه های متعددی نیز می باشد. زبان رسمی کشور دانمارک ، دانمارکی است و زبان های فاروئی ،  گرینلندی و آلمانی نیز به عنوان زبان های محلی این کشور به رسمیت شناخته شده اند . واحد پول دانمارک ، کرون دانمارک است و با این که این کشور در سال ۱۹۷۳ میلادی به اتحادیه اروپا پیوست اما به حوزه یورو نپیوسته است . این کشور ناحیه های دشت مانند و زمین های پست شبه جزیره یولند را اشغال کرده است . همچنین کشور دانمارک از چندین جزیره در دریای بالتیک تشکیل شده است که دو تا از بزرگترین جزایر آن ، جزیره های شیلند و فون هستند که شهر کپنهاگ در جزیره شیلند واقع شده است . در این مقاله سعی داریم بیشتر با شهرهای مهم کشور دانمارک آشنا شویم .

در مقاله ” اقامت در دانمارک ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت و تابعیت دانمارک اطلاعات کسب کنید .

  • شهر کپنهاگ در کشور دانمارک

شهر کپنهاگ یکی از شهرهای مهم کشور دانمارک می باشد که پایتخت دانمارک می باشد و حدود ۶۰۰ هزار نفر در این شهر زندگی می کنند . این شهر در ناحیه هوودستادن واقع شده است و یکی از استان های کشور دانمارک که شامل بخش شمالی جزیره شیلند و جزیره برنهلم است . شهر گپنهاگ دانمارک یکی از بزرگترین شهرهای پیاده دنیاست که در ۴۰ سال به یک محدوده کاملا پیاده تبدیل شده است و به عنوان یکی از موفق ترین شهرهای پیاده جهان در سال ۲۰۰۴ میلادی شناخته شده و پنجمین کنفرانس بین المللی walk  در این شهر برگزار شد . دانشگاه کپنهاگ دانمارک قدیمی ترین دانشگاه و مرکز تحقیقاتی در کشور دانمارک ، در این شهر قرار دارد . بهترین زمان برای مسافرت به شهر کپنهاگ در فصل تابستان می باشد یعنی از اواخر آوریل تا اواسط سپتامبر است . از مناظر دیدنی این شهر می توان به رادهوس ، پارک تیولی ، موزه ملی ، استراگت و کلیسای بانوی ما ، اشاره کرد .

  • شهر آرهوس در کشور دانمارک

شهر آرهوس یکی از شهرهای مهم کشور دانمارک و دومین شهر بزرگ دانمارک است که قدمت آن به قرن هشتم باز می گردد. این شهر در ابتدا محل اقامت وایکینگ ها بوده ‏است و مدتها مرکز تجاری مهمی در این کشور محسوب مبی شود .شهر آرهوس پایتخت فرهنگی اروپا در سال ۲۰۱۷  می باشد و ‏ساختمان هایی که در این شهر دیده می شوند که بسیار زیبا طراحی شده اند و معماری خارق العاده ای دارند که در برخی مواقع می ‏توان همچنان چهره شهر آرهوس پس از شهر کپنهاگ بزرگترین شهر کشور دانمارک است . همچنین این شهر از لحاظ وسعت ، هفتمین شهر بزرگ در میان کشورهای اسکاندیناوی می باشد .شهر آرهوس در استان میدیولند واقع شده است و  استان میدیولند یکی از استان های کشور دانمارک است که در شته جزیره ژوتلند قرار گرفته است . پایتخت این استان شهر ویبورگ می باشد و بزرگترین شهر آن آرهوس است . باشگاه ورزشی آرهوس یکی از قدیمی ترین باشگاه های ورزشی دانمارک می باشد که در شهر آرهوس قرار گرفته است .دانشگاه آرهوس دانمارک یکی از دانشگاه های معروف این کشور می باشد .

  • شهر آلبورگ در کشور دانمارک

شهر آلبورگ یکی از مهمترین شهرهای کشور دانمارک می باشد که در شمال یوت لند واقع شده است و یک شهر صنعتی و دانشگاهی در دانمارک است . این شهر در استان توردیولند واقع شده است .  تاکنون حدود ۱۳۰ هزار نفر در شهر آلبورگ زندگی می کنند . دانشگاه آلبورگ دانمارک تحت عنوان مرکز دانشگاهی آلبورگ در سال ۱۹۷۴ تاسیس شد و از سال ۱۹۹۴ نام خود را به دانشگاه آلبورگ تغییر داد که در شهر آلبورگ واقع شده است .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در دانمارک می توانید مقاله ” تحصیل در دانمارک ” را مطالعه فرمایید .

  • شهر ادنسه در کشور دانمارک

شهر ادنسه یکی از شهرهای مهم کشور دانمارک می باشد که شهر بزرگ کشور دانمارک است و نام این شهر از نام خدای خدایان، اودین، گرفته شده‌ است. این شهر مهمترین شهر در جزیره فون می باشد . بیشتر کارخانجات دانمارک در نزدیکی شهر اُدنسه واقع شده اند .  همچنین بزرگترین کارخانه کشتی سازی دانمارک در این شهر واقع شده‌ و همچنین، بزرگترین فروشگاه‌های حراجی سبزیجات، گُل و میوه دانمارک در این شهر واقع شده است.

شهرهای مهم کشور دانمارک | شهر ادنسه در کشور دانمارک | شهر اسبیرگ در کشور دانمارک | اقامت دانمارک
شهرهای مهم کشور دانمارک | شهر ادنسه در کشور دانمارک | شهر اسبیرگ در کشور دانمارک | اقامت دانمارک
  • شهر اسبیرگ در کشور دانمارک

شهر اسبیرگ ، شهری بندری با جمعیتی در حدود ۷۲ هزار نفر جمعیت در کشور دانمارک می باشد که در ساحل غربی شبه‌جزیره یوت لاند در جنوب غربی کشور واقع شده است . این شهر با ۱۵ کیلومتر مربع پنجمین شهر بزرگ این کشور می باشد. علاوه بر صنعت ماهیگیری این شهر نیز مرکز اصلی صادرات کشاورزی دانمارک نیز محسوب می گردد . ساختمان Men at Sea ، بنایی ۴*۹ متری است که در ساحل قرار دارد، یکی از مشهورترین بناهای دنیا می باشد که در این شهر قرار دارد.

  • شهر هلسینگور در کشور دانمارک

شهر هلسینگور که با نام السینور (‏Elsinor‏) نیز شناخته شده است محل قرار گرفتن یکی از مشهورترین قلعه های جهان یعنی قلعه ‏کرونبورگ است. این شهرک ‏کوچک روستایی در قرن ۱۵ شکل گرفته است ، هر چند در آن یک قلعه و کلیسا وجود دارد که یک قرن پیش از شکل گیری شهر ‏ساخته شده اند. شهر هلسینگور ، امروزه یک شهر بندری مهم در دانمارک محسوب می شود .

  • شهر ریبه در کشور دانمارک

‏‏‏‏شهر ریبه ، قدیمی ترین شهر دانمارک می باشد که در یوتلند واقع شده است و این شهر در سال ۱۴۹۶ ساخته شده است. در شهر ریبه می توان ‏ساختمان های قدیمی مربوط به قرون وسطی را دید که از مهم ترین آنها می توان به کلیسای جامع ریبه اشاره کرد که اولین ‏کلیسای مسیحیان در دانمارک است . در این شهر آثار باستانی وجود دارد که مربوط به دوره وایکینگ ها می شود. ‏‏‏

یکی از روش های مهاجرت به دانمارک از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به دانمارک ” اطلاعات کسب کنید .

  • شهر راسکیله در کشور دانمارک

شهر راسکیله در ۳۰ کیلومتری غرب شهر کپنهاگ قرار دارد و یکی از اولین پایتخت های کشور دانمارک می باشد. همچنین این شهر یکی از ‏قدیمی ترین شهرهای دانمارک است که در آن پادشاهان زیادی زیسته اند که امروزه مقبره برخی از آنها در کلیسای راسکیله ، که ‏در قرن ۱۲ ساخته شده است ، قرار دارد. یکی دیگر از جاذبه های اصلی شهر راسکیله موزه کشتی وایکینگ می باشد  که در آن بقایای پنج ‏کشتی وایکینگ ها که برای محافظت از شهر راسکیلده غرق شدند قرار دارد. ‏‏

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

3.5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
شهرهای مهم کشور گرجستان شهرهای مهم کشور گرجستان

کشور گرجستان از نظر موقعیت جغرافیایی در هر دو قاره اروپا و آسیا واقع شده است و این روزها برا...

شهرهای مهم کشور بلژیک شهرهای مهم کشور بلژیک

کشور بلژیک، کشوری در غرب اروپا و یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد که پایتخت آن شهر بروکسل ...

شهرهای مهم کشور بلغارستان شهرهای مهم کشور بلغارستان

کشور بلغارستان، در جنوب شرقی اروپا و در سواحل دریای سیاه واقع شده است که پایتخت آن شهر صوفی...

نظرات کاربران
Call Now Button