کشور ترکیه ، کشور توریستی آسیایی اروپایی یکی از مقاصد گردشگران ایرانیان و سایر کشورهای اروپایی می باشد که به دلیل وجود شهرهای توریستی و هم شهرهای تجاری و اقتصادی و جاذبه های گردشگری ترکیه سبب شده گردشگران زیادی را به سمت خود جذب نماید .
شهر استانبول تنها شهر جهان می باشد که در دو قاره قرار دارد و پایتخت این کشور بود اما در حال حاضر شهر آنکارا، پایتخت کشور ترکیه است. لذا در این مقاله قصد داریم بیشتر با شهرهای مهم کشور ترکیه آشنا شویم.

شهرهای مهم کشور ترکیه عبارتند از:

  • شهر آنکارا در کشور ترکیه

شهر آنکارا یکی از شهرهای مهم کشور ترکیه می باشد که دومین شهر بزرگ ترکیه، آنکارا است که جمعیتی بالغ بر 4/47 میلیون نفر دارد و نیمی از جمعیت این شهر زیر 30 سال بوده و دارای بالاترین سطح آموزشی در کشور نیز هستند.
این شهر ، شهری مدرن و بزرگ است و مرکز اداری و دولتی ترکیه به حساب می آید و پر از ساختمون های دولتی، ساختمان های تجاری و دانشگاه ها و سفارتخانه های خارجی می باشد. موزه های مختلف از جمله موزه فرهنگ و تمدن ترکیه در این شهر قرار گرفته که تاریخ و تمدن ترکیه را به نمایش گذاشته است.

شهر آنکارا از معدود شهر های توسعه یافته ی دنیا می باشد که در کنار ظاهری مدرن و امروزی، نشانه های سنتی دوران گذشته را هم حفظ کرده است. در شهر آنکارا حمل و نقل به شکل های گوناگونی انجام پذیر می باشد.
هرساله در این شهر جشنواره های هنری برگزار می شود که مهمترین آنها، جشنواره های موسیقی آنکارا که برنامه های موسیقی کلاسیک را اجرا می کند و جشنواره آنی راک و جشنواره جاروی پرنده که جشنواره تخصصی فیلم زنان است می باشند.

شما می توانید برای مهاجرت به ترکیه مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به ترکیه ” را مطالعه فرمایید .

شهرهای مهم کشور ترکیه

  • شهر استانبول در کشور ترکیه

شهر استانبول یکی از شهرهای مهم کشور ترکیه می باشد که مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است و شهری است که در میان آسیا و اروپا قرار گرفته و مملوء از جاذبه ها و تفریحات هیجان انگیز است.
این شهر بزرگ ترین شهر و مرکز مالی و فرهنگی ترکیه می باشد و مساجد عثمانی، حمام های تاریخی، تنگه بسفور و قصرهای باشکوه از آن شهری منحصر به فرد ساخته است. 
شهر استانبول ترکیه، بزرگترین شهر کشور ترکیه محسوب می شود که به شهر هفت تپه و شهر امپراطوری ها شهرت دارد. واقع شدن این شهر بین دو دریای سیاه و دریای مرمره، تابستان های شرجی و زمستان های پر برف و بارانی را درپی دارد.

سیستم حمل و نقل عمومی شهر استانبول کمی پیچیده می باشد و ممکن است در نگاه اول سردر گم شد زیرا برای هر مسیر و رسیدن به هر مقصدی باید سوار چندین وسیله شد.
شهر استانبول ترکیه دارای مناظر بسیاری می باشد که می توان به موزه ی ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد، توپ کاپی، کاخ دلما بهچه، برج دیشیزه، قصر ییلدیز، آکواریوم استانبول و دلفیناریوم اشاره کرد.
صنعت این شهر بسیار توسعه یافته و پر رونق می باشد و کالاهایی همچون تنباکو، روغن زیتون و خودرو تولید می‌کند و وجود چنین صنایعی، موجب ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب نیز در این شهر شده است.

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در ترکیه ” را مطالعه فرمایید.

  • شهر آنتالیا در کشور ترکیه

شهر آنتالیا جز مهمترین شهرهای کشور ترکیه می باشد که شهر ساحلی است و در امتداد خط ساحلی مدیترانه قرار دارد. این شهر  مرکز استان آنتالیا و از شهر های مهم توریستی کشور ترکیه است و به عنوان مرکز گردشگری و تفریحی ترکیه محسوب می شود.
شهر آنتالیا ترکیه در جنوب غربی ترکیه در میان رشته کوه های توروس و دریای مدیترانه قرار دارد. بزرگترین شهر سواحل مدیترانه در بیش از 300 روز از سال آفتابی می باشد و سواحل رویایی، هتل های لوکس، مراکز خرید و رستوران های عالی دارد.
اکثر هتل های شهر آنتالیا خدمات ویژه ای به مسافران خود ارائه می دهند و بعضی هتل ها پارک های آبی بسیار مجهزی را برای پذیرایی از مسافران خود دارند.

شهر آنتالیا آب و هوای مدیترانه ای دارد. به همین دلیل دارای تابستان های آفتابی و زمستان های معتدل و گاه بارانی می باشد. جشنواره فیلم پرتغال طلایی در این شهر برگزار می گردد که این جشنواره بزرگترین جشنوراه فیلم ترکیه است و هر سال توسط مرکز فرهنگی و هنری شهر آنتالیا و با همکاری شهرداری این شهر ، از 9 تا 14 اکتبر برگزار می شود.

  • شهر کوش آداسی در کشور ترکیه

شهر کوش آداسی یکی از مهم ترین شهرهای کشور ترکیه می باشد که در 22 کیلومتری جنوب غربی سلجوق واقع شده است و لنگرگاهی در سواحل دریای اژه به شمار می رود که در 95 کیلومتری جنوب ازمیر واقع شده است.
این شهر آب و هوایی معتدل دارد و تابستان های گرم و آفتابی و زمستان های معتدل بارانی که در زمستان ها دمای هوا زیاد کاهش نمی یابد که این نوع آب و هوا باعث شده که سفر به این شهر در تمامی فصول سال جذابیت داشته باشد.

اما بهترین فصل برای مسافرت به این شهر فصل بهار است, چرا که با وجود گل های کاغذی رنگارنگ و دریای آرام و خیابان های گلکاری شده این شهر همیشه سرزنده بودن را به خاطر توریست ها جاودانه می کند.
شهر کوش آداسی ترکیه به داشتن سواحل شنی و صخره ای معروف است و یکی از پرطرفدارترین سواحل عمومی، ساحل شنی کادنیلار دنیزی در قسمت جنوبی شهر است که برای انواع ورزش های آبی مثل شنا، غواصی و اسکی روی آب مناسب است.

  • شهر ازمیر در کشور ترکیه

شهر ازمیر سومین شهر مهم ترکیه محسوب می شود و شهری باستانی که امروز شکلی توسعه یافته و مدرن پیدا کرده و یکی از مراکز مهم تجاری هم به شمار می آید.
این شهر بر فراز یک خلیج بلند و باریک قرار گرفته که کشتی ها و قایق های تفریحی آن را احاطه کرده اند. در واقع این شهر در ساحل دریای اژه و در غرب کشور قرار گرفته است و برخلاف شلوغی و هیاهوی استانبول ، شهری آرام و پر از سکوت است.
شهر ازمیر ترکیه مردمانی دارد که همچنان سبک سنتی زندگی خود را حفظ کرده اند و خیابان هایی دارد که قدم زدن در آن ها فرد را به سفر تاریخی می برد و زمان را متوقف می کند.
بدون شک مهمترین جاذبه این شهر میدان ساعت می باشد، میدانی که در قلب شهر و در منطقه کوناک قرار دارد و هر روز هزاران گردشگر از آن دیدن می کنند. هوای شهر ازمیر در طول تابستان بسیار گرم است ولی شهر در این فصل میزبان بسیاری از گردشگران می شود .

دمای هوا در فصل زمستان ها معتدل است و ماه ژانویه سردترین ماه سال در ازمیر است و فصل زمستان ، فصل بارانی ازمیر به شمار می رود. حمل و نقل در این شهر به چندین طریق مختلف انجام پذیر می باشد.
اتوبوس های عمومی ازمیر تمام شهر را پوشش می دهد ولی به خاطر تک مسیر بودن اتوبوس ها و عدم شماره گذاری روی ایستگاه های اتوبوس، استفاده از آن برای مردم دشوار می باشد.
این شهر دارای مناظر دیدنی است که می توان به بازار آگورا ، موزه باستان شناسی ، موزه ی فرهنگ شناسی ، پارک فرهنگ و کادی فکاله اشاره کرد.

  • شهر ترابزون در کشور ترکیه

شهر ترابزون یکی از شهرهای مهم کشور ترکیه می باشد که در شمال شرقی ترکیه در سواحل دریای سیاه واقع شده است و سرسبز بودن این شهر به خاطر بودن در مسیر جاده ابریشم ,همیشه فرهنگ های و مذاهب متنوعی داشته که این تنوع را در جاذبه های تاریخی اش منعکس کرده است.
اگر فردی علاقه مند به ساحل و شهرهای ساحلی می باشد سفر به ترابزون با وجود جاذبه هایی مثل قلعه ترابزون، پارک Boztepe، موزه ترابزون، بازار ترابزون و موزه ایاصوفیه می تواند گزینه خوبی باشد.

  • شهر وان در کشور ترکیه

شهر وان یکی از شهرهای مهم کشور ترکیه می باشد که در شرق ترکیه فاصله چندانی تا مرزهای ایران ندارد و با توجه به قیمت مناسب هتل های آن، ایرانی های زیادی راهی سفر به این شهر می شوند. از مهمترین جاذبه های شهر «دریاچه وان» می باشد که تبدیل به جاذبه نمادین این شهر شده است.
در دریاچه وان جزیره ای زیبا به اسم آکمادار وجود دارد که برای رسیدن به آن باید سوار قایق شد و 20 دقیقه از ساحل فاصله گرفت که در این جزیره کلیسای جذابی با معماری ارمنی وجود دارد که گردشگران زیادی از آن دیدن می کنند.

شهرهای مهم کشور ترکیه

  • شهر بدروم در کشور ترکیه

شهر بدروم ترکیه از شهرهای ساحلی دریای اژه در جنوب غربی ترکیه مجموعه ای بی نظیر از جاذبه های گردشگری ترکیه را در خود جای داده است. بدروم می تواند مقصد جالبی هم از نظر تاریخ و هم از نظر گشت و گذار در مراکز خرید باشد. یکی از جذاب ترین جاذبه های بدروم, قلعه‌ با‌شکوه سنت پیتر می باشد که همچنان بعد از سال ها استحکام و شکوه خود را حفظ کرده است.

  • شهر ادرنه در کشور ترکیه

شهر ادرنه از شهرهای شمال غربی ترکیه در نزدیکی مرز یونان و بلغارستان قرار گرفته و در سال های 1363 تا 1453 سومین پایتخت امپراتوری عثمانی بوده است.
همین که این شهر در دوره ای پایتخت عثمانی بوده یعنی آثار تاریخی زیادی دارد و جاذبه های این شهر در مساجد، بازارهای سرپوشیده، پل ها و خانه های تاریخی خلاصه شده و اینجا را تبدیل به نماد میراث فرهنگی ترکیه کرده است.

  • شهر مارماریس در کشور ترکیه

شهر مارماریس یکی از شهرهای مهم کشور ترکیه می باشد که شهر بندری و گردشگری در استان موغلا است که در جنوب غربی ترکیه و کرانه ی مدیترانه واقع شده است و منبع اصلی درآمد این شهر، جذب توریست است. این شهر در میان دریا و کوه ها قرار گرفته ، باعث به وجود آمدن چشم انداز بسیار زیبایی در این شهر شده است.
شهر مارماریس ترکیه در جنوب غربی ترین نقطه ی کشور واقع شده است. شهر مارماریس به شهر آرامش و هیجان و همچنین جواهر ترکیه معروف می باشد. بهترین زمان سفر به مارماریس ، اواخر ماه می و اوایل ماه ژوئن است.

آب و هوای شهر مارماریس در تمام فصل های سال گرم می باشد و تنها در روزهای زمستان ممکن است به دمای 15 درجه ی سانتی گراد برسد.
آرامش و جاذبه های طبیعی با کوه های پوشیده شده با درختان کاج، سواحل بی نظیر و معماری تاریخی و جاذبه های گردشگری مارماریس گردشگران بسیاری رو به سمت خود جذب می کند. از مناظر دیدنی این شهر می توان به دژ مارماریس، حمام آرموتالان، گردش با قایق ها و غواصی اشاره کرد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
شهرهای مهم کشور گرجستان شهرهای مهم کشور گرجستان

کشور گرجستان از نظر موقعیت جغرافیایی در هر دو قاره اروپا و آسیا واقع شده است و این روزها برا...

شهرهای مهم کشور بلژیک شهرهای مهم کشور بلژیک

کشور بلژیک، کشوری در غرب اروپا و یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد که پایتخت آن شهر بروکسل ...

شهرهای مهم کشور بلغارستان شهرهای مهم کشور بلغارستان

کشور بلغارستان، در جنوب شرقی اروپا و در سواحل دریای سیاه واقع شده است که پایتخت آن شهر صوفی...

نظرات کاربران
Call Now Button